Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ST* Creative Commons License 2024.03.03 0 0 14925

Üdvözletem! Focus ST (2024) 18-as gyári alufelni froton felfér-e a Brembo féknyereg mérete miatt? Nincs gyártásban az autó, csak rendelt, téli abroncs szet okán kérdezem. Köszönöm.

 

htibor Creative Commons License 2024.03.02 0 0 14924

Ennyire nem vagyok autó alá bemászós, mindig szervizben csináltattam, szerintem a márkaszervizes 11 ezer forint simán megéri.

https://www.ivanics.hu/ford-fekek-motorcraft-akcio

Előzmény: Szilárd 76 (14923)
Szilárd 76 Creative Commons License 2024.03.02 0 0 14923

Ha kicserélésre kerül a fékolaj, akkor a kuplung vonalból hogy lehet eltávolítani a régi fékolajat? A kuplungmunkahengert alul a kinyomócsapágynál lehet légteleníteni?

Előzmény: htibor (14922)
htibor Creative Commons License 2024.03.02 0 0 14922

Váltóolaj csere is segíthet, a gyári oldal szereti "élettartam olajjal van feltöltve"-ként hivatkozni rá, automata esetén 60-80 ezer körül ajánlják, manuálisnál is egy 100 ezernél már érdemes lehet cserélni a problémák megelőzése érdekében. Kuplung/lendkerék mikor volt cserélve - ha nem mennyi km van benne -, mennyire fog fent a pedál, lenyomásnál van-e hangja vagy bármi ami eltér a szokásostól?

 

A fékfolyadék csere periódusa 2 év/40 ezer km, egy 3 év még beleférhet, de ha ennél régebben volt csere, akkor sürgősen cseréltesd és mérjenek fékhatás mérést, bár ez a kuplung szerkezettel nincs összhangban szerintem.

Előzmény: satzowlee (14920)
htibor Creative Commons License 2024.03.02 0 0 14921

Az alapjárati/üresjárati/fojtószelep lett volna az első tippem, ha azt pucolták, ok de lehet hogy cserélni kéne inkább.

1.4-esnél az ablakmosó fúvóka beázás jelentkezhet mint az 1.6 Ti-VcT-n, hogy pont a gyertyák fölött van a fúvóka és kerülhet bele az ablakmosóból/esővízből ha nem szigetel a fúvóka?

 

A másik meg valahol az üzemanyagellátó rendszernél jelentkezhet szerintem valami probléma, volt-e már 19 év alatt cserélve az üzemanyagszivattyú? Focus MK2-eseknél egy elég szűk keresztmetszet, nálam egy városi körforgalomból kijőve adta meg magát, valamit felszívott a tankból. Egy "fizikai behatás" után még 2-3 hónapot ment a kocsi, aztán elindítani nem tudtam egy regglen.

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/09/09/ha_ez_elromlik_hivhatod_a_trelert/

 

De ilyen menetközbeni akadozós, dadogós történetem nem volt, csak alapjárati fordulatszám nem volt egyenletes.

Ha alapjárati szelep pucolás után is probléma, akkor érdemes volna 1-2 teljes tankot esetleg prémium OMV benyát tankolni. Nálam kisímotta az alapjárat tartását.

 

 

Előzmény: vargajanika (14919)
satzowlee Creative Commons License 2024.03.02 0 0 14920

Sziasztok.

nem is olyan régen panaszkodtam már, hogy valami nem gömbölyű a Fóka-kuplungommal, amikor hideg van, induláskor nagyon nehezen tudom sebességbe rakni, több helyről olyan választ kaptam, hogy talán váltóolaj-csere...

Nos, nem csináltam semmit, kicsit többet járattam a motort indulás előtt, különben is láttátok, nem voltak hidegek reggelente...

Tegnap előtt viszont TÖRTÉNT VALAMI!!!!!-Kuplung szépen fent fog, mint régen, a pedál is mintha puhább volna!-szóval meggyógyult magától.

Ok és okozat...-én egy valamilyen dugulásra tippelek, ami meXűnt...-szerintetek volna értelme lecserélnem a fékolajat??-köszönöm.

