Keresés

Részletes keresés

SySC5 Creative Commons License 2020.08.20 0 0 12565

Márkatársak!
Keresek ilyen kilincset és ilyen fő fékhengert Piaggio Ape-mhoz.Ha valakinek van, vagy tud valakit, akinek van, adja át!

 

SySC5 Creative Commons License 2020.08.20 0 0 12564

Márkatársak!
Keresek ilyen kilincset és ilyen fő fékhengert Piaggio Ape-mhoz.Ha valakinek van, vagy tud valakit, akinek van, adja át!TetszikHozzászólásMegosztás

APEDOKI Creative Commons License 2020.08.20 0 0 12563

Ehez a tipushoz semmim se nincs!

Előzmény: SySC5 (12562)
SySC5 Creative Commons License 2020.08.20 0 1 12562

Szia, Misibácsi!
Ape Max D az alany.
Biztosan van, ami kompatibilis és Neked lehet.

 

Keresek belső kilincset, ajtókárpitot.

Valamint a fülke taposó lemeze kirohadt. Tudsz-e segíteni, vagy ökletet adni?
A plató motor melletti eleme, amin a lengéscsillapító fedele is van, szintén megrohadt. Ahhoz elem, vagy javaslat a javításához?

Előzmény: APEDOKI (12524)
WooDoo Creative Commons License 2020.08.17 0 2 12561

A szezon végére elkészült a Piaggio Ape fagylaltos kocsi.

Szerintem jó lett :)

dearsulky Creative Commons License 2020.08.14 0 0 12560

Köszi szépen, elolvastam mindent....a kis gépeimmel szeretnék végsőkig kitartani, ismertek....

Az "immo" hiba talán nem ennek a fórumnak az első észrevétele, ennek ellenére, tudnunk kellene az "immo" kikapcsolását.... a normális, beazonosítható slusszkulcsos emberek érdekében...ismerem a problémát, bemegyek a boltba, vissza az auróba...nem indul....nem forgat..ezer féle tiltási lehetőség...csak már unom....

Előzmény: Bakancs4 (12559)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.08.08 0 1 12559

A találkozó a korábbi évekhez képest alacsonyabb érdeklődéssel zajlott . Mivel semmilyen háromkerekű vonatkozása nem volt -- én csak évek óta ábrándozom arról , hogy a Charlyval felmegyek -- ezért az Aixames fórumon írta róla beszámolót .

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155528409&t=9147790

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155537804&t=9147790

 

A tárolási gondok ismerősek ebből a hobbiból , nehéz okosat mondani rá .

Előzmény: dearsulky (12558)
dearsulky Creative Commons License 2020.08.06 0 0 12558

Milyen volt a találkozó? Sajnos nem tudtam elmenni és lehet 2 régebbi 3 kerekűtől meg kell válnom, sajnos tárolási hiány miatt.Hacsak majd egyszer osźthatóan lesz eladva a szülői ház és a telek. Majd kiderül mi lesz a sorsa a csöpsségeknek. Az Amikát midenképpen helyre akarom ránrani....

Előzmény: Bakancs4 (12557)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.29 0 0 12557

Ja , ezt írtam én is a 12552-es hozzászólásomban .

Előzmény: dearsulky (12556)
dearsulky Creative Commons License 2020.07.28 0 0 12556

Nagyon ne mutogasd a rendőrnek a kis fehér papíralapú smkp. jogsidat, az érvényes most is...csak nem lehet 2 jogsid...a pénztárcámból húztam elő anno sok éve a "B"-st, a rendőr észrevette a másikat és elvette....

I

 

Előzmény: M.Ince (12550)
M.Ince Creative Commons License 2020.07.27 0 0 12555

Melyik Ape tipushoz jár ilyen hölgy?

Előzmény: WooDoo (12551)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.27 0 0 12554

Találkozó , Siófok-Sóstón , most hétvégén .

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.27 0 0 12553

Jól mutat és nyilván meg voltak a saját szempontjai aki így megcsináltatta , de számomra ebből az jön le : ez már nem nem egy Ape , nem is jármű ( mozgásképtelen ) , ezért kár volt szétvágni egy ilyen kis masinát . Ehhez elég lett volna beáldozni egy tényleg roncs kocsikát .

Hasonló a helyzet , mint amikor építenek egy alvázat , tesznek bele valami bitang erős motort és gépkocsi váltót-futóművet , széles kerekeket , végül pedig rábiggyesztenek egy kis Ape fülkét . Majd mint tuning járgánnyal -- mint Ape-val -- veretnek . Ilyenekre gondolok :

https://www.youtube.com/watch?list=PLVyRAt2cxbxs4BwfutPepMc7jmkOLpnbo&v=Q3AawCkNpWs

Még jó ha az elülső villát-futóművet-kereket meghagyják . Számomra ez nem nem egy Ape .

