...na ezért írtam hogy "elvileg " nem lehet kapni... anno mikor nekem kellett akkor éppen nem , de azóta már találkoztam vele magam is a neten , de mivel már volt itthon "raktáron" a másikból, mint még jelenleg is, már nem foglalkoztam vele és szerencsére azóta sem kellett javítani ... és közben le lett a kocsi is cserélve egy fiatalabb darabra.. de köszönöm ... :-))
Köszi ... MJ 11015 ez az eredeti , gyári beépítés , elvileg már nem is lehet kapni, ezt kiváltandó van az általam és az általad megnevezett további kettő .. valamikor magam is kétszer is cseréltem őket ,sőt még most is van a BDX66B-ből itthon tartalékban , talán már nem is rá szükségem mert az "újabb" gépben már nem ez a tranyós vezérlés van ...
Sziasztok!Leírom első tavaszi bénázásom történetét hátha valakinek okulásul szolgál majd.
Adott egy Berlingo 1.4 benyás és az első tavaszi napsütés.Már előző hétvégén kicseréltem a szelepfedél tömítést mert igen-igen meg volt keményedve és szivárgott az olaj elég szépen.
Nosza felbuzdulva a jó időn, gondoltam lemosom a motort hiszen megszűnt az olajfolyás.Elő a brigeciolt meg a nagynyomású mosót azt adj neki.Egészen jól sikerült letisztítani az én drágám erőforrását,száradás után az első indítás sikeres nem áztattam el semmit!Hurrá!!Viszont pár másodperc múlva csikorgás az ékszíj -ami nem is ék hanem hosszbordás de ez most mindegy- oldaláról.Hajaj biztos kimostam valamelyik görgőből a zsírt.Szerencsére volt itthon mind a két görgőből bontott de még jó állapotú,hajrá csere!Kicserélve ékszíj vissza. Upsz ugyanaz a hang!!wd40-el fujkálva a görgőket néha halkabb de csendes az sose.A generátor szíjtárcsája alá fújva határozottan halkul. Bakker generátor csapágy! Világosodtam meg.Kicsit furcsállottam mert kb egy éve lett teljesen felújítva de hát ez van.Indulás az SKF boltba.Nem lehet mondani ,hogy nem hallották, hogy merre járok,éktelen visítás a motortérből.Hurrá megint itthon.Ékszíj le szervószivattú majd a generátor ki.Kézzel könnyen forog nem ad rendellenes hangokat sem.Mindegy itt vannak az új csapágyak, akkor csere.A visszaszerelés már másnapra maradt mert közben rám sötétedett.Lényeg a lényeg visszaszerelve mindent, a visítás-csikorgás nem szűnt meg.Rövid családfa és a francia felmenők emlegetése után elő újból a wd40-es flakont fújom ide fújom oda, és egy óvatlan pillanatban a hosszbordás szíj belső felére is.És láss csodát tök csönd!megszűnt minden rendellenes hang.Tehát a mosás közben leoldodott valami kenőanyag az ékszíjról.
Valszeg lesz olyan, akinek ez egyértelmű lett volna már az első nyekergésre, nekem viszont kb egy nap kellett mire rájöttem.
Sziasztok, tudom volt már téma nem egyszer, belső szellőztető motor vezérlése. Elsőre rendeltem egy panelt, mert a venti maxon ment minden állásban (szokásos) Panel csere után minden fasza, de eltelt fél év úgy néz ki megint megsült valamelyik Fet az új panelben is. Összerakáskor a motor csapágyai megolajozva szépen könnyen járt, ahogy most is. Mégegy panelra nem ruháznék be, pláne hogy most nem is találok olyan jó áron mint akkor, inkább csak a feteket cserélném párszáz Ft-ért. Kibontottam már a régieket hővezető paszta nyomát nem találtam, ez természetesen most kerül rá. Kérdésem: esetleg valami ajánlat a gyárinál nagyobb teljesítményűekre (2N6286 volt benne, az eredetiben, a rendelt még bent van a motor házában, csak lehúztam a csatit hogy ne vigye le a hajam, abban nem tudom milyen van de biztos nem ez mert amikor ezzel összeraktam emlékszem hogy nem egyezett) ? Ugye ennek nem csak fél évet kéne bírnia. Végső esetben rákötöm egy külön kapcsolóra aztán vagy fúj maxon vagy semmit, de ezt a megoldást csak végső esetben alkalmaznám. Aki otthon van az elektronikában adhatna használható ötleteket, ez lehet gyárilag van alulméretezve. Szempont: Nem kéne ennyire fújjon maxon sem inkább tartós legyen. Köszönöm !
