Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Eddig még nem írtam ebbe a topic-ba, ezért egy kicsit belépőnek is szánom:
Körülbelül két évvel ezelőtt született meg az elhatározás, hogy elkészítjük a nagyobbik fiammal együtt Diósjenő vasútállomás méretarányos modelljét Fremo N-RE szabvány szerint, modul kivitelben. Most már elmondható hogy nem sietjük el, mivel igyekszünk igényesen megvalósítani és a ráfordítható idő sem sok. Ha lassan is, de azért haladunk, és mostanra összegyűlt annyi kép amiből már valami látható. Készítettem egy galériát is az építés menetéről elmagyarázva mit miért és hogyan csinálunk. Remélem érthető a képekhez fűzött leírás, ha nem nyugodtan jelezzétek.
Jelenleg az állomás 3 modulja készül, de tervbe van véve még több, pl. a környékre jellemző nyíltvonali modul(ok) is.
Segítségeteket szeretném kérni, hogy tapasztalatotok szerint melyik német webshop a legolcsóbb Tillig Elite sínrendszer alkatrészeinek rendelése esetében.
Az új terepasztalomhoz rendelnék 94 db Ti85125 flexisínt, 10 db Ti85344 balos váltót és 14 db Ti85343 jobbos váltót + egyebeket.
Akkor sokan súghattak, mert sok embernek voltak ott kocsijai.... :-))
Van még 1-2 kép, amit tegnap elfelejtettem beszúrni. Mondjuk az ÖBB-s 424-es kissé anakronisztikus volt a kisgyőri kocsikkal, de egyrészt egy másikat helyettesített, másrészt az osztrák modellvasutas kolléga is örülhetett, hogy látja a mozdonyát futni.
Elnézést, valahogy Hollandiára emlékeztem. Valószínűleg csak a holland és német közös alapítás miatt. De biztosan nem csak egy holland volt az alapítók közt.
Megjegyzem, ez azt is jelenti, hogy az alapítás idején a Fremo nem lehetett digitális, hiszen a DCC ennél fiatalabb. Az első NMRA szabvány keltezése 1994. Úgy emlékszem, olvastam róla egy pár évvel korábban az MR-ben, mint javaslatról.
Ráadásul a németek egyébként sem nagyon "koppantottak" semmit, hiszen a FREMO tudtommal Hollandiában alakult. És szerintem abban az időben talán még nem is volt digitális modellvasút...
Na ja, csak fordítva. Eredetileg volt az amerikai Freemo, abból "koppantották" a németek az európai Fremo-t. Azt hiszem ez az oka annak, hogy a Fremo a Loconet®-et használja, ami az amerikai Digitrax fejlesztése (és szellemi tulajdona). Írtam erről itt.