Gondoltam elmesélem: nálam vendégeskedik most 11 napot az 1.5 GS, hogy amíg gazdiék nyaralnak "felrázzuk" kicsit. :)
Külső belső takarítás után megkapta a "szokásos" olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő szervizt, kapott a sofőrülés feletti kapaszkodó (oda minek? :D ) helyére szemüvegtartót, az első lámpák kaptak polírt (nem profi munka, messze nem újszerű, de nagyon ráfért már mert már sárgásan mattult/opálosodott, most se kristálytiszta de sokat javult és már egyáltalán nincs sárgás fakó beütése - ~5000Ft volt a polírkészlet hozzá, ennyiből próbaképp eljátszani vele elmegy, de való igaz, hogy kb 10000ből megcsinálják profin/szebben...) és bekerült a kétfunkciós világítótest az index izzók helyére egy vezérlőmodullal (modul + a lámpicsku ~10000 Ft postával...), nagyon faja > járó motornál jégfehér DRL, ha indexelsz átvált narancssárga villogásra, ha helyzetjelzőt kapcsolsz lekapcsol, szóval (bekötve) szabályos(an van). :)
Szóval végéhez ér a lista, most már ő is majdnem amit csak lehet ugyanazt tudja, mint a "nagytesója", ugyanis egy 2017es GL+ S-Cross mellett ő a második autó (értsd. ebben tempomat, esőszenzor és sötétedés érzékelő nincs, de ugyanúgy kulcs nélküli indításos, sok légzsákos, ülésfűtéses, klímás - igaz manuál... - stb. és már ugye könyöktámaszos, szemüvegtartós, nappali menetfényes, érintőképernyős/kihangosítós/navis/tolatókamerás stb.). :)
Szóval most pár napig kergetem/próbálgatom én, szeressem a maga módján...akár a fent említett, akár az én volt S-Crossomhoz képest nem fapados visszalépés így beülni ebbe :) érdekes, hogy a mi 1.3 GLX Swiftünkhöz képest ez nyersebb, sutább a járása (nem az erőkülönbségre gondolok, igazából valamennyire érezhető de nem kategóriákkal másabb az ereje neki, inkább kicsit darabosabb de cserébe közvetlenebb - nyilván mert ez 2006os bowdenes a miénk meg 2008as elektromos gázpedálos...), de a pazar felszereltsége miatt nekem mégse savanyú szőlő vele menni (a gazdája mindig megjegyzi, hogy a miénkkel mennyivel simábban, magától értetődően ment amikor pár napig nála volt), ugye a miénk is tud már minden földi jót :D de mivel GLX és nem GS, ilyenkor mindig sóhajtok egyet a kulcsnélküli indítás (feleségem meg az ülésfűtés :D ) miatt. Na de így legalább mindkettőben van a másikhoz képest valami jó, amiért épp azt jó használni. :D
Kinek melyik birnga szállítási módszer jött be, vagy ami nagyon nem? Volt már néhány autóm és szállítóm, de hátha van itt valakinek valami swift specifkus ötlet / tanács. (legtöbb esetben 1 dm M-es méretű 29 er lenne hurcolva,de hármas megoldás lenne a tuti)
ha a lambdaszondák jók, akkor a katalizátor is jó kell hogy legyen...
A nejem 2005 ös, 1.5 GS kocsijából akkor jön büdös, ha a tankolt benzin nem volt kóser..
Más kúthoz járok az enyémmel, ott nem fordul elő..amúgy a nejem kocsijának a motorja kifogástalan, mégis tizet eszik itt a városban(Bp)...ja, mert automata váltós, talán azárt.
Nekünk ugye más ligában van a kettő Swift használva, mert az 1.5 GS egy forgalmas de dugómentes nagyvárosban jár napi szinten, de sokszor csak ilyen 1-2kmeket ami ugye nem a fogyasztás barátja. Ehhez képest feleségem 1.3 GLX-e vagy ritkán helyben kisváros (ez sem a legjobb, mert ez meg "kényszerből" ilyen 1-1.5kmes ovijáratok, nagyszülők stb amikor muszáj) vagy éppen én járok vele dolgozni (2x11km 4 sávos út, dugómentes stb, plusz kevés város/ovi/suli stb..)... Szóval a lényeg viszonyításképp, hogy ahol/ahogy nálam az 1.3as mondjuk 7 eleje, ott az 1.5ös 7 közepét ette.
OBD nem írná ki hogy injektor probléma van vele? Noha új injektorokat ajánlottak 5/db áron. lehet beruházok rá hátha megoldja, de katalizátor gyanús nagyon :( tisztítása 20 ezer
Érdekes, hogy szegénykeverék mellett sok a fogyasztás :/ Nem tudom, lehet az injektorokra rá kellene nézni...
Nekünk a GS-el a gázpedál bowden szopatott, ki volt kopva és neha darabosan ment az autó meg váltások közt is "fennakadt" 1mpre a gáz (vicces volt, hogy padlóztam és gázelvételnél még 1mpig gyorsult vehemensen tovább...), kapott új gázbowdent tavasszal azóta patika. :)
Még annyit vettem észre, hogy mikor fékezek és lenyomom a kuplungot, akkor leesik a fordulat egy 200-zal kb, de vissza is áll alapjáratra rögtön. Néha mikor elveszem a gázt, akkor rángat.
Szerelő ezek alapján nem tudja megállapítani az okát? Ez azért furcsa.. Nem "zörög" maga a katalizátorod? Nem érzed hullámzónak néha az autó teljesítményét? Gondolok itt arra, hogy esetleg szétesett volna a kerámia a katalizátorban...
