És én találtam ki, hogy legyen egy replika 556-os 260-as alvázon vagy miért rajtam kéred ezt most számon? Én soha nem mondtam, hogy minden jó, amit a BKV csinál, sőt...
Személyesen tudtommal nem kedvelem valya con-t de azért védelmére elmondanám h a pénztárcájánal, adójának kellene köze legyen egy közpénzből való költésnelk és ennek a nosztalgia része.
Egy szóval nem mondtam, hogy szerintem indokolt a nosztalgia MAN, vagy hogy nekem személyesen különösebb kötődésem lenne hozzá, szimplán ezt a nincs pénz mantrát hagyjuk már abba, miközben folyamatosan készül valami nosztalgia, ami a fővárosban többé, vagy kevésbé volt meghatározó. Én személy szerint a meghatározó típusok minél korhűbb megőrzését támogatom ami az MAN-re pont semennyire nem passzol.
Ha már Transport Tycoon - nincs 1x1-es helyen elférő, végtelen járművet elnyelő kocsiszin sem, amiben egy klikk alatt megjavul / kicserélődik a járműved...
@négyszázas: fizessél a MAN-odért, mert én nem fogok és nem is akarok, mentsél trolibuszt a saját pénztárcáddal
"Budapesti Közlekedési Központ hat acht Trollino-Obusse der Reihe 121-130, ohne der im Jahr 2022 verschrottenen Wagen 123 und 126, des insolvierten CTP Napoli beschafft."
Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut. Ha lerakod valami telephely sarkába, akkor valóban "nem kér enni", csak egyrészt a kutya se fogja látni, másrészt pár év múlva gyalázatos állapotban lesz, akkor meg az lesz majd a baj. Minden egyéb esetben pedig pénzt, időt és energiát kell rááldozni, amiknek van más, fontosabb helye is. Érdekes amúgy, hogy ez a nagy lelkesedés általában egyből elszáll, ha egy belépőért vagy egy utazásért urambocsá fizetni kell néhány ezer forintot, mert ezek a nagy online megmentők jellemzően ingyen, bárminemű energia befektetése nélkül akarnak "megmenteni" mindent (bár sokszor még azt a rendezvényt se képesek megtisztelni a jelenlétükkel, ami ingyen van...)
Engedjétek már el azt a MANt! A maradék kocsikból ki kell bontani annyi alkatrészt, amire csak szükség lehet, azt betenni néhány ládába, azokat betenni a 359-esbe, azt meg betolni a Közlekedési Múzeum raktárába (vagy valami hasonlóba). Aztán majd 10 év múlva folytassuk a kérdést.
a) Ez a topik címe, így az lenne méltó, ha az egyes típusok megőrzése lenne a fontos, nem pedig a kispórolása.
b) Ha bármilyen forráshiányra hivatkozva gatyásodik le egy már félretett kocsi, akkor a hiba nem ott keresendő, hogy miért kellett a típusból megtartani a példányt, hanem hogy ha már így történt, miért nem jutott rá pénz/ember. Busz fronton is számos példa van az elhanyagolásra (pl. Bpo100, 583), szóval lenne min javítani.
Érdekes itt azt olvasni, hogy arról megy egymás győzködése, hogy melyik típust NE tartsa meg a BKV. Miért ne lenne jó megtartani egyet a MAN trolikból is? Zavarna valakit? Lehet, hogy egy átlag utasnak nem hoz ZIU szintű élményt, de ha rendesen működnének a retrónapok, akkor megtalálná a helyét ez a típus is. A kedves utas felszáll rá, utazik vele, majd leszáll róla; az érdeklődők pedig örülnek, hogy ilyen is van.
Szomorúan olvasom ezt.... Az öreg szakik átadják tudásukat az évek során a fiatalabb kollégáiknak, akik tovább építkeznek eme tudásra. Aztán a fiatal kollégák öreg szakikká avanzsálódnak az évtizedek során, akik átadják tudásukat fiatalabb kollégáiknak, akik tovább építkeznek eme tudásra..
Ezek szerint ez a láncolat megszakadt :-(
Biztos akad valaki, aki istápolja majd ezeket a járműveket. Mint másutt is. nem közlekednének veterán autók az utakon, nem suhanna sínpályán gőzős stb.
Meg kell keresni, és megkell becsülni az ilyen embereket.
Erre mondtam azt múltkor is, hogy van olyan jármű, amiből elég a fénykép is. Pl. 283-as GVM, pótos 60T, 199, 284T, de csuklós 60-ból a létező, létezendő busz érdekesebb, mert sokfele járhat, stb. stb. stb.
A nosztalgiafaktorhoz azért kell az eltelt idő, ha ma még a 74-esen utazni lehet 412-essel akkor holnap senki nem fogja azért nosztalgiának érezni mert papíron más lett a státusza. Ettől függetlenül a 412-esek (mind kékek mind pirosak) szerintem abszolút megérdemlik hogy egy-egy majd el legyen rakva mint szar korai alacsonypadlós típus mintapéldányai.
Egyrészt pont erről beszéltem a minap a másik topicban: ha rajtatok múlna, akkor úgy szórnátok a tízmilliókat válogatás nélkül mindenre, mint bolond a lisztet.
Másrészt a nosztalgiaflotta már így is elég terebélyes, az esztelen bővítés helyett inkább a meglévők állagmegóvásával és üzemeltetésével kellene foglalkozni, mert a buszok között is van olyan, ami lejárt műszakival szomorkodik a placcon, így meg sovány vigasz, hogy meg van mentve, ha kb soha nem lehet még csak megnézni se, nemhogy utazni vele.