2018/2019-es Honda Jazz-ünknél, alapos - de belül nem vizes!- külső-belső takarítás után elszállt a Bluetooth...
(Autókozmetikában történt, nem mi mostuk.)
Ilyen érintőképernyős az "infotainment" (vagy minek nevezik) egység. (Ez netes kép, de ilyen...)
Hiába navigálok oda a menüben, hogy Bluetooth Be/Ki, - miután bekapcsolom, utána nem fogadja el; "Ki" állapotba vissza-szexuálja. Ezt eddig nem csinálta..., sőt nagyon könnyen csatlakozott akármelyikünk telefonjához.
Az akku- saru levételét még nem próbáltam. Szerintetek segíthet ez, vagy mi lehet a baj? (Lehet, semmi köze a kocsimosáshoz...)
sziasztok. 2005 ös 1,2 Honda Jazznél az ablaktörlő motor állandóan megy. Annyit sikerült kikutatnom, hogy valószínűleg az ablaktörlő motor relé halt be. Hol találom pontosan és melyik az. A külső biztosíték táblát végig néztem. ott nincs. Az utastériben lehet. De melyik?
Szüleim meglehetősen megkímélt 2007. szeptemberi évjáratú 1.2 Jazzén nagyjából 120.000 km-nél most jött el az első fék (betét + tárcsák cseréje). A gyári szett nyilván a legjobb választás lenne, azonban egyéb utángyártók termékei is szóba jönnek a jóval moderáltabb árak miatt. A kérdésem az lenne, hogy milyen gyártó termékeit ajánljátok, amivel pozitív a tapasztalat nyikorgás, hullámosodási hajlam és kopási gyorsaság tekintetében. Saját tapasztalatom az, hogy gyakran érdemes vegyítve használni különböző gyártók termékeit a betét és tárcsa tekintetében, hogy jó, halk és tartós megoldást kapjunk.
Nektek mi a jól bevált párosítás? Negatív tapasztalat is érdekel!
Volt nekem egy új, 2007-es Jazz-em (GD), amit 15 évig használtam hiba nélkül. Aztán eladtam, mert elkezdett rohadni és nem volt kedvem javítgatni. Vettem helyette egy 2 éves i20-t, ami egy vacak : gyenge, szarul pakolható és a kuplungja is rossz gyárilag. Mondjuk cserébe 5L az átlagfogyasztása. Jazz nálam +1 liter / 100 km volt.
Szóval visszaülnék Jazz-be inkább, a GE szériából választanék egy szimpatikus darabot, mert annak még nem cseszték el a formatervét és arra van pénzem.
Kérdés : mindent összevetve jobb-e a GE széria a GD-nél ? Fogyasztás, kényelem, dinamika, stb
Jazz-re nem próbáltam, így csak általánosságban: Ha az ET méreten kívül minden azonos, elvileg felrakható illetve használható, ha el tud forogni a felni, azaz nem ér bele a féknyeregbe. A másik gond, ha el is forog a kerék, a futófelület középvonalának eltolása 5 mm-rel változik. Ezáltal megváltozik a kerékgeometria, nagy az eséllyel így a kormányzás, és a stabilitás is. Megtapasztaltam más típusoknál az ET különbséget.
Már a második Jazzt koptatom! Az elsővel oktattam. Voltak kísérletek a tönkretételére, de nem tudták :). Most II-es jazzem van. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy esetleg valakinek képe a gyári könyöklőről?
Hány évesek a Mondeók? Újak? Mert ha nem, akkor irreleváns, hogy a Mondeót mennyiért szervizelik. Minél újabb egy autó, annál drágább az éves szerviz. Ha pedig nem márkaszervizbe hordod, + viszed magaddal az összes cserélendő cókmókot, még azt az összeget is meg tudod felezni. Nem értelek. :) Nekem a 2017-es, újonnan vásárolt Jazz, 1 évesen 2018-ban (a kötelező szerviz) 85e Ft volt. Azóta eltelt 5 év és most 90e egy nagyságrenddel komolyabb Jazz szerviz költsége. Kicsit sem tartom soknak egy új hibridre a 90 ezres szervizt. És mondom, egy f@stalicska 1.2-es Fabia is 100e felett van VW-Skoda márkaszervizben.
Nekem így sem kellene Zoé, de ez is csak egy vélemény részemről, ugye. :)
Jazz szervizelése témához... a 90e nem is sok, ha megnézem, hogy pl. a céges Skoda Fabiák és hibrid Corollák éves kötelező szervizei mennyibe kerülnek. Bőven 100e felett van még a Fabia is márkaszervizben. Előző szériás Jazzem kötelezője évi 60-80e volt 6-3 évvel ezelőtt. Szóval, a garanciának is vannak "hátulütői" a kötelező márkaszerviz látogatások okán, de gondolom ez nem lep meg túlzottan.
A cikk is említi, hogy az értéket az asszintens funkciók hiánya húzza le, nincs papírból az autó. Mivel második autó lesz városi használatban, még egy téli 100km hatótáv is bőven elég lenne majd egy hétre.
Leginkább a jóval magasabb Casco, és a töltéssel kapcsolatos bizonytalanságok tántorítottak el. Itthon még nincs 3 fázis, a céges ingyen töltésre nem mertem alapozni, az utcai meg benzin árban van és időigényes ott várakozni. Na meg persze nem egy kategória a két autó. De azért egy kicsit fáj érte a szívem. Persze a feleségem meg oda van és vissza, hogy milyen gyönyörű a kívül-belül fehér Jazz.
A Jazznél meg az éves karbantartás miatt szívom a fogam. 90 ezret mondtak rá, ráadásul +/- 30 nap eltéréssel meg kell csinálni, különben ugrott a garancia.
Ja és a Zoétól Isten ments. 0, azaz nulla csillagos törésteszt 2023-ban? Egyszer legyen baj és az életed mehet rá, mert rommá törik a technika alattad. Arról nem beszélve, hogy nevetséges a hatótávja főleg télen.