Keresés

Részletes keresés

szegedijoe Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12697

 

Ilyen esetleg a motortered? Itt mintha a keresztben lévő akksimerevítő vason van,ha jól látom.

 

Előzmény: Sándor P (12692)
VolksrodZoli Creative Commons License 2022.01.12 0 1 12696

   

szegedijoe Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12695

Innen nézve nem tűnik vészesnek.

Előzmény: Sándor P (12693)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12694

Sajnos ennyit tudtam. A többiek elmondták hogy hol lehet még.  

Esetleg valamilyen utólagos dolog nem került bele pl a motortérbe ami eltakarhatja? Mindenképp fix csövön kellene lennie szerintem, a váz rugózós része,meg a rosszul látható kiesik szerintem.

Előzmény: Sándor P (12692)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12693

Sándor P Creative Commons License 2022.01.12 0 0 12692

Köszönöm de sajnos nem találom.Ötletem sincs ,hogy fogok biztosítást kötni rá.Az Aixammal tudok menni a dolgokat intézni ,főleg ilyenkor télen,elég jó a fűtés,de az Amica teljesen "elcsábitott".És még nem is mentem vele sehova,csak az utcánkban,meg a fékkel is megbirkóztam nagy nehezen.De nem adnám el ,pedig elég "gatya" ,ahogy kinéz.De várom ,hogy kicsit jobb idő legyen ,mert a javitó anyag nem hiszem hogy birja ezt a hideget,nincs fűtés a műhelyben sajnos.

Előzmény: szegedijoe (12688)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.11 0 0 12691

Elnézést a képek lemaradtak itt jönnek. Kinagyítva  jobban tanulmányozható :  СМЗ С1Л 

Előzmény: Törölt nick (12690)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.11 0 0 12690

Az ünnepek alatt  volt időm  hogy  komolyabban tanulmányozzam minden idők legöregebb háromkerekű mopedautóját úgy is mondhatnám minden háromkerekű mopedautónak az ősét  az 1950 es években a szovjetúnióban gyártott kétszemélyes  SEAZ SMZ S-1L  CIKLOP ЦИКЛОП (KÜKLOPSZ) СМЗ С-1Л/С-3Л  kormányszerkezetének a működési elvét és arra jöttem rá hogy ez egy zseniális kisautó. Ugyanis meglehetősen egyszerű a kormányszerkezet kialakítása de ennél jóval egyszerűbb megoldással akár házilagos körülmények között  is le lehet gyártani egy ilyen háromkerekű mopedautónak az első villáját ..még akár az egész autót is meg lehet építeni annyira egyszerű ez a szerkezet.Mellékelem a fotókat a járműről hogy egy kicsit képbe legyetek a működési elvvel kapcsolatba és hogy ilyet is lássatok: Ami a saját ötletemet illeti itt is számos dolgot lehetne egyszerűsiteni például az első kormányzott kerék fölé lehetne építeni egy motortartó szerkezetet amire ráépíthető lenne egy pl pitbike blokk vagy egy állómotor esetleg egy villanymotor stb ami lánchajtással hajtaná az alatta lévő első kormányzott kereket A kormányzáskor a motorblokk eggyütt fordulna a kerékkel. Tehát egy olyan első villát kell építeni vasszerkezetből amin a kerék felett van egy tartószerkezet amire rá lehet építeni rögzíteni a motorblokkot. Hátsó két kereket pedig merevtengelyesre lehetne átalakítani amit tárcsafékkel lehetne fékezni . Az alváz az egy sima egyszerű csőváz  a kocsiszekrény szerkezet pedig köracél, tehát lényegében maga a alvázas kocsiszekrény szerkezet, a konstrukció szempontjából nagyjából ugyanaz mint  a Velorex Oskar -nak a váza. Burkolatot azt meg egy lemezlakatossal vagy karosszéria lakatossal meg lehet csináltatni nem egy bonyolult dolog.  

Előzmény: Bakancs4 (12682)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.09 0 0 12689

https://indafoto.hu/joe1980/image/27008059-48aff88c/user

 

https://indafoto.hu/joe1980/image/27008057-0dedec92/user

 

https://indafoto.hu/joe1980/image/27008055-62b136ed/user

 

A fékmunkahenger és fékbetét doboza,ha ez segít. Főfékhengert szerencsére még nem cseréltem.

Előzmény: szegedijoe (12688)
szegedijoe Creative Commons License 2022.01.09 0 0 12688

Üdv mindenkinek,BÚÉK!

 

Az én régi amicámnál a motortérben van az alváz,a jobb oldalon,a függőleges csőbe van beütve.

