Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kombis Laci Creative Commons License 2018.10.10 0 0 7063

Üdv Mindenkinek!

 

Az autóm egy 2001-es 1,9D Peugeot Partner.
A következőben kérném a segítségeteket:

1-2 es fokozatban ,érzésre minen oké, 3-asban 2700 rpm fölé nem megy a fordulat, hiába nyomom nem akar mennin néha néha be is dadof a motor ilyenkor.

Nagy nehezen a fokozatok felkapcsolgatásával 100km/h a maximum. 
Az izzító gyertyák teljesen újak. Merre induljak a hiba kereséssel? Azt a tippet kaptam, hogy esetleg az EGR szeleppel lehet gond...A kocsiban 280 ekm van és eddig ilyet nem csinált.

 

Köszönöm előre is!

soryton Creative Commons License 2018.10.07 0 0 7062

Köszi...az előző Berli-men  a szerelőm /Vácon/ tette rendbe a hidat... a mostanin meg még nem jelentkeztek a szokásos problémák, de ha eljön az ideje valószínűleg Veresre viszem....

Előzmény: FeZ_ (7060)
FeZ_ Creative Commons License 2018.10.07 0 0 7061

Alvázszám utolsó 8 karaktere alapján kellene kapcsolási rajzot nézni és nem a Hayne's-ben. ;-)

Amúgy valószínűleg a motorvezélő kapcsolná a ventilátorokat. Először a kábelezést nézném (mérném) végig. Ha az jó és pl. a motorvezérlő megfelelő szálját (vagy száljait) letestelve elindul(nak) a ventilátor(ok), akkor az a kérdés, hogy a vezérlő miért nem vezérli őket.

 

Előzmény: Cosimo (7052)
FeZ_ Creative Commons License 2018.10.07 0 0 7060

Ez ügyben Szentendrét érdemes elkerülni. ;-)

 

Előzmény: soryton (7059)
soryton Creative Commons License 2018.10.07 0 0 7059

...google a barátod ...   cseréltesd ki egy felújítottra.... többen is foglalkoznak vele az országban , attól függően hol laksz ....

Előzmény: Buga Sándor (7058)
Buga Sándor Creative Commons License 2018.10.07 0 0 7058

Üdv Mindenkinek!

 

2006-os Partner Freeway hátsó híd beállt mint a szeg, nem terpeszt nem nyikorog ez fix mint ha össze lenne heggesztve :-) van tapasztalatotok hol vegyek felújított hidat, vagy a sajátom javítása jobb megoldás lenne? 

Üdv: Sándor

soryton Creative Commons License 2018.09.13 0 0 7057

Sabján János Tel: 06-20-5699074.   ...ha minden igaz ez él....

Előzmény: soryton (7056)
soryton Creative Commons License 2018.09.13 0 0 7056

...a váltókulisszát kell végig nézni ...valószínű ott lesz a gond ....  Sabján Jánost sokan dicsérik ...azt hiszem a XV. kerületben dolgozik ...

Előzmény: Kriskó János (7055)
Kriskó János Creative Commons License 2018.09.12 0 0 7055

Tisztelt fórumtársak!

Volna egy Peugeot Partner 2.0 Hdi Freeway 2004-es autóm! Egyszerűen elkezdett akadni a váltó! Járó motornál alig tudom berakni 1-esbe, máskor simán, mint a vaj becsúszik! Nem tudom, esetleg van e valakinek Budapesti bevált szerelője, vagy tippje mi lehet a gond? 

Üdv 

FeZ_ Creative Commons License 2018.08.22 0 0 7054

Mindkét kérdésre a válasz az, hogy nagyjából tökmindegy. (lutri az egész)

 

Cseréltem már fél év után Sachs gátlót, mert sz@r volt, és noname kínait is láttam  már elmenni több évet is.

 

Előzmény: Józsi73 (7053)
Józsi73 Creative Commons License 2018.08.07 0 0 7053

Üdv. emberek!

 

Tanácsot szeretnék kérni: lengéscsillapító csere lesz a Berlingón, nézegetem az alkatrész kereskedők oldalait, de...., a gázos vagy az olajos lengéscsillapító a jobb választás? A márkanevekben mennyire lehet még megbízni? 

