Üdvözletem az esetleg erre járó tisztelt fórumtagoknak. Tudom, hogy a kérdésem nem ebbe a topikba illik, de csak itt látok némi életet a Piaggio topikok között. Szóval a kérdésem a következő; van egy kettő éves és néhány hónapos kétütemű Piaggio Typhoon robogóm. Mostanában sajnos mind gyakrabban "rosszalkodik" menet közben, ezért több más részegység (benzincsap, szűrő, légszűrő) vizsgálata után eljutottam oda, hogy átvizsgálom a karburátort is. Így jutottam el oda, hogy észrevegyem, a karbi levegő- bemeneti beömlőnyílásában van egy vékony lemezből készült tárcsa, rajta lyukakkal. A magam amatőr szintjén ugyan, de nem vagyok épp elsőbálos autós- motoros vonatkozásban, ilyesmivel azonban még soha nem találkoztam eddig, és most sem találtam rá semmiféle utalást a neten sem. Tudtok esetleg segíteni?
Sziasztok ! Piaggio Ape 50 meghajtására nincs valami jó ötletetek ? Van egy jó állapotú felépítményem futóművel, de nincs benne meghajtás és nem tudok hozzá szerezni. Gondolok valami szgk difire és robogó motorra. Az irányváltóról is lemondanék, csak előre menne a gép az sem baj. Esetleg valakinek lenne ötlete eredeti alkatrész beszerzési forrására az lenne a legjobb.
Eladó a képen látható, Sulky háromkerekű mopedautóra való kipufogó, mely nagyon jó állapotú, repedve, törve, hegesztve nem volt. Szinte újszerű. Átvehető Szegeden a Baktói kiskertekben. Tel: 209862525
Az biztos hogy nem kis munka. Az enyém csak 50 ccm, robogó blokkot épített be az előző tulaj. Biztosítás is van már rajta. Így ha jól értelmezem a szabályokat,közlekedhetek vele másodmagammal is a közutakon.
Ha netán azon tűnődnék , hogy miért olyan alacsony a fórum látogatottsága -- kissé döglöttek vagyunk -- akkor némileg magyarázatként szolgálhat a járművek ( főleg az APE-k ) beszerezhetetlensége . Az árak valami elképesztő módon az egekben , a kínálat pedig szinte nincs . Most hirdetik ezt a TM702-est ( vagy mit ) .
A motorkormányos , jó állapotúnak mondott jármű 218 cm3-es a leírás szerint , okmányai nincsenek , a hirdető szerint segédmotoros jogosítvánnyal vezethető , és így a forgalomban is részt vehet . Mindezt baráti 670 ezer Ft-ért .
Ez némileg összecseng az előző hozzászólásaimmal : az tud valamit , aki rendszámot varázsol a háromkerekűjére .
Ja igen : és úgy tudom mostanában alakítják át a veterános vizsgarendszert is . Nem tudom ez könnyítést , vagy nehezítést jelent-e majd egy ilyen esetben ?
Nyilván nem kis meló szépre megcsinálni egy ilyen autó-imitációt , de az igazi neheze : rendszámot varázsolni rá . Mivel jobbára nincsenek meg az eredeti okmányai azért szinte az egyetlen esély veteránként összeépíteni , akkor lehet papírtalan gépet legalizálni itt Magyarisztánban . Néha még úgy is körülményes -- hallottam olyan esetről amikor megunta a hazai hatóságok packázásait a szépem restaurált jármű tulajdonosa : kivitte Németországba , ott levizsgáztatták ( ott elegendő volt egy nyilatkozat a jármű eredetéről ) majd német rendszámmal hazahozta .
Ha ebből a videóból indulok ki akkor látszik milyen messze vagyunk egy normálisan működő jogállamtól -- arról nem is szólva , hogy milyen messze sikerült kerülni tőle az elmúlt hetekben :
Van egy család, akik 30 éve ott élnek. És a férj sok videót készít a szakácskodásáról. De sokat filmezi az utazásait is ha bevásárolni megy, vagy éppen kirándulnak valahova. A youtube-on teszi ezeket közzé, és én az egyik ilyen videójából fotóztam ezt a háromkerekűt. A nyugdíjamból csak olyan utazásra telik, hogy reggel elindulok, de este már itthon vagyok.