vargajanika Creative Commons License 2024.03.01 0 0 14919

Sziasztok. Van egy óriási probléma a ford focus 1.4 benzin  2005 évjáratúkocsival. Kb 4-5 hete reggel az elsőinditásután 4-5 másodperc után leált ,de kis gáz adás és már nem ált le a motor. Ez egy olyan4 nap utánmegszünt jo volt minden. Aztánmult héten szombaton ismétjelentkezett ez a hiba. Most már míg be nem melegszik a  motor addig kis gázt adnom kell amúgy le áll.  Míg nem  melegszik be rendesen kB 10 perc addig menet közben is leáll a motor de indítom és indul megy tovább. Van hogy rángat és erötlen megtorpan de aztán felveszi a fordulatot és nincs gond vele. Cserélték gyujtogyergya kábelköteg és gyujtotrafót. Ki takaritottak  egy szelepet ami ilyenkor gond lehet de nem  változott semmi. Tavaly júniusban volt olaj ,szűrők és vezérmüszij  csere.nem volt gond eddig nem hinném hogy közé legyen most hozzá.  Még azt figyeltem meg hogy nőt a fogyasztás és beinditás után kB 5 percig erösseb benzin szagot érzek a kipufogogázban.  Valakinek ötlete?? Ja 3 is gépre tették nincs aktív és tárolt hiba hibakód. Mindhárman azt mondták hogy minden úgy működik ahogy kell. 

vakrepulo2 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 14918

üdv

a kb 2 éves focusunkban sync 2.5 van, (vannak akik sync 3 light-nak hívják)

a kérdés: ki lehet valahogy rakni a telefon képernyőjét a kocsi képernyőjére?

bújtam a netet sokáig, de nem jöttem rá

tudja ezt valaki?

 

hasonló kérdés:  sync 3 as ford videóban láttam olyat, hogy a tolató kamera képét folyamatosan ki lehet rakni a képernyőre, akkor is mikor előre haladok, ezt hogyan lehet megcsinálni? a videóban egy számomra beazonostatlan fordban 7 mpig kellett a képernyő ON gombját nyomni, de nálam ez nem működik

 

köszi

Jenne60 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 14917

Sziasztok!

 

Akkus kérdésem lenne, remélem tudtok segíteni. Jelenleg egy Ford Silver Calcium akku van az autóban, de lassan cserés lesz majd. van a Ford által kifejleszett Omnicraft néven akkumulátor, igaz az "csak" Calciumos akku. Ez a "csak" Calciumos ez mennyire viseli el ezt az intelligens töltést? Nálam nyáron a nagy melegben többnyire még a 14 V-ot sem érte el a töltőfeszültség, akár rövidebb vagy hosszabb úton sem. Volt amikor csak folyamatosan 13,8 V-al töltött a generátor. Most télen folyamatosan 14,2-14,4 V között van  a töltés alapjáraton járó motornál vagy fordulaton, de hidegebb reggeleken sokszor felmegy indulás után néhány percig még 14,6-14,8 V-ra is a töltőfeszültség.

Előzmény: uraaam (14916)
uraaam Creative Commons License 2024.01.18 0 0 14916

Lehet, hogy haldoklik a generátorod. 

Előzmény: puki33 (14915)
puki33 Creative Commons License 2024.01.18 0 0 14915

sziasztok, nekem is villamos bajom van, mar gyujtasnal egve marad a piros "akku" kontroll lampa nehany km utan neha elalszik ....

viszont tegnapelott egyszerun megallta az asszony alatt ...

rendre kigyultak a kontroll lampak majd egyszeruen lekapcsolt az auto, teljesen elment az elektromossag.

 

felrehuz, matat, fel ora mulva ujra gyujtas, elsore gyujt, nosza mentem vele 300 metert, majd ugyanezek a fenti tunetek ...

 

csereltem benne akksit jobb hijan, hogy tudjam hazahozni.

 

haza is jott a piros "akku" kontroll lampa tovabbra is eg.

 

keresek valaki villamos szakit, de addig is ha vannak tippek szivesen varom ....

 

koszi

P.

szbelagy Creative Commons License 2024.01.15 0 0 14914

Elnézést, ahogy idősödöm feledékeny lettem, csak 60 Ah-s akku van a Focusunkban.

szbelagy Creative Commons License 2024.01.15 0 0 14913

Múlt hét kedd, és szerda reggel mentem vele a 2-2 km-t, azóta ott áll a -7,-8 C fokokban merülhetett kissé az aks, ami 2 éves Banner 74 Ah-s. A check engine lámpa nem gyulladt ki, de a hideg idők beállta óta hidegen zajosabb a motor, de ezt a 292e km-nek tudtam be.

Előzmény: laciipacii (14912)
laciipacii Creative Commons License 2024.01.15 0 0 14912

biztositekok jok? sztem karcsu az az akksi fesz....

Előzmény: szbelagy (14910)
laciipacii Creative Commons License 2024.01.15 0 0 14911

hibakód? check engine a muszerfalon? barmi elojel?

Előzmény: szbelagy (14910)
szbelagy Creative Commons License 2024.01.15 0 0 14910

Szép napot Mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös Ford Focus II 1,6B 16V Ti-Vtc, HXDA motorkódú autónk a minap reggel 2 km megtétele után az" Engine System Fault" hibaüzenetet írta ki. Leesett a motorteljesítmény annyira, hogy nem bírta megmozdítani az autót. Szerencsére már a házunk előtt voltam, kézzel toltam a helyére. Másnap reggel beindítottam, akkor is mentem vele cca 2 km-t, ahogy be akartam állni leállt a motor. Fél perc múlva indítóztam, kb.  öt másodperce beindult, majd megint leállt.

