Vettem egy youngtimer autót, aminek szép megörzött a fényezése, de a por és a dzsuva nagyon hamar megül rajta. Mit tudtok ajánlani, ami nem horribilis összeg, esetleg egy mosás után, egy magányos estén is felvihető a gépre és 1-2 hónapig taszítja a vizet, port, ilyeneket? Eddig RIWAX QuickShine-t használtam a kocsimon, motoromon, amitől csillogott villogott, csúszott le róla minden, de mintha ennél az autónál kicsit többre lenne szükség. Waxoljak esetleg és esetenként quickshine? Lehet hogy egy alaposabb alapkezelés kellene és utána az állagmegörzés?
Kerámia bevonatot szeretnék tenni az autómra és egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet a Nanolex termékcsaládra. Utána néztem és csupa jót hallottam, mind a kerámia mind a nanotechnológiás bevonataikról. Valamint teljes autóápolással is foglalkoznak. Kicsit beleástam magam a témába és azt tapasztaltam, hogy mesze az egyik legjobb minőségű.
Tud valaki még információval szolgálni nekem ezzel kapcsolatban?
"10-en millios uj autokat sem vedetik le a gazdaik"
Nézzük kik vesznek itthon 10-en 20on millióért autót. Mármint magánszemélyek. Egyik az aki összelopta, összecsalta a vagyonát. Ők vannak többen. Áfacsaló-számlagyáros vállalkozók, bűnözők, politikusbűnözők és a hozzájuk közelálló mutyizó rokonok, gázszerelők, volt koronaőrök stb. Ezeknek semmiféle értékrendjük nincs, belül olyanok, mint a pöcegödör. Amíg nyitva van a pénzcsap amúgy sem számít semmi. Az ilyen az autóhoz is hülye, ami abból is látszik, hogy néhány német prémium márkán kívül nem ismer mást. A lényeg hogy minél taplóbb legyen, olyan ami illeszkedik a személyiségéhez, pl valamelyik tulok x6-os bmw szigorúan óriási malomkerék felnikkel, használhatatlan peres gumikon, tökig lesötétítve nehogy meglásd azt az értelmes képét. Azonban érdemes megjegyezni, hogy ez a fajta ember alakú, két lábon járó löttyett fasz ritkán vesz vadiúj autót szalonból, hiszen a szarrágó természetét még a sok pénz sem tudja megváltoztatni. Nem akar ő bukni rögtön az elején, inkább megveszi kintről néhány hónaposan egy évesen a még mindig újszerű autót (jellemzően dízelmotorral, hogy ezen is spóroljon), aztán jöhet valami okos rendszám amivel megússza a büntetéseket is. Ez a kezdő mutyizó szint. A másik véglet az orosz diplomata rendszám, de ehhez a pénzél is értékesebb dolog szükségeltetik. Kormánykapcsolatok.
Aki pedig legálisan megteheti, hogy 10en milliókat költsön csak autóra, az valószínű azt is megteheti, hogy néhány évente cserélgeti őket, így őt sem különösebben érdekli külön a fényezés védelme.
Nalunk ez a duplaja, ami a nagyobb gond, hogy Gyorbol jonne valaki aki meg tudja csinalni de 4 auto alatt nem jon le. Mondanom sem kell csak en vagyok a listan, 10-en millios uj autokat sem vedetik le a gazdaik pedig ez tenyleg jo modszer lenne. A szelvedo es az oldalablak regen meg volt igy csinalva nalam, jo is volt nagyon.
@szabibmw
Igen ez, soha nem torolgettem. Vizes volt, rafujtam - mar allt is ossze cseppekre a fenyezesen a viz.
Ez volt az ? :) Ennek az európai verzióját lehet itthon is kapni :) ez meg ez
Láttam már Budán a homasitában is, ha nem akarsz a netes rendeléssel vacakolni.
