A kérdés az volt gyári Uazt hogy lehet lassú járműnek vizsgáztatni. Amit leírtál az a egyedileg épített lassú járműre vonatkozik, ami nagy vonalakban így van és kb annyiba is van.A Törvény szerint gyári alvázat és kaszni elemet nem lehet felhasználni az építésnél,így értelemszerűen -a kör bezárult-tehát Uazra már nem lesz piros rendszám rakva a jelenlegi helyzetben. Talán lesz egyszer egy emberségesebb Kormány ami megengedi a szegényeknek újra ezt a lehetőséget,hogy legyen egy olcsón fentartható szállító járművük...........:(
Ma is lehet,csak nem éri meg,mert milliókba kerül az eljárás. Átalakítás még istenes ezeknél,hogy ne menjen csak 25öt,illetve ne teljesen zárt fülke legyen,de egy olyan tervező,aki ezt megtervezi nem 100ezerért dolgozik,utána ezt meg is kell csinálni,olyan mühelyben aki erről papírt is ad ki,az mondjuk uaznál egy napos munka max :D. Aztán hatósági vizsgára jelentkezés, engedélyek,illetékek befizetése,elbírálás után mehetsz vizsgára tréleren megyei Nkh állomásra. Aztán ha megvan örülhetsz. Ez így 1millát veri alsó hangon.
Azt már tényleg el lehet felejteni,hogy uaz marad és mehetsz vele 80at. El kell vinni hatósági vizsgára,azt meg csak ugy lehet hogy erre hivatott tervező ,erre hivatott szakmühely aki ezt meg kell csinálja,mert ki fogják próbálni,ez a minimum. Visszaalakítani meg mindent vissza lehet,de ne fogjanak meg vele 80al :D mert örökre elveszik a forgalmit.
Egyébként még sok olyan kisteher meg erdei autó van,amin piros rendszám van,hiszen a zöldet nem engedik már, a pirosat is csak a fenti módon. A forgalmiban záradékként ott kell lennie az átalakítás és vizsga akta számának,amiből az NKH adattárában kell egynek lennie, egynek meg a tulajnál. Ha ez nincs így,akkor nem lesz többé piros rendszám a kocsin.
Van a fórumon olyan kolléga,akinek az uaz lassú járművé lett minősítve hivatalosan? Leírná,hogy ennek mi a követelménye és menete?
Átalakítási terv,erre jogosult emberkétől,addig oké,de az Nkh mitől minősiti át? Egy sebességet lehegesztenek,a fülkét ki kell nyitni,nem lehet zárt? Stb..?
A motor felujjítás alkalmával leszedettem 2-mm a hengerfejből, de a kompresszió nem igazán emelkedett ( nem tudom mennyi lenne ha maradt volna a 2mm ) de így 8 bar ( elég csekély ) .
A télen lehet lehúzatok még annyit amennyit lehet, össze ne érjen a szelep és a dugó.
Anno mikor bejött az etanol,próbálkoztunk,de akárhogy állítottuk,gyűjtást,karbit..dupláját ette ,mint sima 95ből. Erő meg a kanyarba ment el :D Utána vissza benzinre,de most mióta megemelték az etanol tartalmat ,a fogyasztás is emelkedik.
én úgy tudom az eredeti uaz-t 70-es oktánszámú benzinhez tervezték, és pont azért eszik olyan sokat, mert ezzel az oktánszámmal nem lehet akkora kompresszióviszonyt alkalmazni, és a motor termikus hatásfoka lesz alacsony
az etanol viszont javít az oktánszámon (és kismértékben csökkenti az energiatartalmat)
(és az a gyanúm hogy az olajfinomító kap az alkalmon, és a 95-ös oktánszám beállításához többet kever be az alacsony oktánszámúból, amivel pénzt spórol, cserébe viszont a benzin romlandó lesz)
Annyira állitsd be,hogy hideg motornál még azért gázadásra el tudj vele indulni normálisan ne hörögjön vagy ne álljon le.
Amióta etanolos a benzin és emeltek rajta,azóta a fogyasztások is nőlnek szépen....Szóval lehet itt megszakitós,elektromos gyújtás meg szuper gyertya,ha a benzin sz@rabb már mint a 86os volt....
Sziasztok! K 126 karburátor dúsító csavarjai közül melyiket hogyan kell beállítani? Kettő db csavar van egymás mellett közvetlenül egyik picivel nagyobb.
Sokat eszik a szergej,ezen szeretnék picit faragni. Egyébként benzinszintem az ablak 2/3ánál van stabilan. Csak a fogyasztás amit sokallok... 50km-en 15liter :D
Vettem egy uazt leszerelt elso kardannal mert nem hajtott.
A valtokihajtas az jo,kézzel tekertem a hid behajto reszt ha elobbre jarok akkor is ugyanugy konnyen minimalis ellenallassal forog semmi recsegés.Nincs ezekbe valami oldhato szabadonfuto szeruség?
lehet valaki atallitotta 30 eve esetleg.A hol es hogyan kell dologban kérnék segitséget pár szóban.
Épp a K131-esemet "tisztogatom", és van benne ez az ún. ürítőszelep, vagy kiegyensúlyozó szelep, vagy úszóház szellőztető szelep, nevezzük, ahogy akarjuk.
Namármost ennek úgy kéne működni, hogyha meghúzza az a derékszögű rudazat(képen alsó zöld kör) a gázkarról, akkor nyit/zár a szelep, ami összeköti-kiszellőzteti az úszóház légterét ezzel a réz csatlakozóval (képen felső zöld kör)?
Na csak mert nekem, akárhogy húzogatom azt a szelepet, nem csinál az semmit, és az egész szerkezet integrálva van a fedélbe, hozzáférhetetlenül.Gondolom azért csak nem véletlenül alkották meg ezt a dolgot erre a karbira, nem lehet hogy ez pl. túldúsulást okozhat a nyomáskülönbségek miatt?