Lenne egy kérdésem 2006 Swift M13A motor. A fékcsőveim nagyon rozsdásak ki szeretném cseréltetni, Hány db van összesen? 2 első /2 hátsó? A közeli szerviz szerint kb 14e/db a csere ára munkadija:
Nekünk egy 2018-as GL Ignisünk van abba szereltem egy középkategóriás androidos fejegységet tolatókamerával ( mert megszoktam a Vitarában). Nekem nincs jó tapasztalatom.Rádió gyenge, a tolatókamera közel sincs olyan, mint a gyári, de amiért megváltam tőle,maz a használhatatlan kihangosító ( munkámból kifolyólag sokat telefonálok).Saját mikrofonnal is rossz, de külső mikrofonnal is hangosabbak a motor és egyéb zajok, mint a beszéd.A gyári beépített mikrofonnal meg nem lehet összehozni.Ezért vettem bele egy bontott gyári Bosch fejet, meg a gyári tolatókamerát.Itt csak a kamera bekötésevel van gond, mert előre nincs bekábelezve,és az égvilágon senki se tudta, hogyan kell bekötni.( a kamerán 4 csati van, a fejegység fogadó oldalán meg 5.) Rengeteg külföldi fórumot átnéztem, autóhifis szakiknal jarta, suzuki szervíz stb, de senki se ért hozzá.Sztán egy lengyel oldalon valaki utalt rá, kipróbáltam és műxik.Úgyhofy maradtam a sokat szidott Bosch cuccnál...
Sziasztok egy 2022-es 1,2 dualjet swiftem van,a problèmàm annyi lenne, hogy hiàba kapcsolom ki a traction controll funkciot,mègis belevakeràl az autò vezetèsèbe(oldalirànyù csùszàsnàl befèkezi az autòt) kèrdèsem annyi hogy tudja e valaki melyik biztosìtèkot kell eltàvolitanom ahhoz hogy teljesen elengedje az autòt az elektronika.
Megvan még, ha csak a gazdi ki nem dobta, ugyanis ez nem a mi Swiftünk volt hanem a családban lévő másik darab...én betettem a csomagtartóba amikor a szemüvegtartót felszereltem, szerintem nem dobták ki csak az a baj így nem nálam van momentán.
Nem tudom, hogy felszereltség vagy évjárat függő dolog volt-e, de a GLX SX4eken és a 2008as GLX Swiften sem volt a vezetőülésnél kapaszkodó, csak két vakdugót kellett kipattintanom a szemüvegtartó felszereléséhez...a 2006os GS-en meg igen (azt tudom, hogy a GC-ken talán sehol se volt...).
Akkor GC modelled van (nem mintha számítana de a régi Swift volt GA alapban, a "vasaló" Swift GC, GC AC, GLX CD, GLX CD AC és GS - plusz a limitált szériák - volt itthon elérhető).
A ködlámpa gyárilag relézett, jó eséllyel az utólagos is, jó lenne valahogy végigkövetned a kábelezését talán (vagy legalább máshogy 12v-t adni a lámpáknak, hogy felkapcsolnak-e...).
PC-s Suzuki szoftver szerintem nehéz ügy, nem nagyon jött még szembe (azt hiszem valami +VCM modul kell az OBD csatihoz, de annyira nem ástam bele magam), viszont a Bluetooth/Wifis alap OBD adapterekkel Androidon SzViewer nevű programmal prímán hozzáférsz mindenhez, olvasol és törölsz mindent (az olasz OFFomnál már nem így van, ott a motorvezérlőn kívül minden máshoz módosított ELM kell...)...szóval esetleg lehet PC-n is Android emulátorral szóra bírod, vagy beruházol egy ilyen ~5000Ftos adapterre és öröm és boldogság. :)
Hello, vettem egy 2006os alap Swfit GA-t .Van benne ködlámpa elöl és egy utólagos nem gyári ködlámpa kapcsoló. Nem müködik. Hol kezdjem a hibakeresést? Ennek van reléje is? Hányas biztosíték? Ezen kívül nekem van egy USB kábeles OBD II hibakód olvasóm amit egy 2002es skodához használtam sokat. Ez jó a swifthez? Windows alatt milyen progi van ha van erre? kösz
Okulásképpen leírom a lámaságom/történetem, hátha más is hasonló cipőben jár vagy tervez hasonlót! :)
Szóval ugye többször említettem, hogy 2DIN Android fejegységet használunk (többek közt) a Swiftben (is), megelégedéssel, mert ahogy és amire mi használjuk arra számunkra ár/érték arányban perfect a tudása...bármilyen Androidos appot rá lehet telepíteni (kvázi tablet), szóval egy kifejezetten autós Launcherrel/főképernyő programmal (Agama a neve) használjuk, 90%-ban netről streamelünk rajta zenét (Spotify, vagy az én becsípődésem az olasz rádióállomások hallgatása online :D ), de persze telefonról is játszik bármit bluetoothon, telepítettem hozzá tolatókamerát, van rajta online/offline navi (Waze, GoogleMaps, HereWeGo), és szintén a szubjektív mániám miatt AndroidAuto is van rajta (egyszerűen mert navigáláskor annak a felülete kezelhetőbb számomra, mint a fixen telepített appok, plusz ugye ha AndroidAuto-n a telefon Wazeját tükrözi ki, akkor az abba elmentett kedvencek/címek/tervezett utak egyből megjelennek a fejegységen, nem kell a cím beírásával baxakodni - jellemzően előre elmentem telón a célt...), szóval gyakorlatilag mindent IS tud amit akár egy mai autöban elvárnánk. Egyedüli gyengepontja az FM rádió harmatos vételi képessége (jelerősítővel is!), így aki sokat rádiózik/rádiózna az nem fogja annyira imádni...plusz okulásként a legelső vásárlásunkból az zavart, hogy a 3 éve vett fejegységnek nincs mikrofon bemenete ( a beépített mikrofonnal botrányos a telefonálás/kihangosítás), illetve az 1GB RAM os változatunkon nagyon lassan indulnak el az appok és irtö lassan bootol be (az OFF-omban 2GB RAM van, az már elég, nem bántóan lassú, több RAM-al meg nyilván mégjobb :) ).