 

A főfékhengert nem tudom, melyik autóé jó, de a fék munkahengerek és a pofák a régi fiat 500-é,ha jól emlékszem.

Előzmény: Sándor P (12664)
WooDoo Creative Commons License 2022.01.09 0 0 12687

Egy ilyen elektromos Ape-t bevállalnék én is, pláne ha lehetne vele húzni egy nyerges pótkocsit, mint az Ape Pentaro-val.

Előzmény: Bakancs4 (12680)
Sándor P Creative Commons License 2022.01.07 0 1 12686

Köszönöm szépen a segitséget

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 12685

Van még egy  lehetőség állómotorhoz:  Small  belt pulley (aliexpress) : https://www.aliexpress.com/item/4000807759767.html   -t összeszíjjazod  Walking Tractor Clutch al https://www.alibaba.com/product-detail/reliable-quality-farm-GN12-walking-tractor_60025138587.html

Előzmény: Sándor P (12670)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 12684

Ezt az állómotort belerakhatod amica ba de ehhez a motorhoz szükséged lesz valamilyen röpsúlyos kuplungra. Ez esetben két lehetőséged van. Vagy egy " Gokart Torque Converter " ami 1:1 be hajt https://www.aliexpress.com/item/32824822375.html  Jóegyszerű tartós megbízható könnyen javítható olcsó szerkezet Általába nagyobb gokart-okba és buggy- kba rakják (de első vagy  hátsókerékmeghajtású mopedautóba is jó) azokat a csővázas kocsikat 60-70es tempóval viszi  úgyhogy mopedautó esetébe se számíts nagy sebességre de egy  50-60km/h -s tempót  egy mopedautó esetében is tudni fogja , ez az egyik opció. 

Másik lehetőség állómotorokhoz : a gokart wet clutch https://www.aliexpress.com/item/4000791179360.html  Ennek a hátránya a " TAV2 Torque Converter " -rel szemben hogy ez  2:1- be hajt vagyos felezi a fordulatot emiatt ezzel sem fogsz tudni száguldozni de a 40-50-es tempót ez is tudni fogja :   https://agromotor.hu/termek/bv-420-ewcl/

Előzmény: Sándor P (12670)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.06 0 0 12683

Én így oldanám meg ahogy leírtam. Esetleg gokart merev vagy csőtengellyel még az is jó vagy quad tengellyel .Külföldön is így alakitják át a régi háromkerekű mopedautókat hogyha javításra kerül a sor lehessen hozzá alkatrészt szerezni alibaba ról.

Előzmény: Bakancs4 (12682)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.06 0 1 12682

Hátsó futómű ből csak a két hátsó teleszkóp ra van szükség meg esetleg a két hátsó kerékre  többi kuka." 1P39FMB " jellegű fekvő hengeres quad blokkot tegyél bele 125cm3 -st, olyat amibe van rükverc is és akkor nem kell bele külön írány váltó  .Esztergáltass egy merev tömör hátsó tengelyt arra mehet rá  a lánckerék a féktárcsa a tengely   két végére meg a 2 omega csapágyház (csapágyakkal) + a 2 kerék .Omega csapágyház alá kell egy merevlengőkaros felfüggesztő keret zártprofilból amitől egyszerre  rugózik a két hátsó kerék.

 

Hmm ... És honnan lesz ebben differenciálmű ? Ha van egyáltalán valamilyen jó tulajdonsága az APE50-nek akkor az a rendkívül jó manőverező képesség , és a rendkívül kis fordulókör . Én nem mernék egy olyan járműnek rontani a menetstabilitásán és kormányozhatóságán , amelyik eleve sajátos , a két vagy-négykerekű járműves átlagtól  eltérő vezetéstechnikát követel .

Egyébként foglalkozom kvadokkal is , de csak rendszámozható 50-esekkel . Most van egy olyan járgányom ami közúti kivitel és difis .

Törölt nick Creative Commons License 2022.01.05 0 0 12681

Hátsó futómű ből csak a két hátsó teleszkóp ra van szükség meg esetleg a két hátsó kerékre  többi kuka." 1P39FMB " jellegű fekvő hengeres quad blokkot tegyél bele 125cm3 -st, olyat amibe van rükverc is és akkor nem kell bele külön írány váltó  .Esztergáltass egy merev tömör hátsó tengelyt arra mehet rá  a lánckerék a féktárcsa a tengely   két végére meg a 2 omega csapágyház (csapágyakkal) + a 2 kerék .Omega csapágyház alá kell egy merevlengőkaros felfüggesztő keret zártprofilból amitől egyszerre  rugózik a két hátsó kerék. 

