Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79485

A kocka az eddigi tapasztalatok alapján tömődés vagy mechanikai hiba miatt romlik el.

Mikor egy vadiúj fékrendszert feltöltenek fékfolyadékkal akkor légtelenítés után a folyadék megállapodik, nem kering a rendszerben. Mindösszesen annyi mozgása lesz ami a fékbetétek kopásának utánállítására szolgál.

De ez a mozgási folyamat hosszú idejű, sok hónap vagy több év is lehet mire a fékfolyafék tartályban a szint lecsökken.

A kocka eltömődési folyamata akkor lehetséges, ha a fékfolyadékot megmozgatják egy gyors átszívásos módszerrel amit vákumpumpával végeznek.

A főfékhengerben ( ez az amit lábbal nyomsz) a gumikarmantyúk kopásából keletkező gumireszelék és az ezt visszanyomó rugó dörzsölödése okozta fémpor lerakódik az első mélyebb kanyarban a munkahengerből leágazó fékcsőben.

Ez a kopadék ha nem bolygatják akkor évtizedekig elvan a cső aljában.

Még egy lassú átfolyatásos fékfolyadék cserénél sem mozdul meg.

Viszont egy gyors folyadékcsere elmozdítja és eljut a kockáig. A kocka tele van apró lyukú mágnesszelepekkel és ezeknél tud megakadni a szennyeződés.

A nagyon apró szemcsézet átjut a kockán de egy gumisorja már fennakadhat.

Eltömít vagy aláakad a szelepnek.

Van rá orvosság anélkül, hogy szét kéne szedni a kockát, és a legtöbb esetben segít is. Nincs más teendő mint kimenni egy kavicsos útra és jól megdolgoztatni az abs jeladót.

Hadd recsegjen hisz az a dolga. A kis mágnesszelepek mozognak és a folyadék nyomásingadozása kimozgatja az eltömődést.

És ezzel kapcsolatos a mechanikai hiba.

A legtöbb autós úgy használja a féket, hogy az abs soha meg nem szólal. Nyáron száraz úton nem is nagyon lehet szóra bírni mert a kerék jól tapad.

Ha a kis mágnesszelepek nem mozognak hosszú évekig akkor képesek megszorulni és nem tudnak 100%-osan zárni. Ilyenkor van az, hogy beesik a fékpedál vagy úgy érzed, hogy nem keményedik fel a fék.

Az abs egyszerűen működik...amíg a kerék nem csúszik meg addig a jeladó sem küld jelet és a féknyomás sem csökken. Ha megcsúszik bármelyik kerék akkor megy a jel és a kockában kinyílik egy kis szelep amin keresztül csökken a féknyomás és gurulni fog a kerék.

Ez ismétlődik sokszor, ezt hallod a kocsiban recsegni.

Nagyobb mértékű szennyeződés okozta fennakadás vagy megszorulás végett kell a kockát szétszedni, ha nem segít az abs megdolgoztatása.

Nem fog elromlani attól, hogy működik a abs, persze itt is lehetnek extrém esetek...de az biztos nem jó neki ha sosem mozdul meg.

A szerviz sem fogja kicserélni a 2 éves fékfolyadékot, erre számtalan példa van.

Elviszed garanciális szervizre, szépen szerepel a fékfolyadékcsere a számlán, otthon alánézel és látod, hogy hozzá sem nyúltak a légtelenítő csavarokhoz.

Max a tartályban cserélik ki a folyadékot, hogy tisztának lásd.

Meg kell mérni az elhasználódás fokát és aszerint dönteni a folyadék cseréről.

7-8 éves autóknál lehet mérni ahol még nem cseréltek folyadékot 80-90%-os szintet ami még bőven jó.

Egy átlag autós nem fog érezni semmit a fékhatásból mert sosem fogja felmelegíteni forráspontig a fékfolyadékot. A gond akkor jöhet elő, ha túlmelegíted fékezéskor a betéteket és ezeken keresztül túlmelegszik a fékfolyadék.

Ilyenkor kicsit megforr, begőzöl és légbuborékok keletkeznek, elpuhul a fékhatás.