De amúgy elvileg ezt is a vízzel együtt le kellene törölni (az angol honlap szerint) de gondolom te rögtön mész az autóval és a menetszél megszárítja. Ebből következtetek arra hogy amit linkeltem AG aqua wax is jó lehet neked, szal nem kell törölgetned. Igaz én azokból csak a hagyományos felkenem megszárad törölgetemet használom de azok bírják 1,5-3 hónapig úgy hogy kint áll a kocsi.
Szóval ha már csak a felét teljesíti az 3 hét+, akkor egy próbát megér :)
Autómosással és autókozmetikával foglalkozom lassan 25 éve.
Dolgoztam egy márka szervizben ahol használtam egy olyan nano technologiás anyagot, amire 2 év garanciát vállaltak, hogy addig megőrzi a felület védelmét. Ausztriában ugyan erre a kezelésre 3 év garanciát vállaltak. Valóban működött a dolog. Sajnos a nevére nem emlékszem. Csak ipari kiszerelésben volt. 30000 ft körül volt a kezelés ára. Ausztriában talán 200 euro. A kezelés 2 óra alatt elkészült, de 16 órát kellett hagyni állni.
Nem akarlak megbantani de a matt fenyezesses autot hasznaljon az aki kitalata. Takarithatatlan, minden meglatszik rajta, javithatatlan. Soha nem kene.
En nem a szepseg miatt viaszolok. Azert, hogy vedje a fenyezest es konnyebben levigye a gozborotlva a koszt. Tartos viaszt is azert keresek, hogy a gozborotvat is ritkitani tudjam. Most 2 hetente mosni kell mert megtisztelik a madarak es mar nem gyongozik rajta az eso - elkopott a kutas viasz.
1 hetet siman hozza a kutas folyekony wax, attol fuggen mennyi vizet es port kap magara a kasztni. Neha tobbet is.
@landrider #5587
Mert nincs ra idom. Mosatni sincs mert munkaidoben nem erek oda.
Turtle Wax Wax & Dry Spray Wax ez olyan volt, de beszerezhetetlen itthon es nem tudott tobbet mint a benzikoton levo wax. Nem szoktam torolgetni es nem is szeretnek raszokni, raadsul a kuton ahol mosni tudok nincs is hely hozza.
Esetleg Autoglym Aqua Wax, de a törölgetést nem úszod meg. Mosás után vizes felületre mehet, áttörlöd és kész. Ipari kiszerelésben is lehet kapni (min. 5L) ott Express Wax néven fut.
van egy olyan szer, hogy Maxolen Gyöngy, de ami elvárásod van, arra szinte borítékolom, hogy nem létezik cucc.
Gondolj csak bele: UV, eső, por, szmog, korom stb. éri folyamatosan a kocsit. Egy ráfújt cucctól ne várj 3 hét védelmet. (én az 1 héten is meg vagyok lepődve...)
Tartos spray kiszerelesu waxot keresek amit kezi gozborotvas aktiv habos mosas es oblites utan, eleg lenne csak rafujni a nedves fenyezesre es nem kell torolgetni. Jelenleg kezi mosoba nem tudok menni, ezert mosok hajnalban a benzinkuton.
A moso sajat viaszos es fenyesito oblites funkciojat hasznalva kb 1 hetig pergeti le magarol a vizet a fenyezes, tul hamar le kopik. Valami tartosabbat szeretnek legalabb 3 hetet birjon ki a wax akkor is ha szabad eg alatt all a auto.
Van valakinek tapasztalata akkurol (szivargyujtorol) müködö porszivorol?
Sajnos nem tudok normál hálozati porszivoval takaritani, a pénzbedobos meg macerás és drága is. Ezert gondolkodtam el , lehet erdemes lenne ilyet beszerezni, de félek, hogy szart sem ér.
Hát ja csak kicsit parázok utána nehogy állandóan keljen a műszerfalat így ápolni mert eddig nem kellet 3 éves autóról van szó általában ha itthon takarítom csak le szoktam törölni és kész ilyen speckó portörlő kesztyűvel.