Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Norbert.. Creative Commons License 2022.04.09 0 0 67659

Ja igen közben még annyi eszembe jutott hogy mikor nézelődtem a motortérben az EGR szelep alá egy házilag kivágott lemezdarab van berakva. Szóval ugy nézki hogy az előző tulaj lefalazta az EGR-t.

Norbert.. Creative Commons License 2022.04.09 0 0 67658

Sziasztok feleségemnek vettünk egy 2003 as 1.2 i-dsi kis Jazzt. A problémám a következő. Feleségem reggel elment vele dolgozni kb. 4-5fokos reggeli hőmérséklet 37km nagyrészt autóút kissebrész város nem jelzett semmit. Viszont délután hazafelé kb 20fokos délutáni hőmérséklet és 4-5 km megtétele után kivillant a motorhiba lámpa de ezen kívül semmi változás nem történt nem lett gyengébb nem rángatott az alapjárat is szépen ott volt ahol kel szóval mintha misemtörtént volna. El vittük hibakodot olvasni ahol annyit mondtak hogy szegény keverékre panaszkodik. Ki is törölték a hibát majd másnap pontosan ugyan ugy mint elözőnap tehát reggel befelé semmi délután hazafele megint kivillant. Csak annyi volt hogy a második napon kissé hüvösebb volt és igy nem is indulás után 4-5 km -el jelentkezett a hiba hanem kb. 10-15. Valaki találkozott már esetleg hasonlóval. Ha nem világitana a lámpa megnem mondanám hogy valami nyűgje van. Ja a fogyasztást azt 6.1 re írja az átlagot ezt nem tudom hogy sok vagy kevés mert csak nem rég van nálunk a kocsi. 

h.c.s Creative Commons License 2022.04.09 0 0 67657

Szia!

 

Próbáld meg.

http://www.hondajazzradiojavitas.hu/

Előzmény: Abstrax (67656)
Abstrax Creative Commons License 2022.04.09 0 0 67656

Sziasztok Kedves Fórumtársak!

 

Van egy 2005-ös (GD, de már az újabb, index a tükörben) CVT-s automata 1.4-es Jazzünk.

Az a kissé már régimódi CD-s fejegység van még benne...

Ez tök jó, de haladva a korral szeretnénk:

1.) legalább egy AUX-bemenetet kivezetni (ehhez találtam egész jó leírást a neten) - Pesten vagy környékén tudtok-e ajánlani megbízható, nem lerablós szakit, aki megcsinálja?

2.) Fejegység csere...mivel itt elég spéci a méret meg a kialakítás, gondolom max valami horror-árú (gyári?) beépítőkeret játszik csak, amibe tudnék sima 1 din-es fejegységet beépíteni...

Szóval line-in legalább, de még jobb volna valami Bluetooth-os megoldás vagy bármi modernebb, hogy pl. telefonról lehessen zenét hallgatni....

Ha van bármi jó vagy bevált megfejtésetek, szívesen okulnék belőle!

Üdv., Peti

bd74 Creative Commons License 2022.04.01 0 0 67655

Sziasztok!
2003-as Jazz hosszabb leállás után (több nap) csak a második indítózásra indul. Benzinpumpát hallom pár másodpercig a gyújtás ráadása után, indítómotor is pörög kb. 500 körül, de nem pörög fel a szokásos 1500-ra. Másodikra eddig mindig elindult. Főtengely jeladó lehet ? milyen irányba keresgéljek?

https://drive.google.com/file/d/1tfjlGvAm7_i_yo-rhBpQxNc4430ZzTAz/view

 

jazzcool1,2 Creative Commons License 2022.03.24 0 0 67654

azt hiszem, elegendő a minusz sarut levenni és visszatenni ilyenkor.

Előzmény: joc_ (67652)
Jazzpapó Creative Commons License 2022.03.24 0 0 67653

A levegő iránya hová van állítva? Bocs, csak tipp. Anno amikor használtam a start-stopot jártam úgy, hogy amiatt nem állt le mert a szélvédőre volt állítva.

Előzmény: rezgaras (67651)
joc_ Creative Commons License 2022.03.21 0 0 67652

Elvileg szokta az okot ábrával is jelezni.

Igen, lehet az akksi. Főleg 6 évesen.

