Az , hogy egy jármű stabil-e valószínűleg nem sokat számít . Ha számítana akkor SOHA nem adtak volna rendszámot egyetlen oldalkocsis motorkerékpárra sem . Márpedig a jelenlegi szabályozás szerint egy ilyen aszimmetrikus jármű ugyanakkora sebességgel vehet részt a forgalomban mint a kétkerekű társa vagy egy normál személygépkocsi . Nekem elvileg van jogosítványom a világ összes létező oldalkocsis motorjára -- de ezt tudom , hogy már 30-40-es tempónál is nagyon komoly gondjaim lennének a stabilitással és irányítással .
Erős a gyanúm, hogy egy ilyen barkácsolt Simson tricikli, pláne a középen csuklós, kiverné a biztit a közlekedési hatóságnál. Van az a gumi szabályuk, hogy az átalakítás során nem változhatnak a jármű közlekedés biztonsági tulajdonságai. Ha bele lehet passzírozni a kerti traktor kategóriába, akkor persze legális is lehet...
Gyerekkoromban sok Simson Schwalbe-ból faragott 3 kerekű járgányt láttam az utakon. Az egyik változatnál elöl volt a plató, amit el lehetett fordítani kanyarodáskor, és a Schwalbe hátulját faragták hozzá. Mondjuk ez elég instabil jármű lehetett. A másik megoldás az volt, amikor a Schwalbe elejét építették fixen az utánfutó elé, és az egyik hátsó kereket hajtották meg. Ez se lehetett valami atom stabil jármű, de gondolom nem nagyon ment 20 km/h-nál gyorsabban, olyan kis sebességnél meg még nem szitál be a 2 kerekű motor első kereke. Nagyon rég láttam ilyen 3 kerekű Simsont, nem tudom egyáltalán lehetne-e egyáltalán legálisan közlekedni vele.
Az én 30 éves IFA utánfutómnak meg van a gyári adattáblája, ami nagyon hasonlít ahhoz, ami a Simson Schwalbéban van. Talán olyan trájkot kellene faragnom, aminek egy Schwalbe az eleje, senki meg nem tudná mondani, hogy a 90-es években nem csinált ilyet az IFA cég. A Simson SR-ből is volt gyári 3 kerekű, Albatros néven, abban difi is van.
Csak alvázas érdekel, Amica, Charly, esetleg egy Lambretta, de az gondolom arany árban lenne.
Tervezgetek egy ideje egy olyan 3 kerekű járgányt, amit utánfutóként húzhatnék a lakóautóval, ha meg leaakasztom a horogról, behehetnénk vele olyan zónákba, ahonnan a youngtimer lakóautóm ki van tiltva. Vettem egy NDK-s IFA utánfutót, ez pillekönnyű, és két külön lengőkarja van, nem pattog mint a gumi torziós futók. Ebből lenne a járgány hátulja, az eleje meg felhajtható lenne. Ha lehajtom tuk-tuk, ha felhajtom utánfutó. A futó papírjai rendben vannak, frissen le is van műszakiztatva, csak az első futóműhöz kellene valami csővázas megoldás. De ha nem lesz más, megcsinálom valami motorkerékpár elejéből. Csak jobb lenne valami gyári 3 kerekű váz, mert annak jó a futómű geometriája, a motorkerékpárok első futóművének nem jó az utánfutása.
Most próbalom az enyém motorját feléleszteni, és akkor lesz egy eladó 5 sebességes 12 colos kerekű külső generátoros olaj hűtős léghűtéses dízel motorom. (bármiért is, de fixám az automata váltós vízhűtéses benzines blokk. szóval ebbe az irányba haladok, de kell a 2 ülés, hogy ne az ölemben furikázzam a gyerekem)
Kacérkodom egy elektromos 3 kerekű járgány építésével, de mindenképpen egyedi karosszériával csinálnám. Esetleg van valakinek egy eladó alváza, olvasható alvázszámmal? Karosszéria, motor nem érdekel.
Mivel a járványmizéria első hulláma láthatóan lecsengett , ezért az eredetileg tervezett időpontban tartanék egy találkozót Doromláson ( Bogyiszló , Duna-part , gátőrház ) , jövő szombaton , vagyis június 6-án . Az esetleges részvételi szándékot kérem jelezzétek .
Értem . Ha valaki idefordul és segítséget kér annak a lehetőség szerint igyekszünk a javára lenni . Nyilván én se fogok senki után menni , hogy rátukmáljam magam a dolgaira .
Én se tolom fel magam a fészbúkra , ezek szerint ő se akar itt megjelenni -- megvannak a bogarink . A magam részéről még elérhető vagyok privátban ( ímél/telefon/személyesen ) de van elég dolgom -- a saját Sulkymat kéne életre lehelni , ki se merem számolni hány éve áll . És most se vele foglalkozom .
