Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2022.05.10 0 0 12781

Nem akarok kicsinyesnek tűnni , de nincs ez kissé túlárazva ?

1.350.000 Ft a több mint 20 éves Ape 50-esért . És annyira nem tűnik makulátlannak ...

https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/piaggio/ape_50/piaggio_ape_50-18190810#sid=fc1ba5a1-5b4f-496b-a687-ac5e4f7a09e2

 

szegedijoe Creative Commons License 2022.04.20 0 0 12780

Az biztos hogy nem kis munka. Az enyém csak 50 ccm, robogó blokkot épített be az előző tulaj. Biztosítás is van már rajta. Így ha jól értelmezem a szabályokat,közlekedhetek vele másodmagammal is a közutakon.

Előzmény: Bakancs4 (12777)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 12779

Ha netán azon tűnődnék , hogy miért olyan alacsony a fórum látogatottsága -- kissé döglöttek vagyunk -- akkor némileg magyarázatként szolgálhat a járművek ( főleg az APE-k ) beszerezhetetlensége . Az árak valami elképesztő módon az egekben , a kínálat pedig szinte nincs . Most hirdetik ezt a TM702-est ( vagy mit ) . 

https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/piaggio/ape/piaggio_ape_tm-18133388?sid=e4df0f4c-e7cb-413a-9e4b-1341c7d5903e

 A motorkormányos , jó állapotúnak mondott jármű 218 cm3-es a leírás szerint , okmányai nincsenek , a hirdető szerint segédmotoros jogosítvánnyal vezethető , és így a forgalomban is részt vehet . Mindezt baráti 670 ezer Ft-ért .

Ez némileg összecseng az előző hozzászólásaimmal : az tud valamit , aki rendszámot varázsol a háromkerekűjére .

 

Bakancs4 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 12778

Ja igen : és úgy tudom mostanában alakítják át a veterános vizsgarendszert is . Nem tudom ez könnyítést , vagy nehezítést jelent-e majd egy ilyen esetben ?

 

Előzmény: Bakancs4 (12777)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 12777

Nyilván nem kis meló szépre megcsinálni egy ilyen  autó-imitációt , de az igazi neheze : rendszámot varázsolni rá . Mivel jobbára nincsenek meg az eredeti okmányai azért szinte az egyetlen esély veteránként összeépíteni , akkor lehet papírtalan gépet legalizálni itt Magyarisztánban . Néha még úgy is körülményes -- hallottam olyan esetről amikor megunta a hazai hatóságok packázásait a szépem restaurált jármű tulajdonosa : kivitte Németországba , ott levizsgáztatták ( ott elegendő volt egy nyilatkozat a jármű eredetéről ) majd német rendszámmal hazahozta .

Ha ebből a videóból indulok ki akkor látszik milyen messze vagyunk egy normálisan működő jogállamtól -- arról nem is szólva , hogy milyen messze sikerült kerülni tőle az elmúlt hetekben :

https://totalcar.hu/belsoseg/2022/04/08/az-nkh-szabotalja-a-vizsgat

Előzmény: szegedijoe (12776)
szegedijoe Creative Commons License 2022.04.15 0 0 12776

De jól néz ki! (Remélem egyszer az enyém is olyen lesz...)🤔

Előzmény: Bakancs4 (12774)
oljeg12 Creative Commons License 2022.03.28 0 0 12775

Van egy család, akik 30 éve ott élnek. És a férj sok videót készít a szakácskodásáról. De sokat filmezi az utazásait is ha bevásárolni megy, vagy éppen kirándulnak valahova. A youtube-on teszi ezeket közzé, és én az egyik ilyen videójából fotóztam ezt a háromkerekűt. A nyugdíjamból csak olyan utazásra telik, hogy reggel elindulok, de este már itthon vagyok.

Előzmény: Bakancs4 (12774)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.03.28 0 2 12774

Mikor jártál te Floridában ? Nem gondoltam volna , hogy ennyire vastag volt a nyugdíjprémium -- bár ahogy egyes sajtók tálalták , mintha Dárius szabadította volna magát a földre .

