A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Azon még nem gondolkoztál, hogy a szerkocsin miért nincsen szám?
Úgy tudom, hogy amelyiken volt is, annak csak a szerkocsi szénterének hátulsó lemezén volt, de nem tudom, hogy ez mindig általános volt e a DV gépeken, vagy csak a korai időkben. (egyébként valószínűleg igen, de olyan képet/rajzot ami ezt hitelesítené, eddig 109-esről nem találtam. a Micrometakit modellre ráfestették, de az annyi sebből vérzik hitelességi szempontból, hogy nem mertem alapul venni) és nem tudom, hogy festett, vagy sárgaréz volt-e, mint a gép sátrán lévő réz számok?
A képeken a Kőszegi úti vasúti átjárónál az egykori Sopron Déli pu. és Harka (ekkor Harka-Kópháza) állomások között,az egykori Sopron-marhapályaudvar szomszédságában álló Déli Vasút, később MÁV 19.- es lakóőrháza látható 1942 telén.
Ez a közvetlen vonalszakasz egészen 1953.- ig a közvetlen Sopron Déli-Harka( ekkor Magyarfalva) vonal megszüntetéséig működött. Magát a 19-es őrházat 2010-ben a Kőszegi úti aluljáró építésének kezdetén bontották el.
Kissé körülnéztem a kérdést illetően,és a válaszra Barcza László 2011- ben megjelent könyvében akadtam rá.
Tehát, Budapest-Déli pályaudvaron egy 1962-ben üzembe helyezett ún.FMINT típusú biztosító berendezés üzemel.
Ez gyakorlatilag egy nyomógombos Siemens-Halske berendezés,ahol a menettervi függéseket szabadkapcsolású jelfogók valósítják meg.A rendelkező pult nyomógombos,a forgalmi irodában és az állítóközpontokban is vágánytáblán láthatók a visszajelentések.
Forrás:Barcza László,150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011
Érdekes... Nekem úgy rémlett, hogy először a Déli-Ferencváros sínpár épült meg, aztán a Ferencváros-Kelenföld. Majd elbontották a Déli-Fc. deltát. Rosszak az emlékeim? Pedig mintha rajzot is láttam volna róla...
Az Országos Levéltárban mintha volnának a '30-as évek végéről, '40-es évek eljéről. (Utóbbiról már tán a MÁV Irattárában is akadnak.). Az előbbiben mintha volnának anyagok a "háromágú" váltó születéséről is. (A '30-as évek végén az erősödő forgalomban már csak így tudtak használható hosszat nyerni.)
A Városligeti népszórakoztató múzeum könyvtárában is akad valami, amiben esélyes, hogy van helyszínrajz:
"D 96 U1328 Duna-Száva-Adria Vasuttársaság. Utasítás Budapest déli vasut állomás biztosító berendezésének kezelé- sére. - Bp, 1929. - [s.l.] : saját kiadás. - 54"
Mondjuk a Ferencváros felé vezető deltavágány tündökléséről és bukásáról semmi sem rémlik.