Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cosimo Creative Commons License 2017.05.13 0 0 6955

Érdekes a jelenség. nehezen nyitott, azt hittem elem. De új elemmel is ez volt, sőt, már egyáltalán nem reagál. Másik furcsa mutatványa, hogy néha elfelejtem és rányitok. Semmi. Eltelik 5-6 másodperc, és kinyílik... :) De vissza már nem csuk. Azért tippelek vevőre. A távszabályzó kapcsolóit kimértem, jók, gombnyomáskor vesz fel áramot. Sajnos mérni nem tudtam, hogy RF jön-e ki belőle. A frekimérőm 500MHz-es, az nem méri...

Előzmény: soryton (6954)
soryton Creative Commons License 2017.05.12 0 0 6954

...mi a gondod vele ...?

Előzmény: Cosimo (6953)
Cosimo Creative Commons License 2017.05.12 0 0 6953

Abban tudna valaki segíteni, hogy az I-es Berlingo központi zár vevője merre keresendő? Motortér, utastér? Köszi!

Cosimo Creative Commons License 2017.05.07 0 0 6952

...találtam itthon sima hatlapfejű csavarokat, amire 10-es kulcs jó, és a hossza is jó volt. Pont akkorák, hogy az anyán keresztül ér, de nem lóg ki belőle. Ezekkel rögzítettem ezt a három gumibakot. Hibátlan... ;)

Előzmény: Pityusz (6951)
Pityusz Creative Commons License 2017.04.18 0 0 6951

Milyen csavarral oldottad meg? Nekem I-es Berlingo van,de nem sok hely... :)

Előzmény: Cosimo (6950)
Cosimo Creative Commons License 2017.04.15 0 0 6950

Ok, tárgytalan. Valami popszegecs-szerű izével tették fel gyárilag, le kellet furkálni és annyi... tettem helyette csavart. 

Előzmény: Cosimo (6949)
Cosimo Creative Commons License 2017.04.15 0 0 6949

Köszönöm, megnézem! :) Még egy "komoly" szerkezettani problémám van, nem akarom szétgányolni. A Berlingo hátsó ablaktörlő motort hogy kell kivenni? Három gumibakon ül, de nincs csavar. Elég stabilan áll. Van valami trükk? Vagy csak valahogy ki kell fordítani a gumikat?

Előzmény: fenyooldrider (6947)
rigisound Creative Commons License 2017.04.12 0 0 6948

Sziasztok!

A nyikorgás pár nap múlva visszajött és már csak időlegesen lehetett kenőanyaggal elcsendesíteni.Hosszbordás szíj csere nálam megoldotta a hibát.Sanya.

Előzmény: soryton (6945)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.04.03 0 0 6947

Pont ma raktam fel a PARTNER feliratot, mert az enyém hiányos volt!

A betűket innen vettem: http://fulltuning.hu/index.php?action=termekek&flag=3&parent=1

teljesen korrektek, öntapadóak a betűk, krómozottak, a gyárihoz hasonlóak több méretben !

Előzmény: Cosimo (6946)
Cosimo Creative Commons License 2017.04.02 0 0 6946

 

Sziasztok! Fel kellene ragasztanom a műanyag feliratokat a kocsi hátsó ajtajára, néztem hogy eredetileg valami gumi-szerű anyaggal teszik fel, olyasmi mint szilo, csak erősebb. Lehet ilyet kapni? Másik kérdés: van valakinek tapasztalata a horpadás-javító készletekkel? Arra gondolok, amiben van egy ragasztó pisztoly, ragasztó anyaggal, meg egy húzó szerkezet és leválasztó anyag. Szerintetek ezt ki lehetne húzni vele?

 

soryton Creative Commons License 2017.03.31 0 0 6945

.... a saját generátora lett felújítva jóval a a probléma megjelenése után és azt külön szíj hajtja , tehát ez sem a probléma forrása 

...de hogy most mondod a szervó pumpa lett cserélve , de ott is sok idő eltelt mire elkezdte... és igen arra én is gondoltam hogy esetleg valamiért nem futnak síkban a tárcsák , de nem lehetett lényeges eltérést mérni ...

Mind ezt csak azért meséltem el hogy vannak a szokásostól eltérő esetek , amire a jól bevált módszerek nem nyújtanak megoldást és pár hónapja új tulajdonosa van a szekérnek , most már "borzolja az ő idegeit ".....  :-))

Előzmény: fenyooldrider (6943)
fida1 Creative Commons License 2017.03.31 0 0 6944

szia sajna nem  azt nézeetem nem csepeg  még járó motornál sem mit tanácsolnál köszönöm szia

Előzmény: FeZ_ (6942)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.31 0 0 6943

Akkor passz....

Illetve még egy kérdés, a szíjtárcsák vonalban vannak egymással?

Gondolom, hogy nem raktad szándékosan arrébb, de azt nem tudhatom, hogy nem-e cseréltél rajta pld generátort, aminek a szíjtárcsája pár mm-el arrébb esik,mert nem pont ilyen motoron volt?

Ezt könnyen ellenőrizheted egy egyenes valamivel, ami átér egyik tárcsától a másikig!

