Teljesen logikus megközelítés a távkapcs. nyomógomb meghibásodása. A Saxómnál 11 évig bírta, szétrongyolódott addigra. Más rendszerű volt mint a Jazz-é. Házat nem lehetett hozzá kapni, hogy átszereljem a belsejét, mint több más autónál, pl. Mercedes, Audi stb. Addigra már az új távkapcsoló 1/4 autó árát tette ki.
Bocsánat, megpróbálok egy hozzászólásban mindenkinek válaszolni :)
Előzőleg 2007-es Jazzünk volt, 2011-ben vettük, 2016-ban cseréltük a mostanira. Fogalmam sincs abban milyen elem volt, mert nem kellett cserélni, talán még most is az van benne :)
Volt egy 2009-es Focusunk, amit idén, 14 évesen adtunk el, a kulcsban a gyári elemmel és szintén nem volt töltve benne a klíma, igaz mindössze 62.570 Km volt csak benne. Egyébként az eladás előtt a kulcsot megtisztítottam, emiatt szét is szedtem. Panasonic elem volt benne, úgyhogy megnézem a Panasonicot és az Energizert is, köszi a tippet ;)
Amikor először lemerült a Jazz kulcsban az elem, akkor az Aldiban vettem a pénztárnál sajátmárkást. Használtuk korábban műszaki cuccokhoz (mérleg, hőmérő, ledes lámpa, orvosi eszközök, stb.), jó volt a tapasztalat vele. Az kibírt kb. 3-4 hónapot, párszáz forint volt a 3 db, belefért. Aztán átcsomagolták az elemet, a minősége is romlott, heteket bírt csupán, úgyhogy vettem Grundigot, az volt könnyen elérhető. Ami most a kulcsban van, az kb. február végén/március elején került bele.
Nem tudom régen jobb autókat csináltak-e, mindenesetre nem volt bennük ennyi elektronika az biztos. Hogy ez jó vagy rossz azt mindenki egyénileg dönti el, szerintem amikor használjuk ezeket a vezetést segítő dolgokat akkor jó, amikor elromlik, akkor rossz.
Visszatérve az eredeti problémára. Tegnap reggel ugye kigyulladt a visszajelző és világított végig amíg a párom beért a munkahelyére. Aztán a munka végeztével délután beült az autóba, de nem jött elő újból, pedig több helyre is ment még. Így nem cseréltem ki egyelőre az elemet a kulcsban, már csak azért sem, mert tegnap megbeszéltem a szervízzel, ahová járunk, hogy ma beugrok hozzájuk és ránéznek. A tippjük egyébként az indítógomb meghibásodása volt, állítólag ez több Jazznél is előjött már. Ma kiderül.
Nagyon furcsának találom, hogy az elem ilyen rövid ideig tart a távkapcs-ban. 20 éves elmúlt a Jazz, és még nem cseréltem benne elemet, működik. Nem tudom milyet raktak bele a japánok anno. Lassan kuriózum leszek itt a fórumon, de ez van. A klímát sem kellett még tölteni. 2 évvel ezelőtt az egyik klíma műhelyben, mikor a másik autómnak töltettem, csodálkoztak rajta, nem akarták elhinni, hogy a Jazzen még nem kellett tölteni ennyi idő után. Végül is az volt a válaszuk, akkor még jobb autókat csináltak, mint most. Lehet...
Sajnos ez gyakran előfordul. Nem tudom másnál is ez-e a helyzet, de a miénk zabálja az elemet. Az utóbbi években kb. 3-4 havonta elemcsere és mindig a legrosszabb időben adja meg magát (pl. legutóbb hajnali 3-kor siettünk volna a reptérre), úgyhogy van pótelem az autóban, van pótelem a táskámban a forgalmiban is... Viszont akkor teljesen más ikon jelenik meg, nem érzékeli a kulcsot az utastérben, nem indul az autó, az ajtókat nehezebb nyitni-zárni. Ha a csomagtartó nyitáshoz elő kell vennem a kulcsot a zsebemből és azon megnyomni a nyitás gombot, nem elég az ajtó gombját akkor már tudom, hogy hamarosan csere lesz... Most nem tapasztaltam semmilyen problémát az ajtók nyitás-zárásánál és az indításnál sem, csak a hibajelző világít folyamatosan... Mindenesetre kicserélem az elemet, hátha megoldja a problémát! Köszi a tippet!
2016-os Jazz. Péntek délután a hazaúton kigyulladt a műszerfalon a "Kulcs nélküli ajtónyitó rendszer visszajelző" lámpa. Aztán aznap később már nem jelent meg többet és ez egészen a ma reggeli indulásig így is maradt. Van tippetek, hogy ez milyen hiba lehet? Előre is köszönöm!
Márkafüggetlen, 2-3 fős kis autójavító műhely a kuplungcserét 1 nap alatt elvégzi. Nem kevés munka, de nem is olyan éktelen nagy. Ha 15.000 Ft-os rezsi óradíat számol, akkor valóban kijöhet a 120.000 Ft-os munkadíj.
