Keresés

Részletes keresés

M.Ince Creative Commons License 2020.07.07 0 0 12534

Régebben láttam egy filmet az erdélyi "csettegőkről". Ott olyan "forgalmit" kaptak, ami kb. A3-as méretű lapon egy térkép volt. Azon be volt jelölve, hogy milyen útvonalakat használhatnak, mely időintervallumokban. Ott ez ügyben a hivatalok követték az életet. Nálunk az életnek kell torzulni a hivatalokhoz.

 

Előzmény: WooDoo (12532)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12533

Arról én is hallottam , hogy Romániában kétféle rendszám van robogókra -- az egyik valami önkormányzati verzió és csak helyben használható vele a járgány , és van valami országos variáció is .

Jó lenne egyszer pontos információt kapni erről .

Előzmény: WooDoo (12532)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.05 0 0 12532

Az Ape-ban a gyári benzinmotor van, utánfutón lesz szállítva, gyakorlatilag nem is nagyon kellene bele motor.

 

Én láttam már olyan narancssárga "rendszámokat" Romániában, amin a város neve, és egy szám volt. Az önkormányzat adja ki a lassú járművekre, robogókra. Kb. úgy néz ki, mintha plotterfóliából lenne kivágva...

Előzmény: Bakancs4 (12530)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12531

Jelenleg kisteher gk, de szeretnék belőbe bármi mást "varázsolni".

 

Nehéz ügy , bár talán nem lehetetlen . A bármi más szerintem csak L5e-B kategóriás áruszállító motoros tricikli ( motorkerékpár) lehet . A nűszakiztatása , biztosítás és adój akedvezőbb , de csak A1-gyel vezethető , B-vel nem . Nagyon extrém esetben talán még lassú járművé avanzsálható át .

Ezt a N1 >>> L5e-B kört nemrégen volksrodzoli járta körbe , mert ő is hozzákutott egy Ape MaxD-hez , ami tehergépkocsiként volt nyilvántartva és és hosszú évek óta nem volt forgalomban . Ha érdekel a téma akkor keresd fel privátban ( a hozzászólása >>> nicnév >>> emilcím ) és elmeséli az élményeit .

 

Előzmény: SySC5 (12528)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12530

Az APE-t mi hajtja ? Maradt az eredeti kétütemű erőforrás ?

A rendszámos lovaskocsival csínján bánnék , kézikocsin is láttam már effélét , de nekem úgy tűnt : egyszerűen poénból rátették a levedlett ( külföldi vagy egyszer használatos , ideiglenes vámrendszámot ) a járgányra . Fényvisszaverőnek kitűnő .

 

Előzmény: WooDoo (12529)
WooDoo Creative Commons License 2020.07.04 0 0 12529

Mostanában 3 kereű járgányokat kell átalakítanom fagyiskocsinak. Az első képen egy kínai teherszállító tricikli van, ez gyári elektromos, és billenő platós. Nagyváradon rakják össze, van hozzá valami "certificat" is. A teherbírástól függően 1000-1500 euro az ára. Romániában rendszám nélkül közlekedhetnek, ami azért fura, mert ott még a lovaskocsin is láttam rendszámot.

 

Ez meg egy Ape, csak meg lett skalpolva. Nem rajongok a szűk fülkékhez, nekem jobban tetszik ez a kabrió változat.

 

SySC5 Creative Commons License 2020.06.30 0 0 12528

Sziasztok!
Újra itt.

APE AFD3T-mhez keresek légszűrő betétet,
Jelenleg kisteher gk, de szeretnék belőbe bármi mást "varázsolni".
Tud-e malak segíteni?
Kösz.

Bakancs4 Creative Commons License 2020.06.26 0 0 12527

Nekem Charly II-esem van , de azon teljesen más a fék : a rögzítőfék kétkulcsos , erősen hajaz a Casalini Ydea 500 ( 4 kerekű dízel mopedautó ) rendszerére .  

A fékpofa általában (újraragasztással ) javítható , gond inkább a fékmunkahengerrel szokott lenni . Ha nem segít a szokásos csiszolgató technika akkor pótlásként a régi olasz verdák és leszármazottaik ( FIAT 500 , Polski 126 , Lada ) környékén érdemes próbálkozni .

