Ja , a kép ( fékdob ) alapján Piaggio motorosnak tűnik . Nem világos , hogy mi van a villamosságával . Valami nem működik ? Valamik nem működnek ? Kiszereltek belőle kábeleket ? Kiszerelték az összes vezetéket ? Netán leégett a komplett villamos hálózat ?
Elég esélytelen kapcsolási rajzot szerezni hozzá , ugyanakkor meglehetősen primitív vezetékelés van benne -- legalábbis egy normál gépkocsihoz képest .
Nekem is van ilyen kivitelű (vasorrú , Ape motoros ) Sulkym , villamos oldalról nem egy túlbonyolított szerkezet . Ha valakin segít : eljöhet és megnézheti ez enyém vezetékelését , az lényegében gyári . De én nem vackolnék vele -- sorba bekötném a fogyasztókat és kapcsolókat .
És tényleg nekem nem fog mert nem magamnak kértem, és mert tök hülye vagyok az elektronikához,igaz még annó az ecserin vettem kosárba egy simsont váz nélkül, na azon csináltam vezetékelés fehér és kék kábellal, olyan volt a medicorban sok, na azóta semmi komoly... igazából egy 3.kerületi emberre irtam rá sulky ügyben aztán ő kért segítséget, mert fel szeretne támasztani egy gépet, vagy még beteg állapotban elcserélni, már reklamált is :), hogy a rajz nagyon homályos :) , és tényleg ha telefonról nézi az ember..... a képek alapján PK blokk van benne
Helló érdeklődnék, van e valakinek a birtokában sulky elektromos bekötési rajz, lámpák , index,gyújtás stb..... persze tudom hogy nincs de valami nünüke ábra is megteszi, Köszi
Érdekes megközelítés . A dízel mopedautók ( az 50-60-as utazójukkal és a 400-450- kilójukkal ) sem esznek annyira keveset , mint az ember várná . Olykor legendisztikus adatokat produkálnak egyes gépkocsik :
Ehhez képest egy mopedautó sokat eszik . És ezek szerint ugyanez hozza a elektromos párhuzamnál is ... Pali bátyám egykori elektromos Pulija sem volt takarékos .
(Idézet a fenti népítéletből : Mindezzel a komotós és ki-be kapcsolós ECO móddal 4,0 - 4,2 literes fogyasztás tudok elérni a városban, ami nagy szó a budapesti közlekedési helyzeteket figyelembe véve. Sztrádán szintén ECO módban 110-120 km/h sebességnél 3,2 - 3,5 eszik a csöppség, úgy hogy a 30 literes tartállyal kb. 900-950 km a hatótávja. )
Az én ősöreg R-4-esem (Bakancs ) az 50-es években konstruált egytorkú nagyon primitív porlasztós , csak mechanikus fordulatszámszabályozós előgyújtáskorrekcióval ellátott hosszú löketű benzinmotorjával és azzal a dobozszerű karosszériájával amin mindenféle örvénykeltő egyeletlenségek voltak közel 90-es utazósebességnél 5 liter alatt fogyasztott . Ismerősöm pedig a kétütemű Trabantjából tudott 3,7-es fogyasztást kiügyeskedni ( robbanásig fújt gumik és alig 50-es utazósebesség ) . De a Piaggio ApeCarom ( 3 kerék , 218 ccm-es kétütemű benzinmotor ) is össze tudta hozni a 3,2-es rekordját .
Érdekes dolog ez a méricskélés .
Engem a mopedautó ( illetve a 3 kerekű járgányaim ) menetellenállása érdekelne , ezt vagy vontatással , vagy ismert hajlásszögű lejtőn gurulással lehetne megállapítani .
Az elektromos mopedautóim sokat fogyasztanak szerintem. A Stella 8 kWh körül fogyaszt, de gondoltam azért, mert olcsó kínai alkatrészekből raktam össze. Vettem egy gyári elektromos Ligiert, de az meg 10 kWh-t fogyaszt, és még nem is megy olyan gyorsan, mint amit én barkácsoltam. Mivel ingyen van az áram, nem húsbavágó kérdés a fogyasztás, de bosszant, hogy egy 1,5 tonnás elektromos gépkocsi is ugyan ennyit eszik 4 személlyel.
Azon gondolkodtam, egy 3 kerekű járgány fogyasztása talán közelebb lenne egy motoréhoz. Az elektromos Babettám csak 2 kwh-t fogyaszt...
A háromkerekűek csúcssebessége elég tág határok között váltakozik . Az én ApeCarom fénykorában síkon elment közel 70-ig , de 60-nal tartósan lehetett vele utazni . Úgy tudom , ha nagyobbra reszelik a dugattyún az ablakot akkor 80-ig elzargatható . Állítólag . Amikor lejtőn 60 fölé gyorsult akkor éreztem , hogy instabilabbá vált , vagyis a hirtelen kormánymozdulatok feltehetőleg boruláshoz vezettek volna .
A rövidebb tengelytávú Sulkym jó ha az 50-esbe belekóstolt , de annak is létezik erősebb motorú változata (gyárilag) az nyilván gyorsabb . A Mirage-t készítették 2 hengeres 250-es , 13 lóerős BCB motorral , az nyilván fürgébb jószág volt .
Magyarsanyikapitány valami Hexagon blokkal tunigolta meg az Amica-ját , azt 90-ig merte húzni .
