Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79488

Igazából ugyanarra az okra vezetted vissza a hibát, csak a forrást jelölted meg másként (gumi- és fém"reszelék"). Ezen nem veszünk össze. :)

 

A fékfolyadék forráspontját mérik mindenhol, ami azért változik, mert vizesedik, mert nyitott rendszerű (a tartály tetején szuszog). Ha sok vizet vett fel, akkor egy nagyobb szerpentinről lefelé jövet, sok fékezés után "elnyúlik" a pedál, mert felforr a víz és a gőzbuborékok már összenyomhatók, ezért kell cserélni kétévente. Normál, hétköznapi (kispolgári) használat mellett erre nem kerül sor.

 

Az, hogy korrózióra hajlamos alkatrészeket használt a Suzuki, egy másik tétel. Azzal sem lenne baj, ha betartaná az egységnyi sugarú felhasználó az előírásokat, de kézikönyvet nem olvas és amúgy is csak tankolni jár. Aztán mondja, hogy "típushiba".

Előzmény: kgaboroo (79487)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79487

Tudod....más az üzletpolitikai leírás és más a gyakorlat.

" gumicsöveken átdiffundáló víz"  :-) :-) 

Látod, ez a hülyeség. Ha a nedvesség befelé megy a mikropólusokon akkor a nyomás hatására a fékfolyafék miért nem diffundál kifelé? Miért nem gyöngyözik a gumicső?

Tudod én annal hiszek amit szétszedek és látom, hogy mi a hiba.

Előzmény: Akos_IKS (79486)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79486

No offense, de hülyeségeket beszélsz. Ebben mindent megtalálsz, de nyilván mindent jobban tudsz, így aztán csak a többieknek lehet hasznos.

Előzmény: kgaboroo (79484)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79485

A kocka az eddigi tapasztalatok alapján tömődés vagy mechanikai hiba miatt romlik el.

Mikor egy vadiúj fékrendszert feltöltenek fékfolyadékkal akkor légtelenítés után a folyadék megállapodik, nem kering a rendszerben. Mindösszesen annyi mozgása lesz ami a fékbetétek kopásának utánállítására szolgál.

De ez a mozgási folyamat hosszú idejű, sok hónap vagy több év is lehet mire a fékfolyafék tartályban a szint lecsökken.

A kocka eltömődési folyamata akkor lehetséges, ha a fékfolyadékot megmozgatják egy gyors átszívásos módszerrel amit vákumpumpával végeznek.

A főfékhengerben ( ez az amit lábbal nyomsz) a gumikarmantyúk kopásából keletkező gumireszelék és az ezt visszanyomó rugó dörzsölödése okozta fémpor lerakódik az első mélyebb kanyarban a munkahengerből leágazó fékcsőben.

Ez a kopadék ha nem bolygatják akkor évtizedekig elvan a cső aljában.

Még egy lassú átfolyatásos fékfolyadék cserénél sem mozdul meg.

Viszont egy gyors folyadékcsere elmozdítja és eljut a kockáig. A kocka tele van apró lyukú mágnesszelepekkel és ezeknél tud megakadni a szennyeződés.

A nagyon apró szemcsézet átjut a kockán de egy gumisorja már fennakadhat.

Eltömít vagy aláakad a szelepnek.

Van rá orvosság anélkül, hogy szét kéne szedni a kockát, és a legtöbb esetben segít is. Nincs más teendő mint kimenni egy kavicsos útra és jól megdolgoztatni az abs jeladót.

Hadd recsegjen hisz az a dolga. A kis mágnesszelepek mozognak és a folyadék nyomásingadozása kimozgatja az eltömődést.

És ezzel kapcsolatos a mechanikai hiba.

A legtöbb autós úgy használja a féket, hogy az abs soha meg nem szólal. Nyáron száraz úton nem is nagyon lehet szóra bírni mert a kerék jól tapad.

Ha a kis mágnesszelepek nem mozognak hosszú évekig akkor képesek megszorulni és nem tudnak 100%-osan zárni. Ilyenkor van az, hogy beesik a fékpedál vagy úgy érzed, hogy nem keményedik fel a fék.