Köszönöm a képeket, a fiatalember annyit mondott nekem is hogy nincs a gépben C.D.I, és fesszabályzó, illetve hogy nem tudja hogy a blokkból feljövő 4 és 6 vezetékes kábelkötegekkel mit kezdjen a robogójáról átrakta a cdi de azzal sem indult, igazából feladta és inkább eladná, mondjuk a képeidből átküldök neki a gyújtással kapcsolatos részt de az hogy nem indul 1000 más ok is lehet, nekem messze van hogy bármit is érdembe tudjak segíteni.Ide meg nem akar belépni valami ismeretlen okból.
Ja , a kép ( fékdob ) alapján Piaggio motorosnak tűnik . Nem világos , hogy mi van a villamosságával . Valami nem működik ? Valamik nem működnek ? Kiszereltek belőle kábeleket ? Kiszerelték az összes vezetéket ? Netán leégett a komplett villamos hálózat ?
Elég esélytelen kapcsolási rajzot szerezni hozzá , ugyanakkor meglehetősen primitív vezetékelés van benne -- legalábbis egy normál gépkocsihoz képest .
Nekem is van ilyen kivitelű (vasorrú , Ape motoros ) Sulkym , villamos oldalról nem egy túlbonyolított szerkezet . Ha valakin segít : eljöhet és megnézheti ez enyém vezetékelését , az lényegében gyári . De én nem vackolnék vele -- sorba bekötném a fogyasztókat és kapcsolókat .
És tényleg nekem nem fog mert nem magamnak kértem, és mert tök hülye vagyok az elektronikához,igaz még annó az ecserin vettem kosárba egy simsont váz nélkül, na azon csináltam vezetékelés fehér és kék kábellal, olyan volt a medicorban sok, na azóta semmi komoly... igazából egy 3.kerületi emberre irtam rá sulky ügyben aztán ő kért segítséget, mert fel szeretne támasztani egy gépet, vagy még beteg állapotban elcserélni, már reklamált is :), hogy a rajz nagyon homályos :) , és tényleg ha telefonról nézi az ember..... a képek alapján PK blokk van benne
Helló érdeklődnék, van e valakinek a birtokában sulky elektromos bekötési rajz, lámpák , index,gyújtás stb..... persze tudom hogy nincs de valami nünüke ábra is megteszi, Köszi
Érdekes megközelítés . A dízel mopedautók ( az 50-60-as utazójukkal és a 400-450- kilójukkal ) sem esznek annyira keveset , mint az ember várná . Olykor legendisztikus adatokat produkálnak egyes gépkocsik :
Ehhez képest egy mopedautó sokat eszik . És ezek szerint ugyanez hozza a elektromos párhuzamnál is ... Pali bátyám egykori elektromos Pulija sem volt takarékos .
(Idézet a fenti népítéletből : Mindezzel a komotós és ki-be kapcsolós ECO móddal 4,0 - 4,2 literes fogyasztás tudok elérni a városban, ami nagy szó a budapesti közlekedési helyzeteket figyelembe véve. Sztrádán szintén ECO módban 110-120 km/h sebességnél 3,2 - 3,5 eszik a csöppség, úgy hogy a 30 literes tartállyal kb. 900-950 km a hatótávja. )
Az én ősöreg R-4-esem (Bakancs ) az 50-es években konstruált egytorkú nagyon primitív porlasztós , csak mechanikus fordulatszámszabályozós előgyújtáskorrekcióval ellátott hosszú löketű benzinmotorjával és azzal a dobozszerű karosszériájával amin mindenféle örvénykeltő egyeletlenségek voltak közel 90-es utazósebességnél 5 liter alatt fogyasztott . Ismerősöm pedig a kétütemű Trabantjából tudott 3,7-es fogyasztást kiügyeskedni ( robbanásig fújt gumik és alig 50-es utazósebesség ) . De a Piaggio ApeCarom ( 3 kerék , 218 ccm-es kétütemű benzinmotor ) is össze tudta hozni a 3,2-es rekordját .
Érdekes dolog ez a méricskélés .
Engem a mopedautó ( illetve a 3 kerekű járgányaim ) menetellenállása érdekelne , ezt vagy vontatással , vagy ismert hajlásszögű lejtőn gurulással lehetne megállapítani .
Az elektromos mopedautóim sokat fogyasztanak szerintem. A Stella 8 kWh körül fogyaszt, de gondoltam azért, mert olcsó kínai alkatrészekből raktam össze. Vettem egy gyári elektromos Ligiert, de az meg 10 kWh-t fogyaszt, és még nem is megy olyan gyorsan, mint amit én barkácsoltam. Mivel ingyen van az áram, nem húsbavágó kérdés a fogyasztás, de bosszant, hogy egy 1,5 tonnás elektromos gépkocsi is ugyan ennyit eszik 4 személlyel.
Azon gondolkodtam, egy 3 kerekű járgány fogyasztása talán közelebb lenne egy motoréhoz. Az elektromos Babettám csak 2 kwh-t fogyaszt...