Nem , nem ezt szándékszom dízelesíteni -- ezt túlságosan egyben van és gyárias ahhoz , hogy szétbarmoljam . Az eredeti Typenschenje is megvan . Ezzel legfeljebb annyi lesz , hogy kap egy villamos hajtást is. Erre nagyon adja magát a difiből kiálló tengelycsonk -- jobbról is , balról is be lehet hajtani , mert a meghajtótengely mindkét vége kiáll az irányváltóból . A behajtótengely 3,5-et fordul amíg a 152 cm-es kerék egyet . Annyi hely van benne hogy egy 1,5-2 kW-os motor és néhány aksi elférjen , maga a jármű pedig viszonylag kicsi , könnyű és gyaníthatóan kis energiaigényű . Használni úgyis csak helyben fogom . Azonfelül a benne levő benzines hajtás kevés helyet és súlyt foglal , az egész blokk talán 15 kg lehet -- cserébe gyakorlatilag korlátlan a hatótávja . Hátránya a járműnek , hogy semennyi csomagtartója nincs .
Dízelesíteni ezt a nagyobb-nehezebb Sulkyt szeretném . A motorja lényegében üzemképtelen , okmányai nincsenek , elszenvedett már ilyen-olyan átépítéseket -- és még fog is párat . Ennek nagy , gyakorlatban is használható csomagtartója van
Hosszú évek után eljutottam odáig , hogy átnéztem a Charly blokkot , és már vissza is szereltem a kocsiba . A probléma az volt : a motor nagyon erőtlennek tűnt . Gyönyörűen indult ( akkumulátoros gyújtás hagyományos megszakítóval ) , alapjárat is volt , de erő nem volt benne . A négysebességes járgány síkon gyakorlatilag már nem bírta el a harmadik fokozatot , és legenyhébb emelkedőn is szinte képtelenség volt feljutni vele . Ugyanakkor jó kompressziót mértem . Kivettem a blokkot , nemrégiben megbontottam . Az önindítóba sárdarazsak fészkeltek ... A henger-dugó nagyon rendben levőnek tűnik , a gyújtás alaplapja viszont ütközésig el volt fordulva , vagyis nagy utógyújtása volt . Nem tudom mennyi a gyári érték , most középre állítottam és abban bízom : mindössze ez okozta a hibát ; ezért a blokkot nem is húztam szét . A hiba jellege miatt nem gyanakszom a főtengelyszimmeringre , így azt se piszkáltam . Egyébként nagyon gyorsan lehet kivenni-betenni a blokkot , jól szerelhető a technika . Legalábbis a dízel négykerekű mopedautókhoz képest .
Ha lesz időm akkor folytatom a szerelgetést és előbb-utóbb eljutok a menetpróbákig . A fékeket is teljesen át kell néznem .
Márkatársak! Keresek ilyen kilincset és ilyen fő fékhengert Piaggio Ape-mhoz.Ha valakinek van, vagy tud valakit, akinek van, adja át!TetszikHozzászólásMegosztás
Szia, Misibácsi! Ape Max D az alany. Biztosan van, ami kompatibilis és Neked lehet.
Keresek belső kilincset, ajtókárpitot.
Valamint a fülke taposó lemeze kirohadt. Tudsz-e segíteni, vagy ökletet adni? A plató motor melletti eleme, amin a lengéscsillapító fedele is van, szintén megrohadt. Ahhoz elem, vagy javaslat a javításához?
Köszi szépen, elolvastam mindent....a kis gépeimmel szeretnék végsőkig kitartani, ismertek....
Az "immo" hiba talán nem ennek a fórumnak az első észrevétele, ennek ellenére, tudnunk kellene az "immo" kikapcsolását.... a normális, beazonosítható slusszkulcsos emberek érdekében...ismerem a problémát, bemegyek a boltba, vissza az auróba...nem indul....nem forgat..ezer féle tiltási lehetőség...csak már unom....
A találkozó a korábbi évekhez képest alacsonyabb érdeklődéssel zajlott . Mivel semmilyen háromkerekű vonatkozása nem volt -- én csak évek óta ábrándozom arról , hogy a Charlyval felmegyek -- ezért az Aixames fórumon írta róla beszámolót .
