Meg kell találni az arany középutat. Például 280-asból sem kell szerintem annyiféle, ahány volt, mert akkor mindet el lehetne tenni. Kell egy elsőszériás (megvan), kell egy a 80-as évek közepéről, egy 93-as, meg ott a 7-173-as. Trolikból azt tudnám elképzelni, hogy MTB, 60, Ziu5, 9 280 ráncajtós, 280 bolygóajtós, 435, 411, 412, MAN. Természetesen felújítási sorrend a legmeghatározóbb félől a legkevésbé meghatározóig.
Ha kiállítási tárgy akkor minek az üzemképes állapot? Használat nélkül az rövid időn belül üzemképtelen lesz. Nyilván lehet rohasztani egyet a telep sarkában ha elfér, ezzel egyetértek, de abból rövid úton kiskanál lesz, nem mutogatott jármű.
A pénz meg egyrészt azért mégiscsak pénz, másrészt én szűkebbnek érzem a dolgot humánerőforrás oldalról (de nyilván ha már-már felkötik magukat unalmukban a munkaidőben munka nélkül tengődő dolgozók akkor hajrá, mentsük meg őket). Ha meg választani kell akkor inkább egy Ziu legyen kalapálva mint egy G&S.
Úgy általánosságban meg továbbra se tudok egyetérteni azzal hogy tegyünk el minden szart ami valaha pirosra/kékre/sárgára festve járt a városban mert valaki biztos azon próbálta meg felszedni az osztály jócsaját és ezért felbecsülhetetlen eszmei értéke van.
Ha a nosztalgiaüzem része, akkor igen, de a BKV összesített költségvetéséhez képest egy mégoly nagy nosztalgiaüzem költsége is legfeljebb kerekítési hiba...
Túl van lihegve ez az első, utolsó, kerek szám, stb. témakör is; legyen elrakva olyan, ami az adott korra jellemző vagy ami tényleg valami érdekesség volt és kész, de minden egyedi darabot tök fölösleges megőrizni, mert minimális számú embert érdekel. Ráadásul az elmúlt 20-25 év termékei nagyon egyformák, pl erről a MAN troliról vagy az Agóráról egy laikus meg nem mondaná, hogy nem olyanok, mint amik még most is járnak. Autókból is rengeteg olyan van, amik a kutyát nem érdekelnek, hiába 25-30 évesek már.
Mekkora nosztalgia/retróflottával számol amúgy a BKV?
Tök jó dolok, hogy a múlt megőrzésére most ekkora hangsúly kerül, de néha úgy érzem, a cég már átesik a ló túloldalára, amikor mindenféle kis sorozatú, nem túl jellemző típusokat is újjáépít, meg amikor valami korábbi típusra külsőleg hasonlító járgányt barkácsol össze...
A 435T megtartása, es a közel 30 éves pályafutására tekintettel fontos része kell legyen a nosztalgia flottanak. Szerintem ebben sokan hasonloan gondolkodunk.
A MAN troli konkretan azért került szóba, mert bele botlottam egy 8 évvel ezelőtti képbe amikor Szegeden lett vãzilag felújítva az egyik példány. Errol pedig eszembe jutott, hogy ezen a fórumon BKV részről hangzott el, megtartanak egyet ebből is működőképesnek az utókornak Es időnként majd kozlekedtetni szeretnék. Da ha változott ezügyben a BKV álláspontja, semmi gond.
Abban egyetértek, nem ez a legmeghatározóbb típus, és még csak sikertörténetnek sem nevezhető.
Ha választani lehet, egyértelműen 435T a jövőre nézve Amivel számítani érdemes.
Valószínű erős kisebbségben vagyok vele, de én pl. szerettem őket a 80-ason. Hogy kinek mi számít nosztalgiának, az megint más kérdés, én pl. nem egy kisgyereket láttam, akik a sofőr melletti "vezetőálláson" "vezették" a trolit, nekik biztosan nagyobb nosztalgia élményt fog adni ha marad belőle, mint egy ziu (amivel jó eséllyel sosem utazott). De ennek ellenére én sem érezném prioritásnak, de kiirtani sem kell attól, hogy az élete felét nem itt élte le.
Én mondjuk a 435-öst és a MAN-t azért nem venném egy kalap alá, az utóbbi csak egy kényszermegoldás volt és nem is volt valami fényes a budapesti pályafutásuk... Tudtommal Eberswaldeban se tettek el egyet se, úgyhogy fel lehet nekik ajánlani, hogy ha igényt tartanák rá, akkor visszavásárolhatók, de ne itt őrizgessünk már minden szart, enélkül tényleg simán meg lehet lenni.
Nagyon jó dolog az IK60T készitése, beüzemelés. Sokan várják, hogy hosszú évek után újra lehessen a Ziu9-nél régebbi típussal utazni. A használt solarisok beszerzése es felélelsztése biztosan erőt próbáló feladat lesz, de a tapasztalt szerelők ezt sikeresen el fogják végezni.
Ettől függetlenül csak megkérdeztem mi a helyzet a két kiepe elektronikás csuklóssal, milyen állapotban vannak. De köszönöm, értem a választ, megvannak, majd ha egyszer lesz rá idő es erőforrás, akkor érdemes erre visszatérni, mert most más projektekben vannak benne az illetékesek.
Biztos többen kötődnek műszaki, forgalmi vagy utas vonalon ezekhez a típusokhoz. De legyünk őszinték perifériális darabszámuk és nem kiugró műszaki színvonaluk valahogy nem okozza azt, hogy annyira bárki is foglalkozni akarna velük, persze minél üzemképesebb (micsoda szó) állapotuk jó lenne.
Egy Ikarus 60T, egy SST-n kívüli állomány jövője sokkal jobban foglalkoztatja a trolis közeget most...
melyik Ik435T es melyik MAN csuklós troli maradt meg az utókornak? Ezek uzemképesek-e, tervbe van-e idén nosztalgia menet szervezése a kocsikkal? A megmaradt 435T az utolsó forgalmi állapotában fogja képviselni a korábbi budapesti pályafutását a típusnak vagy gyártás utáni állapotban?
Annó 2016ban Szegeden vãzjavításra érkezett a 361-es MAN, amit az SzKT végzett el. Ha ez a példány maradt meg, akkor az pont a jó vázállapot miatt, ha pedig másikra esett a választás, az milyen állapotban van, kapott-e nagyobb javítást/felujitast?
Megjött az első Sor troli Szegedre, es aznap a BKV által rendbe szedett Ikarus 187Tr is. A troli beltere szép lett, az más kérdés es egyéni vélemény hogy az üléshuzat nem passzol a piros kapaszkodohoz :)
A festés messziről jónak tunik, de kozelrol még nem láttam, úgy derül ki minden.