Sziasztok ! Piaggio Ape 50 meghajtására nincs valami jó ötletetek ? Van egy jó állapotú felépítményem futóművel, de nincs benne meghajtás és nem tudok hozzá szerezni. Gondolok valami szgk difire és robogó motorra. Az irányváltóról is lemondanék, csak előre menne a gép az sem baj. Esetleg valakinek lenne ötlete eredeti alkatrész beszerzési forrására az lenne a legjobb.
Eladó a képen látható, Sulky háromkerekű mopedautóra való kipufogó, mely nagyon jó állapotú, repedve, törve, hegesztve nem volt. Szinte újszerű. Átvehető Szegeden a Baktói kiskertekben. Tel: 209862525
Az biztos hogy nem kis munka. Az enyém csak 50 ccm, robogó blokkot épített be az előző tulaj. Biztosítás is van már rajta. Így ha jól értelmezem a szabályokat,közlekedhetek vele másodmagammal is a közutakon.
Ha netán azon tűnődnék , hogy miért olyan alacsony a fórum látogatottsága -- kissé döglöttek vagyunk -- akkor némileg magyarázatként szolgálhat a járművek ( főleg az APE-k ) beszerezhetetlensége . Az árak valami elképesztő módon az egekben , a kínálat pedig szinte nincs . Most hirdetik ezt a TM702-est ( vagy mit ) .
A motorkormányos , jó állapotúnak mondott jármű 218 cm3-es a leírás szerint , okmányai nincsenek , a hirdető szerint segédmotoros jogosítvánnyal vezethető , és így a forgalomban is részt vehet . Mindezt baráti 670 ezer Ft-ért .
Ez némileg összecseng az előző hozzászólásaimmal : az tud valamit , aki rendszámot varázsol a háromkerekűjére .
Ja igen : és úgy tudom mostanában alakítják át a veterános vizsgarendszert is . Nem tudom ez könnyítést , vagy nehezítést jelent-e majd egy ilyen esetben ?
Nyilván nem kis meló szépre megcsinálni egy ilyen autó-imitációt , de az igazi neheze : rendszámot varázsolni rá . Mivel jobbára nincsenek meg az eredeti okmányai azért szinte az egyetlen esély veteránként összeépíteni , akkor lehet papírtalan gépet legalizálni itt Magyarisztánban . Néha még úgy is körülményes -- hallottam olyan esetről amikor megunta a hazai hatóságok packázásait a szépem restaurált jármű tulajdonosa : kivitte Németországba , ott levizsgáztatták ( ott elegendő volt egy nyilatkozat a jármű eredetéről ) majd német rendszámmal hazahozta .
Ha ebből a videóból indulok ki akkor látszik milyen messze vagyunk egy normálisan működő jogállamtól -- arról nem is szólva , hogy milyen messze sikerült kerülni tőle az elmúlt hetekben :
Van egy család, akik 30 éve ott élnek. És a férj sok videót készít a szakácskodásáról. De sokat filmezi az utazásait is ha bevásárolni megy, vagy éppen kirándulnak valahova. A youtube-on teszi ezeket közzé, és én az egyik ilyen videójából fotóztam ezt a háromkerekűt. A nyugdíjamból csak olyan utazásra telik, hogy reggel elindulok, de este már itthon vagyok.
Mikor jártál te Floridában ? Nem gondoltam volna , hogy ennyire vastag volt a nyugdíjprémium -- bár ahogy egyes sajtók tálalták , mintha Dárius szabadította volna magát a földre .
Ezt viszont az egyik barátom fotózta pár napja Budapesten . A nyilvántartás szerint tavaly februárban kapott rendszámot és műszakit 5 évre . A motor 250 cm3-es , benzines , 8 kW és automata váltó ( variátor) , a masina 2 személyes .
Hát 3 kerekűn még soha nem láttam OT-s rendszámot . Egyébként ezeknek a szerkezeteknek szinte végzetes törvényszerűséggel szoktak eltűnni a papírjai -- én papíros géppel ebben a műfajban nem találkoztam . Ennél is valami összeépítést emleget a forgalomba helyezési záradék ami annyit jelent : ennek se voltak meg az okmányai .
Igaz, hogy ez nem Ape kategória. De mint 3 kerekű, számunkra érdekes járművet akarom ezzel megmutatni. Ez Floridába, Bradenton városába lett lencsevégre kapva.
Ha igen : a plató hátsó fala megmaradt belőle , mert az eredeti alumínium eltűnt a kocsimról ( elveszett , leesett , ellopták ) és ebből csináltam meg , de nem egyezett a szélessége , szabni kellett .