Az abs egyszerűen működik...amíg a kerék nem csúszik meg addig a jeladó sem küld jelet és a féknyomás sem csökken. Ha megcsúszik bármelyik kerék akkor megy a jel és a kockában kinyílik egy kis szelep amin keresztül csökken a féknyomás és gurulni fog a kerék.

Ez ismétlődik sokszor, ezt hallod a kocsiban recsegni.

Nagyobb mértékű szennyeződés okozta fennakadás vagy megszorulás végett kell a kockát szétszedni, ha nem segít az abs megdolgoztatása.

Nem fog elromlani attól, hogy működik a abs, persze itt is lehetnek extrém esetek...de az biztos nem jó neki ha sosem mozdul meg.

A szerviz sem fogja kicserélni a 2 éves fékfolyadékot, erre számtalan példa van.

Elviszed garanciális szervizre, szépen szerepel a fékfolyadékcsere a számlán, otthon alánézel és látod, hogy hozzá sem nyúltak a légtelenítő csavarokhoz.

Max a tartályban cserélik ki a folyadékot, hogy tisztának lásd.

Meg kell mérni az elhasználódás fokát és aszerint dönteni a folyadék cseréről.

7-8 éves autóknál lehet mérni ahol még nem cseréltek folyadékot 80-90%-os szintet ami még bőven jó.

Egy átlag autós nem fog érezni semmit a fékhatásból mert sosem fogja felmelegíteni forráspontig a fékfolyadékot. A gond akkor jöhet elő, ha túlmelegíted fékezéskor a betéteket és ezeken keresztül túlmelegszik a fékfolyadék.

Ilyenkor kicsit megforr, begőzöl és légbuborékok keletkeznek, elpuhul a fékhatás.

Ahogy öregszik a fékfolyadék úgy veszít a forráspontjából, a tartály szellőzőlyukán keresztül levegőt szív be aminek nedvességét a glicerin alapú fékfolyadék felveszi.

De ez nagyon hosszú folyamat. 10-15 év mire olyan mértékű lesz a folyadék forráspont csökkenése, hogy 70% alá menjen, ami a teszteren már piros mezőt mutat.

Konklúzió....használni kell az abs-t is néha, nem fog ártani neki a mozgás.

Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett.

 

Előzmény: Bence4093 (79478)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79484

Nem korrodál...nincs bent levegő és a fékfolyadék maró hatású. Egész másról van szó.

Előzmény: Akos_IKS (79483)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79483

...amitől korrodálni kezdenek az alkatrészek. Ez a korrózió (por formájában...

 

Tehát nem a víz, hanem a víz okozta korrózió (nevezzük az egyszerűség kedvéért rozsdának) gyűlik össze. Ez zárja el a szelepeket az ABS kockában (hidraulikatömbben), ami miatt az egyik fékkörre nem jut fékfolyadék és ettől lett a színe már most olyan mint ami 10 éves.

Előzmény: kgaboroo (79482)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79482

"A levegő páratartalma feloldódik a folyadékban, amitől korrodálni kezdenek az alkatrészek. Ez a korrózió (por formájában) gyűlik össze a kockában."

 

Előzmény: Akos_IKS (79480)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79481

Te írtad, hogy por formájában rakódik le a kockában. 

Előzmény: Akos_IKS (79480)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79480

A levegő páratartalma miként rakódik le por formájában a csövekben?

 

Hát ilyet hol olvastál? :D

Előzmény: kgaboroo (79477)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79479

Este leírom....most vezetek.

Előzmény: Bence4093 (79478)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79478

Én szívesen elolvasnám, hogy miért romlik el.

Előzmény: kgaboroo (79477)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79477

Mi van akkor ha sosem cserész fékfolyadékot és mégis hibátlan a fék  300 ezer km után is?

Hogx jut be a nedvesség a fékmunkahengerbe? A levegő páratartalma miként rakódik le por formájában a csövekben?

Miért...miért....

Majd leírom, hogy mi a legfőbb oka annak amiért tönkre megy a kocka.