Előzmény: Illumibunny (12526)
Illumibunny Creative Commons License 2020.06.25 0 1 12526

Sziasztok! Hozzá jutottam egy charly III-hoz. 

A fékpedal beesik, gondolom munkahengertől kezdve mindent cserélni kell.

Kifotóztam a dobfékeket, esetleg innen lehet tudni, hogy milyen fékrendszer van rajta? Köszönöm előre is! Levente

APEDOKI Creative Commons License 2020.06.11 0 0 12525

Bocsánat elnézést, most olvastam visszább hogy MAX D ! Akkor érvénytelen az ajánlatom.

Előzmény: APEDOKI (12524)
APEDOKI Creative Commons License 2020.06.11 0 1 12524

Minden alkatrészem van hozzá!  T: 20/986-2525. Üdv:  Misibácsi Szeged-ről.

Előzmény: SySC5 (12519)
WooDoo Creative Commons License 2020.06.11 0 0 12523

Mivel kerülöd a facebookot, így nem tudod, hogy van ott is egy Ape csoport. Ott van egy srác, aki Apekat újít fel, kifejezetten ezekkel foglalkozik. Nyilván nem lesz olcsó, de ha pénzt lehet keresni egy street food kocsival, akkor másképp alakul a matek, mint egy hobbijárműnél.

 

Egyébként régebben én is alacsonyabb színvonalúnak tartottam a facebookot, de ma már sokkal inkább használható, mint az index fóruma. Itt a moderáció nem szűri ki a trollokat, ami az ilyen békés topikokban nem gond, de ahova sokan járnak hergelni a hívőket, ott hamar csatatérré válik a topic. Talán emlékszel még mi volt régebben a mopedautós topicban...

 

A Facebook csoportokban nem lehet egy nick mögé rejtőzni, ezért alapból sokkal kevesebb a troll. Az adminok simán kivágják azokat, akik bomlasztják a csoportot, ami ugyan kicsit gestapósnak tűnik, de a gyakorlatban jól működik. Segítőkészebb is ott a társaság, pl amikor belevegősödött a lakóautóm üzemanyag rendszere, és nem volt nálam 17-es villáskulcs, beírtam a lakóautós és a Ford Transit csoportba, 10 percen belül többen is segítséget ajánlottak, fél óra múlva pedig oda is hozták a semmi közepére a 17-es villáskulcsot. Ha ide írok, szerinted mikor kaptam volna segítséget?

Előzmény: Bakancs4 (12522)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 12522

Adott egy Ape 50-es szétkapott állapotban,fényezés után. Tudtok valakit aki összerskná?

Tartok tőle , hogy itt aligha lehet az ilyenféle kérdésekhez segítséget kapni . Ezen a fórumon nagyon kevés ember van , és azok is jobbára az APE tulajdonosok közül a MÁSIK fajtát képviselik . Ugyanis az EGYIK fajta APÉ-s megveszi a járgányt , használja valamilyen célra ( ez jobbára reklám és/vagy utcai étkezős-büfés alkalmazás ) , ha pedig gond van vele akkor szervizeltetni óhajtaná , ahogyan bármilyen más műszaki terméket -- mosógépet , autót , permetezőt vagy gázkazánt .  Ezzel szemben a MÁSIK fajta társulat hobbiból tart ilyen járművet , gyakorlatilag sajátkezűleg szervizeli , gyakorta közlekedik is vele , kapcsolatot tart fenn a hasonszőrű APÉ-s gyanús elmeállapotú embertársaival , olykor találkozókra jár , extrém esetben a lábon a járgánnyal .  

Ennek a fórumnak az összes hozzászólását olvastam , mert 1993 óta Apézom , de valahogy nem jut eszembe egy szerelő se akit ezeken az oldalakon ajánlottak volna APE ügyben .  Azok a fórumlakók akik képesek lennének összerakni egy ilyen járgányt azok pedig  saját verdájuk közelébe se jutnak időhiány miatt . Ha mégis bevállalja valaki akkor autószerelő óradíjat túlszárnyaló gázit fog kérni érte -- szerintem legalábbis .