Kb. 2 perc múlva újra indítottam, ez alkalommal nem állt le, és a hibaüzenetet sem írta ki. Azóta nem indítottam be, tegnap reggel néztem az akkufeszt., 12,33 V volt. Van egy 2001-es Polo Classicunk is, azóta azt használjuk. Ma du. akarom újra beindítani az FF-t. Kérem írjon akinek volt már ilyen problémája; mi,mik okozhatják. A szerelő csak 2-3 hét múlva tudja fogadni. A segítséget köszönöm.

GIGI15 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 14909

Sziasztok.

Van egy 99 és 1.4 focus om amióta vezérlés lett rajta cserélve olyan gyengének érzem a motort. 

Mi lehet a gondja.

Előre is köszönöm a válaszokat.  Feri 

Norbert Pokrócz Creative Commons License 2024.01.13 0 0 14908

Sziasztok! 2013-as Focus mk3 1.0 74kw-ban szeretnék váltóolajat cserélni, de nem tölt be a feltöltés spec. oldal.Tudja valaki milyen gyári minőségű váltóolaj kell bele és mennyi, illetve valaki aki cserélt már?

uraaam Creative Commons License 2024.01.10 0 0 14907

A rükverc néha ilyen, az egyes focus-omon is ilyen volt, a kettesben is nehezen veszi be néha a hátramenetet. Ezzel együtt kell élni.

Előzmény: Alyx01 (14906)
Alyx01 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 14906

Sziasztok!

Nem rég lettem tulajdonosa egy 2011-es, 1,6 benzines Focusnak. 

Alapjáraton, kis gázadásra szisszenő, fújó hang hallatszik a motortérből egy pillanatra, a fordulatszám, csak közvetlen ez után emelkedik. A másik dolog, hogy hátramenetbe nem mindig sikerül betenni. Látszólag beveszi a sebességet, de ha felengedem a kuplungot csak köszörül, vagy fél méter megtétele után csinálja. Szerencsére nem gyakran fordul elő.

 

Ezek valami hibára utaló jelek, vagy az autó sajátosságai?

Előre is köszi.

liili Creative Commons License 2023.12.08 0 0 14905

145le bocs

Előzmény: liili (14904)
liili Creative Commons License 2023.12.08 0 0 14904

Sziasztuk!

Vettem egy 2.0, 140le, benzin gázos c maxot. Reggelente az indítás után ciccegő hangot hallottam , már 2x is. Bemelegedett, és elhagyta. Mi lehet ez a hang? Semmi hibát nem vettem észre, minden rendesen működik.

qtc Creative Commons License 2023.12.07 0 0 14903
Előzmény: Tomiali (14900)
Ariel_500 Creative Commons License 2023.12.07 0 0 14902
Előzmény: Tomiali (14900)
niváskarcsi Creative Commons License 2023.12.04 0 0 14901

Kormány fényváltó kapcsoló érinkezése is lehet rossz.Kis kontakt szpré lehet,hogy segít.

Előzmény: Tomiali (14900)
Tomiali Creative Commons License 2023.12.03 0 0 14900

Sziasztok.

Valakinek lenne 2010 focus biztosíték tábláról leírása? Ki ment a tompított égőm kicseréltem de nem világít. Gondolom bizti baja van csak nem tudom melyik. 

satzowlee Creative Commons License 2023.12.02 0 0 14899

Köszönöm, Tibor.

Előzmény: htibor (14898)
htibor Creative Commons License 2023.12.02 0 0 14898

17 évesen a váltóolaj nem biztos, hogy azt tudja mint újkorában, főleg ha hidegebb idő köszön be, ahogy melegszik a motor, azzal az olaj is feléled és könnyebben veszi a fokozatokat. Márkaszerviz élettartam olajként titulálta, nekem 14 éves koráig nem volt vele ilyen gondom, így nem cseréltem anno.

Lehet, hogy ez már cserés lesz nálad és ennek jeleit mutatja.

Előzmény: satzowlee (14897)
satzowlee Creative Commons License 2023.12.02 0 0 14897

Sziasztok, kéne egy kis help...

2006-os MK2-es, 1,6-os sedan. KB október eleje óta reggelente kicsit nehezebben megy be sebességbe, ez a jelenség 10-05-perc múlva eltűnik.

Szerintetek mire kéne odafigyelnem??-köszönöm.

liili Creative Commons License 2023.12.01 0 0 14896

Gyújtáskábelokat ellenőrizted? Ne legyenek közel fémhez.

Előzmény: nedüpal (14894)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!