Előzmény: Sándor P (12675)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.04 0 1 12680

A "nagy" Ape-knak volt gyárilag elektromos (ólomaksis) kivitele a 90-es években , hogy kis 50-eshez készült-e ilyen verzió azt nem tudom .

Előzmény: WooDoo (12677)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.04 0 0 12679

Ja igen : a mi kis Hondánk csak 4 sebességes ... ha annyi millióm lenne ahányszor megpróbáltam felrakni 5-ikbe a váltót , akkor ezt a hozzászólást most ( éjjel fél egy van ) csinos és fiatal titkárnőmnek diktálnám , aki napi 24 órában állna mindenben a rendelkezésemre .

Előzmény: Bakancs4 (12678)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.04 0 0 12678

Annak , hogy kimenjen az 50-es lökettérfogatból nincs jogszabályi lehetősége . A négyüteműség nem annyira vérszegény , mint az ember gondolná . Nekünk ( egyesület ) van egy kis CB50-es Hondánk , az 4 ütemű masina , tündéri szerkezet -- nekem különösen kedves , négyütem-párti vagyok , amikor 2003-ban lecseréltem* a 250-es ETZ-t annak egyetlen oka volt az NDK-s masina "cvaitakt" mivolta .

Szóval a CB50-es Hondát az eredeti verzióban nem engedték be az NSZK-ba (Európába ? a fene tudja ) , mert a japán belpiacos motor túlságosan dinamikus volt . Ezt a verziót ami nekünk is van ( CB50J ) a japánok fojtották le , úgyhogy a járgány még én alattam se éri el a 60-as tempót . Bezzeg az eredeti ! Azzal ennek a sebességnek a másfélszeresét is hozták . Ismeretem szerint a Honda SS50 valami 5,5  lóerős volt , ami nagyon szép eredmény egy kétszelepes kis motortól .

 

A netről korábban ezt halásztam le és magyarítottam :

 

A Honda CB 50 J a japán Honda gyártó Mokickja .

Az 1967-es első CB 50-gyel ellentétben a Honda SS 50-hez hasonló vízszintes hengerrel a CB 50 J szinte függőleges henger volt. A korábbi CB 50 volt 3,9 kW (5,3 LE) 11 000 fordulat / perc sebességgel, így egy kicsi, gyors moped.

A legnagyobb sebesség meghaladja a 80 km / h sebességet.

Kék, zöld és narancssárga színben kapható.

Az SS 50 modell utódja volt. A CB 50 J egyhengeres, négyütemű motorral rendelkezik , 20 fokkal előrefelé billenthető hengerrel. Általában 6,25 lóerős és ötfokozatú sebességváltó van Németországban, de csak egy 2 lóerős Mokick verzió jött ki. Többek között a fojtószelep egy fojtószelepe volt, egy 13-karburátor és egy szikra-időzítés, amely 6000 fordulattal a "késői" irányába tolódott.

A motorok stílusa a rugók előfeszítésének növelésével népszerű volt ezzel a mechanizmussal, így a CB 50 ésszerűen meg tudta tartani a versenymodelleket.

 

Itt van egy kép a masinánkról :

*És ha már előjött a dolog ... Az ETZ-t egy öreg CB400-as Hondára váltottam , amit 18 év után nyugdíjaztam és pár hónapja megvettem ezt a nagy piros robogót ...

 

Előzmény: WooDoo (12677)
WooDoo Creative Commons License 2022.01.03 0 0 12677

Láttam valami 4 ütemű átalakító készletet az Ape-hez az egyik street-food csoportban. Annyira nem érdekelt a téma, nem emlékszem mekkora a lökettérfogat, de gondolom, nem egy 50-es 4T blokkot tesznek bele, mert azzal nincsenek előrébb. Mondjuk láttam Rómában, hogy az alacsony emissziós zónába nem lehet 2T motoros járművel behajtani, arra talán alkalmas lehetne, hogy oda is kapjanak engedélyt. A tiltás ellenére időnként azért lehetett érezni a jellegzetes kétütemű szagot...

Előzmény: Bakancs4 (12676)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 12676

,akkor egyenlőre marad a robogó blokk,vagy lehet megpróbálom elcserélni ezt a honda tl 125 blokkot valami ötvemes motorkerékpár blokkra,ami öninditós.

 

Ezt nem egészen értem : miért egyik 50-es blokkot másik 50-es blokkra cserélni ?