Esetleg, vedd le a sarukat, tisztítsd meg a pólusokat meg a sarukat is, és startstopos akkuhoz tervezett töltővel csinálj egy töltési ciklust. Ezek biztos nem ártanak meg. Hátha ettől még visszaáll.

Előzmény: rezgaras (67651)
rezgaras Creative Commons License 2022.03.21 0 0 67651

A 6 éves autóban mindig is használtam az autostopot. De most egy ideje nem állítja le a motort. Kiírja, hogy "autostop not available". Okot nem ír hozzá. Egy ideig azt hittem, hogy a hideg idő miatt van, de az elmúlt napokban azért már valamennyire melegebb lett. Meg korábban rövid utakat tettem meg a városban, de most mentem vele 300 kilométert. Mégsem állítja le a motort. Mi lehet az oka? Lehet, hogy valahogy érzi, hogy a 6 éves aksi már nem az igazi?

waxos73 Creative Commons License 2022.03.21 0 0 67650

Köszi! Tudsz valami normális lámpatestet valahol?

Előzmény: h.c.s (67649)
h.c.s Creative Commons License 2022.03.17 0 0 67649

Nem fogsz külön kapni. A lámpatest 1 egység, nem bontható. (persze magyar ember szét tudja bontani).

a lámpatestek között van különbség. az 1.2-esbe maradt a 2004 előtti.

Előzmény: waxos73 (67648)
waxos73 Creative Commons License 2022.03.17 0 0 67648

Sziasztok! Egy 2006-os 1.2-es Jazzhez keresnék elsö lámpatesthez csak külön plexibúrát magában. Valahol be lehet ezt külön szerezni? Az évjáratok között lehet különbség a búránál?

Gyuri0123 Creative Commons License 2022.03.13 0 0 67647

Volt egy Toyota Corollám (is), ami télen, rövid távokon, kizárólag városban, sok araszolós szakasszal simán 10,7l benzint fogyasztott computer szerint. Más körülmények között nem evett ennyit, de ezek a motorok ennyit tudnak. Kollégám 1.0T Fabiája 9L-t fogyaszt városban, nem hajszolva. Előző Jazz-eim is kb. 8.5-9l között ettek télen, szigorú városi forgalomban, araszolós, rövid távú utakon. Nyáron ez kb. 1.5-2 literrel lesz kevesebb. Városon kívül természetesen egész máshogy alakulnak a fogyasztások. A Jazz sem egy csoda, ez is fogyaszt, ha "rosszak" a körülmények, bár még mindig jóval kevesebbet, mint hasonszőrű társai, lásd Corolla. Én nem izgulnék a 9l miatt, ha egyébként nincs semmi baja az autónak. 

 

Előzmény: Ákos.N (67644)
vidi313 Creative Commons License 2022.03.12 0 0 67646

Egyetértek. Ha mindenáron a hibát keresem, akkor úgy fogalmazhatok, ez a benzinmotor sajátossága. Nagyon szeretem a Jazzt, meg vagyok vele elégedve, de az A2 1,4 TDI-vel ilyen körülmények között sem lépem túl az 5 liter/100 km-es fogyasztást. A Jazz flexibilisebb, igy megtartom azt is, amortizációja már nincs.

Előzmény: kóboráram (67645)
kóboráram Creative Commons License 2022.03.11 0 2 67645

"... hideg motor - belváros - viszonylag lassú és normál  haladással városban: 9 Literes fogyasztás ..." - sajnos, ez ilyen körülmények között kb. ennyire jön ki. A városon kívüli fogyasztásod azt mutatja, hogy nem az autó hibája miatt.

Előzmény: Ákos.N (67644)
Ákos.N Creative Commons License 2022.03.11 0 0 67644

Sziasztok.

városi magas fogyasztással lenne kérdésem:

2009 Honda Jazz GE 1.4 manuális 

városi otthonról munkába - munkából haza (6km- 6km)

hideg motor - belváros - viszonylag lassú és normál  haladással

városban: 9 Literes fogyasztás

ahogy nézegettem ez magasnak számít még az adott paraméterekkel is

 

egyébként:

országút 110-120 km/h 5,5 L

városon kívül 80 km/h 4,5 L

(mind a komputer által mért érték)

 

(kb 6 hónapja van az autó nálunk , 180e km (elméletileg valós és autópályán mehették vele Németben, ezt az állapotából következtetem, én vettem kint majd helyeztem forgalomba)

cserélve lettek: motorolaj, váltóolaj, gyertyák, hűtőfolyadék, futómű átnézve stb)