Háromkerekűt nyilván tudni kell vezetni , lényeges a kanyarvételi sebesség helyes megválasztása , illetve , hogy kanyarba nem fékezek -- ez utóbbi azoknak akik nem tudnak ( nem szoktak ) kétkerekű járművet vezetni újdonság ; a pályaelhagyásos balesetek szerintem ennek számlájára írhatók .
Ha azon múlik akkor nyugodtan építhetsz ilyenféle járművet . Számomra a borulékonyságnál zavaróbb tényező az alacsonyabb menetkomfort : minden döccenőt-kátyút megtalál valamelyik kerék -- amin persze 10-es diagonál gumi van ...
Az én Sulkym 45-el ment maximum. 40-es utazóval jártam vele. Arra azért oda kellett figyelni, ha az ember odaér egy kereszteződéshez és még a halványpiros előtt elakar kanyarodni, akkor a lendületet vissza kellett venni.
Kb. mekkora sebességgel lehet biztonságosan közlekedni ezekkel a 3 kerekű járgányokkal? Elektromos hajtással 55-60 km/h sebességet simán tudnának, gondoltam rá, hogy poénból építeni kellene egyet. Egyszer kipróbáltam egy Ape-t, az kb 40-el ment, de nem is nagyon mertem volna vele gyorsabban menni...
Kedves Fórum Társaim! Szeretném közölni veletek hogy sok Piaggio APE-hoz és Sulky-hoz való bontott,és új alkatrészeim vannak eladóak! Ha valakinek szüksége van valamilyen alkatrészre nyugodtan írja meg vagy telefonáljon: 06-20/986-2525 ----06/62-473-860. Amennyiben tudok,segítek! Üdv: Misibácsi Szegedről.
Ezen már én is tűnődtem . Maga a vonó jármű egyértelműen motoros tricikli , vagyis L5e motorkerékpár . Viszont a vontatmánnyal egy egységként vesz részt a forgalomban . Ettől függetlenül szerintem L5e-s tricikli utánfutóval és passz .
Persze lenne riadalom a megyei vizsgabázison amikor megjelenne a vizsgálóakna szélén a frissen magánimportált Pentaro honosítás céljából ...
Nem akarok versengeni, de én az apámmal 1971-ben egy zöld Riga 4-essel Egerből (Kecskemét - Dunaföldvár - Simontornya érintésével) Balatonfüredre motoroztam. Most néztem meg a térképen, hogy ez kb. 322km. Haza Budpesten keresztül jöttünk, és a "Népligetben" megnéztünk egy gyorsasági mozorversenyt is. (Érdekességként: 1966 nyarán elkerékpároztam (Pajtás 3/4-es kerékpár) ugyancsak apámmal Egerből (Andornaktálya - Nyékládháza - Polgár útvonalon) Hajdúdorogra. Ez 114 km. Kalandvágyból másnap átmentünk Debrecenbe, ~40 km.
Eddig szerencsésen megúsztam a dolgokat , 2016 augusztusában törtek be a házba , de akkor még nagyon kevés dolgot tároltam ott , csak néhány nagyon jelentéktelen apróságot vittek el . Egy akvárium tűnt el az udvarból , kiszerelték az egyik roncs JDM mopedautó fűtőmotorját , illetve Casalini az amúgy is törött szélvédőjét zúzták be .
Ez 5 év termése , nagyon kedvező . A vasat most kevésbé lopják mert nagyon lement az ára .
Az a szerencsétlen Twin 540 érdekes , most így alulról nézve látom , hogy nem olyan az első futóműve , mint az enyémé . A kerekeket és a futóművet érdemes lenne elmenteni , ha ne lenne olyan iszonyat messze ezt-azt megérné kivenni belőle .
Mindig tiszteltem az efféle kalandorokat . Én gimnazistaként 1983 szeptemberében egy péntek délután a Verhovinnámmal ( ilyennel , nem ezzel , de ilyen volt )
Elmentem Lengyelből a Dombóvár-Nagykanizsa útvonalon Zalaegerszeg mellé , majd vasárnap vissza . Mai ésszel hallatlanul merész vállalkozás volt ez a 2x220 km-es túra , mindenféle telefon és számottevő pénztartalék nélkül , minimális technikai tudással . De édesapám felesége az előző férjével 1969-ben egy Danuviával Velencébe ( Olaszország !!! ) motoroztak el . A Hanzelka-Zikmund-féle Tatra 87 autótúra https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanzelka_%C3%A9s_Zikmund is ebbe a társulatba tartozik . Nem véletlen , hogy a cseh páros útjáról magyarul megjelent összes könyve nevelőanyám első , fiatalon elhunyt férjének megvolt , azokat jelenleg én tárolom a korábban említett külterületi telek lakatlan kis házában . az Persze minél kisebb a járgány annál ütősebb a dolog .
Bervám ugyam nincs -- néhai édesapám használt még születésem előtt , de iszonyat romlékony szerkezet volt -- de Panni robogóm és Dongóm van . Hát azokkal is alakítottak gátlástalan eleink . Próbálom beleélni magam az akkor közlekedési , jogi , hírközlési viszonyokba -- hát merész játék , az biztos . Jó , tudom , Petőfi is gyalog ment Debrecenből Pestre , télen , térkép és közvilágítás , kövesút nélkül . Nem tudom mennyire lesz olvasható -- ha mégse , akkor aki kéri annak átküldöm privátban .