Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Attila Koczán Creative Commons License 2023.10.23 0 0 79647

Sziasztok egy 2022-es 1,2 dualjet swiftem van,a problèmàm annyi lenne, hogy hiàba kapcsolom ki a traction controll funkciot,mègis belevakeràl az autò vezetèsèbe(oldalirànyù csùszàsnàl befèkezi az autòt) kèrdèsem annyi hogy tudja e valaki melyik biztosìtèkot kell eltàvolitanom ahhoz hogy teljesen elengedje az autòt az elektronika.

DKori86 Creative Commons License 2023.10.22 0 0 79646

Megvan még, ha csak a gazdi ki nem dobta, ugyanis ez nem a mi Swiftünk volt hanem a családban lévő másik darab...én betettem a csomagtartóba amikor a szemüvegtartót felszereltem, szerintem nem dobták ki csak az a baj így nem nálam van momentán.

 

Nem tudom, hogy felszereltség vagy évjárat függő dolog volt-e, de a GLX SX4eken és a 2008as GLX Swiften sem volt a vezetőülésnél kapaszkodó, csak két vakdugót kellett kipattintanom a szemüvegtartó felszereléséhez...a 2006os GS-en meg igen (azt tudom, hogy a GC-ken talán sehol se volt...).

Előzmény: murray (79645)
murray Creative Commons License 2023.10.22 0 0 79645

" kapott a sofőrülés feletti kapaszkodó (oda minek? :D ) helyére szemüvegtartót"

 

megvan még a kapaszkodó? nekem pont kéne egy. háromajtóshoz hátra. 

Előzmény: DKori86 (79618)
murray Creative Commons License 2023.10.22 0 0 79644

köszi

Előzmény: DKori86 (79643)
DKori86 Creative Commons License 2023.10.21 0 1 79643

Szia!

 

Akkor GC modelled van (nem mintha számítana de a régi Swift volt GA alapban, a "vasaló" Swift GC, GC AC, GLX CD, GLX CD AC és GS - plusz a limitált szériák - volt itthon elérhető).

 

A ködlámpa gyárilag relézett, jó eséllyel az utólagos is, jó lenne valahogy végigkövetned a kábelezését talán (vagy legalább máshogy 12v-t adni a lámpáknak, hogy felkapcsolnak-e...).

 

PC-s Suzuki szoftver szerintem nehéz ügy, nem nagyon jött még szembe (azt hiszem valami +VCM modul kell az OBD csatihoz, de annyira nem ástam bele magam), viszont a Bluetooth/Wifis alap OBD adapterekkel Androidon SzViewer nevű programmal prímán hozzáférsz mindenhez, olvasol és törölsz mindent (az olasz OFFomnál már nem így van, ott a motorvezérlőn kívül minden máshoz módosított ELM kell...)...szóval esetleg lehet PC-n is Android emulátorral szóra bírod, vagy beruházol egy ilyen ~5000Ftos adapterre és öröm és boldogság. :)

Előzmény: murray (79642)
murray Creative Commons License 2023.10.21 0 0 79642

Hello, vettem egy 2006os alap Swfit GA-t .Van benne ködlámpa elöl és egy utólagos nem gyári ködlámpa kapcsoló. Nem müködik. Hol kezdjem a hibakeresést? Ennek van reléje is? Hányas biztosíték? Ezen kívül nekem van egy USB kábeles OBD II hibakód olvasóm amit egy 2002es skodához használtam sokat. Ez jó a swifthez? Windows alatt milyen progi van ha van erre? kösz

tutis Creative Commons License 2023.10.15 0 0 79641

Sziaszok.

 

Bocs hogy ilyen sokára válaszolok,de mindennel is kellett ezenkivül foglalkoznom.

Sikerült a mutatvány,most szépen egyenletesen jön a meleg mindenhonnan.

Köszönöm.

 

Előzmény: kgaboroo (79639)
DKori86 Creative Commons License 2023.09.25 0 1 79640

Sziasztok!