Ez nem kerül semmibe, de érdemes megnézni, láttam már 'elrakott" generátort személyautónál, nagyon bír nyikorogni!

Ha ez sem akkor nincs több tippem!

Előzmény: fida1 (6941)
FeZ_ Creative Commons License 2017.03.30 0 0 6942

Nem folyik valahol az üzemanyag ? Azzal a motorral 12 L-t megetetni művészet.

 

Előzmény: fida1 (6941)
fida1 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 6941

ÜDv segitségeteket kérném Peugeot Partner 1.9  sima szivodizel 2004 évj 12l fogyasztást produkál nem füstöl ,jol indul  hibajelzö nem ég . Levegöszürö gázolajszürö cserélve ,Mi lehet a baj köszönöm elöre is  válaszokat  új vagyok az oldalon üdv FIDA

soryton Creative Commons License 2017.03.29 0 0 6940

Mint már említettem az eredménytelen spray használat után szíjat cseréltem ...4 azaz NÉGY különböző márkás szíjat kapott de csak 3 napig volt csend ... és igen a szíjfeszessége rendben volt és mint azt is említettem kipróbáltam különböző szíjfeszességgel , hasztalan .... sőt mostam , réz kefével pucoltam a tárcsa bordáit... 2-3 napnál tovább semmi nem tartott ...    

Előzmény: fenyooldrider (6939)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.29 0 0 6939

Sanjnos az lenne az igazi megoldás, ha mindent cserélnél, de nyilván senki nem szeretne egy v@lag pénzt rákölteni, főleg ilyen kicsinek tűnő hibáért!

Az szokott lenni még a másik anyagilag kevésbé fájdalmas megoldás, hogy le kell szedni az összes szíjtárcsát és esztergában forgatva csiszolóvászonnal eltávolítani a felső megüvegesedett réteget, persze ez is sok macerával jár, de az elsőhöz képest filléres megoldás!

De azt hangsúlyoznám, hogy minden esetben a szíjat cserélni kell, mert ha visszarakod a nyikorgóst, akkor az rövidesen újra megégeti a tárcsákat!!!

Amúgy egy primitívnek tűnő kérdés: jó a szíj feszességed biztos?

Előzmény: soryton (6936)
soryton Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6938

...már az is meg volt ,, nem használt ...

Előzmény: Törölt nick (6937)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6937

hintőpor

Előzmény: soryton (6936)
soryton Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6936

....akkor mi a megoldás szerinted ...cseréljen az ember a szervó szivattyún és a légkondin is szíjtárcsát, ne talán komplett szivattyút , kompresszort ...?  Mert főtengely szíjtárcsát már cseréltem és nem volt eredményes, de annál drágább.... és mint említettem a szíj bordás felét kentem , így annak semmi köze a görgőhöz, tehát ott nem nyikoroghat . Továbbá megfigyeltem ,de nem volt érzékelhető megcsúszása a szíjnak kenést követően , ami még nem zárja ki a lehetőségét , főleg erőteljes gázadásnál, egyenletes fordulaton viszont nem tartom valószínűnek . Viszont a nyikorgás nem csak ekkor gázadáskor jelentkezett , hanem egyenletes alapjáratkor és egyenletes magas fordulaton is , kizárnám ilyenkor a megcsúszás lehetőségét,  még kifényesedett tárcsánál is ...    

A szíjspray nem tudom miből áll , de nem is érdekel ...az a feladata hogy megszüntesse a nyikorgást és megcsúszást azáltal hogy növeli a tapadást , de   pár órán kívül nem  volt eredményes ... 

Előzmény: fenyooldrider (6934)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6935

Az is jó módszer, csak az új részecskeszűrős vasak nem annyira szeretik:-)!

Előzmény: 1754 (6933)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.27 0 0 6934

A kitartó nyikorgás már amiatt van, mert már fel van fényesedve valamelyik szíjtárcsa, vagy görgő felülete!

Azzal, hogy megfújtad bármilyen kenőanyaggal ( a szíjspray kivételével) azt érted el, hogy a szíj leheletnyit csúszik, de ezt nem hallod a kenőanyag miatt!

Amúgy a szíjspray nem kenőanyag, hanem oldószerrel higított folyékony gumi, ami visszaállítja, vagy még növeli is a tapadást

 

Előzmény: soryton (6932)
1754 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6933

vegig igazad van, nalunk sajnos nincs premium Diesel, otthol azt ajanlottak  a tele tankba öntsek 2 dl 2 ütemü olajat , ez biztosit valamennyi kenest a nagynyomasunak . 

 

Shell kut van, de ott sincs premium , a hianyzo földalatti tarolo miatt

Előzmény: fenyooldrider (6931)
soryton Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6932

...alapvetően igazad van ...de meg kell hogy cáfoljalak ,hogy nem szabad semmilyen kenőanyaggal megfújni a hosszbordás szíjat.

Én is megjártam a hadak útját a nyekergő szíjjal ...eleinte csak szíjspray-el de abból is  két félével próbálkoztam max. pár órás 1 napos sikerrel ,aztán jött  a szappannal , gyertyával való kenés hasonló "sikerrel" és mindegy volt , hogy feszesebb vagy lazább volt a szíj.