Ahogy öregszik a fékfolyadék úgy veszít a forráspontjából, a tartály szellőzőlyukán keresztül levegőt szív be aminek nedvességét a glicerin alapú fékfolyadék felveszi.

De ez nagyon hosszú folyamat. 10-15 év mire olyan mértékű lesz a folyadék forráspont csökkenése, hogy 70% alá menjen, ami a teszteren már piros mezőt mutat.

Konklúzió....használni kell az abs-t is néha, nem fog ártani neki a mozgás.

Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett.

 

Előzmény: Bence4093 (79478)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79484

Nem korrodál...nincs bent levegő és a fékfolyadék maró hatású. Egész másról van szó.

Előzmény: Akos_IKS (79483)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79483

...amitől korrodálni kezdenek az alkatrészek. Ez a korrózió (por formájában...

 

Tehát nem a víz, hanem a víz okozta korrózió (nevezzük az egyszerűség kedvéért rozsdának) gyűlik össze. Ez zárja el a szelepeket az ABS kockában (hidraulikatömbben), ami miatt az egyik fékkörre nem jut fékfolyadék és ettől lett a színe már most olyan mint ami 10 éves.

Előzmény: kgaboroo (79482)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79482

"A levegő páratartalma feloldódik a folyadékban, amitől korrodálni kezdenek az alkatrészek. Ez a korrózió (por formájában) gyűlik össze a kockában."

 

Előzmény: Akos_IKS (79480)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79481

Te írtad, hogy por formájában rakódik le a kockában. 

Előzmény: Akos_IKS (79480)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79480

A levegő páratartalma miként rakódik le por formájában a csövekben?

 

Hát ilyet hol olvastál? :D

Előzmény: kgaboroo (79477)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79479

Este leírom....most vezetek.

Előzmény: Bence4093 (79478)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79478

Én szívesen elolvasnám, hogy miért romlik el.

Előzmény: kgaboroo (79477)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79477

Mi van akkor ha sosem cserész fékfolyadékot és mégis hibátlan a fék  300 ezer km után is?

Hogx jut be a nedvesség a fékmunkahengerbe? A levegő páratartalma miként rakódik le por formájában a csövekben?

Miért...miért....

Majd leírom, hogy mi a legfőbb oka annak amiért tönkre megy a kocka.

Előzmény: Akos_IKS (79476)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79476

Szia!

Okozhat. 2 év a kötelező fékfolyadék csere. Ha bevallás szerint 3-4 év, akkor lehet 5 év is, vagy bármennyi. :(

A levegő páratartalma feloldódik a folyadékban, amitől korrodálni kezdenek az alkatrészek. Ez a korrózió (por formájában) gyűlik össze a kockában. Szerintem értelmetlen otthon nekiállni javítani. Gárdonyban van egy cég, értenek hozzá, korrekt áron dolgoznak.

Előzmény: Bence4093 (79473)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.19 0 0 79475

Cseréje s a légtelenítésének a folyamatát leírod ? Vagy neten van róla anyag? 

 

Köszönöm.

Előzmény: Nemtudomki62 (79474)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2022.10.18 0 0 79474

szia.meglehet otthon is csinálni.illetve kicserélni és légteleníteni.a kocka javítással sokan foglalkoznak különböző árakon.az elhanyagolt fékfolyadék csere miatt történhet vele sokféle hiba.

Előzmény: Bence4093 (79473)
Bence4093 Creative Commons License 2022.10.17 0 0 79473

Sziasztok.

 

Adott egy 2009-es Suzuki Swift III Hello kiadás, aminek a bal hátsó fékje semennyit se dolgozik, csont száraz a munkahengere, a csővezetéke is, ami tiszta, tehát nincs eltömödve, munkahengere is jó, de kapott egy másikat , biztos ami biztos.

 

Szóval nem jön fékfolyadék  bal hátsó kerékhez, ABS kockából indultunk ki, s a képen bejelölt csatlakozásból nem jön egyedül folyadék, a többinél igen, így arra gondoltam , hogy a kockával lehetnek gondok,  halottam, hogy gyenge pontja ez, de szomszéd szerint 3-4 évente volt benne dot4 csere, legutóbb tavaly, de a színe már most olyan mint ami 10 éves...