 

Okulásképpen leírom a lámaságom/történetem, hátha más is hasonló cipőben jár vagy tervez hasonlót! :)

 

Szóval ugye többször említettem, hogy 2DIN Android fejegységet használunk (többek közt) a Swiftben (is), megelégedéssel, mert ahogy és amire mi használjuk arra számunkra ár/érték arányban perfect a tudása...bármilyen Androidos appot rá lehet telepíteni (kvázi tablet), szóval egy kifejezetten autós Launcherrel/főképernyő programmal (Agama a neve) használjuk, 90%-ban netről streamelünk rajta zenét (Spotify, vagy az én becsípődésem az olasz rádióállomások hallgatása online :D ), de persze telefonról is játszik bármit bluetoothon, telepítettem hozzá tolatókamerát, van rajta online/offline navi (Waze, GoogleMaps, HereWeGo), és szintén a szubjektív mániám miatt AndroidAuto is van rajta (egyszerűen mert navigáláskor annak a felülete kezelhetőbb számomra, mint a fixen telepített appok, plusz ugye ha AndroidAuto-n a telefon Wazeját tükrözi ki, akkor az abba elmentett kedvencek/címek/tervezett utak egyből megjelennek a fejegységen, nem kell a cím beírásával baxakodni - jellemzően előre elmentem telón a célt...), szóval gyakorlatilag mindent IS tud amit akár egy mai autöban elvárnánk. Egyedüli gyengepontja az FM rádió harmatos vételi képessége (jelerősítővel is!), így aki sokat rádiózik/rádiózna az nem fogja annyira imádni...plusz okulásként a legelső vásárlásunkból az zavart, hogy a 3 éve vett fejegységnek nincs mikrofon bemenete ( a beépített mikrofonnal botrányos a telefonálás/kihangosítás), illetve az 1GB RAM os változatunkon nagyon lassan indulnak el az appok és irtö lassan bootol be (az OFF-omban 2GB RAM van, az már elég, nem bántóan lassú, több RAM-al meg nyilván mégjobb :) ).

 

Na ezeken okulva/felbuzdulva, mivel újra sűrűbben lesz a Swift is hadra fogva, upgradeeltem ebbe is egy külső mikrofonos 2GB RAM-os fejegységet. A lényeg most jön: beépítés után jött a sokk, hogy ez is kínkeservesen lassan bootol be, míg az OFF-omban kb 2mp alatt. Miután lement a sz*r az agyamból, rájöttem a turpisságra > amit 3 éve a másik fejjel kaptam és beépítettem ISO tápkábel (egyik vége ugye a rádióba menő tápcsati, a másik vége ISO, és ez után jön egy ISO-Suzuki átalakító, hogy a Swift gyári kábelkötegével menjen) na bakker abban a fix12v és gyújtás12v szálak fel vannak cserélve > minden motorleállításkor teljesen "cold boot" állapotig megy a fej, ezért tölt be lassan mert nem tud "sleepelni", ahogy kéne neki. Tegnap felcseréltem a vezetékeket, öröm boldogság, villámgyors lett a technika (esélyes, hogy a régivel is ez lenne, szolíd 3 évig voltam balfax vele :/ ), a 2GB RAM-al normális sebességgel indulnak el az appok (nem kell fél-1 perceket várni), és a külső mikrofonnak hála tökéletes a kihangosítás, teljesen használható. :) Szóval végre összeállt, így lett kerek (így már valóban csak a gyenge FM vétel hátrány a gyári rádióhoz képest, az meg nem érdekel).

 

Szóval kicsit hosszú lett, minden esetre akinek ilyen (főleg ha kínai) ISO átalakitós kábellel van megoldva a rádió áramellátása, érdemes megnézni, hogy ki-kivel van, mert ezek 99%, hogy eleve félrekötve jönnek kínából (az új fejhez kapott ISO tápkábel is itt van az asztalon előttem, ezen is fordítva van a piros és sárga vezeték kötve...innen jöttem rá! :) )!

kgaboroo Creative Commons License 2023.09.23 0 0 79639

A Suzuki szervizből kaptam a tanácsot. Bontás nélkül így lehet megcsinálni. Vagy kiszerelni a műszerfalat és kivenni a radiátort és úgy kipucolni vagy újat rakni bele.

De ez drága művelet és tovább tart.

Előzmény: tutis (79638)
tutis Creative Commons License 2023.09.23 0 0 79638

Köszönöm ezt megfogom próbálni.

Most rózsaszin(piros)fagyállo van az autóban.Amikor megvettem zöld volt benne.

Szivattyunak valoszinü mosogép kis szivattyuját fogom használni.

Köszi mégegyszer.

Előzmény: kgaboroo (79637)
kgaboroo Creative Commons License 2023.09.22 0 0 79637

Pont ugyanez van nálam is a 2015-ös Swiftemnél. Most fogom megcsinálni.

Egyszerű az egész.

Szerezz egy kis vízszivattyút ami tudja keringetni a vizet. A DM drogériában vegyél citromsavat, fél kilós zacskóban árulják. Ezt a fél kilót öntsd bele 10 liter vízbe és keverd el teljesen.