Ezt viszont az egyik barátom fotózta pár napja Budapesten . A nyilvántartás szerint tavaly februárban kapott rendszámot és műszakit 5 évre . A motor 250 cm3-es , benzines , 8 kW és automata váltó ( variátor) , a masina 2 személyes .

Hát 3 kerekűn még soha nem láttam OT-s rendszámot . Egyébként ezeknek a szerkezeteknek szinte végzetes törvényszerűséggel szoktak eltűnni a papírjai -- én papíros géppel ebben a műfajban nem találkoztam . Ennél is valami összeépítést emleget a forgalomba helyezési záradék ami annyit jelent : ennek se voltak meg az okmányai .

Legalább megcsinálták , minden elismerésem .

 

Előzmény: oljeg12 (12773)
oljeg12 Creative Commons License 2022.03.22 0 2 12773

Igaz, hogy ez nem Ape kategória. De mint 3 kerekű, számunkra érdekes járművet akarom ezzel megmutatni. Ez Floridába, Bradenton városába lett lencsevégre kapva.

Bakancs4 Creative Commons License 2022.03.20 0 0 12772

Vannak árak : https://www.vatera.hu/pavilon-kisauto-badog-206x95x210-cm-piros-2988566333.html

Pavilon kisautó bádog 206x95x210 cm piros FIX ár: 728 090 Ft

Bakancs4 Creative Commons License 2022.03.17 0 1 12771

Ha igen : a plató hátsó fala megmaradt belőle , mert az eredeti alumínium eltűnt a kocsimról ( elveszett , leesett , ellopták ) és ebből csináltam meg , de nem egyezett a szélessége , szabni kellett .

Előzmény: Bakancs4 (12770)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.03.17 0 1 12770

Én elsőre itt próbálkoznék :

https://www.italmondo.hu/

 

A saját járgányomhoz még 1996-ban szereztem egy tartalék szélvédőt , itt őrzöm a tárolóban . Ilyesféle kasztnim , mint amilyen most neked kellhet akkoriban volt egy , de mivel a járgányt nem tudtam forgalomba helyezni a motorját megtartva eladtam az egészet kompletten alkatrésznek . Annak semmije nem egyezett meg az én Ape220-asommal .

Nincs róla képem ( akkor még nem volt digitális gépem ) csak pár évvel később jártam annál akihez került , ez a sárga plató maradt belőle -- akkor se azt fotóztam , hanem azt Kispolszkival házasított Ape-t  :

Előzmény: beni 27 (12769)
beni 27 Creative Commons License 2022.03.17 0 0 12769

Sziasztok! Piaggio ape tm602 höz keresek első szélvédőt,vagy honnét lehetne rendelni? köszönöm szépen a segítséget előre is!

VolksrodZoli Creative Commons License 2022.03.07 0 1 12768

Idegen hajtomu beepitesnel elsore megoldando problemanak latom, hogy a kupingas haromszog lengokaros konstrukcioban a lengokar maga a vazhoz rogzitett iranyvalto hazbol, kicsuszas ellen biztositott feltengely. Feltengely nelkul a jarmu mozgaskeptelen. Az autoiparban jellemzoen hasznalt barmilyen feltengely csuklo, szet tud csuszni. Elsore nem tunik egy hasonlo muvelet egyszerunek. Ha nem rendelkezunk a videoban lathato kert vegi rozsdakupaccal, a koltsegeket osszevetve, csokken a kulonbseg a gyari es barkacs kialakitas kozt. Egy komoly problema van a hasznalt vasarlassal. Ez a jargany is dugattyu szorulas miatt lett  kivonva a forgalombol. Aztan most azon kapjuk magunkat,hogy nem is jo az iranyvalto. Emiatt is szivesebben uzletelnenk megbizhato markatarssal.

