Retkes járda, fal, terasz, stb általában épület közelében van, ott meg azért szokott vezetékes víz lenni.
Viszont a szántás mellett ahol a traktort kellene gyorsan letolni a sártól mielőtt felviszi azt az útra nincs. A hídon sincs ahol a fém elemeket kellene tisztítani. Az alsó rakparton sincs a fal lemosásához.
Autót, meg teraszt mosni pedig teljesen jó a harmincezres is, kétszázezerért az veszi meg aki vagizni akar nem pedig dolgozni vele. (Mármint az olyan kétszázezrest ami még annyit sem tud, hogy tartályról üzemeljen, kell neki a hálózati előnyomás)
Gondolom másra is használja nem csak autót mosni, mohás, retkes járdát, falat meg mosson kefével és slaggal az akinek két anyja van (autót is). Másik, pont azt kéne megoldani, hogy minél kevesebbet érjünk az autóhoz mindenféle rongyokkal, szivacsokkal, keféről ne is beszéljünk. Ezért jó kompromisszum az előmosó vagy aktív hab + normális magasnyomású mosó kombó. Ezekkel szép eredményt lehet elérni. Mondjuk legyen 90-95%-os a végeredmény. A többi 5-10%-ot meg oldja meg az aki utána waxolni, polírozni is akar vagy kiállításokra járkál.
Van itt a közelben egy Toyotás csávó, de egészen elképesztő.. évek óta figyelem, már az előző autójánál is ez volt. Mindig kint áll a ház előtt közvetlen az út mellett. Fehér, és akármilyen időjárás van, mindig úgy néz ki az autó, mint ami most gurult ki a szalonból.. nem tudom hogy csinálja, lehet mosója van.. és mindig száraz, sose kapom rajta, hogy tisztogatná vagy csak hogy egyáltalán vizes lenne az autó vagy bármi nyomot hogy na biztos most jött a mosóból :D
Akkor meg hagyjuk. Az esetek jelentős részében ahol valóban segítene a nagynyomású, az azért van mert ott nincs kiépített vízhálózat. A mai nagynyomású mosók legtöbbjéből viszont kispórolják a kisnyomású előszivattyút. Ahol meg van 8-10 baros vezetékes hálózat a mosáshoz oda a nagynyomású csak parasztvakítás, mert egy slaggal meg egy kefével ugyanaz elvégezhető.
Pedig az is egyszerű. Nehéz másképpen megfogalmazni mint elsőre. Tudja-e azt, hogy rádugok egy csövet a bemenő csatlakozásra, a másik végét egy vödörbe, hordóba, tökmindegy, amiben víz van, bekapcsolom, és működik?
felnihez néhány valóban hatásos (nem savas) cucc, amik azt is leszedik amit a nagynyomású mosók+samponok, előmosók otthagynak (valóban makacs szennyeződések, beleégett fékpor stb) és itthon is elérhetőek,
- Wolf's neutrális felnitisztító
- Sonax XTREME felnitisztító
- Carpro IronX
Nekem nem különösebben hiányzik a magasnyomású, mert van a közelben egy olyan önkiszolgáló mosó ahol a pisztolynak szabályosan ellen kell tartani, olyan erő van benne. Nem tudom mekkora nyomással dolgozik, de az biztos hogy a korábban próbált mosók a közelébe se érnek. Asszem róluk van szó, MTM Hydro. A porszívójuk is baromi erősen szív. Van normális előmosó szer, viaszos szarok mindenféle program, ha kell és amit otthon nem tudok megoldani az a spec lágy víz ami cseppmentesen szárad. Amennyi plusz munka lenne a kézi mosással és főleg a szárítással az nekem nem éri meg.. Hobbi szinten néha megcsinálnám, de rendszeresen, hetente biztos nem állnék neki vödrözni itthon. Az meg a másik, hogy az sem úgy van hogy bemegyek a tescoba két vödörér meg valami szar 300ftos szivacsér azt jóvan.. 2db profi (igazából három lenne jó), egyenként közel 20 literes autómosó vödör, normális strapabíró műanyagól, zárható fedéllel (gamma seal), görgőkkel (120kg teherbírás), esetleg ülőkével, grit guard betétekkel, kb 50 rugó.. és akkor kell még legalább valami frankó zsenília, mikroszálas ilyen olyan szivacs, óriás méretű jó minőségű mikroszálas szárító kendő stb.
Egy nagyobb értékű vagy ritka szép állapotban lévő régebbi autónál el tudom képzelni hogy ezzel babrálok, de egy olyan autónál ami amúgy is már karcos itt ott van rajta húzás stb azt nem fogom simogatni, elég az önkiszolgáló mosó.
Én mindig alulról kezdem lefújatni (nagynyomással leveretni) a habot, majd haladok felfelé. Végül az egészet mégegyszer átveretem. Egy normál autó mosása így pár perc csak.
(a jelzett mosóra ráadásul a melegvíz is rácsatlakoztatható. Igaz én zömében hideggel mosok)
Befújják az autót/kamiont habbal, majd alulról elkezdik felfelé haladva lemosni vízzel. Persze felülről a kosz ráfolyik alulra és utána után mossák. Zseniális! Bár lehet, hogy ez a nagynyomású mosás alapszabálya, csak én nem tudtam erről. :D