Előzmény: Akos_IKS (79476)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79476

Szia!

Okozhat. 2 év a kötelező fékfolyadék csere. Ha bevallás szerint 3-4 év, akkor lehet 5 év is, vagy bármennyi. :(

A levegő páratartalma feloldódik a folyadékban, amitől korrodálni kezdenek az alkatrészek. Ez a korrózió (por formájában) gyűlik össze a kockában. Szerintem értelmetlen otthon nekiállni javítani. Gárdonyban van egy cég, értenek hozzá, korrekt áron dolgoznak.

Előzmény: Bence4093 (79473)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79475

Cseréje s a légtelenítésének a folyamatát leírod ? Vagy neten van róla anyag? 

 

Köszönöm.

Előzmény: Nemtudomki62 (79474)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2022.10.18 0 0 79474

szia.meglehet otthon is csinálni.illetve kicserélni és légteleníteni.a kocka javítással sokan foglalkoznak különböző árakon.az elhanyagolt fékfolyadék csere miatt történhet vele sokféle hiba.

Előzmény: Bence4093 (79473)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.17 0 0 79473

Sziasztok.

 

Adott egy 2009-es Suzuki Swift III Hello kiadás, aminek a bal hátsó fékje semennyit se dolgozik, csont száraz a munkahengere, a csővezetéke is, ami tiszta, tehát nincs eltömödve, munkahengere is jó, de kapott egy másikat , biztos ami biztos.

 

Szóval nem jön fékfolyadék  bal hátsó kerékhez, ABS kockából indultunk ki, s a képen bejelölt csatlakozásból nem jön egyedül folyadék, a többinél igen, így arra gondoltam , hogy a kockával lehetnek gondok,  halottam, hogy gyenge pontja ez, de szomszéd szerint 3-4 évente volt benne dot4 csere, legutóbb tavaly, de a színe már most olyan mint ami 10 éves...

 

 

  A kérdésem az lenne, hogy a kocka okozhat ilyen problémát, mitől romolhat el így? Lehet esetleg vele otthon kezdeni valamot vagy mindenképp csere?

 

Illetve otthon kicserélhető, s légteleníthető? 

 

Előre is köszönöm.

 

zsb10 Creative Commons License 2022.10.16 0 0 79472
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.13 0 0 79471

Gyári rádiód van? A szivargyújtóban nincs valami védőbiztosíték? Nem emléxem pontosan de én is szereltem a szivargyújtót a 2015-ös Swiftemben, és ott is összezártam valamit és nem volt rádió és szivargyújtó sem. De rémlik valami plussz bizti a szivargyújtó hátuljánál, de nem esküdnék meg rá.

A beltéri biztosíték dozoz fedelében benne van, hogy melyik bizti mire van. Próbáld a bizti lábát kicsit elcsavarni, hogy amikor bedugod szorosan álljon.

Előzmény: tomi5345 (79470)
tomi5345 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 79470

kgaboroo minden biztosítékot ki mértem még a múltkor amit kerestem a hibát és az összesen meg van a 12V.

Ami gyanús volt azt ki vettem és arra is rá mértem és nem volt vele baj de azért is ki cseréltem és akkor se jött helyre semmi.

 

Előzmény: kgaboroo (79468)
tomi5345 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 79469

Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni, esetleg járt már valaki így?

A rádió és a szivargyújtó nem működik.

Átnéztem az összes biztosítékokat a beltérben és a motortérben is de mindegyik jó.

Mi lehet vajon a hiba vagy esetleg milyen biztosítékot nem találtam meg ami kiment?

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.11 0 0 79468

Vedd ki a biztosítékot és mérd is meg, hogy nem szakadt-e. Sokszor úgy csetten el, hogy nem látszik rajta. A beltérben van a biztosítéka.

Előzmény: tomi5345 (79467)
tomi5345 Creative Commons License 2022.10.11 0 0 79467

Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni, esetleg járt már valaki így?
A rádió és a szivargyújtó nem működik.
Átnéztem az összes biztosítékokat a beltérben és a motortérben is de mindegyik jó.
Mi lehet vajon a hiba vagy esetleg milyen biztosítékot nem találtam meg ami kiment?

kormos* Creative Commons License 2022.09.17 0 0 79466

Keress másik szervízt vagy szerelőt!