Persze mindenki azt csinál a saját járgányával amit akar .

 

 

Előzmény: WooDoo (12551)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.27 0 0 12552

Tehát a jogosultság örök, a papír meg lejár.

 

Ja , nagyjából így van .

 

Megvan még az a "Segédmotorvezetői igazolvánmy"-om, amit 1970-ben kaptam. De ha azt mutatnám a rendőrnek, max. kiröhög.

 

Miért röhögne ? Érvényes vezetői engedély , legalábbis az enyémre ( nekem is megvan még ) nincs ráírva érvényesség lejárta , és a kiadása óta (tudtommal ) nem jelent meg olyan rendelet ami visszavonta volna az érvényességüket .  Olyan rendelkezés viszont van , hogy érvényesek ,  ugyan kicserélik  újra , de csak az ügyfél kérelmére ( nem automatikusan ) -- ebből nekem az jön le , hogy érvényes még . Ugyanakkor arra van is jogszabály : egy kategóriára csak egy érvényes okmánya lehet az ügyfélnek . Amikor jogsit cseréltem akkor mondta is az ügyintéző : a régi segédmotoros igazolványomat vigyem majd be és adjam le , mert az új (kártya formátumú) tartalmazza . Nem szívesen válok meg ifjú korom ezen kis relikviájától , így egyelőre nem találom . Érdekessége a szitunak : kötelezően be kell szerezni az ügyfél nyilatkozatát -- ha nem tudnám , hogy a magyar hivatalok svájci precizitással működnek akkor még arra gyanakodnék : nincs közhiteles nyilvántartás az évtizedekkel ezelőtti nemzeti kategóriájú vizsgákról ...

Az egészségügyi alkalmasságról szóló rendelet pedig egyértelműen az A1-es jogsinál kezdi el követelni az orvosi vizsgálatot , addig a járművezető belátására van bízva a dolog . Jellemzően a többség ( vagy a környezete , családja ) azért reálisan tudja értékelni a helyzetet . Ha valaki mégis alkalmatlan állapotban robogózik : az még hagyján . Ha az alig féltonnás mopedautóval zizeg a forgalomban , hát a fene tudja . De lejárt egészségügyijű jogsival szinte vakon , negyed óránkénti eszméletvesztésekkel  vezethető 10 tonnás , 500 lóerős traktor is . Hmmm ...

 

-------------o---------------o---------------o----------------o-------------------o----------------o---------

 

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet

a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról
és visszavonásáról

 

8. A járművezetésre jogosító okmányok kiadása, cseréje, pótlása

 

23. §(2)82 Az engedély jogosítottja egyidejűleg csak egy vezetői engedéllyel rendelkezhet.

 

24. §(11)89 Amennyiben a járművezető nyilatkozata szerint rendelkezik nemzeti kategóriára érvényesített járművezetésre jogosító okmánnyal, a vezetői engedély kiadására, cseréjére irányuló eljárás során a közlekedési igazgatási hatóság a régi okmány bevonása mellett annak megfelelő nemzeti kategóriára is érvényesíti a vezetői engedélyt. Az eljárásban az ügyfél nyilatkozatát minden esetben be kell szerezni .

28. Átmeneti rendelkezések

 

120. § (1) E rendelet hatálybalépése előtt kiadott járművezetésére jogosító, valamint járműokmányok a rendelet hatálybalépését követően is érvényesek.

(2) A 2000. december 31. előtt kiadott járművezetői igazolványok pótlására irányuló kérelmet a közlekedési hatóság által kiállított igazolás alapján lehet teljesíteni.

(4a)362 Az „M” kategóriában érvényes vezetői jogosultságot igazoló vezetői engedélyt (járművezetői igazolványt) a közlekedési igazgatási hatóság 2013. január 19-ét követően kérelemre „AM” kategóriára érvényes vezetői engedélyre cseréli.

------------------o----------o-----------------o-------------------o-------------------o------------

13/1992. (VI. 26.) NM rendelet

a közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról

 

2. § E rendelet alkalmazása szempontjából nem minősül közúti járművezetőnek a járművezetői igazolvánnyal, illetve a hatósági engedély nélkül is vezethető járművek vezetője.

