Keresés

Részletes keresés

R.C. center Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106314

Szuper!

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106313)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.13 0 10 106313

BKV kèk lesz, belàttam h igy kell lennie (a személyes izlésemet/izléstelensègemet félretéve).

A trilex arculatra külön felhívtam a figyelmet.

Előzmény: négyszázas (106311)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.13 -3 4 106312

Akkor feküdj vissza és aludj még, mert nem tudom ez hogy jön most ide...

Előzmény: négyszázas (106311)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.13 -5 1 106311

Akkor a 260-asból épített 556-ost, ami nem is biztos, hogy BKV kék lesz, és az se, hogy nem marad lemezfelnis, biztos csak álmodtam. 

Előzmény: torqmatic (106304)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.13 -3 4 106310

Akkor az utasszállításra jogilag alkalmatlan 293, meg a replika 556 azért készült, mert te befizettél rájuk? Nekem új, hogy van ilyen lehetőség.

Előzmény: valya con dios (106300)
banatig Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106309

Akkor tehát így jön ki a 8 darab.

Előzmény: nemeza (106308)
nemeza Creative Commons License 2024.03.13 0 1 106308

"Budapesti Közlekedési Központ hat acht Trollino-Obusse der Reihe 121-130, ohne der
im Jahr 2022 verschrottenen Wagen 123 und 126, des insolvierten CTP Napoli beschafft."

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106307)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106307

Már milyen hivatkozás?

Előzmény: nemeza (106306)
nemeza Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106306

A hivatkozás mögött BKK tulajdonlás szerepel. Tényleg, vagy BKV - csak nem mindenki érti-tudja a különbséget?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106305)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.13 0 1 106305

Volt mendemonda èrdeklődés de komoly egy se

Előzmény: nemeza (106303)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.13 -3 10 106304

Azt kéne megérteni, hogy ez nem a Transport Tycon, itt nem áll rendelkezésre végtelen számú pénz minden hülyeségre, ami éppen eszünkbe jut. Ha lerakod valami telephely sarkába, akkor valóban "nem kér enni", csak egyrészt a kutya se fogja látni, másrészt pár év múlva gyalázatos állapotban lesz, akkor meg az lesz majd a baj. Minden egyéb esetben pedig pénzt, időt és energiát kell rááldozni, amiknek van más, fontosabb helye is. Érdekes amúgy, hogy ez a nagy lelkesedés általában egyből elszáll, ha egy belépőért vagy egy utazásért urambocsá fizetni kell néhány ezer forintot, mert ezek a nagy online megmentők jellemzően ingyen, bárminemű energia befektetése nélkül akarnak "megmenteni" mindent (bár sokszor még azt a rendezvényt se képesek megtisztelni a jelenlétükkel, ami ingyen van...)

Előzmény: Traffipaxx (106298)
nemeza Creative Commons License 2024.03.13 0 0 106303

A selejtezetteket más vitte vagy szándék se volt rá?

Előzmény: IZé (106299)
IZé Creative Commons License 2024.03.13 -1 19 106302

Engedjétek már el azt a MANt! A maradék kocsikból ki kell bontani annyi alkatrészt, amire csak szükség lehet, azt betenni néhány ládába, azokat betenni a 359-esbe, azt meg betolni a Közlekedési Múzeum raktárába (vagy valami hasonlóba). Aztán majd 10 év múlva folytassuk a kérdést.

Előzmény: Traffipaxx (106301)
Traffipaxx Creative Commons License 2024.03.13 0 5 106301

a) Ez a topik címe, így az lenne méltó, ha az egyes típusok megőrzése lenne a fontos, nem pedig a kispórolása.

b) Ha bármilyen forráshiányra hivatkozva gatyásodik le egy már félretett kocsi, akkor a hiba nem ott keresendő, hogy miért kellett a típusból megtartani a példányt, hanem hogy ha már így történt, miért nem jutott rá pénz/ember. Busz fronton is számos példa van az elhanyagolásra (pl. Bpo100, 583), szóval lenne min javítani.

Előzmény: valya con dios (106300)
valya con dios Creative Commons License 2024.03.12 -3 3 106300

“Mentsük meg a trolibuszokat” - ha kifizeted

Előzmény: Traffipaxx (106298)
IZé Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106299
Előzmény: szintetikusdizelolaj (106212)
Traffipaxx Creative Commons License 2024.03.12 -1 5 106298

Érdekes itt azt olvasni, hogy arról megy egymás győzködése, hogy melyik típust NE tartsa meg a BKV. Miért ne lenne jó megtartani egyet a MAN trolikból is? Zavarna valakit? Lehet, hogy egy átlag utasnak nem hoz ZIU szintű élményt, de ha rendesen működnének a retrónapok, akkor megtalálná a helyét ez a típus is. A kedves utas felszáll rá, utazik vele, majd leszáll róla; az érdeklődők pedig örülnek, hogy ilyen is van.

 

“Mentsük meg a trolibuszokat”

Wankes Creative Commons License 2024.03.12 0 4 106297

Szomorúan olvasom ezt.... Az öreg szakik átadják tudásukat az évek során a fiatalabb kollégáiknak, akik tovább építkeznek eme tudásra. Aztán a fiatal kollégák öreg szakikká avanzsálódnak az évtizedek során, akik átadják tudásukat fiatalabb kollégáiknak, akik tovább építkeznek eme tudásra.. 

Ezek szerint ez a láncolat megszakadt :-( 

Biztos akad valaki, aki istápolja majd ezeket a járműveket. Mint másutt is. nem közlekednének veterán autók az utakon, nem suhanna sínpályán gőzős stb. 