Ezután kösd le a motortérben a bemenő és kimenő ágról a gumicsöveket. A kijövő ágra csatlakoztasd a szivattyú nyomó oldalát . A szivattyú a 10 literes edényből fogja a citromsavas vizet átnyomni a fűtőradiátoron.

A víz a bemenő csövön fog kijönni és ezt vezesd vissza a 10 literes edénybe.

Legyen egy körfolyamat és a szivattyú folyamatosan dolgozzon.

Sok szemét és lerakódás fog kijönni a radiátorból, ügyelj arra, hogy ezt ne szívja vissza a szivattyú.

A citromsavas víz szépen kipucolja a radiátort, menjen legalább 1 órán keresztül.

Ezután cseréld meg a csöveket, hogy fordított irányban is átmossa a radiátort. Amíg jön a kosz belőle addig folytasd az átmosást.

Ezután tiszta vízzel mosasd át, szereld vissza a gumicsöveket, ügyelj rá, hogy ne cseréld össze.

Vegyél kék színű fagyálló folyadékot és töltsd fel a hűtőn keresztül. Járasd kicsit a motort és tölts utána, aztán megint járasd kicsit és megint tölts után addig míg már nem kell utántölteni.

Ekkor töltsd maximum jelzésig a tágulási tartályt és járasd üzemmelegre a motort.

Ezután ha kihült a motor nézd meg, hogy kell-e utántölteni a hűtőben. Ha kell akkor töltd tele.

Párszor nézz rá az első 100 km megtétele közben. Kell neki kis idő mire az összes levegőt kidolgozza.

Előzmény: tutis (79636)
tutis Creative Commons License 2023.09.22 0 0 79636

Sziasztok.

 

Lenne egy kérdésem.2007-es1.3 GS fütéséről van szó.Anyós oldalon szinte forró levegö jön(ha max höfokon megy)söför oldalon jóval langyosabb.

Pár napja vettem észre.Amúgy a hütöviz nem forr,minden ok de akkor is furcsa.

Ha klimát használok,akkor nem tapasztalható a külömbség.Ilyenkor szépen nyomja a hideget minden nyiláson ahogy kell...

Mi lehet a gond?

Meister Creative Commons License 2023.09.22 0 0 79635

Villanyász kimérte ellenállással, és azt mondta, hogy magát az övet kell cserélni, abban ment tönkre a patron.

Most keresünk bontottat. 

Előzmény: othiss (79634)
othiss Creative Commons License 2023.09.20 0 0 79634

ezzel a hibával volt egy gyári visszaívás...lehet, hogy ingyen cserélik a csatlakozót.

Előzmény: Meister (79624)
jocijocó Creative Commons License 2023.09.12 0 0 79633

Végül a Szakál Metálnál kaptam, 2000 Ft volt darabja.

Előzmény: jocijocó (79627)
Meister Creative Commons License 2023.09.11 0 0 79632

Az androidos app-pal azért segítettél. 

De igen, kérek időpontot ma.

Előzmény: DKori86 (79631)
DKori86 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 79631

Ajaj, érdekes, hogy övfeszítő hibát ír, meg azt hiszi balesetezett az ajtó :( esélyes, hogy ezért nem engedi ilyenkor biztonsági okoból törölni a hibát. :( Sajna szerviz, sajnálom, hogy nem tudtam segíteni.

Előzmény: Meister (79628)
Meister Creative Commons License 2023.09.10 0 0 79630

A csatlakozó az övfeszítőhöz a helyén van. Azt hiszem, ennyit tudtam házilag. Akkor szerviz.

Azért köszönöm!

Előzmény: Meister (79629)
Meister Creative Commons License 2023.09.10 0 0 79629

Előzmény: Meister (79628)
Meister Creative Commons License 2023.09.10 0 0 79628

ELM327 van, egy olcsó wifis.2 androidos progit próbáltam, nem talált hibát, megnézem a tiédet.

5 ajtós, 2005-ös verzió.

 

B1051: SDM: Frontal crash detected; Driver pretensioner circuit resistance high

 

És a clear nem megy sajnos.

Előzmény: DKori86 (79626)
jocijocó Creative Commons License 2023.09.10 0 0 79627

Sziasztok  Érdeklődni szeretnék, van e valakinek 2005-ős gombóc Swifthez 28-as átmérőjű, 2.8mm vastag hézagoló lapkája 2 db.

