Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Wow, ez elég fura szerzet. GSA lökhárítók, hűtőrács, műszerfal, kilincsek. A króm ajtókeret, a napfénytető és a tanksapka valóban GS Pallas-ra hajaz, viszont a felni szerintem GS Club-ról való. De mégis ki tesz ilyet? :D Érdekes lenni ismerni a törénetét.
2019-ben egyszer már hirdették (ld. 3968-as hozzászólást 2019.07.09). Akkor még csak 500 ezret kértek érte. Az állapota láthatóan nem javult azóta ... :(
Szerintem GS Pallas lehetett újkorában, aztán kapott egy otthoni faceliftet.
Szevasztok emberek! Rég beszéltünk, remélem mindenki épségben, boldog új évet kívánok! Néha beleolvasok a szerbiai Citroën fórumba is, ott több szokott lenni a mozgolódás. Saját meglepődésemre is ugyan, de érkezett egy harmadik tag is, fater rendezte. :D Ígyesen meg is van a sor, 1978, 1979, 1980. Idén a bézzsel tervezek járni, részletekkel később tudok szolgálni. Akarom már a napfénytetőben, féltesttel pózoló Pallas élményt. :D A 305-ös Peugeot-val járok egyébként, most mindegyik Citroën pihen. Annak ellenére, hogy ez egy 1985-ös autó, a GTX kivitel miatt az 1905ccm-es benzinmotor a 104 lóerővel egész dinamikus. Az elektromos ablak/központi zár kombó (1985!) pedig egész jó komfort-faktort.biztosít. Szeretem.
Azért 842-ből kettő eg ekkora országban, nem semmi. A probléma vele a sok speciális alkatrész (a Wankel motor miatt). A motort egyébként, nem meglepő módon, általában mazdás segítséggel szokták javítgatni.
Köszi! :) Esetleg a "legtöbb külföldi honosságú működőképes GS tulajdonosa az országban" címet vihetném el. :D Megkaptam a leveled, most én csúszok a válasszal, in progress.. Egyébként ma láttam a Facebook-on, hogy a Pásztor Classic most hozott be egy gyönyörű Birotort. Arra tippelnék, hogy olyanból nincs is másik az országban.
Üdv mindenkinek, rég jártam erre. Történt még egy kis flottabővítés. Július végén került hozzám ez a masina a trélerről, az eltelt időszakban pedig a műszaki vizsgára is felkészült. Sajnos az álladnóan változó utazási szabályok miatt egyelőre nem tudtam szorosabb ismeretséget kötni vele, de remélem a legjobbakat. :) A narancssárga műszakija a napokban jár le, már otthon pihen az is, egyelőre. :) András, valamikor június folyamán küldtem neked egy email-t, nem tudom eljutott-e hozzád, remélem nem hibás címre küldtem. Bár a tartalma már nem aktuális, remélem legközelebb nagyobb sikerrel járunk egy esetleges találkozó kapcsán. :) Augusztus végén megfordultam Kiskunhalason is a "Retróvasak" találkozón. Indulás előtti este az utolsó motorháztető lecsukáskor sajnos az egyik lámpaüveg kiesett és összetört a narancs GS-en, úgyhogy a Peugeot-val mentem végül el. Sajnos nem sok Citroën volt kint, egy kis szegedi Visa-n kívül csak egy Méhari-val találkoztam, de az mindeképp élmény volt, hisz sosem láttam azelőtt élőben ezt a típust. A tulajdonosa korhű francia tiszti egyenruhában jelent meg. :) Rövid beszélgetésünk során kiderült, hogy névről ismeri Andrást és az autóját is. :)
Pedig nem is olyant akarok, mint a gyári, hanem egy erősebbet. De az a helyzet, hogy nem drága, és nagyon szépen dolgozik, akkor meg ez van.:) Egyébként gyártanak nagy sorozatban huzatokat és egy ilyen sorozatot csinálnak most, azért kell várni az egyedi igényekkel.
Hát, monjuk úgy, hogy virul.:) Egy éve nem vittem el műszakira, meg poros is, és nyilván a karbit is ki kell takarítani.
Amúgy beállítottam tavalyelőtt, pazar lett, meg egy gömbfejet cseréltem, bár nem is kerültem meg vele a Földet.:)
Azokért majd egyszer elmegyek, mert ha nekikezdek, kellenek. A kárpitos nénivel amúgy pont a múlt héten beszéltem, de csak szeptemberre vállalta az üléseket.
Találtam még felniket, elég jó állapotban a garázsban, szerintem beszéltünk is róla akkor, hogy majd elkerülnek valahogy még hozzád. Igaz, jó pár év eltelt, de a felnik még mindig szépek. A gumik rajta... Azok már akkor is kő-szerűek voltak.