Cosimo Creative Commons License 2018.08.06 0 0 7052

Ja, már csak azt lenne jó tudni, hogy a klíma nélkül miért nem kapcsol be a ventilátor. Hogy haladjak is valamit...

FeZ_ Creative Commons License 2018.08.04 0 0 7051

No, akkor örülünk, mert már tudjuk, hogy egy benzines 1,4-es motorról beszélünk. ;-)

Azt a rengeteg leütést kár volt megtenned, ez a tizenvalahány is elég lett volna. :-P 

 

Előzmény: Cosimo (7050)
Cosimo Creative Commons License 2018.08.04 0 0 7050

 

Üdv, sziasztok! Na, bocs a pontatlan fogalmazásért, nem vagyok szakmabeli. :)) Mentségemre szolgáljon, hogy volt két I-es Berlingom, kinézetre és színre is tök egyforma, ráadásul egy időben. Az egyik még a 90-es években készült, a másik 2002-ben. Akkor volt alkalmam összehasonlítgatni, és arra jutottam, hogy épp csak annyit variáltak rajta, hogy szinte semmit sem lehet áttenni egy az egyben a másikba. Lehet, hogy az 1.4-es motoron lényegileg semmit nem változtattak, de a fiatalabb eleve katalizátoros volt, az új motoron már a gyertyákra volt ültetve a hosszú trafó, a régin oldalt volt és gyújtókábelek. A légszűrő környéke is más volt, meg a generátor is. A hőgombák sem ugyan ott voltak, más volt az olajszűrő is, nem ez a műanyag házas, hanem fém és feltekerhető. Szóval a 2002-est hívtam "újabb motornak". :) 

 

 

 

 

Nos, ezek után visszatérve a problémámra, sikerült valamivel közelebb kerülni a megoldáshoz. A relédoboz felújításán túl vagyok, relék és foglalatban a saruk csere. A két gomba közül a kétvezetékes csere, a motor oldalában lévő egyvezetékes még nem (erre voltam kíváncsi, melyik mit csinál, ha tudja valaki). A jelenség sajnos nem változott. Viszont észrevettem, hogy ha a klíma be van nyomva, akkor elindul félgőzzel a két ventilátor, ahogy normális. Utána ha melegedni kezd a motor, rendesen bekapcsol a teljes fordulatszám. Szépen fél állás körül marad a hőmérő. Ezt kikapcsolt klímával nem csinálja meg. Akkor felmegy 3/4-ig, de ventilátor sehol. Tehát röviden, a hűtés nem kapcsol be, csak ha a klíma is megy. :) Nézegetem a Haynes-ben a kapcsolási rajzot. :)

 

Előzmény: soryton (7049)
soryton Creative Commons License 2018.08.01 0 0 7049

..."már az újabb motor"... ?   én is kíváncsi lennék melyik az ,...  :-))   ...lehet hőgomba ..de akár a vezérlő relé/k kimúlása, esetleges kontakt hibája ..

Előzmény: FeZ_ (7048)
FeZ_ Creative Commons License 2018.08.01 0 0 7048

"már az újabb motor"

 

Az szuper.

Melyik újabb motor ? :-P

 

Előzmény: Cosimo (7047)
Cosimo Creative Commons License 2018.08.01 0 0 7047

Üdv! Meg tudná mondani valaki, hogy I-es Berlingonál (2002-es, már az újabb motor) melyik a ventilátor kapcsoló hőgomba? Klímás az autó, nem tudom számít-e valamit. A blokkban is láttam két hőgombát, és néztem a hűtőt, azon viszont semmi. Viszont gyanús, hogy ez okozza a mutató vándorlását, mert nem hallom, hogy bekapcsolna a hűtés. Menetszéltől visszahűl. Köszi!

soryton Creative Commons License 2018.07.22 0 0 7046

...a lámpa testen belüli csatlakozókra gondoltam, ott ahol az izzók kapják meg a delejt  ...  de nem ritka hogy a féklámpa kapcsoló adja meg magát ....

Előzmény: aszfaltszaggató (7044)
aszfaltszaggató Creative Commons License 2018.06.21 0 0 7045

Sziasztok. Van külön biztosìtéka a féklámpának?ha igen, akkor hol találom meg táblán belül? Hány amperos? 98-as partnerről van szó

aszfaltszaggató Creative Commons License 2018.06.21 0 0 7044

Széthúz, kifúj,wd40, összerak. Megvolt már, de azért köszönöm

Előzmény: soryton (7043)
soryton Creative Commons License 2018.06.20 0 0 7043

...vagy csak korrodált az érintkezők felülete...

