Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Időközben megjött a könyv is. Szép képek vannak benne és jóval több, mint a korábbi francia könyvben. A szöveg azonban sajnos számomra teljesen érthetetlen.
FeZ mester fáradozásainak hála, már nem rángat a kuplungom. Olyannyira nem, hogy sikerült probléma nélkül eljutnom az autóval Szarajevóba :)
Nagyot néz itt mindenki a kettes golfok tengerében suhanó GSA-ra!!
A nagy sietségben azért 1-2 dolog elmaradt, például nekem is időszerű lesz majd a hátsó fékcsöveket cserélni. Legjobb lenne a méretre készült vastag falú rézcső de sajnos nem tudom a pontos méreteket.
Ha valakinek megvan ez az adat, ossza meg velem kérem.
Még a motor tartó bakokkal is gondban vagyok, sajnos mind a kettő elszakadt. Webáruházakban nem tálalható már és szilentes műhelyben sem vállalták a felújítást.
Eszembe jutott, hogy lehet-e ezt javítani, illetve amúgy is hajlamos elszakadni az egyik oldal (amit felfelé emel a motor forgatónyomatéka). Ebben a témában van valakinek tapasztalata?
Volna egy nevemen lévő Citroen GSA X3. Veterán előminősítve van.Forgalomba csak OT-ként kerülhet. Jelenleg nem üzemképes. Elejéről hiányzik a két első lámpa, index, hűtőmaszk. Hátul a csomagtartó szárny és az ablaktörlő mechanika. Csak trélerrel vihető. KB 10 éve áll. A lenti linket a 10 évvel ezelőtti állapota látható. Legnagyobb baja a korrózió, ezen belül is a jobb hátsó(ha jól emlékszem) segédkeret felfogatása. Ki van szakadva a helyéről. Volt már javítva. Erdőkürtön van. Tárolni nem tudom tovább. Tényleg sürgős volna.
Árra mondjál valamit vagy elcserélhetem valami GS specifikus dologra. Szeretném ha innen vinné valaki. Jó lenne ha egészében vagy darabjaiban tovább élhetne még.
Rángatás - nálunk pontosan ugyanez a hiba egyértelműen és véglegesen megoldódott a kuplungtárcsa teljes cseréjével. A motortartó bakoknak nem volt köze a dologhoz.
köszi Feri a tippet, erre nem gondoltam, hogy a lendkerékben persely is lehet.. Azóta annyi derült ki, hogy kettesben indulva nem rángat, illetve hidegen sem. De amint bemelegszik, már csak nagyon kis fordulaton, röviden csúsztatva lehet vele elindulni, valamint a motor tartó bakok is cserések lettek. Terveim szerint augusztusban fogok a végére járni az ügynek.
Sziasztok!Sikerült megmentenem egy citroen gsa veteránautót a végső pusztulástól de sajnos nincs kapacitásom a felújítására így eladnám beszerzési áron.A motor hiányos a belső komplett a hidraulikában is felfedezhetőek hiányosságok.Az elektronika jó állapotú mint ahogy az üvegek és a sárvédők is!5 darab felni és gumi van meg hozzá.Remek alkatrészbázis lehet valakinek a felujítandó autójához.Okmányai sajnos nincsenek!Az ára: 40.000,-Ft érdeklődni telefonon ( 06706267266 ) vagy emailon (milanszatmari64@gmail.com)keresztül lehet.
Megint én vagyok,valahogy lemaradt a szöveg eleje,szóval amikor vettem az enyém (amig meg volt) egy bizonyos sebességnél ugyanezt csinálta.Gyanakodtam csapágyra,centírozó ólomra,még gumira is.
benyúltam a motortérbe,kipufogócsonknál megcibáltam a motort,hoppá meg lehet emelni,litty-lotty.Az egyik motortartó gumibak (kettő van) megadta magát,a másikat sem tartotta sok!-Öregautó betegség,hogy a tömítések előbb-utóbb elfáradnak,ezer helyről szivároghat a motorolaj ez aztán szépen lassan lefolyik a blokk oldalán és a hossztartónál szépen pihenget.Pont a tartóbakok mellett-alatt.A takaró-védőlemez egy darabig fölfogja,van ugyan kifolyó nyílás a lemezvályúban,de az többnyire eldugul.-A másik tippem,hogy a cserénél nem lett rendesen kiközepezve a tárcsa,vagy gond lehet még a nyomólappal,nagyon kopott és elvetemedett,bár ha előtte nem volt vele gond akkor nem valószínű.Mindenképpen valami kiegyensúlyozatlanság a ludas,de remélem nálam avatottabb márkatársak is tudnak segíteni.-Bocs ,én most már csak kibic vagyok citroen ügyben,de amíg megvolt az öreg vas,szinte mindent magam javítottam.-Ahogy a közmondásban is van:Kell valami?Csináld magad!Nem kell semmi?Bízd rá másra.-Ha rendbejön a szerkezet,azért írd meg,kíváncsi vagyok hol volt (van) a bibi.Tudod,mindennek oka van.Sok sikert kívánok!Jókalaci
Sajna nem tartott sokáig az örömöm a megjavított, pöpec váltó miatt.
Hiába kértem, hogy nézzék meg a kuplungot is, most újra rángatni kezdett, 1-2 sebességben csúsztatásnál. Azt a magyarázatot kaptam, hogy ki volt szálkásodva a bowden, de kicserélték újra. A szerkezet, tárcsa, csapágy hibátlan, kár hozzányúlni. Ez valószínűleg így is van, csak az a baj, hogy most is rángat.
Ami igazán fejtörést okoz, hogy tényleg új a kuplung szerkezet, új a kinyomó csapágy, mostmár új a bowden is. Tárcsát nem cseréltem anno, mert szemre jónak nézett ki, csak a kopó réteg lett cserélve rajta. Csere óta nem ment 3000 km-t sem. Ritkán, rövid utakon használtam, de így is egyre rosszabb lett az állapota, talán bemelegedés után volt még rosszabb.
Motor tartó bakok sem szakadtak.. bár ez nem tudom meddig lesz így, mert elindulásnál nagyon rázza az egész kasztnit, motort, váltót.
Tegnap utána olvastam a témának, felmerült, hogy esetleg nincs egy tengelyben a motor és a váltó.. mert most másik váltó került az autóba, pontosabban új házba költözött az eredeti váltó szerkezet az öntvény ház törése miatt.
Van valakinek tapasztalata ilyen hibával? Hogyan lehet ellenőrizni a motor és a váltó egytengelyűségét? Lehet esetleg a lendkerékben akkora kopás, hiba, egyenetlenség, hogy ilyen hibát okozzon?
Attól tartok, hogy ha szétszedem, nem fogok látni rajta semmi rendelleneset.. esetleg egy új tárcsával is ezt fogja csinálni.. Márpedig nem szeretném folyton szét meg összeszerelni. Legjobb lenne egy olyan műhely, aki váltó - kuplung témára van szakosodva és nem retten meg egy GSA-tól..