Keresés

Részletes keresés

Milos Grimasz2 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 495

Mondjuk az osztrák gépen ott van. Bár ez még mindig nem korabeli fotó.

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/SB_109-13_Suedbahn_012_cut.jpg

Előzmény: Milos Grimasz2 (494)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 494

Hát többet nem tudok én sem. Csak ezt az egy képet találtam, ahol a szerkocsi végén látható. 

Előzmény: szegecsszámláló (493)
szegecsszámláló Creative Commons License 2018.08.17 0 0 493

Azon még nem gondolkoztál, hogy a szerkocsin miért nincsen szám?

 

Úgy tudom, hogy amelyiken volt is, annak csak a szerkocsi szénterének hátulsó lemezén volt, de nem tudom, hogy ez mindig általános volt e a DV gépeken, vagy csak a korai időkben. (egyébként valószínűleg igen, de olyan képet/rajzot ami ezt hitelesítené, eddig 109-esről nem találtam. a Micrometakit modellre ráfestették, de az annyi sebből vérzik hitelességi szempontból, hogy nem mertem alapul venni) és nem tudom, hogy festett, vagy sárgaréz volt-e, mint a gép sátrán lévő réz számok?

 

Tudsz erről valamit?

 

L

 

 

 

Előzmény: Milos Grimasz2 (492)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2018.08.09 0 0 492

Jó kis összeállítás!

 

Azon még nem gondolkoztál, hogy a szerkocsin miért nincsen szám?

 

Nézd meg ezen a képen a vizetvételező mozdony szerkocsijának a hátulját. 

 

https://img.index.hu/imgfrm/6/6/9/0/IMG_0015196690.jpg

Előzmény: szegecsszámláló (491)
szegecsszámláló Creative Commons License 2018.08.08 0 1 491

1917 körüli összeállítás:

alkotasu Creative Commons License 2018.07.21 0 0 490
gugorahajni Creative Commons License 2018.06.30 0 0 489
Előzmény: gugorahajni (488)
gugorahajni Creative Commons License 2018.06.30 0 0 488

Dravograd, alias Unterdrauburg

GaGe Creative Commons License 2018.06.14 0 0 487

Ez is déli vasút:

https://youtu.be/gHKuOzNDMOY

Central 01 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 486

Üdvözlet mindenkinek!

 

Ismét kettő érdekes témába vágó képet tett közzé a https://sopronanno.hu/ 

 

 

 

A képeken a Kőszegi úti vasúti átjárónál az egykori Sopron Déli pu. és Harka (ekkor Harka-Kópháza) állomások között,az egykori Sopron-marhapályaudvar szomszédságában álló Déli Vasút, később MÁV 19.- es lakóőrháza látható 1942 telén.

Ez a közvetlen vonalszakasz  egészen 1953.- ig a közvetlen Sopron Déli-Harka( ekkor Magyarfalva) vonal megszüntetéséig működött. Magát a 19-es őrházat 2010-ben a Kőszegi úti aluljáró építésének kezdetén bontották el.

 

A képek forrása:https://sopronanno.hu/bejegyzes/soproni-tel-1942-ben

 

alkotasu Creative Commons License 2018.02.04 0 0 485

A személykocsisban feltettem egy kérdést, hátha valaki tudja:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146730321&t=9121413

alkotasu Creative Commons License 2018.01.05 0 0 484
Előzmény: alkotasu (483)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.05 0 0 483

Ez ugyan KkStB poggyász, de ugyanilyen volt a DV-é is:

http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=6EE21C8DD18A11E5AB77001167D6B623&scan=186

Előzmény: gugorahajni (482)
gugorahajni Creative Commons License 2018.01.05 0 0 482
Siófok 376.649 Creative Commons License 2017.11.23 -1 0 481

Üdvözlet!

 

Egy közhasznú info: Idén újra lesz Nohab találkozó Tapolcán, de ezúttal picit másképp : 

 

http://www.mavnosztalgia.hu/hu/programs/show/908

 

Ott találkozunk!

Üdv!

Central 01 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 480

Nagyon szívesen!

Előzmény: Törölt nick (479)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.11 0 0 479

Szia. 

