Én is csak ajánlani tudom Altorjai urat. Egyáltalán nem dolgozik drágán. Igaz, hogy hozzá is el kell jutni (Lónyai utca), de azt még mindig viszonylag egyszerűbb megoldani, és elég jól kiszámítható, szemben az áramkör-rejtvényfejtésre fordított órákkal....
Mindazonáltal, ha a hibaleírás alapján tanácsot kéne adnom, azt mondanám hajítsd ki a mostani töltésvisszajelzést, és tervezz bele egy újat. Azt úgy hangolod, ahogy neked tetszik és tuti jó lesz. :)
(Ha nem jutsz hozzá, telszámot tudok adni Altorjai úrhoz.)
Aki pedig berendezkedett a vakujavításra, az azonnal betesz egy próbacsövet, próba gyújtótrafót, tudja mit hol kell mérni, stb. A kapcsolási rajzon számos pont előírt feszültsége is meg van adva, ez is megkönnyíti a hibakeresést. Olyan ez mint a kerékpárom. Persze megjavíthatnám magam is. Szétszedném félig, vennék még pár szerszámot, szétszedném teljesen, vennék alkatrészt, azután még egyszer irány a bolt, menne az időm, dzsuvás lenne a kezem, végül kitakaríthatnám a lakást. Ehelyett beadom a sarki biciklishez, alkatrész nekik van, rámegy egy szerény munkadíj, másnap elhozom és kész.
A Metz mindig is titkolta a kapcsolási rajzokat, és csak a szerviznek adta ki. Bár van néhány tipus aminek ismerjük a rajzát, de nem mindnek. Nem biztos hogy olyan könnyű reprodukálni azt a kapcsolási rajzot. Sőt.... lehet többrétegű nyák, ismeretlen alkatrész, nem is minden jól látható, könnyen hozzáférhető. Szóval egy szakinak sem könnyű kiismerni. Ha pedig napokat töltesz vele, többe kerül mint a műszerész.
Baj elsősorban a "mikor" és "hogyan" kérdésre adható válaszaimmal akad... Tehát ugyanazzal, mintha magam bütykölöm, pedig ez azért még jóval alul van az általam nehezen átláthatón. Pedig a csigák még ma sem tűnnek gyorsnak:( Egy nyomorult megnyúlt/spirálzárlatos ellenállás vagy megnyúvadt zener, esetleg átvezető dióda lehet az oka, tehát primitív dolog, de hát maga a cucc sincs túllihegve elektronikai szemszögből - semmi puccos processzor, firmware vagy hasonló álnokság. Ezért bosszantó, hogy mi lehetne az az űbertitkos dolog, ami miatt ennyire nincs róla elérhető service manual - régebben fel kellett tudni fejből rajzolni egy ilyet akár egy végzős szakközepesnek is.
Elsül, nem ez a gond. Csak az a baj, hogy használat közben a tápfesz csökken, a telepek belső ellenállása nő, emiatt a töltési sebesség is csökken. Jó lenne tehát tudni, mikortól igaz a "ready" jelzés - márpedig az most jóval hamarabb jelez, mint kellene, vagyis ahogy a kondenzátor elérte volna a kisütésre alkalmas feszültséget. Tehát vígan elsül az, ha létrejött az elvárt minimum, de hogy az mikor következik be, nem tudok. No ez a baj. Egyszerű, de egy többtucat huzallal összekötött, a házában különböző helyekre beültetett, több panelon helyet foglaló áramkört üzem közben hogy mérj fel és javíts úgy, hogy se benne, se magadban, sem a műszereidben ne tégy kárt - hát ezért sok pénzt szoktak kérni a szakik, s nem véletlenül. Emiatt is üldöztem a kapcsolási rajzot, hogy célzottan "rombolhassak", ne lépésről-lépésre kelljen szívnom...
,,Mert nem biztos, hogy elsül, ha kevesebbet bír leadni, mint ami a cső villanásához kell"
Szerintem ilyen nincs. Kondi nem szárad ki ennyire. Megszakad, vagy átüt, szárad és csökken a kapacitása, de hogy annyi se maradna, hogy elvillanjon azt nehezen tudom elképzelni. A villanócső akkor is elvillan, ha az eredeti energiatároló kapacitás tízezred részét kötöd rá.
Köszi, de nem lehet. Attól legfeljebb csak hamarabb töltődne az üzemi feszre, el is sülne, legfeljebb a max. leadható energiamennység korlátozódna a kapacitáscsökkenés arányában. Itt a visszajelzéssel van baj, de már rajta vagyok, nem egy bonyolult áramkör ez - csak érnék már rá!