Előzmény: Törölt nick (12766)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.03.06 0 0 12767

Ezekhez nincs már alkatrész.

 

Az Ape motoros járgányokhoz minden kapható nálunk is , a Sulkyk egy részében -- így abban is , amiről Zoli írt -- Ape hajtáslánc van . Gond legfeljebb az árakkal lehet ...

 

https://www.italmondo.hu/ape-alkatreszek-k107744

 

De valami holland oldalról a Sulkyhoz karosszériális és egyéb elemek is rendelhetők .

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.03.06 0 0 12766

Itt a videó ,így kell összeépíteni.  Elég egyszerű. mondjuk a videóban  lada samara váltót használnak  de használhatsz bármilyen ehhez hasonló váltót  https://youtu.be/6vDkRyZ6FUU

Előzmény: VolksrodZoli (12764)
Mnagy Creative Commons License 2022.03.06 0 0 12765

Misibácsi?

Előzmény: VolksrodZoli (12764)
VolksrodZoli Creative Commons License 2022.03.06 0 0 12764

Koszonom az otletet! Egyenlore meg kivarunk. Valaki most erzi magaban,hogy nem horcsogol tovabb 4iranyvaltot… Ebay iranyaban is vannak lehetosegek realis aron, de egyenlore tamogatnank a magyar ”ipart”

Előzmény: Törölt nick (12763)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.06 0 0 12763

Ezekhez nincs már alkatrész. Lehetséges bevált működő alternatíva ként  javaslom: "  gokart olajos kuplung "- al szerelt  " állómotor "  összeépítve Trabant 601  sebességváltóval.

Előzmény: VolksrodZoli (12762)
VolksrodZoli Creative Commons License 2022.03.05 -1 0 12762

Kedves mindenki!

 

 

Ape 50 irányváltót keresnék. Nagyreményű Sulky projektünk, váratlan akadályba ütközött. Elvileg motor, féltengely nem szükséges, ha mégis ilyen tartalmú lehetőség van, egyeztessünk!

 

Köszönöm, a figyelmet!

Előzmény: WooDoo (12606)
WooDoo Creative Commons License 2022.02.22 0 0 12761

A BeSun épp hogy teljesíti az előírásokat, 65 cm "hosszú" a platója...

 

A vontatás izgatná még a fantáziámat, mert nyerges vontatónak szuper lenne. Most csak rá van akasztva a függesztési pontokra a felépítmény, a megengedett tengelyterhelés erősen korlátozza a túlnyúlást, de ha vontatmány lehetne, jóval nagyobbra is lehetne tervezni a bódét. Kíváncsi lennék az NKH reakciójára, ha bevinnénk honosításra egy Ape Pentarot...

Előzmény: Bakancs4 (12759)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.02.22 0 0 12760

Nyugaton ( keleten )  a helyzet változatlan :

https://www.sportmotor.hu/magazin/segedmotor-rendszam-2022

 

Bakancs4 Creative Commons License 2022.02.21 0 0 12759

Teljesen friss dolgaim nekem sincsenek , de így sebtében ...

A teherszállító segédmotorkerékpárok ( L6e -BU ) kategóriáit itt rendezték újra :

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex:32013R0168

 

Ez elvileg 2013-as keltezésű , hogy mikor lépett hatályba azt nem tudom .

 

A megengedett össztömegre vonatkozó jogszabály a 6/1990-es KÖHÉM B. függeléke , de abból nekem csak a régi szöveg van letöltve , mi még 4 kW-ot eleget és 350 kg-ot . De valami olyasmi dereng , hogy azt ( mármint a 6/1990-es KÖHÉM-et ) nem is frissítették .

 

A B. Függelék B/9. számú melléklete a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez)1288

A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok tömegére és méreteire vonatkozó követelmények

4.2. Legnagyobb tömegek:

4.2.1. A kétkerekű jármű üres tömege a gyártó által megadott, műszaki szempontból megengedett legnagyobb tömeg.

4.2.2. A három- és négykerekű jármű üres tömege legfeljebb az alábbi lehet:

4.2.2.1. háromkerekű járművek:

segédmotoros kerékpár: 270 kg,

motoros tricikli: 1000 kg.