 

 

  A kérdésem az lenne, hogy a kocka okozhat ilyen problémát, mitől romolhat el így? Lehet esetleg vele otthon kezdeni valamot vagy mindenképp csere?

 

Illetve otthon kicserélhető, s légteleníthető? 

 

Előre is köszönöm.

 

zsb10 Creative Commons License 2022.10.16 0 0 79472
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.13 0 0 79471

Gyári rádiód van? A szivargyújtóban nincs valami védőbiztosíték? Nem emléxem pontosan de én is szereltem a szivargyújtót a 2015-ös Swiftemben, és ott is összezártam valamit és nem volt rádió és szivargyújtó sem. De rémlik valami plussz bizti a szivargyújtó hátuljánál, de nem esküdnék meg rá.

A beltéri biztosíték dozoz fedelében benne van, hogy melyik bizti mire van. Próbáld a bizti lábát kicsit elcsavarni, hogy amikor bedugod szorosan álljon.

Előzmény: tomi5345 (79470)
tomi5345 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 79470

kgaboroo minden biztosítékot ki mértem még a múltkor amit kerestem a hibát és az összesen meg van a 12V.

Ami gyanús volt azt ki vettem és arra is rá mértem és nem volt vele baj de azért is ki cseréltem és akkor se jött helyre semmi.

 

Előzmény: kgaboroo (79468)
tomi5345 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 79469

Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni, esetleg járt már valaki így?

A rádió és a szivargyújtó nem működik.

Átnéztem az összes biztosítékokat a beltérben és a motortérben is de mindegyik jó.

Mi lehet vajon a hiba vagy esetleg milyen biztosítékot nem találtam meg ami kiment?

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.11 0 0 79468

Vedd ki a biztosítékot és mérd is meg, hogy nem szakadt-e. Sokszor úgy csetten el, hogy nem látszik rajta. A beltérben van a biztosítéka.

Előzmény: tomi5345 (79467)
tomi5345 Creative Commons License 2022.10.11 0 0 79467

Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni, esetleg járt már valaki így?
A rádió és a szivargyújtó nem működik.
Átnéztem az összes biztosítékokat a beltérben és a motortérben is de mindegyik jó.
Mi lehet vajon a hiba vagy esetleg milyen biztosítékot nem találtam meg ami kiment?

kormos* Creative Commons License 2022.09.17 0 0 79466

Keress másik szervízt vagy szerelőt!

Előzmény: Szekely11 (79465)
Szekely11 Creative Commons License 2022.09.15 0 0 79465

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, a napokban kicserélték az autómon mind két kuplunk munkahengert viszont nagyon furcsa lett a kuplung útja illtve teljesen máshol van a fogás pontja, nagyon alacsonyan, vissza vittem a szervízbe ahol azt mondták levegős maradt a rendszer majd állítólagos légtelenítés után visszakaptam hogy kész van. Javítás előtt annyi baja volt hogy néha beesett egy kicsit a pedál viszont második rányomásra tökéletesen vette a sebességeket. Mit cseszhettek el rajta ebben szeretném a segítségeteket kérni mert ők próbálják mostmár arra fogni a hibát hogy kuplung tárcsát is kellene cserélni holott mielőtt hozzányúltak finoman működött a pedál és a fogás pont is tökéletesen félúton volt! Nagyon köszi előre is válaszokat!

rsg Creative Commons License 2022.09.11 0 1 79464

Hello!

Szerintem vidd el suzuszaki.hu

3-4 óra múlva mehetsz érte.

Én megpróbáltam otthon, az egész műszerfalat szét kell szedni,útban voltak a klíma csövek. Nem tudtuk,le kell e ereszteni a klímát,stb

Utána vittem el a fennt említett helyre.

Vízhűtőt is cseréltek ugyanakkor, mert úgy a biztos.

Előzmény: kalos 66 (79463)
kalos 66 Creative Commons License 2022.09.10 0 0 79463

Üdvözlök mindenkit aki itt van. Érdeklődőm hogy a 2008 as Swiftemen a fűtőradiátor cseréje miatt ki kell vennem a műszer falat, ehhez hol találnék útmutatást ,műszaki leírást?A válaszokat előre is löszönöm.