Mert időből is kevés van, de ebben az esetben valahogy túl jól is működnek a visszajelzők...
Kedves Laci, este próbáltalak elérni, aztán valamikor negyed tízkor meg is jött az esemes, hogy te is engem:-(. A térerő itt nem egészen követi a korszellemet. Ha még találkoznál az üzenetemmel: holnap nekem nem jó, az okokkal nem fárasztanám a fórumot, majd élőszóban.
you're great, ahogy a művelt pápua szokik mondani ilyenkor:-)
Már a múltkor vertem a fejem a falba, hogy a CT60-as szettedről "lecsúsztam" - nagyon jól elfért volna a másik mellett, szegények már amúgy is elég viharvertek.
Természetesen nem kívánom ingyen, sem bagóért, nem nézlek Samu bácsinak - légy szíves, írd meg, hol, mikor és mivel tudom honorálni kedves felajánlásod. A találkozónál természetesen alkalmazkodom, ha valamikor a jövő héten neked is jó lenne; ez a hétvége sajnos már nem az, pont azon esemény miatt, ahová kellett volna:(.
Köszönöm az észrevételt, és sajnos, igazad van:(. Láttam tíz kövér angol fontért hirdetettet, de annyiért már működő vakut is kapni... Úgy tűnik, meg kell próbálkoznom a józan eszemmel, hátha rátalálok - csak sürgősen kellett volna, a pepecselést akartam megúszni.
Hirdettek többet is az elmebajon, de már a fotókról kiderült, hogy user és nem service manualt árulnak. Nem igazán értem Metzéket, ez már egy huszonéves konstrukció. Egyébként a nagyobb testvérkéivel is hasonló a helyzet, sőt, a "digital" verziókkal is. Felhívtam a szervízt, no mit mondtak? Vigyem be, az egyik szaki még konyít hozzá... Business as always, tehát még csak nem is moroghatok miatta.
Szkóp, DVM, papír, ceruza és radír. A villanócsövön és a drótból tekert alkatrészeken kívül minden kikerül az asztalfiókból, majd igyexem nem megrúgatni magam:).
Ne lenne olyan jó, hagynám a francba. Igazából használható és pontos is, de a ready visszajelzője (ebben már LED-ek vannak...) hülyeséget láttat, túl korán mutat készenlétet (=nem sül el, mikor számítanál rá - ez ugye nagy probléma tud lenni:). Eddig egyszer kellett szétkapnom egy hidegforrasztás miatt, és német precizitás ide vagy oda, a belbecs inkább barkácsmunka, mint "ipari sztenderd" (anno ez volt a szlogen!) - vagy csak elszoktam már a sok dróttól:(. Szóval nem szívesen szedem szét dokumentáció nélkül, s most már idő sincs rá. Megoldom másként.
Köszönöm, sajnos ez nem jön be - én is ilyesmikkel próbálkoztam, és persze hogy végigböngésztem a képtalálatokat. Kerestem "schematics"-ra és "service manual"-ra, meg hasonlókra németül is, de csak a CT1-ig jutottam el. Közben jól be is szoptam azt az istenátka malware-t.
A vége az lesz -ha nem lesz más-, hogy beszerzek egy romos állapotút, és drótról-drótra, apróra szedve felveszem a rajzot... Legalább lesz pótalkatrészem is:(, de eddig halogattam, most meg sürgősen kellett volna. Megéri vele bajlódni, mert a mai "nagyágyúk" sajnos még mindig kompromisszumosak mellette, ha nagy teret kell bevilágítani, és nem megengedett a komolyabb cucc telepítése...
Sürgősen szükségem lenne egy Metz 45 CL4 kapcsolási rajzra!
(Kérlek benneteket, ne ajánlgassátok a guglit; hosszas kutakodás után is csak a közelébe sikerült kerülnöm, hozzáférnem nem - helyette egy roppant kellemetlen malware lett a jutalmam, amit csak úgy -egy free vagy próbaszoftverrel- már le sem lehetett irtani.
Szóval ha lenne valakinek egy pdf, egy szkennelt jpg, vagy egy valóban a keresett tartalomról szóló link... A leírás nem kell. Mail nyilvános.)
Mostmár csak egy "közepes" vaku kellene. Kicsi és nagy manuáis vakuim vannak használatban, kellene valami közepes (30-as kulcsszám körül). Lényeg hogy lehessen a teljesítményt felezni, esetleg negyedelni, legyen rajta PC csatlakozó, kis méret, baráti ár. Ebay-en is körülnézek, de itthonról szívesebben vennék.