Elektromos meghajtású járművek esetén nem kell számításba venni a meghajtáshoz szükséges akkumulátorokat.

4.2.2.2. Négykerekű járművek:

négykerekű könnyű járművek: 350 kg,

négykerekű személyszállításra szolgáló motoros triciklik: 400 kg,

négykerekű teherszállításra szolgáló motoros triciklik: 550 kg.

Elektromos meghajtású járművek esetén nem kell számításba venni a meghajtáshoz szükséges akkumulátorokat.

4.3. A gyártó által meghatározott teherbírás három- és négykerekű járművek esetén legfeljebb az alábbi lehet:

háromkerekű segédmotoros kerékpárok: 300 kg,

négykerekű könnyű járművek: 200 kg,

négykerekű személyszállításra szolgáló motoros triciklik: 300 kg,

teherszállításra szolgáló motoros triciklik: 1500 kg,

négykerekű olyan gépjárművek, amelyek személyszállításra szolgálnak: 200 kg,

négykerekű olyan gépjárművek, amelyek teherszállításra szolgálnak: 1000 kg.

4.4. Két-, három- vagy négykerekű járművek számára engedélyezhető a gyártó által megadott olyan teher vontatása, amely nem haladja meg a jármű üres tömegének az 50%-át.

 

 

-----------o-------------o----------o-------------o-------------o------------o------------o-----

 

L6e-BU

Áruszállításra tervezett könnyű kvadok

11.

olyan járművek, amelyeket kizárólag áruszállításra terveztek, és amelyek nyitott vagy zárt, csaknem sík, vízszintes rakfelülettel rendelkeznek, amely megfelel az alábbi követelményeknek:

 

a) rakfelület hossza x rakfelület szélessége >= 0,3 x jármű hossza

 

vagy

 

b)

a fentivel egyenértékű rakfelület, amelyet gépek és/vagy berendezések felszereléséhez használnak továbbá

 

c)

olyan rakfelület, amely merev válaszfallal határozottan el van különítve a járműben tartózkodó személyeknek szánt tértől továbbá

 

d)

a raktér alkalmas legalább egy 600 mm élhosszúságú kockának megfelelő térfogatú teher szállítására

Előzmény: WooDoo (12758)
WooDoo Creative Commons License 2022.02.21 0 0 12758

Te jobban képben vagy az aktuális szabályokkal mint én, szerinted mennyi most az L6e-BP kategóriában a teljesítmény limit? A 2014-es Ligieremnél 6 kW szerepel a francia forgalmiban, de úgy rémlik az még belefér. Mondjuk a tömeg adatoknál is 950-1200 kg közötti számok vannak, ami jóval több mint amit a mopedautóknál megszoktunk. De a 2012-es Ligierem össztömege is 1005 kg, és belefért az L6e-BP kategóriába.

Előzmény: Bakancs4 (12756)
monogram Creative Commons License 2022.02.21 0 0 12757

Kérdés hogy az álló hengeres  szuzuki blokk felújítása lenne vagy kicserélése  nagyobb kccm-re  az első eset nehéz lesz mert szinte semmi alkatrész idehaza ahhoz a blokhoz se felújító, se új alkatrész még a japán oldalakonse annyira kifutott széria, másik blokk esetében ha maradna az 50ccm akkor állóhengeres minareli, vagy honda/peugeot ezek szintén alsóbekötéses blokk ahonda létezik 100 és 125ccm ben is 2 űtemben  elméletileg ezek ninimális átépítéssel beszerelhető minden más esetben a modernebb nagyobb köbcentis robogóblokkok fekvő hengeresek és akkor már kell legózni hasonló fejtegetés már volt az oldalon  lentebb olvashatsz róla 

Előzmény: veszofono (12750)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.02.20 0 0 12756

Igen , csak azzal , vagyis A-s jogsival vezethető egy 3 kerekű motorkerékpár , mégha teljesen autószerű is a kezelőfelülete  -- a kormányzásnak nincs jelentősége , csak a besorolás számít , amit viszont főként a kerekek száma  határoz meg .