 

Nagyon szépen köszönöm. 

 

További szép estét.

Előzmény: Central 01 (478)
Central 01 Creative Commons License 2017.11.10 0 0 478

Kedves Szergej 010! !

 

Kissé körülnéztem a kérdést illetően,és a válaszra Barcza László 2011- ben megjelent könyvében akadtam rá.

 

Tehát, Budapest-Déli pályaudvaron egy 1962-ben üzembe helyezett ún.FMINT típusú biztosító berendezés üzemel.

 

Ez gyakorlatilag egy nyomógombos Siemens-Halske berendezés,ahol a menettervi függéseket szabadkapcsolású jelfogók valósítják meg.A rendelkező pult nyomógombos,a forgalmi irodában és az állítóközpontokban is vágánytáblán láthatók a visszajelentések.

 

Forrás:Barcza László,150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011

 

97.-98. oldal

Előzmény: Törölt nick (477)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.01 -1 0 477

Sziasztok. 

Hogy vagytok? 

 

 

Egy kis segítséget kérnék.

Déli pályaudvarról kéne pár információ. 

Hogy milyen berendezés van ott? (D70,D55,Siemens-Halske.....) 

 

Egy beszámolót kell írnom és már elkezdtem amire emlékeztem azt le írtam és még azokat amiket kaptam segítségül.

(De kicsit kevés). 

 

 

Választ előre köszönöm. 

További szép napot.

gugorahajni Creative Commons License 2017.09.22 0 0 476

Central 01 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 475
Central 01 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 474

170 éves a Sopron-Bécsújhely (pontosabban a Bécsújhely-Sopron) vasútvonal  http://cyberpress.hu/170-eve-epult-meg-a-sopron-es-becsujhely-kozotti-vasutvonal/

gumidani Creative Commons License 2017.04.26 0 0 473

Az egyik szereplőt sok évvel ezelőtt én is lefényképeztem.

Előzmény: benbe (472)
benbe Creative Commons License 2017.04.16 0 0 472

Déli Vasút - képek a Semmeringről, Mariborból és a Dráva völgyének szlovén szakaszáról:

http://www.benbe.hu/gallery/del-nyugati-kor/story.php

giszik Creative Commons License 2017.03.20 0 0 471

A (püspök)molnári állomásfőnökök névsora a posztban: http://kugi.blog.hu/2017/03/20/748_a_molnari_allomasfonokok_1990-ig

alkotasu Creative Commons License 2017.03.18 0 0 470

Egy kis kiegészítés a Déli  múlt század eleji állapotáról:

 

http://fortepan.hu/_photo/download/fortepan_115833.jpg

Előzmény: alkotasu (465)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.05 0 0 469

Érdekes... Nekem úgy rémlett, hogy először a Déli-Ferencváros sínpár épült meg, aztán a Ferencváros-Kelenföld. Majd elbontották a Déli-Fc. deltát. Rosszak az emlékeim? Pedig mintha rajzot is láttam volna róla...

Előzmény: 7578 (468)
7578 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 468

A delta tündökléséről van egy parányi leírás:

 

Előzmény: Divrotcé (467)
Divrotcé Creative Commons License 2017.01.04 0 0 467

Az Országos Levéltárban mintha volnának a '30-as évek végéről, '40-es évek eljéről. (Utóbbiról már tán a MÁV Irattárában is akadnak.). Az előbbiben mintha volnának anyagok a "háromágú" váltó születéséről is. (A '30-as évek végén az erősödő forgalomban már csak így tudtak használható hosszat nyerni.)

 

A Városligeti népszórakoztató múzeum könyvtárában is akad valami, amiben esélyes, hogy van helyszínrajz:

 

"D 96 U1328
Duna-Száva-Adria Vasuttársaság. Utasítás Budapest déli vasut állomás biztosító berendezésének kezelé-
sére. - Bp, 1929. - [s.l.] : saját kiadás. - 54"

 

Mondjuk a Ferencváros felé vezető deltavágány tündökléséről és bukásáról semmi sem rémlik.

Előzmény: alkotasu (465)
Central 01 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 466
Előzmény: alkotasu (465)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!