Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jokalaci Creative Commons License 2015.08.24 0 0 3813

Bocs!A rejtett hiba amire rákérdeztél:Amikor vettem az autó Pécsett egy autókereskedésben,az első utam a benzinkúthoz vezetett (sárga tartalék jelzett folyamatosan)beletöltöttem egy tízest (liter).t,oké.Lámpa elaludt.Alig mentem pár kilómétert,villogni kezdett,kigyulladt,elaludt._Öreg autós (szó szerint öreg)lévén bevillant,mi lehet bár megálltam megnézni a tankot alulról,motortérben a benzin útját ,hiba sehol tehát a jeladó a ludas.Otthon másnap csomagtérben kisablak kinyit,mindent por takart ami jó jel,félfordítós zárógyűrű (jól be volt állva)a műszer elszabadulva ringatózott a benzin tetején.Egyszerű javítás,a kilazult részt visszaragasztottam pillanatragasztóval.Ennyi a "rejtett hiba "története.

jokalaci Creative Commons License 2015.08.24 0 0 3812

Üdv.harcostárs!Aknából alvázvizsgálatnál az egyik (jobb hátsó fékhez menő egyenes fékcső kívűl rozsdás) a vizslató szerint,ha hozzáér szétporilk a cső.Félénken megjegyeztem,hogy bocs de ebben a csőben az olajnyomás 160 atm.Rámnézett és azt mondta,na persze!Kézifék nem fog egyformán,beállítás kérdése jegyeztem meg félénken,erre ráírta a papírra,hogy hatástalan!Az első futóműnél bal alsó trapézkar silenthibát és szintén bal axiál csukló játékot "talált".Dióhéjban ennyi.-Tehát:kézifék utánaállítás,fékcső csere (speciális cső,vastagfalú,a normál acélfékcső valószínüleg elszáll a nagy nyomástól).Lengőkar alsó silentek cseréje,jó állapotú bontott is megfelel,Kormány axiálcsukló,szintén megfelel a bontott,de vannak cégek akik töredék áron felújítással is foglalkoznak.Van egy német oldal nagyon jó magyar fordítással GS&GSA.de szinte minden alkatrész van szerintem a postával együtt is olcsóbban.Érdemes rákeresni.A munka ami ezeknek a cseréjével,javításával jár ha nem is gyerekjáték,de nem is ördöngősség.-Ja a vizsgáló személy amikor rálépett a fékre,majdnem kinézett az ablakon,arra számított,hogy taposni kell trepniig mint az átlag autókat.-

Taksoft Creative Commons License 2015.08.24 0 0 3811
Mikor legközelebb megyek, felhozom. Majd szólok, testvéred meg továbbítja.
Előzmény: tcaoe (3809)
GSdriver Creative Commons License 2015.08.24 0 0 3810

Hát sajnos mi is lemaradtunk, köszönhetően egy jó kis nyári vírusnak, pedig alig 20km-t kellett volna a taliig megtegyünk. :( 

 

 

Előzmény: jokalaci (3807)
tcaoe Creative Commons License 2015.08.24 0 0 3809

Király, ez kell.:)

Kettőt lefújattam a rozsdásak közül homokkal, de már nem szívesen tenném fel őket, így meg pont négy normális van csak.

Előzmény: Taksoft (3806)
Balliszticku.s Creative Commons License 2015.08.24 0 0 3808

Szervusz Jokalaci!

 

Szeretném megkérdezni, hogy milyen hibákat leltek a GSA-nál az előzetes átvizsgáláson, valamint azt is, hogy mi volt a "rejtett hibája" az autódnak?  (a bemutatkozásban írtad a rejtett hibát)

 

