Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Sajna nem tartott sokáig az örömöm a megjavított, pöpec váltó miatt.
Hiába kértem, hogy nézzék meg a kuplungot is, most újra rángatni kezdett, 1-2 sebességben csúsztatásnál. Azt a magyarázatot kaptam, hogy ki volt szálkásodva a bowden, de kicserélték újra. A szerkezet, tárcsa, csapágy hibátlan, kár hozzányúlni. Ez valószínűleg így is van, csak az a baj, hogy most is rángat.
Ami igazán fejtörést okoz, hogy tényleg új a kuplung szerkezet, új a kinyomó csapágy, mostmár új a bowden is. Tárcsát nem cseréltem anno, mert szemre jónak nézett ki, csak a kopó réteg lett cserélve rajta. Csere óta nem ment 3000 km-t sem. Ritkán, rövid utakon használtam, de így is egyre rosszabb lett az állapota, talán bemelegedés után volt még rosszabb.
Motor tartó bakok sem szakadtak.. bár ez nem tudom meddig lesz így, mert elindulásnál nagyon rázza az egész kasztnit, motort, váltót.
Tegnap utána olvastam a témának, felmerült, hogy esetleg nincs egy tengelyben a motor és a váltó.. mert most másik váltó került az autóba, pontosabban új házba költözött az eredeti váltó szerkezet az öntvény ház törése miatt.
Van valakinek tapasztalata ilyen hibával? Hogyan lehet ellenőrizni a motor és a váltó egytengelyűségét? Lehet esetleg a lendkerékben akkora kopás, hiba, egyenetlenség, hogy ilyen hibát okozzon?
Attól tartok, hogy ha szétszedem, nem fogok látni rajta semmi rendelleneset.. esetleg egy új tárcsával is ezt fogja csinálni.. Márpedig nem szeretném folyton szét meg összeszerelni. Legjobb lenne egy olyan műhely, aki váltó - kuplung témára van szakosodva és nem retten meg egy GSA-tól..
Nagyon szépen néz ki az autó elsőre.. ha tényleg ilyen jó állapotban is van, akkor ajándék ennyi pénzért. Lehet felesleges is ilyen új műanyag holmikat nézegetnem. Veszek mégegy GSA-t, oszt jónapot :)
Az én GSA-m végre elkészült, a tavalyi Nagy Féktárcsa Elszabadulás után mostanra sikerült újra működőképessé tenni.
Sajnos azonnal be is kellett ugrania a családi igásló szerepébe, mert a Xsara sajnos csúnyán összetört, s ez meg is pecsételte a sorsát.
Sokat gondolkodtunk a váltó típuson, de végül csak a Citroen felé húz a szívünk, ezért ha valakinek Citroenes körökben forogva tudomása lenne egy megbízható, stabil
- OFF - C5ösről, reális áron úgy 2004-2006 környékéről - ON -
azt szépen kérem ne tartsa meg az infót, hanem dobjon nekem egy emailt.
kertesz.tibor.78kukacgmail... a címem.
Előre is köszönöm és kellemes tavaszi GSA-zást kívánok mindenkinek. Én kb két hét múlva jutok az autó közelébe, de alig várom már :)
Hát fiúk...!-Tudom, háttal nem kezdünk mondatot,nyelvtani szabály amiért a 60-as években még kemény hátbavágás járt a tanító (tanár)úrtól.-Bocs a kitérőért!Köszönöm a segítő szándékot,a helyzet az,hogy mások is nézik a hirdetéseimet.-Szóval elment a GSA ahogy illik délcegen,emelt fővel (orral),kisebb autóért cserébe.-Mondjam azt,hogy megkönnyeztem?-Saját lábán.Hátrahagyva szép és kevésbé szép emlékeket és egy csomó megmaradt alkatrészt.Uraim!Megöregedtem,elfáradtam ez van.Meg jónéhány feleslegessé vált porcika a Citroenből. (hez)Néhány éve kaptam egy "Autodata" szerelési könyvet,angol,de tökéletes leírással ábrákkal.Köszönöm mégegyszer a segítő szándékot és a bíztató szavakat.Üdv mindenkinek!Jókalaci
Szia Ballisztikus!A hónap végéig még biztosan téli pihenőn van az autó (az utóbbi években minden télen)betakargatva,akku a kazánházban (2 havonta kisütve-töltve).-A műszaki nem egy nagy beruházás,munkában sem,várom a jobb időt és egy nap alatt megcsinálom.Az alkatrészeket már kinéztem,nem lehetetlen beszerezni.Üdv.:Jókalaci
Üdv!Fiúk.Naponta olvasgatunk,legalább is részemről.Keresgélünk.Ami igaz az igaz kissé mintha leült volna a dolog.-Tudom, mindenki a tavaszt várja.-Részemről a gsa kombim is új gazdit keres.Olyat aki megbecsüli,odafigyel rá -értő gazdit!Jó ideje csak álldogál a garázsban (családom szerint csak a helyet foglalja)akksi pihen a kazánházban.A garázsba lassan nem lehet belépni,mert ami kacat van azt mind oda kerül -úgysem használod az autót,elfér ez is mellette- címszóval.Szóval néhány éve (lehet az már 10 is) még két Pannónia,egy pedálos és egy berugós Komar is befért a Citroennel együtt.? Azért autózom néha,lányoméknál két nagy Peugeot is foglalja a helyet,ha éppen kell azokat is vihetem.Kombi mindegyik.-Már csak egy kis 3 ajtós egyszerű szerkezetű futkosó autót keresek cserére a Speciálért.Bocs,hogy mindig ilyen bő lére eresztem a mondandómat,foglalkozási ártalom.No meg,hogy legyen mit olvasgatni!További szép napot mindenknek.-Ja nem tud valaki egy 1.0-ás 91 utáni AX-et cserére?Háromajtós előnyben!Más típus is szóba jöhet.
