2009 Honda Jazz 1.4 utastér ventilátor erős súrlódó hangot generál főleg melegben. olyan mintha a lapátok beleérnének a műanyag házba amiben van az egész.
kiszedve a ventinek nincs ilyen hangja.
ami érdekesség, hogy reggel hűvösben nem csinálja csak ahogy megfigyeltem a melegben illetve a klímát működtetve idővel csökken a hang
a ventilátort kiszedve kézzel tapogatva nem éreztem semmi kiállót a ventilátor házban
hátha valaki találkozott már hasonlóval és tudja mi okozhatja illetve hogyan kell orvosolni a hibát
Mégiscsak beragadt a fék. Illetve nem beragadt, csak súrlódik. (Melegedést nem tapasztalok továbbra sem.) mint amikor bringánál hozzáér a fékbetét.
Ma volt időm, megemeltem egyesével, megforgattam, mind a négy keréknél van súrlódó hang, nem azonos mértékben. Nem a teljes fordulatnál, jellemzően csak egy darabon valahol.
Az egyik kereket levettem, megnéztem a tárcsa felületét, van némi rozsda a szélén, a betét alatt nem láttam semmit (már amennyire láttam).
Jazz II. 2005 -ös... A bal hátsó kerék felől kopog valami. Csak rápillantani volt időm, még nem néztem meg alaposabban. A hátsó hídban van egy stabilizátor szerű fém rúd, sztem annak a vége zörög a bal oldali lengőkarban.
Sajna ezt az alkatrészt sem a szerviz cd-n, sem alkatrész áruházakban nem találtam meg. Ismeri valaki hogy mi ez pontosan, mi foghat kelleni bele? (nyelvújítás! :-) )
Autópályán, országúton mekkora sebességgel autózol? Ha valaki előtted cammog, bár annak kicsi az esélye, mert lovaskocsik már egy ideje nem hajthatnak fel, akkor előzöd, vagy inkább szélárnyékban mész? :-)
az utolsó táblázatod amúgy igazán klasszul szemléltet.
Én is egy futómű, illetve afelől jövő hangra kérdeznék rá.
Pár hete talán - amióta meleg van, és le van húzva az ablak - hallok néha (csak ha valami nagy egybefüggő mellett megyek el, mert bent nem hallani) egyfajta surrogó fémes hangot. Mintha csupasz fém csupasz fémen súrlódna.
Arra tippeltem, hogy beragadt a fék.
Hazaérve fogdostam felniket, egyik sem forró. Próbáltam nagyot fékezni, egyenesben marad az autó, semmi bizonytalanság.
Kerékcsapágyra búgást mondanak (még nem volt cserélve, 2005-ös GD Jazz), illetve más tünetekről olvastam.
extrem, örült modon fogyira menö stilussal (vezetesi, motorjaratasi, utvonalvalasztasi, ...eljarasmód) az 1.2i-DSi -vel nekem kicsivel több mint 160e km teljes atlaga a tankolt mennyisegböl: 4.42 l/100km
ha uton akarnek "pillanatnyi" vagy rövid idöhöz/tavolsaghoz tartozo fogyit mérni, biztos, hogy minimum oda-vissza iranyban tennem (domborzat, szel apro, maskepp nem megallapithato hatasa miatt); ha lehet többször is - különben tul nagy lehet a meresi hiba
több mint 130 eset atlagakent nalam a fogyimerö 0.207 l/100km-rel mutat kevesebbet, mint tankoltbol szamolt
nehany (ez a "hivatasom", szakmam, ebben dolgozok sok eve) hivatalos, profi, valos fogyiadat (nem Jazz, de van köztük kicsit hasonlo jarmü is) a sebesseg függvenyeben:
100 fölött már a sebességgel meredeken nő. Sőt, már viszonylag gyenge szembe szélnek is kimutatható hatása van (10 km/h szél = mintha 10-zel gyorsabban mennél).
Ma eljött egy ismerős, diagnosztikai műszerrel és kiolvasta a hibakódokat. Úgy tűnik, nem az EGR volt a probléma, hanem fojtószelep kontroll hibát jelzett. Persze nem tudom hogy lehet-e összefüggés a régebbi EGR hibajelzés és a mostani fojtószelep hibajelzés között. Mindegy, úgy döntöttem hogy szétszedem és kipucolom a fojtószelepet. Csak még azt nem tudtam eldönteni, hogy elegendő-e ha csak leszerelés nélkül a hozzáférhető részeket kitakarítom, vagy vegyem le és az egészet tegyem rendbe?
Köszönöm, lehet hogy megkeresem, bár nekem eléggé messze van BP. (kb 230km) És bár ma reggelre magától elaludt a hibajelző :) , nem tudom hogy így ilyen hosszú távra el lehet-e indulni vele. A márkaszerviztől én is tartok, mert nem igazán kenyerük a diagnosztika, inkább csak az óradíj. :(
Keresd Wastegate ( Szabó Attila) topiktársat, ő tuti megoldja. A Honda szervizben csak cserélgetik az alkatrészeket súlyos tízezrekért és semmi javulás nem lesz. Ha vidékről kell pestre jönnöd akkor is olcsóbban jössz ki és biztos a siker.