Én érintve vagyok a másik fórumon is ( Aixam , moped vagy autó ? ) ott egyértelmű a tapasztalat : semmilyen normál autószerelő nem hajlandó mopedautóhoz nyúlni . Gyanúm szerint az APE is hasonló mostohagyerek lehet : sem az autószereleők , sem a robogószerelők nem hajlandók kézbevenni . Persze valahol csak szervizelik ezeket , az nem lehet , hogy az összeset a tulajdonosok bütykölgetik . 

Bakancs4 Creative Commons License 2020.06.10 0 0 12521

 Piaggio APE jobb-hátsó része megadta magát .

 

Hát csúnya történet , elképzelésem sincs honnan lehetne pótolni ezt a portárcsát -- mintha ez lenne a neve .

 

Ha túl nagy a kép ( és amiatt nem engedi beölteni )  akkor le kell kicsinyíteni .

 

 

 

 

 

 

SySC5 Creative Commons License 2020.06.09 0 0 12520
SySC5 Creative Commons License 2020.06.09 0 0 12519

Sziasztok!
Lent említett Piaggio APE jobb-hátsó része megadta magát a kép szerint.
Tudtok-e valamilyen módon segíteni? (bontott, nem horror új, helyettesítő, stb. ):(

 

https://thumb2.indafoto.hu/2/1/262111_8984fb95fa0631ece98aaa5cd43a428e/26713075_e58de24292b199adc9d42d2e3c3ef1dc_xs.jpg

 

https://thumb2.indafoto.hu/2/1/262111_8984fb95fa0631ece98aaa5cd43a428e/26713077_46d8275048580acae925c4e352114fc0_xs.jpg

 

VA92 Creative Commons License 2020.06.09 0 1 12518

Sziasztok. Adott egy Ape 50-es szétkapott állapotban,fényezés után. Tudtok valakit aki összerskná? Illetve vajon mennyibe kerül egy ilyen művelet kb.? Köszi előre is. Fontos lenne mielőbb.Jelenleg ilyen állapotban várja a folytatást,ahogy a fotókon látható.Az alkatrészek 99%-a megvan hozzá.

Bakancs4 Creative Commons License 2020.06.08 0 3 12517

Ha jól meggondolom akkor ez volt ez első olyan találkozó Doromláson ahova LÁBON háromkerekű járgány jött . Ez még a balatoni találkozókon is nagyon ritka . Keveset fotóztam . 

 

Előzmény: Bakancs4 (12501)
WooDoo Creative Commons License 2020.06.06 0 0 12516

Jók ezek a sinbiciklik, nálunk is megszűnt a vasúti forgalom, tök jó lenne rajta bringázni, de gondolom nem olyan egyszerű az se mifelénk...

Előzmény: M.Ince (12514)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 12515

Az , hogy egy jármű stabil-e valószínűleg nem sokat számít . Ha számítana akkor SOHA nem adtak volna rendszámot egyetlen oldalkocsis motorkerékpárra sem . Márpedig a jelenlegi szabályozás szerint egy ilyen aszimmetrikus jármű ugyanakkora sebességgel vehet részt a forgalomban mint a kétkerekű társa vagy egy normál személygépkocsi . Nekem elvileg van jogosítványom a világ összes létező oldalkocsis motorjára -- de ezt tudom , hogy már 30-40-es tempónál is nagyon komoly gondjaim lennének a stabilitással és irányítással .

Előzmény: WooDoo (12512)
M.Ince Creative Commons License 2020.06.05 0 0 12514

És ilyenek is voltak:

Előzmény: WooDoo (12508)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 12513

Több mint 100 éve készülnek derékban csuklós triciklik , egy részük rendszámos járműként vett-vesz részt a forgalomban .

Előzmény: WooDoo (12510)
WooDoo Creative Commons License 2020.06.05 0 0 12512

Ezeknek ackermann  kormányzása van, az biztosan stabilabb, mintha derékban csuklana a járgány, mint a Rába Steiger...

