Keresés

Részletes keresés

Jim1987 Creative Commons License 2024.03.11 -2 4 106270

így van

miért lenne itt nosztalgiaüzemben 1 MAN troli ??

 

olyan minimális embert fog érdekelni 5-10 év múlva, hogy kb sosem lesz rá fizetőképes kereslet...

Előzmény: torqmatic (106269)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.11 0 13 106269

Én mondjuk a 435-öst és a MAN-t azért nem venném egy kalap alá, az utóbbi csak egy kényszermegoldás volt és nem is volt valami fényes a budapesti pályafutásuk... Tudtommal Eberswaldeban se tettek el egyet se, úgyhogy fel lehet nekik ajánlani, hogy ha igényt tartanák rá, akkor visszavásárolhatók, de ne itt őrizgessünk már minden szart, enélkül tényleg simán meg lehet lenni.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106266)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 0 0 106268

Köszi

Előzmény: Dénes Balázs (106265)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 -2 4 106267

Nagyon jó dolog az IK60T készitése, beüzemelés. Sokan várják, hogy hosszú évek után újra lehessen a Ziu9-nél régebbi típussal utazni. A használt solarisok beszerzése es felélelsztése biztosan erőt próbáló feladat lesz, de a tapasztalt szerelők ezt sikeresen el fogják végezni.

 

Ettől függetlenül csak megkérdeztem mi a helyzet a két kiepe elektronikás csuklóssal, milyen állapotban vannak. De köszönöm, értem a választ, megvannak, majd ha egyszer lesz rá idő es erőforrás, akkor érdemes erre visszatérni, mert most más projektekben vannak benne az illetékesek.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106266)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.11 0 4 106266

Biztos többen kötődnek műszaki, forgalmi vagy utas vonalon ezekhez a típusokhoz. De legyünk őszinték perifériális darabszámuk és nem kiugró műszaki színvonaluk valahogy nem okozza azt, hogy annyira bárki is foglalkozni akarna velük, persze minél üzemképesebb (micsoda szó) állapotuk jó lenne.

Egy Ikarus 60T, egy SST-n kívüli állomány jövője sokkal jobban foglalkoztatja a trolis közeget most...

Előzmény: 7-es troli (106264)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.11 0 3 106265

309 és 359.
A többi kérdésedre nem tudom a választ.

Előzmény: 7-es troli (106264)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 -2 5 106264

Kis infót kérnék:

melyik Ik435T es melyik MAN csuklós troli maradt meg az utókornak? Ezek uzemképesek-e, tervbe van-e idén nosztalgia menet szervezése a kocsikkal? A megmaradt 435T az utolsó forgalmi állapotában fogja képviselni a korábbi budapesti pályafutását a típusnak vagy gyártás utáni állapotban?

 

Annó 2016ban Szegeden vãzjavításra érkezett a 361-es MAN, amit az SzKT végzett el. Ha ez a példány maradt meg, akkor az pont a jó vázállapot miatt, ha pedig másikra esett a választás, az milyen állapotban van, kapott-e nagyobb javítást/felujitast?

 

köszönöm

7-es troli Creative Commons License 2024.03.07 0 8 106263

Megjött az első Sor troli Szegedre, es aznap a BKV által rendbe szedett Ikarus 187Tr is. A troli beltere szép lett, az más kérdés es egyéni vélemény hogy az üléshuzat nem passzol a piros kapaszkodohoz :)

A festés messziről jónak tunik, de kozelrol még nem láttam, úgy derül ki minden.

 

https://szeged.hu/cikk/megerkezett-az-elso-sor-troli-szegedre

18-09 Creative Commons License 2024.03.07 0 0 106262

Gondolom elkészül most tavasszal

 

Hű, valami nyár vége, őszt hallottam erre...

Előzmény: 7-es troli (106256)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 5 106261

Kérdés, hogy a 412T-k esetleges kivonása eseten a 721 is oktató járművé válna A 720 mellet?

Előzmény: torqmatic (106250)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106260

Tehát felismertél. Ennek örülök :)

Előzmény: Közlekedésguru (106259)
Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106259

Végállomástól végállomásig :)

Előzmény: Dénes Balázs (106258)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106258

És olykor még a trolimra is felszállsz.

Előzmény: Közlekedésguru (106257)
Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106257

Nem mindig, de jelen vagyok napi 1-2x általában.

Előzmény: Dénes Balázs (106255)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 0 106256

A felsővezeték kiépítése ez. Közlöny teljes kiadásában le van irva.

Gondolom elkészül most tavasszal, és utólag számolják erre rá az uniós pénzt.

Előzmény: IZé (106253)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106255

Szia!!!

Előzmény: Közlekedésguru (106248)
toto92 Creative Commons License 2024.03.06 0 4 106254

Vagy a kisföldalatti kap egy deltát a tó oldalában, és lesz egy M1B a Vörösmarty tér és az Állatkert között :)

Előzmény: IZé (106253)
IZé Creative Commons License 2024.03.06 0 1 106253

 

Állatkerti deltavágány? Az mi? Esetleg az Állatkerti krt.-Koós K. stny. (72-74) háromirányú felsővezeték kapcsolatának idén már fixre betervezettnek mondott kivitelezésére gondolnak?