Milyen volt a találkozó? Sajnos nem tudtam elmenni és lehet 2 régebbi 3 kerekűtől meg kell válnom, sajnos tárolási hiány miatt.Hacsak majd egyszer osźthatóan lesz eladva a szülői ház és a telek. Majd kiderül mi lesz a sorsa a csöpsségeknek. Az Amikát midenképpen helyre akarom ránrani....
Nagyon ne mutogasd a rendőrnek a kis fehér papíralapú smkp. jogsidat, az érvényes most is...csak nem lehet 2 jogsid...a pénztárcámból húztam elő anno sok éve a "B"-st, a rendőr észrevette a másikat és elvette....
Jól mutat és nyilván meg voltak a saját szempontjai aki így megcsináltatta , de számomra ebből az jön le : ez már nem nem egy Ape , nem is jármű ( mozgásképtelen ) , ezért kár volt szétvágni egy ilyen kis masinát . Ehhez elég lett volna beáldozni egy tényleg roncs kocsikát .
Hasonló a helyzet , mint amikor építenek egy alvázat , tesznek bele valami bitang erős motort és gépkocsi váltót-futóművet , széles kerekeket , végül pedig rábiggyesztenek egy kis Ape fülkét . Majd mint tuning járgánnyal -- mint Ape-val -- veretnek . Ilyenekre gondolok :
Megvan még az a "Segédmotorvezetői igazolvánmy"-om, amit 1970-ben kaptam. De ha azt mutatnám a rendőrnek, max. kiröhög.
Miért röhögne ? Érvényes vezetői engedély , legalábbis az enyémre ( nekem is megvan még ) nincs ráírva érvényesség lejárta , és a kiadása óta (tudtommal ) nem jelent meg olyan rendelet ami visszavonta volna az érvényességüket . Olyan rendelkezés viszont van , hogy érvényesek , ugyan kicserélik újra , de csak az ügyfél kérelmére ( nem automatikusan ) -- ebből nekem az jön le , hogy érvényes még . Ugyanakkor arra van is jogszabály : egy kategóriára csak egy érvényes okmánya lehet az ügyfélnek . Amikor jogsit cseréltem akkor mondta is az ügyintéző : a régi segédmotoros igazolványomat vigyem majd be és adjam le , mert az új (kártya formátumú) tartalmazza . Nem szívesen válok meg ifjú korom ezen kis relikviájától , így egyelőre nem találom . Érdekessége a szitunak : kötelezően be kell szerezni az ügyfél nyilatkozatát -- ha nem tudnám , hogy a magyar hivatalok svájci precizitással működnek akkor még arra gyanakodnék : nincs közhiteles nyilvántartás az évtizedekkel ezelőtti nemzeti kategóriájú vizsgákról ...
Az egészségügyi alkalmasságról szóló rendelet pedig egyértelműen az A1-es jogsinál kezdi el követelni az orvosi vizsgálatot , addig a járművezető belátására van bízva a dolog . Jellemzően a többség ( vagy a környezete , családja ) azért reálisan tudja értékelni a helyzetet . Ha valaki mégis alkalmatlan állapotban robogózik : az még hagyján . Ha az alig féltonnás mopedautóval zizeg a forgalomban , hát a fene tudja . De lejárt egészségügyijű jogsival szinte vakon , negyed óránkénti eszméletvesztésekkel vezethető 10 tonnás , 500 lóerős traktor is . Hmmm ...
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról
8. A járművezetésre jogosító okmányok kiadása, cseréje, pótlása
23. §(2)82 Az engedély jogosítottja egyidejűleg csak egy vezetői engedéllyel rendelkezhet.
24. §(11)89 Amennyiben a járművezető nyilatkozata szerint rendelkezik nemzeti kategóriára érvényesített járművezetésre jogosító okmánnyal, a vezetői engedély kiadására, cseréjére irányuló eljárás során a közlekedési igazgatási hatóság a régi okmány bevonása mellett annak megfelelő nemzeti kategóriára is érvényesíti a vezetői engedélyt. Az eljárásban az ügyfél nyilatkozatát minden esetben be kell szerezni .
