Egyhuzamban megállás nélküli használatra ennyit adtak meg.. után ajánlott pihentetni legalább ennyi ideig, ezt a 2015-ös Karcher katalógusban írták az "apró betűs" részben.. de most megnéztem a neten is, a karchershop.com-on is ez szerepel,
K2, K3, K4-hez,
"Mindazoknak akik motorkerékpárt, biciklit szeretnének mosni, kissebb tisztítási feladatokat szeretnének végezni, például rövidebb járdaszakaszok, kissebb kevésbé szennyezett felületeket. Mivel, a dugattyúház műanyagból készült, ezért 10-15 percnél tovább nem szabad üzemeltetni. Újabb 10-15 perc elteltével az alkatrészek lehülnek, és ismét használhatja mosóját."
A nagyobbakhoz több órát írnak, de emlékeim szerint a katalógusban még a K7 esetében sem ajánlották az 1 óránál hosszabb ideig tartó folyamatos munkavégzést.. majd megnézem.
Mondjuk engem az is visszatart az otthoni mosástól, hogy macerás a szárítás.. szeretném csak leöblíteni mosás után és kész, száradjon foltmentesen. Így is karcos az autó, nem szeretnék még jobban rontani rajta. De ezt a szar minőségű otthoni vízzel nem lehet megoldani. Nemrég slaggal csak úgy lelocsoltam kicsit a felniket és ahogy kell elég ocsmány, fehér foltos lett száradás után. Persze vannak mindenféle spec foltmentesen száradó samponok, de akkor is. Egyedül a felniket szoktam otthon is tisztogatni, de azokat is csak ioncserélt vízzel.. napi szinten Autoglym waxos samponnal, komolyabb szennyeződés esetén wolf neutrális felnitisztító, a gumikra wolf multi tisztító, utána wolf black out gumiápoló.
A K2 a belépőkategória, annál lejjebb már nem sok minden van. Otthoni hobbi felhasználásra jó, biciklihez, kisebb feladatokra, autót leöblíteni.. ameddig működik. A mohás téglafalat is szépen le lehet vele pucolni (szennymaró fejjel), de amit nem reklámoznak különösebben (katalógusban benne van), hogy a K2-t hivatalosan max kb 10 perces folyamatos munkára ajánlják, full műanyag az egész, nincs vízhűtés semmi. Ebben a kategóriában a Nilfisk gépei inkább ajánlottak ott asszem még a legkisebb modell is legalább alumínium hengerfejes. A Karcher a K5-ttől felfele kezd komolyodni, az igazi a K7 és az ettől feljebb lévő fél-ipari, ipari cuccok. Én, ha komolyan gondolnám Kranzle-t vennék, de náluk a legcsumplibb belépőmodell is egy 100as körül mozog. Az nyomás mellett a vízszállítás talán még fontosabb is, ezt is érdemes nézni.
És eljutottunk oda, mint anno is, hogy a 150 otthonra pont elég, ha ennél több kell akkor egy jobb kézimosóban életed végéig elmossák az autód a komolyabb cucc árából és nem lehet mindenki olyan bolond, mint Szili :-)
Csak én abban a hitben voltam, hogy ezzel úgy megy majd a mosás, hogy nedvesítésként végignyomom, majd felfújom rá a habot, áll rajta kicsit, majd végül tiszta vízzel végignyomatom, max. itt ott kefével törlöm és kész.
De akkor ez elég messze lesz ettől ezek szerint... :(
És ami a gáz, hogy már megrendeltem. 100k-s mosót pedig nem áll szándékomban venni.
"Hobbimosni" megfelelő, nekem sincs erősebb, de tisztában kell vele lenni, hogy ez csak annyiban jobb a slagnál, hogy kicsit kevesebb vizet használsz el. A szivacsozás attól még teljes meló lesz.
Vettem egy youngtimer autót, aminek szép megörzött a fényezése, de a por és a dzsuva nagyon hamar megül rajta. Mit tudtok ajánlani, ami nem horribilis összeg, esetleg egy mosás után, egy magányos estén is felvihető a gépre és 1-2 hónapig taszítja a vizet, port, ilyeneket? Eddig RIWAX QuickShine-t használtam a kocsimon, motoromon, amitől csillogott villogott, csúszott le róla minden, de mintha ennél az autónál kicsit többre lenne szükség. Waxoljak esetleg és esetenként quickshine? Lehet hogy egy alaposabb alapkezelés kellene és utána az állagmegörzés?
Kerámia bevonatot szeretnék tenni az autómra és egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet a Nanolex termékcsaládra. Utána néztem és csupa jót hallottam, mind a kerámia mind a nanotechnológiás bevonataikról. Valamint teljes autóápolással is foglalkoznak. Kicsit beleástam magam a témába és azt tapasztaltam, hogy mesze az egyik legjobb minőségű.
Tud valaki még információval szolgálni nekem ezzel kapcsolatban?