Előzmény: Szekely11 (79465)
Szekely11 Creative Commons License 2022.09.15 0 0 79465

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, a napokban kicserélték az autómon mind két kuplunk munkahengert viszont nagyon furcsa lett a kuplung útja illtve teljesen máshol van a fogás pontja, nagyon alacsonyan, vissza vittem a szervízbe ahol azt mondták levegős maradt a rendszer majd állítólagos légtelenítés után visszakaptam hogy kész van. Javítás előtt annyi baja volt hogy néha beesett egy kicsit a pedál viszont második rányomásra tökéletesen vette a sebességeket. Mit cseszhettek el rajta ebben szeretném a segítségeteket kérni mert ők próbálják mostmár arra fogni a hibát hogy kuplung tárcsát is kellene cserélni holott mielőtt hozzányúltak finoman működött a pedál és a fogás pont is tökéletesen félúton volt! Nagyon köszi előre is válaszokat!

rsg Creative Commons License 2022.09.11 0 1 79464

Hello!

Szerintem vidd el suzuszaki.hu

3-4 óra múlva mehetsz érte.

Én megpróbáltam otthon, az egész műszerfalat szét kell szedni,útban voltak a klíma csövek. Nem tudtuk,le kell e ereszteni a klímát,stb

Utána vittem el a fennt említett helyre.

Vízhűtőt is cseréltek ugyanakkor, mert úgy a biztos.

Előzmény: kalos 66 (79463)
kalos 66 Creative Commons License 2022.09.10 0 0 79463

Üdvözlök mindenkit aki itt van. Érdeklődőm hogy a 2008 as Swiftemen a fűtőradiátor cseréje miatt ki kell vennem a műszer falat, ehhez hol találnék útmutatást ,műszaki leírást?A válaszokat előre is löszönöm.

MikeO Creative Commons License 2022.09.10 0 0 79462

Sziasztok!
Az ablakmosó tartályhoz hogyan lehet hozzáférni? 
Le kell bontani hozzá a teljes lölkhárítót, vagy a kerék dobból is elérhető?
Az első szélvédő szivattyúja nem megy.

Szekely11 Creative Commons License 2022.09.06 0 0 79461

Szia, egy jó tanáccsal tudok szolgálni kb 20 ezer forintért elmegy veled egy hozzá értő ember a kereskedésbe vagy akár magánszemélyhez is, helyszíni átvizsgálás a neve rengetegen csinálják már, az ország bármely pontján könnyen találsz ilyen szolgáltatással foglalkozó embert. Nyilván nem éri meg az összes megnézett autót átnézetni velük de a kiszemeltet mindenképp, ők napi szinten csinálják ezt meghallják illetve észre veszik ha valami nagy turpisság van a dologban. Remélem tudtam segíteni! 

Előzmény: kripton08 (79460)
kripton08 Creative Commons License 2022.09.03 0 0 79460

Sziasztok! Vennék egy használt swiftet 2008 tól felfele, viszont teljesen laikus vagyok az autókkal. Úgy értem, hallottam típushibákról, de nem tudom elképzelni magam, hogy rozsdásodást keresgéljek egy autókereskedés közepén a kerekeknél pl… :D

Szóval az egyik kérdésem, hogy milyen eséllyel vágnak át, és veszek egy vackot, amire majd lehet még ugyanannyit költeni, a másik, hogy ha adnak garanciát a kereskedésben, és kiderül valami hiba/ sérülés, mennyire szokták elismerni, hogy az már náluk meg volt?

 

Tapasztalatokat is szívesen fogadok használt swift vásárlásnál buktatókkal.

Nagyon köszi!

Szekely11 Creative Commons License 2022.06.30 0 0 79459

Sziasztok, nagy melegekben a rádió fogja magát és lekapcsol, illetve bármely gomb nyomására is ugyan ezt teszi. Tudnátok segíteni mi lehet a hiba? Előre is köszi. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!