 

hibajelzést nem látok

 

Kérdés az lenne:

sok e a 9 Liter?

tudtok e szerelőt ajánlani aki jártas a Jazzekben (Debrecen és környéke előny)

 

előre is köszönettel a segítséget

 

 

Feri003 Creative Commons License 2022.03.09 0 0 67643

Fejlemények a fékproblémámmal. Tegnap járt az autó egy új szerelőnél. Másfél órás munkát könyveltek el. Felvetettem a javítókészlet lehetőségét is, de nem kellett. Annyit mondtak, hogy rosszul volt összeszerelve a fék. A dugattyút is rosszul rakták vissza, ezért valami porvédő fel volt tekeredve ezért nem mozgott rendesen vagy valami ilyesmi. A másik oldalon talán a fékbetétet kellett megcsiszolni gyári sorja miatt, ezért nem feküdt fel rendesen és nem koptatta a tárcsát.
A lényeg, hogy szerinte most már rendesen van összeszerelve. Majd elválik :)

ali53 Creative Commons License 2022.03.04 0 0 67642

Lehet, hogy túl hamar ítélkezek, csak (ahogy írtam) az előző Jazzhoz viszonyítva tűnik soknak a fogyasztás. Nézegettem a Spritmonitort, ott is hasonló (5,7-7,2 közötti) értékeket láttam. Vásárlás előtti átvizsgálásnál hibátlannak minősítette a Honda specialista, véleménye szerint ebben egy sokkal-sokkal korszerűbb motor van, mint az előzőben. Ezért nagy reményekkel vágtam bele a használatába. Ettől függetlenül szeretek vele járni (ha ideadja a feleségem), mert még így is vagy 2 literrel kevesebbet eszik, mint a 2 literes GH Mazda6 kombi. Amit tapasztaltam tegnap este: nem működik a bal oldali lámpa magasságállítása. Mi a tapasztalat, javítható-e ez, vagy lámpacsere? Szerencsére felső helyzetben van megragadva, viszont levehető vonóhorog is van rajta, ezért ha esetleg vontatnék, jó lenne, ha működne. Ha világítást kapcsolok, alig látható a rádió kijelzője, de ennél nagyobb baj ne legyen! Szívesen megolvasnám a tapasztalatokat fentiekkel kapcsolatban.

Előzmény: joc_ (67638)
Pityus53 Creative Commons License 2022.03.04 0 0 67641

5 éves a kocsim és eddig mindig a fedkomp értékénél

majdnem fél literrel magasabb a valós fogyasztás.l 

Előzmény: ali53 (67640)
ali53 Creative Commons License 2022.02.24 0 0 67640

Ok, köszi a tippeket, még csak az első tankoláson vagyok túl ma, 7,2-re jött ki, főleg városi, néhány 10-15km-es vidéki ügyféllel. Most tankolás után óvatos vezetéssel 6,4-et mutat a fedkomp. mindenképpen viszem egy teljes szervizre hamarosan, aztán meglátjuk. Csak a mostanáig használt 2008 év végi masinához képest tűnik soknak. Ráadásul azt elvittem ma lemosni korán reggel, erre ABS hibát dobott, holott soha nem volt vele gond. Nem tudom, mire utalhat ez a hibajelzés, ami meg is szűnt ahogy melegedett az idő. Na, mára ennyi baj pont elég, úgy vagyok velük, mint a kutyámmal (2 éves beagle), hogy ha van is probléma, imádom.

Előzmény: joc_ (67638)
Jazz16 Creative Commons License 2022.02.23 0 0 67639

Szia!

 

2016-os az enyém, és a jelenség nálam is fennáll.

Előzmény: Zsolt2022 (67633)
joc_ Creative Commons License 2022.02.22 0 0 67638

Más felépítésű motor, mint az előző generáció, másképp viselkedik, lehet az is hogy máshogy tűri azt az üzemelést, ahogy a te használatod igényli.

Ha írsz válaszokat amiket kérdéseket (szempontokat) írtam, akkor még az is lehet, hogy kiderülhet, hogy van is oka. De az is lehet, hogy egy motorrevíziót / karbantartást igényel.