Sándor P Creative Commons License 2022.01.03 0 0 12675

Köszönöm a segitséget,akkor egyenlőre marad a robogó blokk,vagy lehet megpróbálom elcserélni ezt a honda tl 125 blokkot valami ötvemes motorkerékpár blokkra,ami öninditós.

WooDoo Creative Commons License 2022.01.02 0 0 12674

Van egy GX-hez való olajfürdős gokart hajtóművem is, először azzal próbálkoztam, de rájöttem jobb direktben meghajtani az irányváltó nyelestengelyét.

 

A gokart hajtóműben van egy 1:2-es láncáttétel, és egy lamellás röpsúlyos kuplung. A gokartoknál jól működik, de szerintem egy nehezebb kocsival szenvedne. Ha jól emlékszem 100 euróért vettem a hajtóművet, ha akarsz vele kísérletezni, féláron odaadom. 

Előzmény: Sándor P (12671)
WooDoo Creative Commons License 2022.01.02 0 0 12673

Nekem egy ilyen GX klón van a hibrid mopedautómban, egy lapvibrátor röpsúlyos kuplungot vettem rá. Mondjuk nekem váltani nem kell, a villanymotor gyorsítja fel a kocsit 40 km/h-ig, a benzinmotort csak utána kapcsoljuk be. 

 

Elvileg 7 Le-s egy ilyen motor, de önmagában harmatgyenge. Egy 350 kg-os műanyag mopedautót is alig bír mozgatni. Ha van egy szemmel alig látható emelkedő útközben, rá kell segíteni a villanymotorral, mert belassul. Viszont ahhoz képest hogy kínai, meglepően tartós. Nekem kb. 5 éve megy, pöccre indul akkor is, ha szeptembertől áprilisig áll. Egy karburátort cseréltem eddig rajta, meg átégett 1x a hengerfejtömítés. Fillérekért van hozá az alkatrész.

Előzmény: Sándor P (12668)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.02 0 0 12672

Viszont nem találok alvázszámot,pedig szeretnék rá biztositást kötni,meg rendberakni,és használni.Valami ötlet,hogyan tudnék rá biztositást kötni?

 

Ha nincs a motortérben akkor talán a kocsiszekrény alatt , a jobb oldalon futó vázcsőben lehet -- a Charly-mban legalábbis ott van . Ha abból indulok ki , hogy tkp. motorkerékpár akkor váznyaknál a kormánycsapágy környékén lehet még . Ha ott sincs ... El nem tudom képzelni , hogy lenne ebben az országban bármi hivatalos ember , aki meg tudná mondani hol kéne lenni a számnak , milyen karakterekkel .

 

-- Pincér ! Van vadnyuluk ? Még sohasem ettem .

-- Ha sohasem evett uraságod , akkor van ...

-----------o---------o--------------o-----------o------------o------------o-----------o-

 

Azt a lehajtós dolgot nem értem . Hogy kellene kuplung az rendben , de én azért elviselnék valami nyomatékváltó-félét is . Vagy variátort , vagy valami legalább 3 fokozatút -- tudom felétek nincsenek nagy hegyek , de azért mégis .

Ha más nem akkor a gokart meghatásoknál nézelődj .

https://www.utanfutoaruhaz.hu/lifan-olajfurdos-kuplung-q2-25-mm-8-15-le-motorokhoz-4540?utm_source=google_shopping&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link&gclid=Cj0KCQiAt8WOBhDbARIsANQLp951o3fX23to6quBVjKrHCjIzYu0xW0Isgc_pWACI-cOk1uTzauB3swaAowMEALw_wcB

Sándor P Creative Commons License 2021.12.31 0 0 12671

Ilyen motorblokkot szeretnék a robogó blokk helyett.Van még egy Honda tl 125 motorkerékpár blokkom is gyujtással ,de ahoz nincs karbi,meg rajta van mindenhol a 125 ccm.Ezért gondoltam egy ilyen komplett stabilmotorra rajta van minden,kipufogó,tank,meg új,csak nem tudom,van e töltése az akkumulátorhoz.

Sándor P Creative Commons License 2021.12.31 0 1 12670

Sándor P Creative Commons License 2021.12.31 0 0 12669

Sándor P Creative Commons License 2021.12.31 0 0 12668

És még egy kis információt szeretnék .Az amicában egy robogó blokk van,és szeretném kicserélni egy gx 160,vagy hasonló 4t blokkra.A lehajtással van gondom,milyen kuplungot lehetne tenni a 4t blokkra ,és az irányváltóra?Hogy normálisan lehessen közlekedni vele?Köszönöm előre is a segitséget

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!