Mikor jártál te Floridában ? Nem gondoltam volna , hogy ennyire vastag volt a nyugdíjprémium -- bár ahogy egyes sajtók tálalták , mintha Dárius szabadította volna magát a földre .
Ezt viszont az egyik barátom fotózta pár napja Budapesten . A nyilvántartás szerint tavaly februárban kapott rendszámot és műszakit 5 évre . A motor 250 cm3-es , benzines , 8 kW és automata váltó ( variátor) , a masina 2 személyes .
Hát 3 kerekűn még soha nem láttam OT-s rendszámot . Egyébként ezeknek a szerkezeteknek szinte végzetes törvényszerűséggel szoktak eltűnni a papírjai -- én papíros géppel ebben a műfajban nem találkoztam . Ennél is valami összeépítést emleget a forgalomba helyezési záradék ami annyit jelent : ennek se voltak meg az okmányai .
Igaz, hogy ez nem Ape kategória. De mint 3 kerekű, számunkra érdekes járművet akarom ezzel megmutatni. Ez Floridába, Bradenton városába lett lencsevégre kapva.
Ha igen : a plató hátsó fala megmaradt belőle , mert az eredeti alumínium eltűnt a kocsimról ( elveszett , leesett , ellopták ) és ebből csináltam meg , de nem egyezett a szélessége , szabni kellett .
A saját járgányomhoz még 1996-ban szereztem egy tartalék szélvédőt , itt őrzöm a tárolóban . Ilyesféle kasztnim , mint amilyen most neked kellhet akkoriban volt egy , de mivel a járgányt nem tudtam forgalomba helyezni a motorját megtartva eladtam az egészet kompletten alkatrésznek . Annak semmije nem egyezett meg az én Ape220-asommal .
Nincs róla képem ( akkor még nem volt digitális gépem ) csak pár évvel később jártam annál akihez került , ez a sárga plató maradt belőle -- akkor se azt fotóztam , hanem azt Kispolszkival házasított Ape-t :
Idegen hajtomu beepitesnel elsore megoldando problemanak latom, hogy a kupingas haromszog lengokaros konstrukcioban a lengokar maga a vazhoz rogzitett iranyvalto hazbol, kicsuszas ellen biztositott feltengely. Feltengely nelkul a jarmu mozgaskeptelen. Az autoiparban jellemzoen hasznalt barmilyen feltengely csuklo, szet tud csuszni. Elsore nem tunik egy hasonlo muvelet egyszerunek. Ha nem rendelkezunk a videoban lathato kert vegi rozsdakupaccal, a koltsegeket osszevetve, csokken a kulonbseg a gyari es barkacs kialakitas kozt. Egy komoly problema van a hasznalt vasarlassal. Ez a jargany is dugattyu szorulas miatt lett kivonva a forgalombol. Aztan most azon kapjuk magunkat,hogy nem is jo az iranyvalto. Emiatt is szivesebben uzletelnenk megbizhato markatarssal.
Az Ape motoros járgányokhoz minden kapható nálunk is , a Sulkyk egy részében -- így abban is , amiről Zoli írt -- Ape hajtáslánc van . Gond legfeljebb az árakkal lehet ...
Itt a videó ,így kell összeépíteni. Elég egyszerű. mondjuk a videóban lada samara váltót használnak de használhatsz bármilyen ehhez hasonló váltót https://youtu.be/6vDkRyZ6FUU
Koszonom az otletet! Egyenlore meg kivarunk. Valaki most erzi magaban,hogy nem horcsogol tovabb 4iranyvaltot… Ebay iranyaban is vannak lehetosegek realis aron, de egyenlore tamogatnank a magyar ”ipart”
Ezekhez nincs már alkatrész. Lehetséges bevált működő alternatíva ként javaslom: " gokart olajos kuplung "- al szerelt " állómotor " összeépítve Trabant 601 sebességváltóval.
Ape 50 irányváltót keresnék. Nagyreményű Sulky projektünk, váratlan akadályba ütközött. Elvileg motor, féltengely nem szükséges, ha mégis ilyen tartalmú lehetőség van, egyeztessünk!