 

3. § (1)3 A közúti járművezető-jelöltet és a közúti járművezetőt az előzetes, az időszakos vagy soron kívüli egészségi alkalmassági vizsgálat alkalmával az alábbi két csoport valamelyikébe kell sorolni:

a)4 az 1. alkalmassági csoportba kell sorolni azt a közúti járművezetőt, aki a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: KR.) 2. melléklete szerinti „A1” kategóriába, „A2” kategóriába, „A” korlátozott kategóriába, „A” kategóriába, „B1” kategóriába, „B” kategóriába, „BE” kategóriába tartozó járművet vezet vagy kíván vezetni;

b) a 2. alkalmassági csoportba kell sorolni azt a közúti járművezetőt, aki

ba)5 a KR. 2. melléklete szerinti „C1”, „C1E”, „C”, „CE”, „D1”, „D1E”, „D”, „DE” kombinált vagy „TR” trolibusz kategóriába tartozó járművet vezet vagy kíván vezetni,

 

Előzmény: M.Ince (12550)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.25 0 1 12551

Kezd összeállni az Ape fagylaltos kocsi. Egészen kompakt lett, hogy a platót is levágtam, és besüllyesztettem a fagylalt hűtőt a kerekek közé.

M.Ince Creative Commons License 2020.07.25 0 0 12550

Minden jogosítványnak van lejárati ideje. Ha lejárt a "papír" ideje azzal sem lehet vezetni semmit. El kell menni az okmányirodába, ahol kérni kell az új jogosítványt a "segédmotorra". Ahhoz nem kell orvosi vizsga. A jelenlegi jogsim 2021.05.31-ig érvényes. (Hoppá elárultam a születési dátumom egy részét!) Viszont lovas kocsit, vagy segédmotort, 2031. 05.31-ig vezethetek. Utána azt sem, mert a jogsi érvényessége akkor lejár. Újat kell kérni. Megvan még az a "Segédmotorvezetői igazolvánmy"-om, amit 1970-ben kaptam. De ha azt mutatnám a rendőrnek, max. kiröhög. Tehát a jogosultság örök, a papír meg lejár. (Minden alkalommal kasszíroznak!)

Előzmény: dearsulky (12548)
dearsulky Creative Commons License 2020.07.24 0 0 12549

Természetesen segédmot.kp.-ról beszélünk, avagy AM kat.....

dearsulky Creative Commons License 2020.07.24 0 0 12548

Erre a megközelítésre még nem gondoltam....vagyis lejár a jogsi, vezethetek...., deha lejár a jogsi és az orvos "beavatkozást" kíván..., akkor már nem egyértelmű....

Sarkítva....lejárt a jogsim, alig látok, vezethetek,

 ( remélhetőleg, az állampolgár is megítélheti saját helyzetét)

Ill. elmegyek jogsihosszabbításra és az orvos kimondja, hogy nem...innentől kezdve csak kecskét...és azt is csak legelőn....

A német pedig csak hébe-hóba megy el orvosira.....

 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (12536)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 12547

Elég nehéz beárazni , Misi bácsi vásárolt meg pár éve így ilyesmit , de gyanúm szerint most már nem bővíti a raktárkészletet .

Én olyan 50-80 ezer Ft-ra taksálom , de a fene tudja , hogy ténylegesen mennyiért jön rá vevő . Ha külön számolom az alkatrészeit akkor felmehet többszázezerre , de ténylegesen csak pártízezer forint remélhető érte . Aztán ki tudja mennyire ugranak rá az Ape-sok .

A Herendről karambolosan vett Sulkyban elment a szikra . Abban egyénileg épített gyújtás van . Ha nem tudom helyreállítani akkor szükség lesz egy komplett gyújtásra . Bár lehet DC CDI-t építek bele , az nekem szimpatikusabb . Ha az alaplap is hiányos benne akkor lehet jobban járunk , ha kompletten megveszünk egy efféle bontott motort .

 

 

Előzmény: WooDoo (12546)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.16 0 1 12546

Kiszereltem az Ape-ból a benzinmotort a lengőkarokkal és féltengelyekkel együtt. 

Mennyit érhet ez így kompletten? Tavaly még üzemképes állapotban volt a járgány, én most nem próbáltam, mert az akku le volt merülve, és nem indult. 

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.15 0 0 12545

Aha , így már szemléletesebb .

Ezt leginkább Misi bácsival tudod megbeszélni -- mint írtam volt : a bolt erre kevésbé alkalmas -- és vásárolni is tudsz tőle fékmunkahengert . http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155058070&t=9120771

Az elsődleges szembont nyilvánvalóan az , hogy hátul egyformák legyenek . Szerintem mindegyik belefér a tól-ig méretbe ; kétlem , hogy olyan fékmunkahengert tudnál venni ami túl hosszú lenne még összenyomott állapotban is -- illetve fékezéskor kifordulna a dugattyú .

 

 

Előzmény: M.Ince (12544)
M.Ince Creative Commons License 2020.07.14 0 0 12544

Köszi a választ! A boltos az általad küldötthöz hasonlót ajánlott, de nem tudom a kettő között (az árán kívül) mi a különbség. https://www.italmondo.hu/fekmunkahenger-hatso-ape-50-p-50-cif-t595390

A képek a ki- és szétszerelt munkahengerektől. A második képen a csavarok között az összeszorított rugók vannak, mérési célból. A rajz a felfogatás, és a "munkatávolság" méretét ábrázolja a gumiborítás nélkül. A minimális 51 mm-es adat nincs rajta.