Előzmény: ali53 (67637)
ali53 Creative Commons License 2022.02.22 0 0 67637

Még egy hete sincs meg, jellemzően városi használat van, ami ugye eredményezhet nagyobb fogyasztást. Viszont az előzőhez képest tűnik soknak a +1liter.

Előzmény: joc_ (67636)
joc_ Creative Commons License 2022.02.22 0 0 67636

Jellemzően milyen hosszúak az útjaid (hidegindítástól számítva olyan leállításig, amikor legalább fél-egy óráig szünet van)? Mennyire városi, vagy dugós, vagy autópálya?

A váltássegédhez képest nyugodtan mehetsz egy kicsit pörgetősebben.

 

Előzmény: ali53 (67635)
ali53 Creative Commons License 2022.02.22 0 0 67635

Szert tettem egy 2010/3 évjáratú 1,4-es, jól felszerelt autóra (GG6 motorkód). Normális az, hogy óvatos (a váltás segédet is figyelembe vevő) autózás mellett 7 literes fogyasztást mutat?

Az elődje ilyen használat mellett simán 6 liter alatt volt (1,4 GE motor).

Tibi47 Creative Commons License 2022.02.21 0 0 67634

Ne alapjárati fordulaton indulj!

Előzmény: Zsolt2022 (67633)
Zsolt2022 Creative Commons License 2022.02.21 0 0 67633

Sziasztok.

 

2018-as évjáratú Jazz-t használok. Tapasztalt már valaki olyat, hogy elindulásnál alapjárati fordulaton pici rángatást érezni a kuplung felengedésekor ? Ezt tolatásnál is érezni. A többi fokozatnál viszont ennek nincs jele.

Feri003 Creative Commons License 2022.02.18 0 0 67632

Köszi thomaska76!


Akkor Neked dugattyú nélkül is megoldódott? Esetleg egyéb, márkabeli tanácsok, bárkitől?
Elég nagy a szórás, néhány példa:

 

SEINSA (D4-857C) dugattyúval: 6330,-
MAXGEAR 27-0433 csak tömítés: 935 - 2400,-
MAXGEAR 27-0445 dugattyúval: 3325,-
RIDEX 405R0184 dugattyúval: 18306,- Na ez miért ennyivel drágább? Képek alapján ugyanaz, mint a többi.

Előzmény: thomaska76 (67631)
thomaska76 Creative Commons License 2022.02.17 0 0 67631

Szia!

 

2007es jazznél nekem mindkét hátsó tárcsaféknél elő jött ez a jelenség. Egyre kevésbé volt fényes a hátsó tárcsa, majd érzésre és végül tapintásra, mérésre is indokolatlanul forró volt a fék....

Végül lényegében szinte semmit se dolgozott,szorult....

a megoldás a teljes tisztitás + féknyereg felújitó szett (tömitések)

Nekem a legutolsó beszerzés egy Maxgear - 27-0433 volt...

 

Remélem segitettem....

Előzmény: Feri003 (67630)
Feri003 Creative Commons License 2022.02.17 0 0 67630

Sziasztok!

 

Fékrendszerrel kapcsolatban kérnék egy kis segítséget/tanácsot. (Jazz II, 2008, 1.4, Sport My. 2005)
A jobb hátsó fékem szorul. Eléggé sütős szokott lenni a tárcsa, míg a bal még langyosnak sem mondható. Cirka másfél év alatt most rakták fel a harmadik garnitúra fékbetétet, mert megette. Először a tárcsával együtt volt cserélve, a következő két alkalommal csak a betét, de szét is szedték a féket és megtisztították. Ennek ellenére még mindig szorul szerintem.
A dugattyús féknyereg javító készlet segíthet a problémán? Féknyereg cserénél melyik gyártóé lenne a jó választás vagy mire kellene figyelni? Láttam 40-ért is, de a Bosch már 90 körül mozog. Ráadásul mintha mind felújított alkatrész lenne meg kérik a kiszereltet is.

 

A másik, hogy a fékbetétet fel lehet tenni rosszul? A szorulás miatt ugye kicserélték a bal betétet is, de azóta csak a tárcsa külső széle kopik, kb a betét fele érintkezhet rendesen. A belső rész meg jelenleg szépen barnul, oxidálódik. Azt mondták, a tárcsában van hullám, majd összekopik, a fék rendesen fog. De szerintem mire összekopik, a tárcsa is cserés lesz a rozsda miatt. Vagy nem feltétlen?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!