A Jazz-em 2003-as, elmúlt 20 éves, 98.000 km-el. Sokat áll garázsban, másik autót is használok mellette. Olajfogyasztása nulla. Gondolkodtam már rajta, normális ez így? Karosszéria rozsdamentes. Eladni nem érdemes, mert a használati értéke messze fölötte van a piaci árának.
Hát időpontot a jövő hónapra adtak, addig mennie kell és még a szervizig is el kell jutnia. :) Egyelőre csak alacsonyabb fokozatokban tűnik föl, vagy meredekebb lassú emelkedőkön.
Viszont a szerviz nem szerénykedett, az utángyártott 80 ezres (a gyári 120 lenne) kuplungszett mellé még 120 körüli munkadíjat saccolt. Jó, tudom hogy a fél autót szét kell szedni, kivenni a váltót, de azért ez elég durva.
(Egyébként az előző olajcsere óta, 12 hónap alatt 9.000 km- mentünk vele. Az olajcsere alkalmával betöltött 3,6 liter (5w-20) fölött 2,4 liter olaj lett beletöltve. Most a nívó pálca közepén van a két pont között.)
Nagyon úgy néz ki, hogy elfgyott a kuplung. Velem ilyesmi már többször előfordult. Az "előnye", hogy kuplungolás nélkül is sebességet tudsz váltani :-)) Régebben azt mondták, nem szabad a cserével sokat várni, mert ha annyira elkopik, hogy kilóg belőle a szegecs, akkor szétkaristolja a lendkereket és akkor azt is lehet cserélni. Vagy esetleg esztergálni, ha még van mit, de az sem olcsó. De nem tudom, hogy még ma is van-e benne szegecs.
Van egy 2006-os benzines Jazz-ünk. Az utóbbi napokban azt tapasztaltam, hogy alacsonyabb fokozatokban teljesen felengedett kuplungnál hiába lépek rá a gázra, fölpörög a motor de az autó nem gyorsul ugyanabban a tempóban, csak késéssel. Szerintem a kuplungja fogyott el, ami a 170 000km mellett nagyjából érthető is. De úgy gondoltam, mivel ez a mutatvány nem két forint, megkérdezek másokat is. Szóval mi a véleményetek? Más nem lehet, csak a kopott kuplung? Csináltam egy olyan tesztet (végét járó kuplunggal elég nagy hülyeség) Hogy csontra behúzott kézifékkel próbáltam elindulni vele, de az autó nem mozdult és nem fulladt le teljesen felengedett kuplungnál se, úgyhogy én hajlok afelé, hogy kimondjam hogy elfogyott a kuplung. :(
A 2004-es Jazz-ünk eszi az olajat. A szerelőmmel beszéltem róla, és felvetette, hogy mi lenne, ha most 10w-40-es molibdénes olajat tennénk bele. Ti mit gondoltok erről? Lehet egyáltalán ilyen félszintetikus olajat beletenni? Köszönöm előre is!
Istencsászárkirály vagy! Az útmutatásod szerint megoldódott/ megoldottam/ megoldottad/ -tuk a problémát. Köszönet & hála! (Külön azért is, mert a fiamnak leesett az álla, hogy "egyedül" meg tudtam javítani.) :)))
Megjegyzés: a procedúra után, be sem kellett kapcsolni a Bluetooth-t; azonnal visszaált a "Be" helyzet(be)... és mindent újra felismert.
Kipróbáltam, de sajnos ugyanúgy "lelöki'" itt is, mint a másik beállítási lehetőségnél. Bekapcsolom, de inaktív marad a Be "fülecske", majd pedig visszadobja "Ki" állásba... és annyi.
-> visszavált, illetve
<--> nem aktiválódik itt se' / illetve visszakapcsol "Ki" állásba.
Szóval: egyik helyen sem hagyja magát bekapcsolni. Pedig korábban már működött. :(
Úgy is próbáltam, hogy a WiFi közben ki van kapcsolva / hátha egyszerre nem működik.
Van olyasmi, hogy Bluetooth "modul", vagy - "egység", vagy valami ilyesmi, ami külön el tud romlani?
2018/2019-es Honda Jazz-ünknél, alapos - de belül nem vizes!- külső-belső takarítás után elszállt a Bluetooth...
(Autókozmetikában történt, nem mi mostuk.)
Ilyen érintőképernyős az "infotainment" (vagy minek nevezik) egység. (Ez netes kép, de ilyen...)
Hiába navigálok oda a menüben, hogy Bluetooth Be/Ki, - miután bekapcsolom, utána nem fogadja el; "Ki" állapotba vissza-szexuálja. Ezt eddig nem csinálta..., sőt nagyon könnyen csatlakozott akármelyikünk telefonjához.
Az akku- saru levételét még nem próbáltam. Szerintetek segíthet ez, vagy mi lehet a baj? (Lehet, semmi köze a kocsimosáshoz...)