Előzmény: Bakancs4 (12540)
triker Creative Commons License 2020.07.14 0 0 12543

Szia, nekem volt ilyen, de nem APE-ra. Trike-t húztam vele. Az első kerék felemelve egy "bölcsőben" volt és a rúd az alvázhoz erősítve. Lengyelből így hoztam haza a kb 600 kilós gépet. Hogy legális ez az már másnapra tartozik?!

Előzmény: WooDoo (12541)
Mnagy Creative Commons License 2020.07.14 0 0 12542

Szerintem nem jó az alap elgondolás, a vontatmánynak is kell rendszám. Amiről írsz az a jutubon filmként is meg van, de annak a vontatmánynak van rendszáma. Úgy emlékszem a fülke mögötti hossztartóhoz rögzítették.

Előzmény: WooDoo (12541)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.14 0 0 12541

Láttam már képeken autóval vontatott Apet, valami vonószerkezet volt az Ape alatt, ami megemelte az első kereket, és a két hátsón húzták. Van esetleg ilyen vonószerkezete valakinek? Esetleg terv róla? Hova lehet rögzíteni az Apen?

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.12 0 0 12540

Gondolom erről lehet szó -- mert képet nem mellékeltél a kérdéshez . Mindenesetre az én Sulkymban ilyen a fék és ez az Ape50-essel egyezik , ami végülis beszerezhető Apedokitól is , illetve az Italmondótól . https://www.italmondo.hu/   https://www.italmondo.hu/fekmunkahenger-hatso-ape-50-i-szeria-cif-t595389 

Misi bácsi annyival szerencsésebb választás , hogy sok információval tud szolgálni telefonon különféle fékekről , míg a bolt csak kiküldi a megrendelt terméket .

Ha jól nézem az egykori képeimen az eredeti és talán Kispolszki látható -- én a dugattyúpól faragtam ki valamennyit .

Előzmény: M.Ince (12538)
oljeg12 Creative Commons License 2020.07.12 0 1 12539

Nekem is volt Sukym, és én kispolszki fékhegereket raktam be. De mivel hosszabb volt, így az unokám aki gépi fémforgácsoló rövidebbre vetettem vele. A fékpofákkal kapcsolatba pedig keresd fel Apedoki fórumtársunkat. Ő remélhetőleg tud segíteni. Itt a telefonszáma: 20/986-2525

Előzmény: M.Ince (12538)
M.Ince Creative Commons License 2020.07.11 0 0 12538

Tisztelt fórumozók!

Segítséget kérek. Van egy Sulkym, és amint tudjuk a motor-erőátvitel és fékrendszer Piaggio gyártmány. Most a fékrendszerét újítanám fel, de a hátsó fék munkahengerénél elakadtam. A három keréknél három különböző volt. Az egyik tipusidegen (és nagy volt), úgyhogy valamelyik előző tulajdonos a fékpofák érintkező felületét leköszörülte. Ezen van cikkszám, de a Piaggio emblémával ellátott másik kettőn nincs. (Egyszerűen fel nem foghatom, hogy miért nem?) Mivel megmértem a fékpofák közötti minimális (52,5 mm) és maximális (55 mm) távolságot. Én csak a méretek alapján tudnám kiválasztani. A közelben (Eger környéke) nincs olyan bolt, amelyik eredeti Piaggio alkatrészeket árulna, úgyhogy a mérés kiesik. A helyettesítésre adott javaslatoknál: régi Fiat 500, kis-Polszki, a dugattyú mérete nagyobb 19 mm-nél. Ezeket egyelőre nem használnám.

Nos elértünk a kéréshez: tudja-e valaki a megfelelő cikkszámot? Az is jó lenne, ha valaki azt a Piaggio modellt tudná, amit a Casalini felhasznált. (A Casalini hosszú noszogatás után küldött egy robbantott rajzot, de nem vagyok kint vele a vízből, a Piaggio nem is válaszolt. Valaha, valaki ezekkel a cégekkel tudott felvenni kapcsolatot?)

A gyors választ előre is köszönöm!

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.11 0 1 12537

Bár a háromkerekűek ritkán jutnak el a találkozókig , azért kikürtölöm itt is :

 

Mopedautós találkozó , Siófok-Sóstó , kemping , 2020 július 31-augusztus 1-2 , hétvége .

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155308960&t=9147790

 

Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.08 0 0 12536

javít : A vezethetőségről érdeklődött , mert 50 év után elvették a jogsiját .

Előzmény: Bakancs4 (12535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!