DKori86 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 79626

Sajnos ezt ennyiből nehéz lesz megmondani. 3 ajtós? (ülések mozgatása > esetleges kontakt hiba miatt kérdezem...bár erre cáfol, hogy a 3 ajtósunkban sose volt gond vele, az 5 ajtós GS-ből már töröltem kontakthiba miatti légzsákhibát) Mindenképp ki kellene olvasni (az a jó, hogy az alapabb árfekvésű ELM327 olvasókkal és pl egy SzViewer nevű Androidos programmal is gyönyörűen olvasok/törlök minden fontosabbat a Suzukiknál, látja varázslat nélkül az ECU-t, ABS-t, légzsákot, szervot mindent... > ehhez képest pl az olasz OFFomnál már nem ennyire egyértelmű a helyzet, ott bizonyos vezérlőkhöz átalakító kábel kell stb.)! Szóval erte egy ~5000Ft-os ELM327 Bluetooth vagy Wifis adapter meg egy Androidos teló a fenti alkalmazással tökéletesen elég (de persze a légzsák nem játék, szóval olvasni/törölni házilag OK, de ha ez alapján is baja van akkor mindenképp szerelő!).

Előzmény: Meister (79624)
Meister Creative Commons License 2023.09.10 0 0 79625

Akksi le, vissza, közben annyi idő, míg kimértem a biztosítékokat, ez megvolt. 

Előzmény: Meister (79624)
Meister Creative Commons License 2023.09.10 0 0 79624

Sziasztok!

Légzsák visszajelző gyújtás ráadása után 6-ot villan, majd égve marad.

Mielőtt szervizbe viszem, van valami tippetek rá, amit itthon meg tudok próbálni?

othiss Creative Commons License 2023.09.10 0 0 79623

18 éves a kicsike, de a klíma bekapcsolásakor azonnal jön a hideg levegő..még mindig -30 fokos az eredeti hűtővíz, nem kellett leengedni, sem utántölteni...azért nem dicsekszem a tíz légzsákkal, mert nem szeretném, ha szükség lenne rá. 18 éve a hozzáadott eredeti alufelnivel  használjuk, amin azóta is csak téli gumi fordul elő(télen-nyáron)

Ami nekem fontos, hogy a kipufogó belső vége nem kormos...ez bizony jelent valmit. Ezért nem mérem mennyit fogyaszt

Előzmény: DKori86 (79622)
DKori86 Creative Commons License 2023.09.09 0 0 79622

Nagyon csípem a maga módján én is (ez 2006-os 5 ajtós kéziváltós 1.5 GS, de még valamelyik fanatik korábbi gazdinál megkapta a faceliftes első/hátsó optikát, kormánygombsort, frissebb rendszámot > valójában az "árulja el", hogy nagyobbak a külső tükrei, mint a miénknek, illetve a "fedélzeti computer" ebben még nem képes átlagfogyasztást számolni, csak pillanatnyit mutat...na meg ugye a gázpedál nem elektronikus...), most adtam le/vissza a gazdinak. :)

 

Nyilván mivel egy 17 éves kisautóról beszélünk ezért az új(abb)/nagy(obb) társaihoz képest kicsit sutábban/darabosabban/egyszerűbben, de gyakorlatilag minden főbb modern dolgot tud jelenlegi formájában: 6 légzsák, ülésfűtés, kulcs nélküli rendszer, klíma, könyöklő, szemüvegtartó, kormányról vezérelhető kihangosítós/navigációs/telefontükrözős/tolatókamerás fejegység nappali menetfény...szóval (ha a 2020as évektől trendi holtér/sávelhagyásfigyelő/ráfutásgátló stb assziszentseket lehagyom) kb a valós hasznos extrák közül tempomat, hátsó elektromos ablak meg ESP nincs benne (automata fényszóró meg esőérzékelő ablaktörlő engem spec hidegen hagy), tehát messze nincs oka szégyenkeznie ma se az utakon :) a gazdája is szereti és én is szívesen használtam. :))

 

A miénk ugye a közepes GLX felszereltség (2008 facelift 3 ajtós 1.3), az ugye kicsit szerényebb, de valójában az igazán fontos dolgokat már az is tudja (klíma, fejegység detto mint feljebb, DRL, LED világítás stb...), megbízható, nem kéri folyton az alkatrészt és könnyen olcsón beszerezhetőek hozzá a dolgok (akár magam is könnyen jó pár dolgot megcsinálok rajta), tehát gombokért fenntartható...szintén elégedetten hajtjuk. :))

Előzmény: othiss (79621)
othiss Creative Commons License 2023.09.07 0 0 79621

2005-ös, 1.5 GS,  kétajtós, automata szwiftem van...a nappali menetfénnyel már harmadszor vizsgáztattam, de mivel nem gyári, ezért vizsga előtt fekete szigszalaggal leragasztom...a telepről kigurulok, leszedem a fekete szalagot, és két évig hurrá...