MikeO Creative Commons License 2022.09.10 0 0 79462

Sziasztok!
Az ablakmosó tartályhoz hogyan lehet hozzáférni? 
Le kell bontani hozzá a teljes lölkhárítót, vagy a kerék dobból is elérhető?
Az első szélvédő szivattyúja nem megy.

Szekely11 Creative Commons License 2022.09.06 0 0 79461

Szia, egy jó tanáccsal tudok szolgálni kb 20 ezer forintért elmegy veled egy hozzá értő ember a kereskedésbe vagy akár magánszemélyhez is, helyszíni átvizsgálás a neve rengetegen csinálják már, az ország bármely pontján könnyen találsz ilyen szolgáltatással foglalkozó embert. Nyilván nem éri meg az összes megnézett autót átnézetni velük de a kiszemeltet mindenképp, ők napi szinten csinálják ezt meghallják illetve észre veszik ha valami nagy turpisság van a dologban. Remélem tudtam segíteni! 

Előzmény: kripton08 (79460)
kripton08 Creative Commons License 2022.09.03 0 0 79460

Sziasztok! Vennék egy használt swiftet 2008 tól felfele, viszont teljesen laikus vagyok az autókkal. Úgy értem, hallottam típushibákról, de nem tudom elképzelni magam, hogy rozsdásodást keresgéljek egy autókereskedés közepén a kerekeknél pl… :D

Szóval az egyik kérdésem, hogy milyen eséllyel vágnak át, és veszek egy vackot, amire majd lehet még ugyanannyit költeni, a másik, hogy ha adnak garanciát a kereskedésben, és kiderül valami hiba/ sérülés, mennyire szokták elismerni, hogy az már náluk meg volt?

 

Tapasztalatokat is szívesen fogadok használt swift vásárlásnál buktatókkal.

Nagyon köszi!

Szekely11 Creative Commons License 2022.06.30 0 0 79459

Sziasztok, nagy melegekben a rádió fogja magát és lekapcsol, illetve bármely gomb nyomására is ugyan ezt teszi. Tudnátok segíteni mi lehet a hiba? Előre is köszi. 

kgaboroo Creative Commons License 2022.06.28 0 0 79458

10 autómárkából 8-nak nincs ilyen hővédelem a klímakompresszorában. Ezt szakembertől tudom. Az elektronikai boltokban kapható hővédő biztik besütéséhez nincs alkalmas szerszámom mert azokat ponthegesztéssel kell bekötni mert kiolvadhat a cinezéstől.

Egyébként 60/40 %-os magas ólomtartalmú, alacsony olvadáspontú cint használtam. Alacsonyabb hőmérsékleten olvad mint a gyári beépített biztosíték.

Nem aggódok a munkám miatt mert precízen megcsináltam.

A mágnestekercs nem fog túlmelegedni mert először a kuplungnak kell felizzania ahhoz, hogy átadja a hőt a tekercsnek.

Viszont a kompresszor megszorulása iszonyatos szíjcsikorgással jár amit meg fogsz hallani.

A hőbiztosíték csak bolondbiztosíték süketeknek.

Előzmény: ha5aws (79457)
ha5aws Creative Commons License 2022.06.28 0 0 79457

Szia!

Lehet, hogy így működik de ez nagyon gány munka. Elektronikai alkatrészboltokban lehet kapni ilyen hőre kioldó biztosítékot. Ha már vetted a fáradtságot, hogy kiszereld kibontsad akkor semmivel nem tart tovább egy megfelelően védő alkatrészt beszerelni. Az ón soha az életben nem fog kioldani viszont a tekercs rendesen elkezd melegedni és akár a kocsit is kigyújthatja. Ezzel biztos nem kísérleteznék főleg, hogy filléres alkatrészről van szó. Próba idejéig lehet, de véglegesre soha nem tennék ilyet.

Üdv:  Gábor

Előzmény: kgaboroo (79456)
kgaboroo Creative Commons License 2022.06.26 0 0 79456

Előzmény: kgaboroo (79455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!