Ez japán autó, ezeket nem variálták túl: 3 felszereltségi szint volt (meg pár limitált széria), a GC, GLX és a GS aztán szevasz. Szóval a GS a "full" (és a kor szintjén nagyon is jól felszerelt) és itthon gyári tempomatos meg hátsó elektromis ablakos nem létezett.
Kérdésedre: maga a ködlámpa másik, direkt ilyen lámpatest. A pereme DRL, a közepe meg ködlámpa.
USB-t én is úgy gondoltam, hogy elkábelezni odáig,és ne csak töltésre szolgáljon.Nálam kizárt, hogy kábelek csak úgy szem előtt legyenek. Egyszerűbb a külső winyót/winyókat a könyöklőbe "rejteni", mint a kesztyűtartóba. Amikor kerestem az autóm feltétel volt a GS, de nagy bánatomra nem találtam 4 elektromos ablakkal, tempomattal. (ismerős szerint olyat nem gyártanak) *..de már van benne DRL (a ködlámpa körül)* Az milyen? Link/ fotó? Amúgy nekem is hamarosan fóliázva lesz B oszloptól.
Másik dolog: ezeken a könyöklőkön az egyik aljzat az USB bemenet a többi meg kimenet, tehát egy látható kábellel viszel oda neki delejt (szerintem nem a legszebb megoldás), legalábbis egyik ismerősömnek van és az ilyen.
Maga a könyöklő egyébként faja cucc és könnyű beépíteni (van a családban egy 5 ajtós GS, abba faragtam be ilyen formájú de USB nélküli változatot). :) Én fontolgattam magunknak is 50/50-en voltam vele, de végül feleségem határozottan nem volt oda az ötlettől a 3 ajtósba az ülések mozgatása miatt, így elvetettük. :)
Ilyen szempontból van amiben én is "kattant" vagyok :) az USB a könyöklőben csak áramot ad adatátvitelt tudtommal nem, pont ezaz, hogy én olyan USB aljzatot szeretnék (Conradnal van pl), amibe nem csak áram jut mint egy szivargyújtó aljzatba, hanem rendes USB aljzat (szebben nem tudom leírni). Szerintem majd a klímapanel alá rakom be, ott kb gyárias lesz, mint az újabb Vitarákon.
Kamerát passzolom :) nekem sima tolatókamera van benne, teljesen megvagyunk vele. :) Az az igazság, hogy a Swift egy S-Crosd mellé érkezett második autónak (más kérdés, hogy azota S-Cross el lett adva :( - van mégegy a családba, most épp nálam van kötelező szervizen :) ), és kattant kihívásként célunk volt, hogy amennyire csak tudom, megcsináljam magam úgy, hogy a legtöbb dolgot tudja, mint az S-Cross (amiben sok hasznos dolgot megszoktunk és megszerettünk). Persze egy GS lett volna az igazi (a kulcs nélküli indítással, ülésfűtéssel stb.), de úgy alakult, hogy csak GLX lett...de már van benne DRL (a ködlámpa körül), LED világítás, érintőképernyős fej (AndroidAutoval, navival, kihangosítással), tolatókamera, sötétítés B oszloptól, szóval "méltó" kistesó lett. :)
Köszönöm a fáradozást! Esetleg valami szerelési könyved nincs pdf-ben? USB kivezetést én könyöklőbe épített usb csatikkal akarom megoldani, jelenleg mind az 5 nekem is a kesztyűtartóban zörög. https://www.aliexpress.com/item/1005004867100130.html?spm=a2g0o.cart.0.0.1fd738daw9HjaQ&mp=1 (itt kapható 9 aljzatos is, de nekem szerintem bőven elég a 7db) Esetleg 360-as kamera ,ha már androidos fej? (hová férne a front kamera?)
