Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Van talán két-három motortartó bak, amiből kettő elvileg új, de gyakorlatilag álltában öregednek, van két valamilyen első fényszóróm, azt hiszem egy műszeregységem is akad, bal kormánykapcsoló egység, hátsó lámpák, van egy hűtőventilátor lapát szíjtárcsával, talán ez az egy a legizgalmasabb közülük. Valamilyen külső tükröm is akad, az egyszerűbb verzióból. Aztán van még egy új- vagy csak újszerű indítómotorom is.......ezek jutottak hirtelen az eszembe.
Átalakították a szintemelőt, bowdennel működik az emelés (egy előre, egy hátra), de az első bowdent kiváltották elektromosra, villanymotor végzi a működtetést.
Szeretném visszaállítani az eredeti működtetést, ehhez keresek mozgatókart és rudazatot.
Szeretnék érdeklődni, hogy idehaza ki árul bontott GSA alkatrészeket? Valamint kihez fordulhatnék szakmai tanácsért? Van egy 82-es Pallas-om, szeretném életre kelteni. Köszönök minden segítséget! 😃
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy az 1015cc (G10/613) és az 1129cc (G11/631) motorok kipufogó leömlője csereszabatos-e? Külsőre (képen) ugyan úgy néznek ki, de nem tudom hogy a méreteik megegyeznek-e? Esetleg valakinek nincs felesleges ilyen alkatrésze 1129cc-hez? Köszönöm, további szép napot!
2021. szeptember 25-én a vecsési Aeroparkban találkozót szerveznek a nagytesó rajongói. Bővebben az eseményről a CX barátok FB csoportjában olvashattok.
És tényleg. jó kis gép ez a BDW-667. mondjuk a képek tanúsága szerint itt is műszerfalcsere történt valamilyen okból, 2013 körül. a régi egység egy kései GS változatra lett cserélve.
Ó, de jó. :) találkozhatnánk már valamikor mi is, egyelőre a Peugeot van itthon velem Szegeden. de lassan tervezem a Pallas felkészítését is a szezonra (ülés javítás, egy kis lakatosmunka kell még). Te is ott voltál a Citroenes meetingen, vagy ez csak szóló ride volt helyileg? épp láttam a sárga GS-t a képen, a rendszámot nem tudom kiolvasni, pedig kíváncsian csekkoltam volna a JSZP-n. történetesen a BX Hungary Facebook csoportban is benne vagyok, ott láttam, hogy a DS-es Farkas András is toboroz embereket. mondjuk ő egy elég aktív arc, sok helyen megfordul, mindig benne van valamiben. Totalcar erőmérőben is volt a DS-el.
Ma végre mentünk egy jó kis kört. Ha rajta múlt volna a világból is kimegy ... A FB-n szerveződött egy ad hoc Budaörs - Velence túra. Volt ott egy citromsárga GS. Nem ismeritek véletlenül?
Az enyém is már nagyon ki szeretne kéreckedni az óljából. A múlt vasárnap tervben is volt egy kis kiruccanás, aztán valahogy mégis rövid lett a hétvége hozzá.
A GSA műszerfal tényleg futurisztikus. Mondjuk nekem ezen a vonalon talán a korai/középidős GS műszerfal a legszebb, ami Andráséban van (nagyítóüveges, forgószámlapos, jobbról a féloldalas fordulatmérővel). De szerintem a többi alkatrészt sem azért cserélték le, mert tönkrement volna, pl. lökhárítók, hűtőrács. Viszont amit megfogalmaztál az jó támpont, elképzelhető hogy ez egy homemade facelift. 80-as éveket írunk, az autó 74-es, a tulaj szeretne dobni egy tízest az autó korán, aztán erre volt büdzsé. Az üveggel együtt nyíló hátsó ajtó kialakítása is lemaradt valahogy, hehe. :D Szerencsére a szép különrészes-krómkeretes hátsó lámpák megmaradtak.
A 90-es években ez egy 30-40 ezer forintos autó volt itt nálunk, szóval lehet, hogy azt raktak rá, ami volt a bontóban.
A műszerfalat én speciel érteni vélem, a GSA műszerfala mindig is az "ezt nem hiszem el" kategória volt, és a kezelőszervei is a legjobbak, amit autóba valaha raktak szerintem.:)
Szóval az érthető, hogy a GS unalma után miért cserélik ilyenre.:)
Wow, ez elég fura szerzet. GSA lökhárítók, hűtőrács, műszerfal, kilincsek. A króm ajtókeret, a napfénytető és a tanksapka valóban GS Pallas-ra hajaz, viszont a felni szerintem GS Club-ról való. De mégis ki tesz ilyet? :D Érdekes lenni ismerni a törénetét.