Mondjuk engem az is visszatart az otthoni mosástól, hogy macerás a szárítás.. szeretném csak leöblíteni mosás után és kész, száradjon foltmentesen. Így is karcos az autó, nem szeretnék még jobban rontani rajta. De ezt a szar minőségű otthoni vízzel nem lehet megoldani. Nemrég slaggal csak úgy lelocsoltam kicsit a felniket és ahogy kell elég ocsmány, fehér foltos lett száradás után. Persze vannak mindenféle spec foltmentesen száradó samponok, de akkor is. Egyedül a felniket szoktam otthon is tisztogatni, de azokat is csak ioncserélt vízzel.. napi szinten Autoglym waxos samponnal, komolyabb szennyeződés esetén wolf neutrális felnitisztító, a gumikra wolf multi tisztító, utána wolf black out gumiápoló.
A K2 a belépőkategória, annál lejjebb már nem sok minden van. Otthoni hobbi felhasználásra jó, biciklihez, kisebb feladatokra, autót leöblíteni.. ameddig működik. A mohás téglafalat is szépen le lehet vele pucolni (szennymaró fejjel), de amit nem reklámoznak különösebben (katalógusban benne van), hogy a K2-t hivatalosan max kb 10 perces folyamatos munkára ajánlják, full műanyag az egész, nincs vízhűtés semmi. Ebben a kategóriában a Nilfisk gépei inkább ajánlottak ott asszem még a legkisebb modell is legalább alumínium hengerfejes. A Karcher a K5-ttől felfele kezd komolyodni, az igazi a K7 és az ettől feljebb lévő fél-ipari, ipari cuccok. Én, ha komolyan gondolnám Kranzle-t vennék, de náluk a legcsumplibb belépőmodell is egy 100as körül mozog. Az nyomás mellett a vízszállítás talán még fontosabb is, ezt is érdemes nézni.
És eljutottunk oda, mint anno is, hogy a 150 otthonra pont elég, ha ennél több kell akkor egy jobb kézimosóban életed végéig elmossák az autód a komolyabb cucc árából és nem lehet mindenki olyan bolond, mint Szili :-)
Csak én abban a hitben voltam, hogy ezzel úgy megy majd a mosás, hogy nedvesítésként végignyomom, majd felfújom rá a habot, áll rajta kicsit, majd végül tiszta vízzel végignyomatom, max. itt ott kefével törlöm és kész.
De akkor ez elég messze lesz ettől ezek szerint... :(
És ami a gáz, hogy már megrendeltem. 100k-s mosót pedig nem áll szándékomban venni.
"Hobbimosni" megfelelő, nekem sincs erősebb, de tisztában kell vele lenni, hogy ez csak annyiban jobb a slagnál, hogy kicsit kevesebb vizet használsz el. A szivacsozás attól még teljes meló lesz.
Vettem egy youngtimer autót, aminek szép megörzött a fényezése, de a por és a dzsuva nagyon hamar megül rajta. Mit tudtok ajánlani, ami nem horribilis összeg, esetleg egy mosás után, egy magányos estén is felvihető a gépre és 1-2 hónapig taszítja a vizet, port, ilyeneket? Eddig RIWAX QuickShine-t használtam a kocsimon, motoromon, amitől csillogott villogott, csúszott le róla minden, de mintha ennél az autónál kicsit többre lenne szükség. Waxoljak esetleg és esetenként quickshine? Lehet hogy egy alaposabb alapkezelés kellene és utána az állagmegörzés?
Kerámia bevonatot szeretnék tenni az autómra és egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet a Nanolex termékcsaládra. Utána néztem és csupa jót hallottam, mind a kerámia mind a nanotechnológiás bevonataikról. Valamint teljes autóápolással is foglalkoznak. Kicsit beleástam magam a témába és azt tapasztaltam, hogy mesze az egyik legjobb minőségű.
Tud valaki még információval szolgálni nekem ezzel kapcsolatban?