Na ezeken okulva/felbuzdulva, mivel újra sűrűbben lesz a Swift is hadra fogva, upgradeeltem ebbe is egy külső mikrofonos 2GB RAM-os fejegységet. A lényeg most jön: beépítés után jött a sokk, hogy ez is kínkeservesen lassan bootol be, míg az OFF-omban kb 2mp alatt. Miután lement a sz*r az agyamból, rájöttem a turpisságra > amit 3 éve a másik fejjel kaptam és beépítettem ISO tápkábel (egyik vége ugye a rádióba menő tápcsati, a másik vége ISO, és ez után jön egy ISO-Suzuki átalakító, hogy a Swift gyári kábelkötegével menjen) na bakker abban a fix12v és gyújtás12v szálak fel vannak cserélve > minden motorleállításkor teljesen "cold boot" állapotig megy a fej, ezért tölt be lassan mert nem tud "sleepelni", ahogy kéne neki. Tegnap felcseréltem a vezetékeket, öröm boldogság, villámgyors lett a technika (esélyes, hogy a régivel is ez lenne, szolíd 3 évig voltam balfax vele :/ ), a 2GB RAM-al normális sebességgel indulnak el az appok (nem kell fél-1 perceket várni), és a külső mikrofonnak hála tökéletes a kihangosítás, teljesen használható. :) Szóval végre összeállt, így lett kerek (így már valóban csak a gyenge FM vétel hátrány a gyári rádióhoz képest, az meg nem érdekel).
Szóval kicsit hosszú lett, minden esetre akinek ilyen (főleg ha kínai) ISO átalakitós kábellel van megoldva a rádió áramellátása, érdemes megnézni, hogy ki-kivel van, mert ezek 99%, hogy eleve félrekötve jönnek kínából (az új fejhez kapott ISO tápkábel is itt van az asztalon előttem, ezen is fordítva van a piros és sárga vezeték kötve...innen jöttem rá! :) )!
A Suzuki szervizből kaptam a tanácsot. Bontás nélkül így lehet megcsinálni. Vagy kiszerelni a műszerfalat és kivenni a radiátort és úgy kipucolni vagy újat rakni bele.
Pont ugyanez van nálam is a 2015-ös Swiftemnél. Most fogom megcsinálni.
Egyszerű az egész.
Szerezz egy kis vízszivattyút ami tudja keringetni a vizet. A DM drogériában vegyél citromsavat, fél kilós zacskóban árulják. Ezt a fél kilót öntsd bele 10 liter vízbe és keverd el teljesen.
Ezután kösd le a motortérben a bemenő és kimenő ágról a gumicsöveket. A kijövő ágra csatlakoztasd a szivattyú nyomó oldalát . A szivattyú a 10 literes edényből fogja a citromsavas vizet átnyomni a fűtőradiátoron.
A víz a bemenő csövön fog kijönni és ezt vezesd vissza a 10 literes edénybe.
Legyen egy körfolyamat és a szivattyú folyamatosan dolgozzon.
Sok szemét és lerakódás fog kijönni a radiátorból, ügyelj arra, hogy ezt ne szívja vissza a szivattyú.
A citromsavas víz szépen kipucolja a radiátort, menjen legalább 1 órán keresztül.
Ezután cseréld meg a csöveket, hogy fordított irányban is átmossa a radiátort. Amíg jön a kosz belőle addig folytasd az átmosást.