Úgy látom teljesen elnéptelenedett a fórum.Immár két hónapja eltünt mindenki.Vagy a tél hosszú már,vagy mindenki megszabadult a régi Citroen-nyűgtől ?De jön a kikelet nemsokára,hátha itt is felélénkül a mozgás.
Szép estét márkarársak!Van elfekvőben 4 eredeti Gs-gsa gumiabroncsom felnire szerelt .Gyári méret,amivel ezeket a kocsikat kiadták.Nem kopott,lepusztulva sincs. Üdv.Joókalaci - Képem nincs róluk,lepusztult a masinám,de megoldható.-
Már megint elkalandoztam!A kocsi alja,kasztnija nagyon egyben van,nem rohad,rozsdásodi k,alvázvédett ahogy írtam is az utóbbi években alig használtam,télen meg pláne,de ha mégis leverettem a sós trutyit és nagyon ritkán aludt szabad ég alatt (nyaralás,campingezés idején).A küszöbök bármelyik ponton,bármivel emelhetők.Volt javítva,valószínüleg mikor bekerült az országba (akku alatti lemez,vezetőoldali trepnilemez)preciz munka.
Szia Ballisztikus!A fékcsőről annyit,hogy eredetileg ezek ónozott (nem horganyzott) csövek,a tank fölött és a csomagtartó lemeze között van mindenféle esőtől,sártól stb.védve,de 32 év az 32 év.-A műszakiról annyit,hogy anyagiak miatt nincs kedvem most műszakira vinni.Szeptember vége felé ideglenesen fél évre kivonatom a forgalomból (adó,biztosítás,is teher)télen amúgy sem szívesen autózom már.Aztán tavaszra kialakul,hogy hogyan tovább.-Jönnek a rossz idők,elmúltam már húsz éves többször is,ma már nincs kedvem térdigérő vizben decemberben aknából váltót cserélni mert másnap reggel várnak a gyerekek a suliban,nincs mese,menni kell.Három faluval arrébb tanítottam,eltűnt egyszer csak a Skodából a 4.Csak egy szinkrongyűrű halt meg a váltóban,de az éppen elég volt.Kicserélni meg pláne.-Szóval a kis AX-eket nézegetem,bőven megfelelne egy ezres háromajtós is,cserélném az enyémre,de valamiért a gs-gsa-k tól félnek mint a tűztől!Ekkor szoktam mondani,ha még nem ültél-vezettél ilyen autót nem tudod mi az,hogy autó!
Bocs!A rejtett hiba amire rákérdeztél:Amikor vettem az autó Pécsett egy autókereskedésben,az első utam a benzinkúthoz vezetett (sárga tartalék jelzett folyamatosan)beletöltöttem egy tízest (liter).t,oké.Lámpa elaludt.Alig mentem pár kilómétert,villogni kezdett,kigyulladt,elaludt._Öreg autós (szó szerint öreg)lévén bevillant,mi lehet bár megálltam megnézni a tankot alulról,motortérben a benzin útját ,hiba sehol tehát a jeladó a ludas.Otthon másnap csomagtérben kisablak kinyit,mindent por takart ami jó jel,félfordítós zárógyűrű (jól be volt állva)a műszer elszabadulva ringatózott a benzin tetején.Egyszerű javítás,a kilazult részt visszaragasztottam pillanatragasztóval.Ennyi a "rejtett hiba "története.
Üdv.harcostárs!Aknából alvázvizsgálatnál az egyik (jobb hátsó fékhez menő egyenes fékcső kívűl rozsdás) a vizslató szerint,ha hozzáér szétporilk a cső.Félénken megjegyeztem,hogy bocs de ebben a csőben az olajnyomás 160 atm.Rámnézett és azt mondta,na persze!Kézifék nem fog egyformán,beállítás kérdése jegyeztem meg félénken,erre ráírta a papírra,hogy hatástalan!Az első futóműnél bal alsó trapézkar silenthibát és szintén bal axiál csukló játékot "talált".Dióhéjban ennyi.-Tehát:kézifék utánaállítás,fékcső csere (speciális cső,vastagfalú,a normál acélfékcső valószínüleg elszáll a nagy nyomástól).Lengőkar alsó silentek cseréje,jó állapotú bontott is megfelel,Kormány axiálcsukló,szintén megfelel a bontott,de vannak cégek akik töredék áron felújítással is foglalkoznak.Van egy német oldal nagyon jó magyar fordítással GS&GSA.de szinte minden alkatrész van szerintem a postával együtt is olcsóbban.Érdemes rákeresni.A munka ami ezeknek a cseréjével,javításával jár ha nem is gyerekjáték,de nem is ördöngősség.-Ja a vizsgáló személy amikor rálépett a fékre,majdnem kinézett az ablakon,arra számított,hogy taposni kell trepniig mint az átlag autókat.-