Na megtaláltam a facelift előtti (2005-től ~2007ig) könyvet, ebben ben említi az átlagfogyasztás mérést ;)
Ui.: nem hal bele az ember nyilván, de kb hasonló furcsasága volt a legelső autómnak anno, ami egy 2000es évjáratú Punto II 1.2 8v ELX volt, hogy volt benne fedélzeti computer, mutatta a pillanatnyit, átlagot, hatótávot, mindent DE mértékegységben csak km/l-ként jelzett ki mindent (ne kérdezzétek miért, de valahogy az olaszoknál ez megszokott dolog, hogy azt szeretik számolni, hogy hány km-t mész egy literrel >>> ergo nyilván a magasabb szám a jobb, hisz a 20km/l azt jelenti, hogy 100km-en 5L fogy, míg a 10km/l azt, hogy 10L fogy 100km-en :) >>>> szerintetek anno hány Puntos fórumtárs hüledezett riadtan, hogy "úristen az ő autója 10 felett eszik mert ilyen 15ös számokat ír"? :D ), sehogy se lehetett l/100km-re állítani (nonsense, kb az összes többi olasz autó - a mostanim is - tudta a l/100km-et :) )
Látod nekem most kéznél csak a faceliftes kézikönyv van, abban meg nyilván benne lesz...passz, de úgy emlékszem anno teszteken is meglepetten írták, hogy ha már a pillanatnyit tudja az átlagot vajon miért nem (meg a 2000es évek közepén volt szerencsém vagy 5-6 tesztautóhoz Swiftből :) és már akkor is méltatlankodtam rajta emlékszem - plusz röhögtem, hogy combosan vett kanyarban az egyikben meg-meg mozdult az üzemanyagszint mutató, annyira érzékeny volt :))) ).
Gombokat gusztusosan nem tudom hova tudnál tenni...GS-ed van? >>> van ülésfűtés kapcsolód a kézifék mellett...mert nekünk a GLX-ben ott csak a gomb helye van, esetleg oda lehetne 2 gombot betenni...de én se vagyok a látványosán "tákolt" dolgok híve. :) Én most USB aljzaton gondolkozok, beépíthetőn, mert a 2DIN-es Android fejegység USB kábele momentán a kesztyűtartóban lóg, mert zavarna szem előtt utólagos megoldás, de ha pár hónap múlva feleségem visszamegy GYES-ről dolgozni még az is lehet, hogy sűrűbben járna BP-re vele, és akkor AndroidAutozna/Wazezna, és jó lenne kézközelbe az USB, hogy ne a kesztyűtartóba kelljen babrálnia a telefonnal.
Köszönöm az infót, azért találom furcsának, mert a gépkönyvben szerepel a funkció.
Kellene az autóba néhány gomb, de minden hely be van építve, csak a manuális klíma vezérlőn akad egy "vak" amihez kellene valami megoldás, hogy életre keltsem. (suzuki boltban irreális összeget mondtak) Sikerült már valakinek szépen kialakítani? Fontos, hogy a gyárival harmonizáló legyen! Viszont kellene vagy 3-4 gomb, hová lehetne még rakni? Vitara gombsort belefaragni?
Valószínűleg sehogy (vagyis nem tudom esetleg óracserével fiatalabbra megoldható-e, de meglepne): ugyanis az "MZ" alias "vasaló" Swiftekben a ~2008-as faceliftig (picit másabb lökhárító, más hátsó lámpák, kisebb külső tükrök, multikormány összes gombja bal oldalra költözött és bőrös lett a kormány stb.) a műszerfal közepén levő kis digitális kijelző időt, külső hőmérsékletet és csak pillanatnyi (!) fogyasztást (vagy a helyén semmit) tud mutatni (illetve talán az alap GC felszereltségnél ezeket sem, csak egy digitális óra van ott), az átlagfogyasztás mérése és kijelzése csak a facelifttel jelent meg anno a Swiftben (amúgy magam sem értem miért maradt ki korábban, de nálunk is a 2006-os "fullos" 1.5 GS sem mutatja, a mi faceliftes 2008as 1.3 GLX-ünk meg igen..).
2006-os swift a műszerfal tetején a computer, nem mutatja az átlagfogyasztást, hogy lehet életre kelteni? (minden más megy idő, hőmérséklet, pill fogyi)
4 db hibátlan Continental nyári gumi, gyárilag ezzel jött ki a Swift, 175/65/15-ös méretben. Nem új gumi 2015-ös de kb 6mm-es profil van és nem kemény, száraz, hűs helyen volt tárolva.
az én szwiftem 2005-ös...hátul már rég nem akaródzik visszamenni, csak szép lassan, kell néhány perc, vagy óra..elöl majdnem ugyan ez....vizsgán nem szólnak, mert mind ilyen.
