Az autóm egy 2001-es 1,9D Peugeot Partner. A következőben kérném a segítségeteket:
1-2 es fokozatban ,érzésre minen oké, 3-asban 2700 rpm fölé nem megy a fordulat, hiába nyomom nem akar mennin néha néha be is dadof a motor ilyenkor.
Nagy nehezen a fokozatok felkapcsolgatásával 100km/h a maximum. Az izzító gyertyák teljesen újak. Merre induljak a hiba kereséssel? Azt a tippet kaptam, hogy esetleg az EGR szeleppel lehet gond...A kocsiban 280 ekm van és eddig ilyet nem csinált.
Köszi...az előző Berli-men a szerelőm /Vácon/ tette rendbe a hidat... a mostanin meg még nem jelentkeztek a szokásos problémák, de ha eljön az ideje valószínűleg Veresre viszem....
Alvázszám utolsó 8 karaktere alapján kellene kapcsolási rajzot nézni és nem a Hayne's-ben. ;-)
Amúgy valószínűleg a motorvezélő kapcsolná a ventilátorokat. Először a kábelezést nézném (mérném) végig. Ha az jó és pl. a motorvezérlő megfelelő szálját (vagy száljait) letestelve elindul(nak) a ventilátor(ok), akkor az a kérdés, hogy a vezérlő miért nem vezérli őket.
2006-os Partner Freeway hátsó híd beállt mint a szeg, nem terpeszt nem nyikorog ez fix mint ha össze lenne heggesztve :-) van tapasztalatotok hol vegyek felújított hidat, vagy a sajátom javítása jobb megoldás lenne?
Volna egy Peugeot Partner 2.0 Hdi Freeway 2004-es autóm! Egyszerűen elkezdett akadni a váltó! Járó motornál alig tudom berakni 1-esbe, máskor simán, mint a vaj becsúszik! Nem tudom, esetleg van e valakinek Budapesti bevált szerelője, vagy tippje mi lehet a gond?
Tanácsot szeretnék kérni: lengéscsillapító csere lesz a Berlingón, nézegetem az alkatrész kereskedők oldalait, de...., a gázos vagy az olajos lengéscsillapító a jobb választás? A márkanevekben mennyire lehet még megbízni?
Üdv, sziasztok! Na, bocs a pontatlan fogalmazásért, nem vagyok szakmabeli. :)) Mentségemre szolgáljon, hogy volt két I-es Berlingom, kinézetre és színre is tök egyforma, ráadásul egy időben. Az egyik még a 90-es években készült, a másik 2002-ben. Akkor volt alkalmam összehasonlítgatni, és arra jutottam, hogy épp csak annyit variáltak rajta, hogy szinte semmit sem lehet áttenni egy az egyben a másikba. Lehet, hogy az 1.4-es motoron lényegileg semmit nem változtattak, de a fiatalabb eleve katalizátoros volt, az új motoron már a gyertyákra volt ültetve a hosszú trafó, a régin oldalt volt és gyújtókábelek. A légszűrő környéke is más volt, meg a generátor is. A hőgombák sem ugyan ott voltak, más volt az olajszűrő is, nem ez a műanyag házas, hanem fém és feltekerhető. Szóval a 2002-est hívtam "újabb motornak". :)
Nos, ezek után visszatérve a problémámra, sikerült valamivel közelebb kerülni a megoldáshoz. A relédoboz felújításán túl vagyok, relék és foglalatban a saruk csere. A két gomba közül a kétvezetékes csere, a motor oldalában lévő egyvezetékes még nem (erre voltam kíváncsi, melyik mit csinál, ha tudja valaki). A jelenség sajnos nem változott. Viszont észrevettem, hogy ha a klíma be van nyomva, akkor elindul félgőzzel a két ventilátor, ahogy normális. Utána ha melegedni kezd a motor, rendesen bekapcsol a teljes fordulatszám. Szépen fél állás körül marad a hőmérő. Ezt kikapcsolt klímával nem csinálja meg. Akkor felmegy 3/4-ig, de ventilátor sehol. Tehát röviden, a hűtés nem kapcsol be, csak ha a klíma is megy. :) Nézegetem a Haynes-ben a kapcsolási rajzot. :)
..."már az újabb motor"... ? én is kíváncsi lennék melyik az ,... :-)) ...lehet hőgomba ..de akár a vezérlő relé/k kimúlása, esetleges kontakt hibája ..
Üdv! Meg tudná mondani valaki, hogy I-es Berlingonál (2002-es, már az újabb motor) melyik a ventilátor kapcsoló hőgomba? Klímás az autó, nem tudom számít-e valamit. A blokkban is láttam két hőgombát, és néztem a hűtőt, azon viszont semmi. Viszont gyanús, hogy ez okozza a mutató vándorlását, mert nem hallom, hogy bekapcsolna a hűtés. Menetszéltől visszahűl. Köszi!
Sziasztok. 98'-as partnerről eltűnt a féklámpa. Biztosìték cserével kezdeném a hiba feltárást, de nem tudom melyik bizti lehet. Folytatásként izzócsere majd fékgomba csere a terv. Nem vagyok autószerelő, nem értek a villamossághoz. Okosabb ötlet?
Én is átéltem nagyon hasonlót, és mindent cseréltünk mi is, amit felsoroltál. Nem múlt el. Folytatódott a féltengely cserével (szerencsére volt egy bontott), csattanás maradt, sőt egyre ijesztőbb lett. Nekem járdáról, fekvőrendőrről való "ledöccenéskor" adta elő, és balra kanyarodáskor, ha volt valami szintkülönbség. A megoldás végül valami futómű és kasztni közötti kötőelem cseréje lett jobb oldalon, szerintem a lengővilla végén. Nem tudom a nevét, de eléggé fogyóeszköz. Ilyen fém borítású gumi szilentek rémlenek, az egyik az füles. Minden ilyesmit érdemes kicserélni azon a környéken, mert azonos állapotúak.
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki tudja-e hogyan kell lecserélni a kangoo váltógombját? Úgy látom mintha rá lenne préselve. Nem akarok benne kárt tenni.
...nem régiben én is így gondoltam ...tipikus kutyacsont kopogást produkált, de a csere sem segített...aztán csak meg lett a tettes ... igen még esetleg a lengőkar szilent is lehet ...
Szerintem kicsi az esélye mivel a futómű adja ki a csattanós hangot, de megnézem, mert semmi sem lehetetlen! Máshol is kérdeztem már, ott jogosan írták, hogy a Berlingo-k hajlamosak a rúgótörésre és a lengókat csapágya is okozhat ilyen kis kellemetlenséget!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott már más is ezzel a problémával!
1,4 Berlingo Multispace első lengéscsillapítója akkorát üt mikor egy kis szint különbség van két aszfaltozott rész között, mintha ki akarna szakadni a helyéről! A vicc, hogy nem akkor üt mikor rá megyek a szint különbségre hanem mikor lejövök róla (pl. átmegyek egy agyon használt fekvőrendőrön lassan ahogy kell és olyan mint,ha "ki pörögne/kaparna a kerék") csattan egy hatalmasat!
Még mielőtt mindenki a gátlóval jönne csak mondom, hogy az cserélve volt a stabilizátorral,a gömbfejjel, talpassal, toronycsapággyal és torony szilenttel együtt! A rugóhoz a lengőkarhoz és a tartó rúdhoz nem nyúltunk még!!
A rúgóra tippelünk, de csak tipp (bár annyiba kerül mint a lengéscsillapító...)....
Van valakinek bármilyen ötlete is még a nagyon hülyeséget is meghallgatom!