Ezután tiszta vízzel mosasd át, szereld vissza a gumicsöveket, ügyelj rá, hogy ne cseréld össze.
Vegyél kék színű fagyálló folyadékot és töltsd fel a hűtőn keresztül. Járasd kicsit a motort és tölts utána, aztán megint járasd kicsit és megint tölts után addig míg már nem kell utántölteni.
Ekkor töltsd maximum jelzésig a tágulási tartályt és járasd üzemmelegre a motort.
Ezután ha kihült a motor nézd meg, hogy kell-e utántölteni a hűtőben. Ha kell akkor töltd tele.
Párszor nézz rá az első 100 km megtétele közben. Kell neki kis idő mire az összes levegőt kidolgozza.
Ajaj, érdekes, hogy övfeszítő hibát ír, meg azt hiszi balesetezett az ajtó :( esélyes, hogy ezért nem engedi ilyenkor biztonsági okoból törölni a hibát. :( Sajna szerviz, sajnálom, hogy nem tudtam segíteni.
Sajnos ezt ennyiből nehéz lesz megmondani. 3 ajtós? (ülések mozgatása > esetleges kontakt hiba miatt kérdezem...bár erre cáfol, hogy a 3 ajtósunkban sose volt gond vele, az 5 ajtós GS-ből már töröltem kontakthiba miatti légzsákhibát) Mindenképp ki kellene olvasni (az a jó, hogy az alapabb árfekvésű ELM327 olvasókkal és pl egy SzViewer nevű Androidos programmal is gyönyörűen olvasok/törlök minden fontosabbat a Suzukiknál, látja varázslat nélkül az ECU-t, ABS-t, légzsákot, szervot mindent... > ehhez képest pl az olasz OFFomnál már nem ennyire egyértelmű a helyzet, ott bizonyos vezérlőkhöz átalakító kábel kell stb.)! Szóval erte egy ~5000Ft-os ELM327 Bluetooth vagy Wifis adapter meg egy Androidos teló a fenti alkalmazással tökéletesen elég (de persze a légzsák nem játék, szóval olvasni/törölni házilag OK, de ha ez alapján is baja van akkor mindenképp szerelő!).
18 éves a kicsike, de a klíma bekapcsolásakor azonnal jön a hideg levegő..még mindig -30 fokos az eredeti hűtővíz, nem kellett leengedni, sem utántölteni...azért nem dicsekszem a tíz légzsákkal, mert nem szeretném, ha szükség lenne rá. 18 éve a hozzáadott eredeti alufelnivel használjuk, amin azóta is csak téli gumi fordul elő(télen-nyáron)
Ami nekem fontos, hogy a kipufogó belső vége nem kormos...ez bizony jelent valmit. Ezért nem mérem mennyit fogyaszt
Nagyon csípem a maga módján én is (ez 2006-os 5 ajtós kéziváltós 1.5 GS, de még valamelyik fanatik korábbi gazdinál megkapta a faceliftes első/hátsó optikát, kormánygombsort, frissebb rendszámot > valójában az "árulja el", hogy nagyobbak a külső tükrei, mint a miénknek, illetve a "fedélzeti computer" ebben még nem képes átlagfogyasztást számolni, csak pillanatnyit mutat...na meg ugye a gázpedál nem elektronikus...), most adtam le/vissza a gazdinak. :)
Nyilván mivel egy 17 éves kisautóról beszélünk ezért az új(abb)/nagy(obb) társaihoz képest kicsit sutábban/darabosabban/egyszerűbben, de gyakorlatilag minden főbb modern dolgot tud jelenlegi formájában: 6 légzsák, ülésfűtés, kulcs nélküli rendszer, klíma, könyöklő, szemüvegtartó, kormányról vezérelhető kihangosítós/navigációs/telefontükrözős/tolatókamerás fejegység nappali menetfény...szóval (ha a 2020as évektől trendi holtér/sávelhagyásfigyelő/ráfutásgátló stb assziszentseket lehagyom) kb a valós hasznos extrák közül tempomat, hátsó elektromos ablak meg ESP nincs benne (automata fényszóró meg esőérzékelő ablaktörlő engem spec hidegen hagy), tehát messze nincs oka szégyenkeznie ma se az utakon :) a gazdája is szereti és én is szívesen használtam. :))
A miénk ugye a közepes GLX felszereltség (2008 facelift 3 ajtós 1.3), az ugye kicsit szerényebb, de valójában az igazán fontos dolgokat már az is tudja (klíma, fejegység detto mint feljebb, DRL, LED világítás stb...), megbízható, nem kéri folyton az alkatrészt és könnyen olcsón beszerezhetőek hozzá a dolgok (akár magam is könnyen jó pár dolgot megcsinálok rajta), tehát gombokért fenntartható...szintén elégedetten hajtjuk. :))