Szia! Én is ilyet keresek berlingohoz esetleg megnéznéd .hogy van-e? A képen a barna színű kallantyúról és a fehér tengelyről darálódtak le a fogak.Köszi Sanya.
Berlingo-hoz ugyan nincsen ilyenem, de a ZX azonos platformra épült, a fűtéspanel is nagyon hasonló, lehet, hogy talán a fogasívek is. Ha igen, abból van egy marékkal. :-)
Van egy 2001-es Partnerem és a fűtéskapcslájában eltört egy fogaskérék. Az ami a fűtőmotort kapcsolja és szabályozza, hogy belső vagy külső levegő keringtetéssel működjön. Eddig egy bontóban találtam, de olyan árat monndtak ami kicsit sokkolt. :( Nem bont valaki esetleg? Vagy nem tudnátok tippet adni, egy normálsi bontót illetően?
Olyan problémám van hogy a Partner , szivó, néha egyenlőtlenül jár. Néhány másodpercig, majd minden jó. Amikor ezt csinálja nagyon dadog, füstöl, kéken vagy feketén. aztán sokáig jól megy. Többször előjön nála ez. Meg hidegen borzasztó nehezen. Esetleg egy jó szerelőt aki ért hozzá, tudtok-e Szolnok megyébe .
porlaszto alkatreszek, a bal also satrokban a "tanyeros" kis tengelyes darab a hibas, a kopott
nagynyomasu kiszerelt cuccai, ennel alul közepen a kerek a peremen a marasokkal a kopott alkatresz - a marasokban vannak a rugo elleneben, a Zentrifugalis erö altal k,ifele igyekvö kökemenyre edzett lapocskek.---- erdekes szerkezetek
ez a Delphi befecskendezö system,meg a fordokban es a mercikben is beepitett, -tehat annyira nem lehet szar bar a szerelö nem tud jot mondani roluk, van hiba valük eleg
Nos nem mindegyik dci rossz, de az 1.5 az több sebből is vérzik, legalábbis az első szériák. Aztán a következőknél semmit nem változtattak, csak nagyobb teljesítményre hangolták, amivel nem a megbízhatóságot növelték. Ha egy renault márkaszervíz műhelyfőnöke is köpködi az 1.5dci-t, akkor talán van benne valmi... Először is a befecskendező rendszere delphi, ami 200-250e km után beadja akulcsot. Ne azért nem indul mert a szivattyú a beteg, hanem mert a porlasztók kopását már nem tudja kompenzálni és ezért nincs meg a megfelelő nyomás. Ilyenkor szoktak fémreszeléket találni és cseréltetik a szivattyút meg a porlasztókat, ami 350-től felfelé szokott végződni. Aztán mikor megjön a teljesítmény, a hajtókar csapágyakat szokta orrba vágni, ami azért vidám, mert a főtengelyet nem nagyon lehet köszörülni, így főtengely csere sem ritka, ami megint nem 3 forint. És akkor még egy szó sem esett a nem ritka turbocseréről.. Szóval az 1.5dci egy...
ezek szerint ugy a Fiat, mint a Pözsö teljesen mas Diesel Kontruktiokat epit, gyart, forgalmaz, mint a Renault, es e-miatt a renault mind szar , es en pont kifogtam egy--hirhedten legrosszabbat, abból is egy beteget---
ha tenyleg igy van azonnal eladom meg ha vesztek is vele. 1,200,000.- eladom
Mielött behoztam magyarba, otthol meg rengeteg dolgot ,megcsinaltattam rajta, söt levizsgaztattam, atnezettettem
Egy biztos:
az ottani Serviceben (Renault Sonnleitner )-ben mondtak, hogy azert nem indul, mert a nagynyomasu nem nyomja fel az indulashoz szükseges nyomast, es öntsek bele a tankolasnal 2 dl olajat, hogy a mostani agyonvarialt Bio, es Bioethanol-lal kevert Diesel szarokat kompenzalhassam egy jobb kenessel .
Kopott , tehat nem kapott kenest -eleget- tenyleg femhulladek volt mindenhol .
Na hamarosan visszakapom a szerelöktöl, es megirom a vegeredmenyt