Sokkal újabb fotóim vannak - Fradi és Hűvösvölgy -, de a belső szerintem nem sokat változott. Ha jól rémlik a fészen is kerested, de most nem találom a posztot. Oda könnyebben tudnék képeket küldeni, itt macerás.
Itt most csak két kedvcsináló - Fradi 2015.05.30 és Hűvösvölgy 2021.11.20
Jelenleg MÁV, 4-es korszakot modellezek. Egy mozdonyjavító műhelyen dolgozok. Fotókat, esetleg videókat kérnék, főleg műhely belsőkről ,hogy nézhettek ki a 70-es 80-as években, milyen gépek voltak, milyen elrendezés ,stb... Googlet és youtubet már többször végignéztem. Ha esetleg tudtok ebben segíteni nekem, nagyon hálás lennék.
Hátha valakinek van infója. Battonya állomás 1978-as keltezésű helyszínrajzán még szerepel egy egyvágányos fűtőház épület. Van valakinek infója arról, hogy ez milyen épület volt és mikor épülhetett? Gyanítom, Trianon után, lévén onnantól határállomás volt. De az épületből már semmi sincs, még nyomok sem nagyon.
Bár eléggé kihalt mostanában ez a fórum, de hátha idetéved valaki, akinek van a régi Pálháza-Ipartelep fűtőházáról fotója. Olyat keresek, amin meg van a vízház is. Sajnos napjainkban az már nincs meg, elbontották, és kicsit át is alakították a mozdony színt.
A fordítókorongról készült tervrajzot fel tudod tenni nagyobb formátumban, hogy a feliratok is olvashatóak legyenek? Esetleg megvan papíron, mert akkor szívesen segítek beszkennelni.
Továbbá kérem, hogy akinek van olyan, MÁV szabványú fűtőházról fényképe amihez csak laktanya van hozzáépítve (vízház nem) az tegye fel a fényképet a topikra vagy írja meg, hogy melyik állomáson található meg - vagy volt amennyiben már elbontották.
Netes keresgélés útján bukkantam erre a fórumra. A kérdésem pedig a következő volna. Hol tudnék a Ferencvárosi pályaudvarnak a diesel javítócsarnokának a jellegrajzára rátalálni? Terepasztalt építek és a mindenki által használt körfűtőházat nem preferálom, ezért gondoltam megépítem a Fradi diesel javítóját vagy ahhoz hasonlót. De sajnos sem terveket sem jellegrajzot vagy minőségi fotót nem találtam.
Köszönöm a hozzászólásod. Bármilyen segítséget szívesen veszek. :) Bár egy egész napot rászántam magam a témára... Sikerült zöldágra vergődnöm a Kisterenye ügyben. Megnéztem sok-sok fellehető fotót, s van egy kiváló cikk az Indóház oldalán, nagyméretű MÁV-HÉV tervrajzokkal. Egy-egy szám nehezen kiolvasható, de fotókat méregetve, rengeteg számolással minden kideríthető. Hálisten!! A miskolci fűtőház sajnos nem hév épület, de mondom, sokat segít bármilyen adat, rajz, fotó. Az Északi és a Miskolci fűtőház 26 méteres, a Kisterenyei 17,5 méteres. Sikerült letölteni egy alaprajzot is, méretekkel az Északi félkörről, méretekkel, alap-elrendezéssel. ;)
Ha nem sürgős, január elején tudok neked segíteni. Nekem meg van a könyv amelyben ezek a rajzok megtalálhatóak, a címe: A miskolci fűtőház története. Ez a kis barna könyv a vasúthistória sorozat egy darabjaként jelent meg.
Mivel nekem is ez a fő érdeklődési köröm, csak az egykori Északi fűtőház (ex Hámán Kató) és az Istvántelki Főműhely vonatkozásában, megvettem a könyvet. Gondolván sínen leszek vele. De csak majdnem.
No ami elszomorító az az, hogy borzalmas hitvány minőségben vannak benne az ez irányú rajzmásolatok. A számokat egy 30 szoros nagyítású geológus lupéval próbáltam kibogarászni az elmosottság tengeréből.
És! Ami nagyon fontos, hogy olvasataim alapján változik a fűtőház falhossza, annak mértékében, hogy mekkora volt a fordító korong a fűtőház előtt. Az Északiban egykor 26 méteres volt, így a fűtőház "homlokzata" kb. 30 méter volt.
Biztos van aki nagyobb spiler ebben mint én, de én ennyit tudok most szóban hozzátenni a kérdésedhez. És január elején szívesen elküldöm neked a beszkennelt rajzokat a könyvből. Ha nem lesz számodra késő.
Emlék- és hagyományápoló terepasztalom következő, megőrzendő eleme a kisterenyei körfűtőház lesz. Ezeket a képeket, terveket itt a fórumon találtam A. Balu jóvoltából.
Meg tudná nekem valaki az épületet érintő fő méreteket? Sajnos nem tudom leolvasni a számokat, annyira kicsik. Vagy esetleg nagy méretben elkérhetném?