A saját járgányomhoz még 1996-ban szereztem egy tartalék szélvédőt , itt őrzöm a tárolóban . Ilyesféle kasztnim , mint amilyen most neked kellhet akkoriban volt egy , de mivel a járgányt nem tudtam forgalomba helyezni a motorját megtartva eladtam az egészet kompletten alkatrésznek . Annak semmije nem egyezett meg az én Ape220-asommal .
Nincs róla képem ( akkor még nem volt digitális gépem ) csak pár évvel később jártam annál akihez került , ez a sárga plató maradt belőle -- akkor se azt fotóztam , hanem azt Kispolszkival házasított Ape-t :
Idegen hajtomu beepitesnel elsore megoldando problemanak latom, hogy a kupingas haromszog lengokaros konstrukcioban a lengokar maga a vazhoz rogzitett iranyvalto hazbol, kicsuszas ellen biztositott feltengely. Feltengely nelkul a jarmu mozgaskeptelen. Az autoiparban jellemzoen hasznalt barmilyen feltengely csuklo, szet tud csuszni. Elsore nem tunik egy hasonlo muvelet egyszerunek. Ha nem rendelkezunk a videoban lathato kert vegi rozsdakupaccal, a koltsegeket osszevetve, csokken a kulonbseg a gyari es barkacs kialakitas kozt. Egy komoly problema van a hasznalt vasarlassal. Ez a jargany is dugattyu szorulas miatt lett kivonva a forgalombol. Aztan most azon kapjuk magunkat,hogy nem is jo az iranyvalto. Emiatt is szivesebben uzletelnenk megbizhato markatarssal.
Az Ape motoros járgányokhoz minden kapható nálunk is , a Sulkyk egy részében -- így abban is , amiről Zoli írt -- Ape hajtáslánc van . Gond legfeljebb az árakkal lehet ...
Itt a videó ,így kell összeépíteni. Elég egyszerű. mondjuk a videóban lada samara váltót használnak de használhatsz bármilyen ehhez hasonló váltót https://youtu.be/6vDkRyZ6FUU
Koszonom az otletet! Egyenlore meg kivarunk. Valaki most erzi magaban,hogy nem horcsogol tovabb 4iranyvaltot… Ebay iranyaban is vannak lehetosegek realis aron, de egyenlore tamogatnank a magyar ”ipart”
Ezekhez nincs már alkatrész. Lehetséges bevált működő alternatíva ként javaslom: " gokart olajos kuplung "- al szerelt " állómotor " összeépítve Trabant 601 sebességváltóval.
Ape 50 irányváltót keresnék. Nagyreményű Sulky projektünk, váratlan akadályba ütközött. Elvileg motor, féltengely nem szükséges, ha mégis ilyen tartalmú lehetőség van, egyeztessünk!
A BeSun épp hogy teljesíti az előírásokat, 65 cm "hosszú" a platója...
A vontatás izgatná még a fantáziámat, mert nyerges vontatónak szuper lenne. Most csak rá van akasztva a függesztési pontokra a felépítmény, a megengedett tengelyterhelés erősen korlátozza a túlnyúlást, de ha vontatmány lehetne, jóval nagyobbra is lehetne tervezni a bódét. Kíváncsi lennék az NKH reakciójára, ha bevinnénk honosításra egy Ape Pentarot...
Ez elvileg 2013-as keltezésű , hogy mikor lépett hatályba azt nem tudom .
A megengedett össztömegre vonatkozó jogszabály a 6/1990-es KÖHÉM B. függeléke , de abból nekem csak a régi szöveg van letöltve , mi még 4 kW-ot eleget és 350 kg-ot . De valami olyasmi dereng , hogy azt ( mármint a 6/1990-es KÖHÉM-et ) nem is frissítették .
A B. Függelék B/9. számú melléklete a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez)1288
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok tömegére és méreteire vonatkozó követelmények
4.2. Legnagyobb tömegek:
4.2.1. A kétkerekű jármű üres tömege a gyártó által megadott, műszaki szempontból megengedett legnagyobb tömeg.
4.2.2. A három- és négykerekű jármű üres tömege legfeljebb az alábbi lehet:
4.2.2.1. háromkerekű járművek:
segédmotoros kerékpár: 270 kg,
motoros tricikli: 1000 kg.
Elektromos meghajtású járművek esetén nem kell számításba venni a meghajtáshoz szükséges akkumulátorokat.
4.2.2.2. Négykerekű járművek:
négykerekű könnyű járművek: 350 kg,
négykerekű személyszállításra szolgáló motoros triciklik: 400 kg,
négykerekű teherszállításra szolgáló motoros triciklik: 550 kg.
Elektromos meghajtású járművek esetén nem kell számításba venni a meghajtáshoz szükséges akkumulátorokat.
