En is aszondanam hogy a hivo volt doglott. Elvben az xtol nem all el sokaig bekeverve, gyakorlatban meg el szokott. A filmen lett fekete resz, pl jelzesek es szamok a szelin?
Simán lehet hogy a hívó a szar. Teljesen igazad van, hogy keveset laborálok. A nega amúgy a folyamat végén olyan lett, mint mikor előtte kipróbáltam a fixírt a hívatlan film elejével.
Bevásárolok friss vegyszereket, és el is használom. Ha nem így teszek, ugyanígy bűnhődjek!
A problema, hogy keveset laboralsz. Ha folyamatosan dolgozol, folyamatosan frissulnek a vegyszereid, es te is "benne vagy a vegyszerben".
Nyilvan ez szokas es vehemencia dolga, de en nem szeretem sokaig aszalgatni a filmet a gepben. Ha pedig tetje van a dolognak, nem erdemes sporolni a vegyszerrel, ki kell dobni a bizonytalan cuccot, es ujat keverni. Ha meg jatszasibol megy a dolog, hat egye fene.
Amikor a fixir kinyirta a filmed, biztos, hogy azon frankon redukalodott az ezust? Nem lehetseges, hogy pont a hivo volt a szar, es a fixir csak vegezte a dolgat? A fixir nem a femezustot oldja, hanem az ezusthaloidot. Nekem az a gyanum, hogy a redukcioval volt a baj.
Előzmény: első tekercs filmem ezzel a géppel, és első kisfilmes hívásom. Utóbbi gondolom mindegy, mert olyan mint a rollfilm.
Xtol 1+1 ben hívtam ahogy szoktam, 8 p 45 mp, majd mosás után fixáltam 5 percig. A zavaros fixírben nem mertem, de találtam régi, de bontatlan univerzális gyorsfixírt ( ecetsav, ammónium-tioszulfát), amit 1+3ba higítottam. Ebbe beledobtam előzőleg egy kis darab filmet, ami 2.5 perc alatt kitisztult. Lényeg hogy ebben fixáltam, majd kinyitottam a tankot mosáshoz, és teljesen átlátszó, bíboros színű negát kaptam, sehol semmi nyom. Ezért fotózgattam akkurátusan 2 hónapja ezt a 36 kockát, meg a mai pepecselés...
Felhoztam a pincéből a 2 éve kevert xtol-t és fomafixet. A hívó szép állapotú, de a fomafix zavaros, üledékes. Gondolom akkor ezt a fixírt ne használjam..
Szia! A Dektol ½ évig biztos jó, ha tudod 25°C alatt tárolni valszeg tovább is.
A Foma papírhívót még nem próbáltam. 2006 –ban kezdtem újra laborálni, és akkor még volt Forte (folyadék) papírhívó. Aztán elkezdtem Adams ajánlásait kipróbálni és kikevertem a D-72 hívót, nagyon tetszett és ezután ez lett a fő papírhívóm, amikor megjelent újra a Dektol kipróbáltam és azóta felváltva használom éppen melyik elérhetőbb nekem. Ha megoldható lehetne tegeződni? A fórumokon így szokás általában.
Fotópapírnak elsőre a Foma RC normal és special papírt ajánlanám első körben (Fényes vagy fél matt), 2. ban a Foma Vario RC (Fényes vagy fél matt), a vario papírhoz szűrő* vagy színes nagyító fej szükséges. Papírhívónak talán a Kodak Dektol -t ajánlanám, csak kérdés nem sok neked a 3,8l vegyszer.
A gyári mind maszkol valamennyit, ha másért nem, akkor azért, hogy a helyén tartsa a filmet. Ha fontos az a fél milliméter, akkor vágass két 5x5 cm-es síküvegdarabot, közé a filmet, és a szélein fogasd össze szigetelőszalaggal. Jó sok diát bekereteztem már, de soha nem hiányzott a szélekről az a fél-fél milliméter. Az már nem ad hozzá, meg nem vesz el semmit a kész képből. Amúgy, ha igényesen akarsz keretezni, akkor egyértelműen: GEPE.
A D3200 film is ISO400 nem több sajnos, tehát ha ennél magasabbnak használod ez is alexpos lesz…
Ha választani kéne, a Tmax400 választanám, ISO800 –on, és igen a Tmax400 ISO800 szerintem jobb lesz, mint a D3200 ISO800 –on. De egyszerű, próbáld ki mindkettőt, fényképezd le ugyanazt, és majd meglátod.
Ne hagyd magad lebeszelni, probalj ki mindent, mert ami masnak durva meg szemcses meg alexpos, tulexpos stb az lehet hogy neked bejon. Ha nem akkor johet a kovetkezo, nem vagy egy fix lapkahoz kotve (digit) van lehetoseg jatszani. Amugy meg mindegy milyen a minoseg ha van rajta egy jo tema, meglatas, pillanat ;)
Maradok a korábban eldöntöttnél: 400-ast 400-ra, ha kevés akkor vaku, vagy állvány vagy kihagyom, ahogy az eset adja. Jó lesz ez.
Most azt kezdett el izgatni, hogy hogyan tarthatnám a folyamat minél több részét a kezemben. Mérek, exponálok, hívok. Ezután szkennelem, hagyományos nagyítás (sajnos) kizárva. Vagy laborba küldöm, vagy valami rentábilis nyomtató..
Ma nekiállok a negák közt válogatni, mert meglepően jókat találtam köztük, és nincsenek meg papíron.
Tekerd feljebb az érzékenységet a digitális gépeden.
Ha az élesség, az általános képminőség javítás a cél, akkor lefelé kell menni az érzékenységgel, nem felfelé. Ez filmmel és szenzorral is így van, csak a szenzorok jobban, -egyre jobban- bírják a sötétet.
Az Ilford DD-X az egyik legjobb érzékenységkihasználó vegyszer, csak aztán ne gyere a szokásos kérdéssel, hogy mit kezdj az egy literrel, hogyan tárold el, hogy még az unokád is hívhasson benne.
Egy ausztrál pali feltett egy fotót a netre valamelyik ff oldalon, ahol a Tri-X-et feltolta 1600-ASA-ra. Nagyon részletesen leírta hogyan kell hívni Rodinal-ban, állóhívással.
Kipróbáltam, hát egy nagy túrót, nem lett belőle semmi.
Lehet a filmet pushirozni, azok a tónusok, amik beexponálódtak feljebb tolhatók, de egyre szarabb lesz a képminőség. Olyan ez, mintha egy létrán egyre feljebb másznál, csak mindig kitörik alólad a létrafokokat, amiket elhagytál.