Meg kell keresni, és megkell becsülni az ilyen embereket. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106275)
Wankes Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106296

Azért az meglep, hogy 300-ast árverésre bocsájtja a BKV. Mégis a sorozat első példánya. Csodálkozom, hogy közlekedési múzeum nem kérte még el....

valya con dios Creative Commons License 2024.03.12 0 0 106295

Erre mondtam azt múltkor is, hogy van olyan jármű, amiből elég a fénykép is. Pl. 283-as GVM, pótos 60T, 199, 284T, de csuklós 60-ból a létező, létezendő busz érdekesebb, mert sokfele járhat, stb. stb. stb.

Előzmény: torqmatic (106293)
toto92 Creative Commons License 2024.03.12 -1 10 106294

A nosztalgiafaktorhoz azért kell az eltelt idő, ha ma még a 74-esen utazni lehet 412-essel akkor holnap senki nem fogja azért nosztalgiának érezni mert papíron más lett a státusza. Ettől függetlenül a 412-esek (mind kékek mind pirosak) szerintem abszolút megérdemlik hogy egy-egy majd el legyen rakva mint szar korai alacsonypadlós típus mintapéldányai.

Előzmény: Jim1987 (106292)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.12 -1 8 106293

Egyrészt pont erről beszéltem a minap a másik topicban: ha rajtatok múlna, akkor úgy szórnátok a tízmilliókat válogatás nélkül mindenre, mint bolond a lisztet.

Másrészt a nosztalgiaflotta már így is elég terebélyes, az esztelen bővítés helyett inkább a meglévők állagmegóvásával és üzemeltetésével kellene foglalkozni, mert a buszok között is van olyan, ami lejárt műszakival szomorkodik a placcon, így meg sovány vigasz, hogy meg van mentve, ha kb soha nem lehet még csak megnézni se, nemhogy utazni vele.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106286)
Jim1987 Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 106292

ezen típusok közül a Ziu 9 és a 280-as GVM-ből jó lenne 2-3-at tartósan üzemképesen tartani

talán ezek a "legolcsóbb" típusok a régiek körül

és adott esetben járatni is őket (tudom pár db 280-as közlekedik minden héten)

az elmúlt 30 évben ezek voltak a legmeghatározóbb típusok Pesten, talán lenne rájuk igény

 

a MAN 412 435 hármas esetében én nem érzek komoly nosztalgiafaktort jelenleg

Előzmény: LSU 106 (106288)
LSU 106 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 106291

Nem sok ez, az elvet próbáltam bemutatni a 280-as példáján keresztül.

Előzmény: Cole28 (106290)
Cole28 Creative Commons License 2024.03.12 0 4 106290

Nincs sok 280-as. Az utolsó kettő ami forgalomban volt az a BPI829 és BPI979, aztán két ráncajtós egy utolsó forgalomban lévő BPO477 egy retró ami nem rég készült el. Ezen kívül plusz egy gyors 7-173 BPO449. Nekem ez összesen öt. Ezek azok amiket biztosan láthatunk, ha lenne retró nap vagy valami....

Előzmény: LSU 106 (106288)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.12 0 1 106289

Rohasztani a telep sarkában semmit sem kell.

Előzmény: toto92 (106287)
LSU 106 Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106288

Meg kell találni az arany középutat. Például 280-asból sem kell szerintem annyiféle, ahány volt, mert akkor mindet el lehetne tenni. Kell egy elsőszériás (megvan), kell egy a 80-as évek közepéről, egy 93-as, meg ott a 7-173-as. Trolikból azt tudnám elképzelni, hogy MTB, 60, Ziu5, 9 280 ráncajtós, 280 bolygóajtós, 435, 411, 412, MAN. Természetesen felújítási sorrend a legmeghatározóbb félől a legkevésbé meghatározóig.

Előzmény: toto92 (106287)
toto92 Creative Commons License 2024.03.12 -1 8 106287

Ha kiállítási tárgy akkor minek az üzemképes állapot? Használat nélkül az rövid időn belül üzemképtelen lesz. Nyilván lehet rohasztani egyet a telep sarkában ha elfér, ezzel egyetértek, de abból rövid úton kiskanál lesz, nem mutogatott jármű.

 

A pénz meg egyrészt azért mégiscsak pénz, másrészt én szűkebbnek érzem a dolgot humánerőforrás oldalról (de nyilván ha már-már felkötik magukat unalmukban a munkaidőben munka nélkül tengődő dolgozók akkor hajrá, mentsük meg őket). Ha meg választani kell akkor inkább egy Ziu legyen kalapálva mint egy G&S.

 

Úgy általánosságban meg továbbra se tudok egyetérteni azzal hogy tegyünk el minden szart ami valaha pirosra/kékre/sárgára festve járt a városban mert valaki biztos azon próbálta meg felszedni az osztály jócsaját és ezért felbecsülhetetlen eszmei értéke van.

Előzmény: Gordon Zsigmond (106286)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.12 -2 6 106286

Ha kiállítási tárgy, akkor nem kér.

Ha a nosztalgiaüzem része, akkor igen, de a BKV összesített költségvetéséhez képest egy mégoly nagy nosztalgiaüzem költsége is legfeljebb kerekítési hiba...

Előzmény: toto92 (106273)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.12 0 5 106284

Ami azt illeti, egyesek az UV-val és a 2624-essel kapcsolatban is meg vannak győződve, hogy ilyenek járnak még a peremkerületekben...

Előzmény: torqmatic (106281)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!