Érdekes , de az A1-es jogsinak két kerék esetében 125 cm3 és 11 kW a limitje , míg tricikli esetében nincs köbcenti határ és a teljesítmény felugrik 15 kW-ra . Vagyis a 422 cm3-es dízel háromkerekűt ( ApeMAX D ) lehet A1-gyel vezetni . Külön csavar a dologban , hogy a jogszabály a négykerekűeket is triciklinek tekinti , vagyis az L7e kategóriás "nagy" mopedautót ( 4 személyes Aixam 500 ) vezetni lehet a 16 évesen megszerezhető kategóriával . Ha valakinek előtte már 14 éves kora óta volt AM-je akkor nem számít már kezdő vezetőnek ( életében az ember csak egyszer lehet kezdő , amikor a legelső -- akármelyik -- kategóriát megkapja ) vagyis 16 évesen vihet 3 utast . Viszont a "kis" mopedautóban (L6e) 17 éves koráig továbbra sem ...

A gyakorlatban ez azt is jelenti , hogy A1-gyel szinte bármelyik kvad vezethető , akár motorkerékpárként , akár mezőgazdasági vontatóként helyezték üzembe . A motoros négykerekűeknél teljesen általános a 15 kW-os limit , egyetlen kategóriában engedi a jogszabály az ennél nagyobb motorteljesítményt (L7e-B1) , de ez kizárólag kvad kivitelű ( tehát szarvkormány , motorkerékpáros kezelőszervek , nyeregülés , nyitott felépítmény , vezetőn max. 1 utas ) jármű lehet . Arra vagy B-s jogsi kell , vagy magasabb szintű ( teljesítménytől függő , de legvégső esetben :  korlátlan ) A-s .

 

Így nézve szerencse , hogy kormányzással keveset vesződnek , mert ugye van háromkerekű is , négykerekű is autókormánnyal is , és motorkormánnyal is ...

 

Nem egyszerű eltalálni a motoros 3 és/vagy 4 kerekűek dzsungelében .

Előzmény: WooDoo (12755)
WooDoo Creative Commons License 2022.02.20 0 0 12755

Az autó kormányos Ape is csak A jogsival vezethető?

Előzmény: Bakancs4 (12754)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 12754

Igen , kétszemélyes -- nekem volt ilyen , de nagyon kényelmetlen a középen levő , áttétel nélküli közvetlen kormányt forgatni egy ilyen nehéz járgányt irányítani . Ha ült mellettem utas akkor nagyon nehéz volt oldalról belekapaszkodni a szarvba . Annyi előnye van ennek a megoldásnak , hogy olyan személy is vezetheti akinek nincs jogsija ( csak 'A'-s , legalább A1-es jogsikkal vezethető , B-vel nem ) mert élő ember nem tudja megmondani , hogy a fülkében ülő személyek közül ki vezetett . Főként , mert az egyetlen pedál ( fék) a jobb oldalon , vagyis az utas előtt van .

 

Előzmény: WooDoo (12751)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 12753

Charly moped autóba keresek motorblokot ,jelenleg szuzuki idi van benne. Szeretnék eredetit ,vagy megközelitöleg bele valót. Mit javasoltok,hogyan lehet megoldani,hogy müködjön?

 

Ez nem egyértelmű . Az eredetiséghez ragaszkodsz , vagy a használhatósághoz ? Ha valami képeket tennél föl akkor talán lenne tippünk a megoldásra , mert ezeket a háromkerekű retteneteket többféle konstrukcióval készítették .

 

veszofono Creative Commons License 2022.02.19 0 0 12752

Én két személyre szeretném használni,de csak rövid távra.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!