Előzmény: aszfaltszaggató (7042)
aszfaltszaggató Creative Commons License 2018.06.20 0 0 7042

Sziasztok. 98'-as partnerről eltűnt a féklámpa.  Biztosìték cserével kezdeném a hiba feltárást, de nem tudom melyik bizti lehet. Folytatásként izzócsere majd fékgomba csere a terv. Nem vagyok autószerelő, nem értek a villamossághoz. Okosabb ötlet? 

Cosimo Creative Commons License 2018.05.18 0 0 7041

Én is átéltem nagyon hasonlót, és mindent cseréltünk mi is, amit felsoroltál. Nem múlt el. Folytatódott a féltengely cserével (szerencsére volt egy bontott), csattanás maradt, sőt egyre ijesztőbb lett. Nekem járdáról, fekvőrendőrről való "ledöccenéskor" adta elő, és balra kanyarodáskor, ha volt valami szintkülönbség. A megoldás végül valami futómű és kasztni közötti kötőelem cseréje lett jobb oldalon, szerintem a lengővilla végén. Nem tudom a nevét, de eléggé fogyóeszköz. Ilyen fém borítású gumi szilentek rémlenek, az egyik az füles. Minden ilyesmit érdemes kicserélni azon a környéken, mert azonos állapotúak.

Előzmény: rejzi1 (7034)
laccika77 Creative Commons License 2018.04.21 0 0 7040

Üdv! Valaki tudna segíteni,? berlingo (2003 1,4b) javitási kézikönyvet keresek! Akár elektronikus formában is.

izsof csaba Creative Commons License 2018.03.11 0 0 7039

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy valaki tudja-e hogyan kell lecserélni a kangoo váltógombját? Úgy látom mintha rá lenne préselve. Nem akarok benne kárt tenni.

 

 

soryton Creative Commons License 2018.02.26 0 0 7038

...nem régiben én is így  gondoltam ...tipikus kutyacsont kopogást produkált, de a csere sem segített...aztán csak meg lett a tettes ...  igen még esetleg a lengőkar szilent is lehet ...

Előzmény: rejzi1 (7037)
rejzi1 Creative Commons License 2018.02.26 0 0 7037

Hali!

 

Szerintem kicsi az esélye mivel a futómű adja ki a csattanós hangot, de megnézem, mert semmi sem lehetetlen! Máshol is kérdeztem már, ott jogosan írták, hogy a Berlingo-k hajlamosak a rúgótörésre és a lengókat csapágya is okozhat ilyen kis kellemetlenséget!

 

Köszi a reagálást!

Előzmény: soryton (7036)
soryton Creative Commons License 2018.02.25 0 0 7036

...és ha motortartó bak ....?

Előzmény: rejzi1 (7034)
soryton Creative Commons License 2018.02.25 0 0 7035

...akkor minimum ki kell venni a motort és direktben meghajtani és az eredmény függvényében tovább keresni a hibát .. 

Előzmény: Andor123 (7031)
rejzi1 Creative Commons License 2018.02.25 0 0 7034

 

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott már más is ezzel a problémával!

1,4 Berlingo Multispace első lengéscsillapítója akkorát üt mikor egy kis szint különbség van két aszfaltozott rész között, mintha ki akarna szakadni a helyéről! A vicc, hogy nem akkor üt mikor rá megyek a szint különbségre hanem mikor lejövök róla (pl. átmegyek egy agyon használt fekvőrendőrön lassan ahogy kell és olyan mint,ha "ki pörögne/kaparna a kerék") csattan egy hatalmasat!  

Még mielőtt mindenki a gátlóval jönne csak mondom, hogy az cserélve volt a stabilizátorral,a gömbfejjel, talpassal, toronycsapággyal és torony szilenttel együtt! A rugóhoz a lengőkarhoz és a tartó rúdhoz nem nyúltunk még!!

A rúgóra tippelünk, de csak tipp (bár annyiba kerül mint a lengéscsillapító...)....

 

Van valakinek bármilyen ötlete is még a nagyon hülyeséget is meghallgatom!

Előre is Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!