2010-es 1.4-es Jazz. Az utóbbi időbben mintha kicsit hosszabban (2 másodperc) kéne indítózni mint régebben, ha legalább egy napot állt az autó. Lehet ennek valami triviális oka?
Nekem szintén 2004-es B10-re 2023-ra a legjobb ajánlat 38052 (Aegon) Tavaly az Uniqa-nál is 36824 volt :( Az Uniqa-nál több, mint 45 ezer lenne jövőre.
Lehet, hogy ennyit számít, hogy Budapest és 1.4 Es az autó?
Szeretnék nem csak problémát hanem megoldást, +++++++++ tapasztalatot is megosztani.
Nekem egy 2007-es Honda Jazz-em van. Sokáig problémát okozott a hátsó tárcsafék rozsdásodása, a tárcsán az egyre fokozódó csikozodás, idővel csökkenő fémes terület megjelenése, megemlitem hogy az első fék sosem okozott ilyen problémát, szépen dolgozott eddig és jelenleg is.
A hátsó féknél megtörtént a gumitömitések cseréje, a fék kitisztitása, lekezelése, ennek ellenére idővel (2-3 hónap) elkezdett kisebb területen dolgozni a betét a tárcsán. Ekkor átgondoltam kicsit hogy mi lehet a gond és arra jutottam hogy viszonylag kiméletesen fékezek az autóval, sokszor lehetőség szerint motorfék stb is....
Mostanában 2-3 alkalmanként igyekszem sportosabb szakaszokat is csinálni, szándékosan később , erőteljesebben fékezni....és az eredmény nem maradt el, fényesebb, egészségesebb a hátsó féktárcsa állapota....
Azért furcsa számomra, mert más autónál ilyet eddig nem tapasztaltam....arra tudok gondolni, hogy az autó hangolása más.....Ha ez a megoldás, ám legyen, az eredmény nekem ++++++++++++++++
Az enyém 2020-as eHEV. Nekem sem megy a hanghívás, sem a hang alapú keresés a navigáción. Ez ilyen, sajnos. Android Auto hibája. Talán egyszer javítják
Nem csak a hondára, hanem elég sok márkára jellemzőek ezek az android kompatibilitási problémák. Nincs ez még jól kitalálva, a szabvány se egységes. Egyik telóval jó, másikkal nem. Nem tudsz ellene tenni semmit.
Érdekes konstrukciós hiba, mert a műanyag szerepe éppen a fém védelme lenne, amit el is látna, ha a műanyag dob bélés egy-két centivel hosszabb lenne és rálógna ennek a tetejére. Így viszont pont az ellenkezőjét csinálja, mert a sár, víz, éppen aláfolyik és ott is marad hogy dolgozzon. Ott a műanyag alatt csak nagyon lassan szárad ki, tehát addig küldi a rozsdát. A hátsó doblemez és a sárvédő között meg valószínűleg ugyanazt a rossz tömítőanyagot használták, ami a hátul a tető és a "c-oszlop" találkozásánál megreped és szépen beengedi a vizet a csomagtartóba. A doblemeznél is előbb a tömítő anyag öregedik el, majd a két lemez közé bejutó víz és sár, elkezdi szét nyomni a két lemezt. Árulkodó jel, ha a sárvédő befelé hajló pereme már nem sík, hanem elkezd hullámosodni. Akkor már a kettő között dolgozik a rozsda, amit simán már nem lehet helyrehozni. Én ugyan megpróbáltam kipucolni, lekezelni, lefesteni, de nem sokáig bírta. Nem úsztam meg a lakatoltatást.
Nézegettem én is ezt, de nem tudtam eldönteni hogy hasznos vagy káros.
A hátsó kerékjárat elejében van egy gyári műanyag betét, ami szerintem többet árt mint használ, ugyanis befolyik alá a sár és rendesen ad a lengőkar rögzítési pontjának. Mindenkinek ajánlom, hogy aki hasonló korú Jazz-t akar venni, az oda pillantson be, mert érdekes dolgokat rejt.
Mi ugyan újonnan vettük és rendszeresen átnéztem és javítgattam, festegettem a zűrös helyeket, de oda későn néztem be és meg is gyűlt a bajom a rozsdával.
Ami még necces, az a hátsó kerékív és a doblemez találkozása (ezt javíttattam most) és nem árt megnézni a hátsó fékcsöveket is, mert van egy szakaszuk ami csak horganyzott és azt hamar megdolgozza a téli sólé.
Köszönöm mindenkinek a segítő szándékát, megoldódott a probléma. Egy kicsit feljebb még volt egy ilyen rögzítő a sárvédőben, úgyhogy az alapján kerestem és találtam ezt:
Na itt jövök zavarba, mert ha felemelem a műanyag borítást, akkor egy négyzet alakú lyuk van a lemezen (8x8mm) amibe simán biztos nem lehet csavart belehajtani. Az persze nem elképzelhetetlen, hogy műanyag betét való bele, amibe behajtható a csavar. Ha jól emlékszem, a hátsó lökhárító épp így van összefogatva a sárvédővel. (jól emlékszem, mert többek között azért kellett hátsó sárvédő ívet cseréltetni, mert a lemeznek az a része amiben a négyzet alakú lyuk volt a műanyag betétnek, na az lerohadt és leszakadt amikor szétszedtem hogy hátha festéssel még orvosolható a probléma.)
Van rá esély hogy csavar lesz, csak akkor találnom kell hozzá műanyag betétet.
Nagyon köszi ! Rákérdezek, meg közben találtam 1 gyöngyösit is, nem tudom vkinek tapasztalata van e a Autó Balázzsal kapcsolatban, 1enlőre pozitív,bár lehet csak tavaszra tudom leszervezni ...
Ugyan nem Heves megye és nem tudom mennyi időre vállalnák, (nekünk egy hónapot kellett várni a sárvédő ívek javítására) de szerintem szép munkát végeztek, még ha az imént le is írtam hogy kihagytak néhány rögzítőt a műanyag sárvédő betétből. Esetleg meg lehet próbálni, a miskolci Opel Sajó-t.
A 2006-os 1.4-es benzines Honda Jazz-ünk hátsó sárvédő ív cserére szorult, amit szépen meg is csinált egy műhely. Viszont a küszöbök üregvédelme után, az első sárvédők küszöb felőli részén, elfelejtették visszatenni a rögzítő elemeket, amit csak most, kerékcserekor vettem észre. Ne nevessetek ki, de az a gondom, hogy azt sem tudom mi volt ott eredetileg, csavar, vagy műanyag patent? Ha valaki megnézné a sajátján és megmondaná hogy mit keressek oda, azt megköszönném, mivel a műhely ahol csinálták messze van, így nem igazán célszerű visszavinnem ilyen benzin árak mellett, inkább megoldanám magam. Azért vagyok zavarban, mert a lyukak négyzet alakúak.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy tudtok e ajánlani Heves megyében, vagy nem túl távol szakembert, akire rábízhatom a 2007-es gyártású Jazz alvázvédelemét ? (kissé elkeserített a szerelő,h tele van vakrozsdával...)
Persze olyat aki lelkiismeretes, megfizethető és nem években gondolkodik (lehet,h lehetetlent kérek?a szerelő is azt mondta )