Még megvan a 2006-os 1,4-es benzines Honda Jazz-em és amellett hogy sajnos minden igyekezetem ellenére (festegetés tisztítás) rozsdálni kezdett a hátsó sárvédő kerékíve/doblemeze, más probléma is előjött. :( Épp tegnap voltam egy karosszéria műhelyben, hogy nézzék meg és adjanak árajánlatot, mert szeretném még tartani az autót, amikor visszafelé jövet, az autópályán időnként olyan érzésem volt, mintha megtorpanna időnként. Először el sem tudtam dönteni, hogy esetleg csak a szembe szél lökdös, vagy tényleg van valami probléma, mert olyan kicsik voltak a megtorpanások. Talán még kisebbek mint amikor főúton szemből elmegy mellettem egy kamion. Néztem a műszereket, nem jelzett semmit és haza is értem.
Na másnap elment vele a feleségem és mire visszaért, addigra világított a motorhiba visszajelző, de ő nem tapasztalt semmilyen menetproblémát. (Ügyes asszony, félreállt és megnézte az interneten, hogy ezzel a hibajelzéssel hazajöhet-e még. :) )
Nos, egyszer már volt hogy kigyulladt ez a visszajelző, akkor azonnal bementünk a szervizbe, (igaz hogy az nem Honda szerviz volt) megnézték a hibakódot ami EGR szelep hibát jelzett. Kiütötték és azt mondták hogy ha nincs semmi más probléma, nyugodtan menjünk vele tovább.
Utána voltunk a Honda szerviben az éves karbantartásra és említettük az EGR szelep hibát, de azt mondták, ha nincs probléma, ne foglalkozzunk vele, legfeljebb ha újra visszajön a hibakód.
Első kérdésem a szakikhoz az lenne, hogy ezt a problémát okozhatja-e az EGR szelep?
A második kérdésem, hogy mivel most épp a Honda szerviz csak szeptember 8-ra tudott időpontot adni és akkorra is csak annyira hogy megnézzék a hibakódot, hozzá merjek fogni magam a kitisztításához?
A harmadik kérdés az az lenne, hogy meddig nem teszek kárt benne ha így járunk vele?
Nálam kormányzáskor nyekergett iszonyatosan, de csak szárazon, esőben csendben volt. Az egyik stabpálca gumi porvédője volt szakadt. Nem volt még 2 éves sem...
Mindenki okulására megosztok itt egy saját történetet, egy csak nagy melegben tapasztalt első futómű hangról. Az eset két éve kezdődött, amikor is nagy melegben különösen terhelésváltáskor vagy bizonyos úthibákon rettenetes roppanó hangot tapasztaltunk. Többen meghallgatták, és szinte minden újabb alkatrészcserét a "tuti ez lesz" kijelentés előzött meg, de a hang csak nem szűnt meg. Illetve pontosítok, ha 35 fok alá hűlt az idő teljesen megszűnt, így ősztől tavaszig minden el is felejtettük. Így lett új toronycsapágy szilent és csapágy, aztán lengéscsillapítók, kormányösszekötő és lengőkarok. Már csak egy dolgot nem cseréltünk, ez pedig a stabilizátor pálcák, de mivel nem lötyögtek és az eset előtt nem sokkal lettek cserélve, nem voltak gyanúsak. Pedig sajnos "csak" azokat kellett volna cserélni, mert az történt, hogy nem kikoptak, hanem pont fordítva, megszorultak és így csak ropogva tudtak mozogni. Az az igazság, hogy a hibát ott követtem el, hogy akkor két éve egy olcsó Yamato J64046YMT/J64047YMT került bele. Most Meyle HD-k kerültek a helyükre és a hang teljesen megszűnt. Ha pozitívan szeretném látni a dolgot, akkor azt mondanám, hogy a cserélt alkatrészek többsége valószínű 10+ éves volt, és ha még nem is volt kritikus az állapotuk, jót tett a cseréjük. Szóval ha valaki furcsa hangot ropogó hangot tapasztal az első futómű felől és nem lóg/lötyög semmi, érdemes az egyik stabilizátor pálcát kivenni és megnézni, hogy esetleg nem szorul!
Rendben, köszi mindkettőtöknek! Akkor nem piszkálom, jól rakták be, az autodoc videója meg működőképes, de nem helyes megoldás. Lehet, véletlen volt, bár elég alaposan megnézte, hogyan rakja vissza. Mindegy.
Maradhat a Bosch szűrő, vagy tényleg érdemes a sokak által annyira dícsért Mann Filtert használni? (MANN FILTER C 1724)