Laikusként akár lehet a hibád katalizátortól is, vagy ok-okozat alapján valamiért túl dúsítja magát az autó (gyújtás vagy méginkább befecskendezési hiba?) ezért nem ég el minden üzemanyag > így büdös, magas a fogyasztás, károsíthatja a katalizátort, rossz CO értékek stb.
Nehéz ennyiből konkrétat mondani... Nálunk minden esetre amikor nálam volt tavaly két hétig folyamatosan anyum 2006os 1.5 VVT GS 5 ajtósa akkor kíváncsian vártam én is, hogy teletanktól teletankig mennyit fog enni, és pontosan ugyanolyan stílusban hajtva, mint ahogy máskor a feleségem 2008as 1.3 GLX-ével szoktam menni talán valami fél liter volt a különbség, ami meg teljesen érthető, plusz szórásként kb bármire rá lehet fogni (pl.: 185/60 R15 vs 165/70 R14, stb...). Anyum is "panaszkodott" az övére, hogy szerinte sokat eszik a városban (de ugye neki csak pill fogyasztásmérő van, plusz tenyleg pár km-t járt vele), majd amikor látta, hogy nálam nem eszik durván többet, mint az 1.3as, így megnyugodott :)
Sziasztok! Van egy 2005-ös swiftem. 1.5vvt. 10 literes fogyasztással járok. A kipufogó gáz büdös nagyon, mérték a CO-t, ami többszöröse a megengedettnek. Lambda szondák cserélve lettek. 320 ezer kilométer van benne. Létezik, hogy a katalizátor miatt túl nagy a fogyasztásom? Járt már így valaki? esetleg ötlet?
bosh készülékkel vették nekem le, és tették vissza. két külön helyen. láttam az értékeket, szerintem beletették. Amin gondolkodom, a kültérit hogy kell takarítani? Mármint a hűtő mögött.
Keresem a képeken látható index kapcsoló szerkezetet suzuki swift 2014-es autómba.Akinek van kérem keressen meg,elég sürgős lenne,budapesti átvétellel.
Telefon:06206163000 Viber és Whatsappon is elérhető vagyok.
De láttam, mert mutatta a gép kijelzőjén, hogy mennyi gáz van benne. Nem utántöltötte, hanem lecserélte. Ezért fizettem 17000Ft-ot +5000Ft ózonos fertőtlenítés.
Országúton, csak a szellőzőkre írányítva-12-13 fok lett. Egyszer mértem 9,5 fokot. Nyilván ez egy kis motor, így van méretezve a klíma is. De új korában sem volt valami híres a hűtése. Trehány disznó voltam ezen a téren, pedig tudom, hogy kb 5-10%-t veszítenek évente a klímagázból az autók
Én úgy tudom, hogy a kilépő levegő hőmérséklete 6-8fok közt oké csutkára állított klímánál (érzésre azt tudom mondani, hogy odatartott kézzel kb hűtő feeling, mint amikor benyúlsz a hűtőbe), szerintem a 15 fok sok, de majd lesz itt tapasztaltabb aki megerősíti mi a helyzet. :)
8-10 fok? Az én 2012-es swift-emen most volt klímagáz cserélve. 370gr a gyári gázmennyiség, 181gr volt benne. Soha nem volt hozzá nyúlva. Most a szellőzőknél 14-15 fokos levegőt tudd fújni.
28 fokban még simán bírnia kell (az persze normális dolog, hogy a felforrósodott autóban kell neki kis idő mire igazán hideget fúj - elvileg ha pár percre belső keringetésre állítod gyorsabban hűt -, de tartósan közlekedve, és nem ilyen 5 percekre beülve, simán kellemes időt csinál nagyobb melegben is). Érdemes megnézni/megmérni, hogy hány fokos levegőt nyom be a szellőzőn, ilyen 6 esetleg 8 fok az jó/normális. Nekünk teljesen jó mindkét Swiftben (a miénk 3 ajtós es B oszloptól sötétített, azt is határozottan érezni, hogy ezzel könnyebben boldogul, mint a nem sötétített 5 ajtós GS-el, de abban is teljesen jól ellátja a feladatát, na meg a miénk ~3 éve volt klímatöltésen, akkor kapott másik mágneskuplungot a klímakompresszora mert megszorult úgy vettük), az S-Crosséval is elégedett voltam, én a családunkban levő két SX4en (azaz már csak egyik van meg) éreztem azt, hogy kicsit talán alulméretezett, sokat kell(ett) bennük magas fordulaton járatni a ventillátort, hogy élvezhető idő legyen...de igaz: egyik se járt nálunk klímásnál, egy gázfeltöltés lehet ráfért volna.
Ez már biztos volt téma, de ismét zavar. A lágkondimásnak elág 28 fokban? Klímásnál a töltést ellenőriztettem, rendben volt. Azt mondták, magasabb fordultszámon gyorsabban pörög a klimaventi, az is jó. Szerintük a kompresszor ennyit tud.
Július elején eladóvá válik szalonautóról gyakorlatilag 0 km-es nyári gumi szett:Bridgestone Ecopia EP150 185/55 R16
Az eladás oka, hogy rögtön lecserélem négy évszakos gumikra a gyári gumikat. Érdeklődés esetén a gumik átvehetőek lesznek a Vác - Budapest XIII. kerület vonalon bárhol. Irányár 40.000,- forint/db (űj ára több mint 50.000,- forint).
khm...bocsánat..az ABS nem hibás, csak fékolajat kell kompletten cserélni( a rendszert átcserélni). Az új fékrendszer-olaj után ez megszűnik.
A feleségemnek 2005-ben gyártott 1.5-ös automata GS-e van, kétajtós változatban... a mai napig hibátlan darab. (amúgy ötször hívták vissza az első évben, ezeket cserélték, oszt jónapot)