"10-en millios uj autokat sem vedetik le a gazdaik"
Nézzük kik vesznek itthon 10-en 20on millióért autót. Mármint magánszemélyek. Egyik az aki összelopta, összecsalta a vagyonát. Ők vannak többen. Áfacsaló-számlagyáros vállalkozók, bűnözők, politikusbűnözők és a hozzájuk közelálló mutyizó rokonok, gázszerelők, volt koronaőrök stb. Ezeknek semmiféle értékrendjük nincs, belül olyanok, mint a pöcegödör. Amíg nyitva van a pénzcsap amúgy sem számít semmi. Az ilyen az autóhoz is hülye, ami abból is látszik, hogy néhány német prémium márkán kívül nem ismer mást. A lényeg hogy minél taplóbb legyen, olyan ami illeszkedik a személyiségéhez, pl valamelyik tulok x6-os bmw szigorúan óriási malomkerék felnikkel, használhatatlan peres gumikon, tökig lesötétítve nehogy meglásd azt az értelmes képét. Azonban érdemes megjegyezni, hogy ez a fajta ember alakú, két lábon járó löttyett fasz ritkán vesz vadiúj autót szalonból, hiszen a szarrágó természetét még a sok pénz sem tudja megváltoztatni. Nem akar ő bukni rögtön az elején, inkább megveszi kintről néhány hónaposan egy évesen a még mindig újszerű autót (jellemzően dízelmotorral, hogy ezen is spóroljon), aztán jöhet valami okos rendszám amivel megússza a büntetéseket is. Ez a kezdő mutyizó szint. A másik véglet az orosz diplomata rendszám, de ehhez a pénzél is értékesebb dolog szükségeltetik. Kormánykapcsolatok.
Aki pedig legálisan megteheti, hogy 10en milliókat költsön csak autóra, az valószínű azt is megteheti, hogy néhány évente cserélgeti őket, így őt sem különösebben érdekli külön a fényezés védelme.
Nalunk ez a duplaja, ami a nagyobb gond, hogy Gyorbol jonne valaki aki meg tudja csinalni de 4 auto alatt nem jon le. Mondanom sem kell csak en vagyok a listan, 10-en millios uj autokat sem vedetik le a gazdaik pedig ez tenyleg jo modszer lenne. A szelvedo es az oldalablak regen meg volt igy csinalva nalam, jo is volt nagyon.
@szabibmw
Igen ez, soha nem torolgettem. Vizes volt, rafujtam - mar allt is ossze cseppekre a fenyezesen a viz.
Ez volt az ? :) Ennek az európai verzióját lehet itthon is kapni :) ez meg ez
Láttam már Budán a homasitában is, ha nem akarsz a netes rendeléssel vacakolni.
De amúgy elvileg ezt is a vízzel együtt le kellene törölni (az angol honlap szerint) de gondolom te rögtön mész az autóval és a menetszél megszárítja. Ebből következtetek arra hogy amit linkeltem AG aqua wax is jó lehet neked, szal nem kell törölgetned. Igaz én azokból csak a hagyományos felkenem megszárad törölgetemet használom de azok bírják 1,5-3 hónapig úgy hogy kint áll a kocsi.
Szóval ha már csak a felét teljesíti az 3 hét+, akkor egy próbát megér :)
Autómosással és autókozmetikával foglalkozom lassan 25 éve.
Dolgoztam egy márka szervizben ahol használtam egy olyan nano technologiás anyagot, amire 2 év garanciát vállaltak, hogy addig megőrzi a felület védelmét. Ausztriában ugyan erre a kezelésre 3 év garanciát vállaltak. Valóban működött a dolog. Sajnos a nevére nem emlékszem. Csak ipari kiszerelésben volt. 30000 ft körül volt a kezelés ára. Ausztriában talán 200 euro. A kezelés 2 óra alatt elkészült, de 16 órát kellett hagyni állni.
Nem akarlak megbantani de a matt fenyezesses autot hasznaljon az aki kitalata. Takarithatatlan, minden meglatszik rajta, javithatatlan. Soha nem kene.
En nem a szepseg miatt viaszolok. Azert, hogy vedje a fenyezest es konnyebben levigye a gozborotlva a koszt. Tartos viaszt is azert keresek, hogy a gozborotvat is ritkitani tudjam. Most 2 hetente mosni kell mert megtisztelik a madarak es mar nem gyongozik rajta az eso - elkopott a kutas viasz.