2006-os swiftben a bal és jobb hátsó biztonsági övek szórakoznak. Nem megy vissza, nem lehet kihúzni. Arra gyanakszom, hgy az évekig fixre bekötött gyerekülések miatta rugó kitágulhatott, vagy elcsesződött.
Cserén gondolkodom. Tehetek bele univerzális automata övet? Vagy csak a belevalót ami jellemzően bontott és ki tudja milyen?
Ha már esedékes volt új nyári szett beszerzése a 14"-es Momo nyári alufelni szettre, upgradeltem a rajta lévő (gyári) 165/70 R14 méretről 185/60 R14-re. Most tettem fel őket: sokkal kellemesebb a szemnek, mint a "virsli" (téli) 165/70 R14-ek :)
A munkadíjat nehezebb megítélni, de ezek alapján kb duplán akarnak rajtad keresni :( Persze tudom van az a szitu amikor nincs más. Én azzal nyitnék (akár másik szerelőnél), hogy "én hozom az alkatrészt munkadíj mennyi?", vagy legalább őszintén "naívhülyén" bemondva (mert tudom, jön a blabla, hogy hozott alkatrészt nem építenek be stb ami egészen akkor korrekt lenne ha nembaxnak át az árával...), hogy kuplungcserére készülök, azt már látom az alkatrész kb 20-25e lesz de a munkadíj mennyiből áll meg? Ez utóbbi ha ügyes vagy nem bántó/tolakodó a végeredmény mégis az, hogy nem akarnak kapásból hülyének nézni, levenni. ;)
Kértem árajánlatot, 55.000 ft-ért vesz bele kuplungot, ez szerinte gyári minőség. És 5 óra munkával számol, az még 50.000 ft. Hát, ez van. Elhiszem, hogy máshol sokkal olcsóbb, de ahogy neten néztem, ez tényleg nem egy egyórás művelet. A 10.000 ft bruttó órabért meg elkéri lassan egy kőművessegéd is.
Tény, hogy sokat motorfékezek, többet, mint egy átlag vezető, na meg Zebegényben sokat járok fel-le a hegyre-hegyről, itt ha szembejön valaki, akkor azért kap a kuplung, mikor hegynek fel el kell indulni.
Szóval megértem, cserélni kell. Neten megnéztem pár videót, hát vagy 500 csavart kell kicsavarni, hogy cseréljék. Ezért kérdeztem, hogy vidéki szerelőt vagy szakszervizt javasoltok-e hozzá. De a vidékitől kérek a napokban ajánlatot.
Szerintem ha megteheted akkor inkább cseréltesd mint vesződj/kísérletezz vele! :) Önmagában a művelet nem jár kötelezően más cseréjével (váltóolajat meg ahigy írod is pl nem árt x időnként eleve ledobni...), és az alkatrész ára szerintem meglepően olcsó...2020ban anyumék grafitszürke 1.5-öse úgy került hozzájuk, hogy a kuplung már a végét járta így vétel után egyből cseréltük, én bevallom meglepődtem mert kuplungszettet tudtunk rendelni hozzá valami bő 20e FT-ból (ehhez képest pl az OFF dízelembe kettőstömegű lendkerékkel le se merem írni mennyi lenne), bakker az manapság kb 1 tank benzin ára...gyanítom sokszorosa most se lett az alkatrész ár, szerintem reális, hogy munkadíjjal 50 alatt megállhat (ez szvsz ahhoz képest nem sok pénz, hogy újabb tizenezer km-ekig jó lesz > sőt a 100e-el nem bírt túl sokat, nekünk az 1.3asban még a gyári van 224e-nél, SX4et közel 300e-el adtuk el gyárival...persze ez sok mindentől függ...).
Illetve még egy kérdés, ezt érdemes szakszervízben, vagy falusi szerelő is jó? Ha szakszervíz, akkor a Dunakanyarhoz közel melyiket ajánlod? Esztergom?
Kb mennyi lehet a teljes költsége? Bár úgy is ki kell fizetni, csak tudjak vele számolni.