Előzmény: kristoof (106251)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 3 106252
kristoof Creative Commons License 2024.03.06 0 3 106251
torqmatic Creative Commons License 2024.03.06 -1 1 106250

Igen, a két GT akkor már rég kész volt és egyik se volt oktatókocsi, amikor a 263-as projektbe belevágtak.

Előzmény: Nbbarcs (106247)
sosiforda Creative Commons License 2024.03.05 0 3 106249

Holnap, 2024. március 6-án (szerdán) a Repülőtér 1-es Termináljától 14.41-kor induló, a  Nádraží Veleslavín metróállomástól 14.46-kor induló járatokkal megindul a trolibuszközlekedés 24,7 m hosszú  Škoda-Solaris duplacsuklós trolibuszokkal PRÁGA 2. trolibuszvonalán, a 119-es autóbuszt felváltó 59-es jelzésű trolivonalon:

 

https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality/detail/66_2519-na-letiste-nejdelsim-trolejbusem-v-cr

 

Vonaltérkép:

 

 

https://www.dpp.cz/spolecnost/nove-stavby/trolejbusove-trate/elektrifikace-linky-119

 

első napi menetrend:

 

https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_59/20240306r/59_linka.pdf

Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.05 0 0 106248

Ebben egyetértünk.

Előzmény: torqmatic (106245)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.03.05 0 1 106247

Szerintem úgy gondolta, hogy a 263-as helyett eleve, nem annak elkészülte után.

Előzmény: John Howard (106246)
John Howard Creative Commons License 2024.03.05 0 4 106246

De hát hiszen "be van fogva" az oktatásba a 720-as 412GT! "Dedikált" (alacsonypadlós; forgalmi állományból törölve) oktatókocsi a 707 helyett, ami visszament forgalmi kocsinak. Vagy ez újdonság?

Előzmény: torqmatic (106242)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.05 -2 4 106245

Én egy 10 méteres távolsági Bován tanultam, azóta vezettem kb 30 féle típust, elég gyorsan sikerült megszoknom kb minden buszt, de azt is látom, hogy egyesek mennyit képesek balfaszkodni, és ehhez már az is elég ha néhány gomb vagy a tükör máshol van, nemhogy egy teljesen más típust vezessenek... És szerintem ők vannak többen.

Nyilván nem azt mondom, hogy vágják szét a 263-ast azonnal, de jobb oktatójárművet is lehetett volna készíteni, vagy akkor már egy 260 GVM replikát, mert az az 1 méter tényleg nem oszt, nem szoroz. Mondjuk a jó oldala, hogy így legalább lett egy egyedi jármű :P

Előzmény: Közlekedésguru (106244)
Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.05 0 8 106244

Hát, alapvetően alacsonypadlós helyközin tanultam, utána 415-öst vezettem GKI alatt, majd 260-412-VH, de nekem sose okozott problémát se a padlószint, se a tengelytáv különbsége, valahogy megszoktam azonnal mindegyiket. A tükörbe nézve látom hol van, sose álltam meg túl messze a padkától egyikkel sem. Elhiszem, hogy mások nem ennyire könnyen állnak át egyikről a másikra, én lehet utasként is már megszoktam a különböző típusokat, ami hatalmas előny volt, így 5 év után a csuklósokkal se volt gondom. Persze más az, aki eleve szeretetből megy vezetni és nem a megélhetés miatt próbálja elsajátítani a szakmát. Csak azért szóltam így hozzá, mert szerintem nagyon típusfüggő. Lehet olyan, akit tényleg bezavar, de olyan is akad, akit meg egyáltalán nem. Ki én se dobnám, ha már elkészült.

Előzmény: torqmatic (106242)
T 6 Creative Commons License 2024.03.05 0 4 106243

Ebben van igazság, de két ap. típus közt is van különbség, meg vizsga is. Első mozgásokhoz, felső vezetékhez alkalmazkodás, vagy a hálózat specifikusságának megtanulásához azért jó ez is.

Előzmény: torqmatic (106242)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.05 -3 3 106242

Az, hogy olyan magasan ülsz, mint egy kamionban, még a tapasztalt buszvezetőket is összezavarja, nem véletlen, hogy sokan fél méterre állnak meg a szegélytől, amikor visszaülnek... Ezzel pont nem könnyítik meg a kezdők dolgát, hanem éppen megnehezítik, mert miután úgy-ahogy megszokott valamit, át kell szoknia egy teljesen másba. És mondom, ezt a gyakorlati tapasztalatom mondatja velem, hiába mínuszol a sok úrvezető, aki szerintem életében max 200 km-t vezetett, személyautót.

Kb semmivel nem lett volna költségesebb, ha már eleve egy alacsonypadlós oktatóbuszt építenek, vagy befogják erre a célra valamelyik 412GT-t, legalább valamennyire ki lettek volna használva...

Előzmény: T 6 (106237)
Obus Creative Commons License 2024.03.04 0 6 106241

Régen sok buszvezető Ikarus 211-essel gyakorolt, vizsgázott, aztán később hosszabb buszokkal is jártak.

Előzmény: T 6 (106237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!