Aztán rászántam magam , de  negyedik márkás szíj és  végül főtengely szíjtárcsa csere után feladtam mert három nap múlva mindegyiknél vissza jött a nyikorgás .

Próbából a bordás oldalt  megkentem , nem fújtam szilikon olajjal vékonyan és onnantól  csöndben volt akár két hónapig is , volt hogy csak napokig , hetekig de csak így működött éveken keresztül az eladása napjáig.... és most lehet sopánkodni ,de én csak egy hobby szerelő vagyok ...

Előzmény: fenyooldrider (6930)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6931

A Delphi valóban nem szar, csak a mi gázolajunk nem felel meg az Ő szabványuknak, talán csak a prémiumok, mert azokban több a súrlódáscsökkentő adalék!

Itt egy dízeleseknek kötelező olvasmány, ami tökéletesen igaz is:

 

 

Idézet az ország egyik legjobbjátó, érdemes elolvasni dízel vásárlás előttl:  http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html

 

Delphi

 

Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.

 

Egy hátránya van.

NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!

 

A probléma:

A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.

A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.

 

Itt jöjjön a közhely:

Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.

 

Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.

A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.

 

(2011-05-03 gyásznap volt nálunk a Fordosoknak. 4 TDCI Mondeóra kellett rámondani a

350 000Ft-os javítási költséget (Szivattyú, 4 injektor, rendszer tisztítás).

 

Előzmény: 1754 (6895)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6930

Nem tudom, mit hova fújtál, de a szíjra és a szíjtárcsákra SEMMIT nem szabad fújni, annak tökéletesen por száraznak, tisztának kell lennie mindig!!!!

A gyári újon sincs semmiféle kenőanyag, vagy felületi kezelés!!

Inkább arra gyanítok, hogy a mosáskor valami dzsuvát rámoshattál a szíjra ami miatt az csúszott!

Ha meghallgatsz egy jó tanácsot, azt a szíjat mielőbb cseréld le (még ha új is!!) mivel a csúszásod nem fog megszűnni, még ha nem is marad fülbántó, viszont a szíjtárcsáidat meg fogja égetni, akkor aztán már cserélheted azt is, pedig az már nem olcsó játék!!

(mielőtt valaki lehülyéz, autószerelő vagyok:-), láttam már sok ilyet!

Előzmény: rigisound (6916)
fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6929

Hátsóhíd szokott lógni, ezt arról ismered fel, hogy a kerekek felül befele állnak! A küszöböket nézd meg nagyon, leginkább a külső hátsó részeket, ez nem feltűnő oldalról, mert befordul a kasztni alá, rogyjál térdre mellette és jól nézd meg!

Amúgy viszonylag nem rohadós autó!

Az 1,6 16V 80Kw motor szerintem a legjobb választás, nekem is ez van,  a 108 ló dinamikusan viszi, ráadásul a viszonylag rövid áttételű váltó (170kmh) miatt is!!

Legtöbb személyautót meg lehet lepni vele, ha harmadikban hagyod, akár 130ig is tolhatod neki!

Amúgy az enyém is hasonló felépítésű: körbeablak, benzines, 5 személyes, most van benne 160ekm stb!Ennek a motornak nem igen vannak típushibái, mint a dízeles társainak:-)))))

Igaz én 6,5-7 literrel járok, a dízelek meg 5-6 literrel, de nekünk nem kell sírni a kettőstömegű/turbó/magasnyomású szivattyú katyvasztól, amire pillanatok alatt rá lehet locsolni egy millát !!

Amit még nézz meg, ami felszerelés van benne, annak gyújtás ráadásakor világítania kell, pár másodperc múlva elaludnia, de legkésőbb indításkor!

Nehogy beleszaladj olyanba, hogy elhozd menet közben világító motorvezérlő jellel, vagy más világító lámpával, azt oldja meg a tulaj, ne vegyél a nyakadba ismeretlen problémát!

Amúgy mindent összevetve szerintem nagyon jó kis kocsi ez, pedig én egy Opel Astra-H benzinesből ültem át ebbe!

Előzmény: légszárító patron (6923)
1754 Creative Commons License 2017.03.25 0 0 6928

kigooglezod az Ostrak bontokat es vegighivod öket . lesz 

Előzmény: Cosimo (6927)
Cosimo Creative Commons License 2017.03.25 0 0 6927

Üdv a fórumtársaknak! Szegény öreg Berlingomat hátulról telibe találták a pirosnál állva. Én azért még szeretném összerakni. Ha valaki belebotlana komplett, ilyen szinű csomagtér ajtóba (óceánkék), kérem jelezze. Vonóhorog, lökhárító szerintem nem gond. Az ajtó lenne jó, ha nem kéne fényezni. Előre is köszönöm.       

1754 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 6926

Kangoo hatso felfele nyilo ajto allandoan lezarodik, ( lecsapom, es lezarodik ) es csak a taviranyitoval lehet ujra nyitni

 

van-e ellene valami elektromos trükk, hogy csak akkor zarodjon le, ha le akarom ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!