Tehát ha nem látni,(meg van vakítva) akkor nem kötnek bele. 

A kaszni hibátlan, a festék is csillog, halk kívül-belül. Igazából a nejemé, de inkább velem viteti magát.  

 

Átadáskor mondta a biztos, hogy ha ilyen az állapota, még két sima vizsga van benne.

Ez az 1.5 GS egy igen jól sikeült típus..(csak ötször hívták vissza az első öt évben)

 

09.13.-án gyárlátogatás

DKori86 Creative Commons License 2023.09.03 0 0 79620

Hűha, ez itt port kavaró kérdés, így inkább azt mondom, hogy az objektív válaszom az, hogy előfordulhat, hogy van esélye, hogy nem.

 

Egyébként elhelyezkedését és működését tekintve 100%-ban megfelel a jogszabályban leírtaknak...

 

Khm...ha a vezérlődobozkából kiveszed a biztosítékot (2mp) akkor sima hagyományos indexként funkcionál, amíg a biztosíték nincs bent...khm....

 

Ui.: érdekes dolog ez, mert az E jellel ellátott lökhárítóra aggatott (pl téglatest alakú) és szabályosan bekötött DRL-eknek csont nélkül át kell mennie

Előzmény: BPeter01 (79619)
BPeter01 Creative Commons License 2023.09.03 0 0 79619

DRL tuninggal átmegy műszakin macera nélkül?

Előzmény: DKori86 (79618)
DKori86 Creative Commons License 2023.09.03 0 0 79618

Sziasztok!

 

Gondoltam elmesélem: nálam vendégeskedik most 11 napot az 1.5 GS, hogy amíg gazdiék nyaralnak "felrázzuk" kicsit. :)

 

Külső belső takarítás után megkapta a "szokásos" olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő szervizt, kapott a sofőrülés feletti kapaszkodó (oda minek? :D ) helyére szemüvegtartót, az első lámpák kaptak polírt (nem profi munka, messze nem újszerű, de nagyon ráfért már mert már sárgásan mattult/opálosodott, most se kristálytiszta de sokat javult és már egyáltalán nincs sárgás fakó beütése - ~5000Ft volt a polírkészlet hozzá, ennyiből próbaképp eljátszani vele elmegy, de való igaz, hogy kb 10000ből megcsinálják profin/szebben...) és bekerült a kétfunkciós világítótest az index izzók helyére egy vezérlőmodullal (modul + a lámpicsku ~10000 Ft postával...), nagyon faja > járó motornál jégfehér DRL, ha indexelsz átvált narancssárga villogásra, ha helyzetjelzőt kapcsolsz lekapcsol, szóval (bekötve) szabályos(an van). :)

 

Szóval végéhez ér a lista, most már ő is majdnem amit csak lehet ugyanazt tudja, mint a "nagytesója", ugyanis egy 2017es GL+ S-Cross mellett ő a második autó (értsd. ebben tempomat, esőszenzor és sötétedés érzékelő nincs, de ugyanúgy kulcs nélküli indításos, sok légzsákos, ülésfűtéses, klímás - igaz manuál... - stb. és már ugye könyöktámaszos, szemüvegtartós, nappali menetfényes, érintőképernyős/kihangosítós/navis/tolatókamerás stb.). :)

 

Szóval most pár napig kergetem/próbálgatom én, szeressem a maga módján...akár a fent említett, akár az én volt S-Crossomhoz képest nem fapados visszalépés így beülni ebbe :) érdekes, hogy a mi 1.3 GLX Swiftünkhöz képest ez nyersebb, sutább a járása (nem az erőkülönbségre gondolok, igazából valamennyire érezhető de nem kategóriákkal másabb az ereje neki, inkább kicsit darabosabb de cserébe közvetlenebb - nyilván mert ez 2006os bowdenes a miénk meg 2008as elektromos gázpedálos...), de a pazar felszereltsége miatt nekem mégse savanyú szőlő vele menni (a gazdája mindig megjegyzi, hogy a miénkkel mennyivel simábban, magától értetődően ment amikor pár napig nála volt), ugye a miénk is tud már minden földi jót :D de mivel GLX és nem GS, ilyenkor mindig sóhajtok egyet a kulcsnélküli indítás (feleségem meg az ülésfűtés :D ) miatt. Na de így legalább mindkettőben van a másikhoz képest valami jó, amiért épp azt jó használni. :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!