28. Átmeneti rendelkezések
120. § (1) E rendelet hatálybalépése előtt kiadott járművezetésére jogosító, valamint járműokmányok a rendelet hatálybalépését követően is érvényesek.
(2) A 2000. december 31. előtt kiadott járművezetői igazolványok pótlására irányuló kérelmet a közlekedési hatóság által kiállított igazolás alapján lehet teljesíteni.
(4a)362 Az „M” kategóriában érvényes vezetői jogosultságot igazoló vezetői engedélyt (járművezetői igazolványt) a közlekedési igazgatási hatóság 2013. január 19-ét követően kérelemre „AM” kategóriára érvényes vezetői engedélyre cseréli.
a közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról
2. § E rendelet alkalmazása szempontjából nem minősül közúti járművezetőnek a járművezetői igazolvánnyal, illetve a hatósági engedély nélkül is vezethető járművek vezetője.
3. § (1)3 A közúti járművezető-jelöltet és a közúti járművezetőt az előzetes, az időszakos vagy soron kívüli egészségi alkalmassági vizsgálat alkalmával az alábbi két csoport valamelyikébe kell sorolni:
a)4 az 1. alkalmassági csoportba kell sorolni azt a közúti járművezetőt, aki a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: KR.) 2. melléklete szerinti „A1” kategóriába, „A2” kategóriába, „A” korlátozott kategóriába, „A” kategóriába, „B1” kategóriába, „B” kategóriába, „BE” kategóriába tartozó járművet vezet vagy kíván vezetni;
b) a 2. alkalmassági csoportba kell sorolni azt a közúti járművezetőt, aki
ba)5 a KR. 2. melléklete szerinti „C1”, „C1E”, „C”, „CE”, „D1”, „D1E”, „D”, „DE” kombinált vagy „TR” trolibusz kategóriába tartozó járművet vezet vagy kíván vezetni,
Minden jogosítványnak van lejárati ideje. Ha lejárt a "papír" ideje azzal sem lehet vezetni semmit. El kell menni az okmányirodába, ahol kérni kell az új jogosítványt a "segédmotorra". Ahhoz nem kell orvosi vizsga. A jelenlegi jogsim 2021.05.31-ig érvényes. (Hoppá elárultam a születési dátumom egy részét!) Viszont lovas kocsit, vagy segédmotort, 2031. 05.31-ig vezethetek. Utána azt sem, mert a jogsi érvényessége akkor lejár. Újat kell kérni. Megvan még az a "Segédmotorvezetői igazolvánmy"-om, amit 1970-ben kaptam. De ha azt mutatnám a rendőrnek, max. kiröhög. Tehát a jogosultság örök, a papír meg lejár. (Minden alkalommal kasszíroznak!)
Erre a megközelítésre még nem gondoltam....vagyis lejár a jogsi, vezethetek...., deha lejár a jogsi és az orvos "beavatkozást" kíván..., akkor már nem egyértelmű....
Sarkítva....lejárt a jogsim, alig látok, vezethetek,
( remélhetőleg, az állampolgár is megítélheti saját helyzetét)
Ill. elmegyek jogsihosszabbításra és az orvos kimondja, hogy nem...innentől kezdve csak kecskét...és azt is csak legelőn....
A német pedig csak hébe-hóba megy el orvosira.....
Elég nehéz beárazni , Misi bácsi vásárolt meg pár éve így ilyesmit , de gyanúm szerint most már nem bővíti a raktárkészletet .
Én olyan 50-80 ezer Ft-ra taksálom , de a fene tudja , hogy ténylegesen mennyiért jön rá vevő . Ha külön számolom az alkatrészeit akkor felmehet többszázezerre , de ténylegesen csak pártízezer forint remélhető érte . Aztán ki tudja mennyire ugranak rá az Ape-sok .
A Herendről karambolosan vett Sulkyban elment a szikra . Abban egyénileg épített gyújtás van . Ha nem tudom helyreállítani akkor szükség lesz egy komplett gyújtásra . Bár lehet DC CDI-t építek bele , az nekem szimpatikusabb . Ha az alaplap is hiányos benne akkor lehet jobban járunk , ha kompletten megveszünk egy efféle bontott motort .