Előzmény: VolksrodZoli (12511)
VolksrodZoli Creative Commons License 2020.06.05 0 0 12511
Előzmény: WooDoo (12508)
WooDoo Creative Commons License 2020.06.05 0 0 12510

Erős a gyanúm, hogy egy ilyen barkácsolt Simson tricikli, pláne a középen csuklós, kiverné a biztit a közlekedési hatóságnál. Van az a gumi szabályuk, hogy az átalakítás során nem változhatnak a jármű közlekedés biztonsági tulajdonságai. Ha bele lehet passzírozni a kerti traktor kategóriába, akkor persze legális is lehet...

Előzmény: Bakancs4 (12509)
Bakancs4 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 12509

Nagyon rég láttam ilyen 3 kerekű Simsont, nem tudom egyáltalán lehetne-e egyáltalán legálisan közlekedni vele.

 

Miért ne lehetne ?

 

Előzmény: WooDoo (12508)
WooDoo Creative Commons License 2020.06.05 0 0 12508

Gyerekkoromban sok Simson Schwalbe-ból faragott 3 kerekű járgányt láttam az utakon. Az egyik változatnál elöl volt a plató, amit el lehetett fordítani kanyarodáskor, és a Schwalbe hátulját faragták hozzá. Mondjuk ez elég instabil jármű lehetett. A másik megoldás az volt, amikor a Schwalbe elejét építették fixen az utánfutó elé, és az egyik hátsó kereket hajtották meg. Ez se lehetett valami atom stabil jármű, de gondolom nem nagyon ment 20 km/h-nál gyorsabban, olyan kis sebességnél meg még nem szitál be a 2 kerekű motor első kereke. Nagyon rég láttam ilyen 3 kerekű Simsont, nem tudom egyáltalán lehetne-e egyáltalán legálisan közlekedni vele.

 

Az én 30 éves IFA utánfutómnak meg van a gyári adattáblája, ami nagyon hasonlít ahhoz, ami a Simson Schwalbéban van. Talán olyan trájkot kellene faragnom, aminek egy Schwalbe az eleje, senki meg nem tudná mondani, hogy a 90-es években nem csinált ilyet az IFA cég. A Simson SR-ből is volt gyári 3 kerekű, Albatros néven, abban difi is van.

https://images.app.goo.gl/Be81uyqKuotUtbvV9

WooDoo Creative Commons License 2020.06.05 0 0 12507

A motorcserét le is papírozod?

Előzmény: VolksrodZoli (12505)
WooDoo Creative Commons License 2020.06.05 0 1 12506

Csak alvázas érdekel, Amica, Charly, esetleg egy Lambretta, de az gondolom arany árban lenne.

 

Tervezgetek egy ideje egy olyan 3 kerekű járgányt, amit utánfutóként húzhatnék a lakóautóval, ha meg leaakasztom a horogról, behehetnénk vele olyan zónákba, ahonnan a youngtimer lakóautóm ki van tiltva. Vettem egy NDK-s IFA utánfutót, ez pillekönnyű, és két külön lengőkarja van, nem pattog mint a gumi torziós futók. Ebből lenne a járgány hátulja, az eleje meg felhajtható lenne. Ha lehajtom tuk-tuk, ha felhajtom utánfutó. A futó papírjai rendben vannak, frissen le is van műszakiztatva, csak az első futóműhöz kellene valami csővázas megoldás. De ha nem lesz más, megcsinálom valami motorkerékpár elejéből. Csak jobb lenne valami gyári 3 kerekű váz, mert annak jó a futómű geometriája, a motorkerékpárok első futóművének nem jó az utánfutása. 

Előzmény: monogram (12503)
VolksrodZoli Creative Commons License 2020.06.04 0 0 12505

Üdvözöllek!

 

Most próbalom az enyém motorját feléleszteni, és akkor lesz egy eladó 5 sebességes 12 colos kerekű külső generátoros olaj hűtős léghűtéses dízel motorom. (bármiért is, de fixám az automata váltós vízhűtéses benzines blokk. szóval ebbe az irányba haladok, de kell a 2 ülés, hogy ne az ölemben furikázzam a gyerekem) 

Előzmény: SySC5 (12504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!