4.3. A gyártó által meghatározott teherbírás három- és négykerekű járművek esetén legfeljebb az alábbi lehet:
háromkerekű segédmotoros kerékpárok: 300 kg,
négykerekű könnyű járművek: 200 kg,
négykerekű személyszállításra szolgáló motoros triciklik: 300 kg,
teherszállításra szolgáló motoros triciklik: 1500 kg,
négykerekű olyan gépjárművek, amelyek személyszállításra szolgálnak: 200 kg,
négykerekű olyan gépjárművek, amelyek teherszállításra szolgálnak: 1000 kg.
4.4. Két-, három- vagy négykerekű járművek számára engedélyezhető a gyártó által megadott olyan teher vontatása, amely nem haladja meg a jármű üres tömegének az 50%-át.
olyan járművek, amelyeket kizárólag áruszállításra terveztek, és amelyek nyitott vagy zárt, csaknem sík, vízszintes rakfelülettel rendelkeznek, amely megfelel az alábbi követelményeknek:
a) rakfelület hossza x rakfelület szélessége >= 0,3 x jármű hossza
vagy
b)
a fentivel egyenértékű rakfelület, amelyet gépek és/vagy berendezések felszereléséhez használnak továbbá
c)
olyan rakfelület, amely merev válaszfallal határozottan el van különítve a járműben tartózkodó személyeknek szánt tértől továbbá
d)
a raktér alkalmas legalább egy 600 mm élhosszúságú kockának megfelelő térfogatú teher szállítására
Te jobban képben vagy az aktuális szabályokkal mint én, szerinted mennyi most az L6e-BP kategóriában a teljesítmény limit? A 2014-es Ligieremnél 6 kW szerepel a francia forgalmiban, de úgy rémlik az még belefér. Mondjuk a tömeg adatoknál is 950-1200 kg közötti számok vannak, ami jóval több mint amit a mopedautóknál megszoktunk. De a 2012-es Ligierem össztömege is 1005 kg, és belefért az L6e-BP kategóriába.
Kérdés hogy az álló hengeres szuzuki blokk felújítása lenne vagy kicserélése nagyobb kccm-re az első eset nehéz lesz mert szinte semmi alkatrész idehaza ahhoz a blokhoz se felújító, se új alkatrész még a japán oldalakonse annyira kifutott széria, másik blokk esetében ha maradna az 50ccm akkor állóhengeres minareli, vagy honda/peugeot ezek szintén alsóbekötéses blokk ahonda létezik 100 és 125ccm ben is 2 űtemben elméletileg ezek ninimális átépítéssel beszerelhető minden más esetben a modernebb nagyobb köbcentis robogóblokkok fekvő hengeresek és akkor már kell legózni hasonló fejtegetés már volt az oldalon lentebb olvashatsz róla
Igen , csak azzal , vagyis A-s jogsival vezethető egy 3 kerekű motorkerékpár , mégha teljesen autószerű is a kezelőfelülete -- a kormányzásnak nincs jelentősége , csak a besorolás számít , amit viszont főként a kerekek száma határoz meg .
Érdekes , de az A1-es jogsinak két kerék esetében 125 cm3 és 11 kW a limitje , míg tricikli esetében nincs köbcenti határ és a teljesítmény felugrik 15 kW-ra . Vagyis a 422 cm3-es dízel háromkerekűt ( ApeMAX D ) lehet A1-gyel vezetni . Külön csavar a dologban , hogy a jogszabály a négykerekűeket is triciklinek tekinti , vagyis az L7e kategóriás "nagy" mopedautót ( 4 személyes Aixam 500 ) vezetni lehet a 16 évesen megszerezhető kategóriával . Ha valakinek előtte már 14 éves kora óta volt AM-je akkor nem számít már kezdő vezetőnek ( életében az ember csak egyszer lehet kezdő , amikor a legelső -- akármelyik -- kategóriát megkapja ) vagyis 16 évesen vihet 3 utast . Viszont a "kis" mopedautóban (L6e) 17 éves koráig továbbra sem ...
A gyakorlatban ez azt is jelenti , hogy A1-gyel szinte bármelyik kvad vezethető , akár motorkerékpárként , akár mezőgazdasági vontatóként helyezték üzembe . A motoros négykerekűeknél teljesen általános a 15 kW-os limit , egyetlen kategóriában engedi a jogszabály az ennél nagyobb motorteljesítményt (L7e-B1) , de ez kizárólag kvad kivitelű ( tehát szarvkormány , motorkerékpáros kezelőszervek , nyeregülés , nyitott felépítmény , vezetőn max. 1 utas ) jármű lehet . Arra vagy B-s jogsi kell , vagy magasabb szintű ( teljesítménytől függő , de legvégső esetben : korlátlan ) A-s .
Így nézve szerencse , hogy kormányzással keveset vesződnek , mert ugye van háromkerekű is , négykerekű is autókormánnyal is , és motorkormánnyal is ...
Nem egyszerű eltalálni a motoros 3 és/vagy 4 kerekűek dzsungelében .