Üdvözlettel: B

Előzmény: jokalaci (3804)
jokalaci Creative Commons License 2015.08.24 0 0 3807

Szép napot mindenkinek!Sajnálom Zákányszéket,pedig a terv (és a nyaralás is az lett volna)szerint asszonykámmal erősen készültünk erre a GS találkozóra!Ahogy olvasom nem nyüzsögtek a márkatársak sem,sajnos.Amúgy nem igazán értem hová tűntek el ezek a kategóriájukban páratlan tulajdonságokkal rendelkező autók.-A műszaki átvizsgálásokról:életveszélyes,elhanyagolt romokat is látok,nem keveset nap mint nap érvényes,sőt friss műszakival!?-Ami az én problémámat illeti,nincs rozsda,rohadás az alján,fenekén,kűszöbökön,legalább két évente lekezelem az alját,leveszem a sárvédőket,ecsettel kikenem (nem rá a rozsdára).Ha nem így lenne egyben volna még a gép?Erősen foglalkoztat a gondola,hogy nekikeseredek szétborítom és megcsinálom.Az asszony szerint hülye vagyok,a fenének nekünk kettőnknek ekkora autó,ne kínlódjak vele,nem ér annyit (amennyit mi autózunk).Amúgy meg a kutyának sem kell,szabaduljunk meg tőle,vigye aki akarja bármennyiért.A fékszabályozással kapcsolatban:az én időmben a fékdobokat felszabályoztuk,betéteket szegecseltünk,csapágyfészket (hajtókar)öntöttünk,hónoltunk mert nem lehetett kapni ,mindent amit lehetett szinte újra kellett gyártani.Hát nem tegnap volt.

Taksoft Creative Commons License 2015.08.23 0 0 3806

Ezek a felnik. Közepe nincs, de a többin úgyis volt.

felnik

Előzmény: Taksoft (3803)
Taksoft Creative Commons License 2015.08.22 0 0 3805
Bocdánat, de ez elég rossz hozzáállás.
Nem a pár száz km, hanem a két év is fogyasztja az autót. A gyorsteszt régen még jó lehetett, ma már alaposabb az átvizsgálás, esetleg megnézik a futóművet, hogy nem laza, vagy kopott valami, meg a lengéscsillapítást is egy körben, meg alulról is megvizsgálják, hogy mennyi a rozsda. No meg a kézifék, az sem foghat félre.
Az rendben van, ha nem akarsz rákölteni semmit, nem akarod levizsgáztatni, de ne várj itt erre igazolást. Itt sok olyan van, aki nagyon sok pénzt és munkát tett bele az autójába, és a legtöbbjüknek felkészítés nélkül átmenne az autója egy müszaki vizsgán. Ök nem fogják megérteni, hogy egy kormányösszekötő csere, vagy fék-felszabályozás helyett kidobod az autód.

Na, de elnézést is kérek, mert én itt csak kibic vagyok, rám nem kell hallgatni. Meg is venném, ha nem lenne már így is túl sok autóm. Meg ha nem most adtam volna oda az összes alkatrészem a lentebb író kedves márkatársnak. :-)
jokalaci Creative Commons License 2015.08.22 0 0 3804

Hát igen!Zákányszék!Oda készültünk a párommal EREDETI GSA ritkasággal,aztán az előzetes műszaki átvizsgáláson "leltek némi hibákat" ami miatt elmaradt a műszaki érvényesítés,mert nem vittem vissza.Két éve ugyanezek a "hibák" éppígy megvoltak,nem hinném,hogy az ezidő alatt lefutott párszáz (nem több) km alatt óriásira növekedtek volna.Szóval morcos lettem és csakazértse!-Csak mert öreg (roncs) ahogy némely mitugrászok ránézésre elkönyvelik.-Műszaki átvizsgálás előtt gyorstesztet csináltam,gyertyakormolás 130-40,kormányelengedés,fék, semmi ficánka,billegés,ok.Mehet a bíró elé:minden működik stb.erre nem oda Buda!Belefáradtam.Nem vadászok se alkatrészt,sem "szakembert",(hogy is volt ez régen?kitolom a gazba aztán ...)

Taksoft Creative Commons License 2015.08.20 0 0 3803
Bizony, ott 3 Citroën is volt, igaz a GSA csak nyomokban volt megtalálható.

Ma -hogy legyen jó hírem is- találtam még 2 GSA felnit, 145-15 gumikkal. Viszont a felnik szinte hibátlan állapotúak, rozdamentesek, ezüst, khmm szürke színűek. Gondolom érdekel? Ha nem, akkor majd itt kínálom fel népgazdasági hasznosításra.
Előzmény: tcaoe (3798)
METYA Creative Commons License 2015.08.20 0 0 3802

Na, ez pont így történt, de időközben módosították a szoftvert, és más rovatba került a színváltoztatás. Az előző forgalmimban benne volt a két szín, de az tele lett, és az újba már nem írták bele.

Így aztán most ismét beleírták, és remélhetőleg véglegesen rendeződött.

 

Jeszy is eléggé el van tűnve, csak két CX volt a zákányszéki talin, de mindkettő igen szép állapotban. Jól nyomták a szlalomversenyt...

Előzmény: tcaoe (3801)
tcaoe Creative Commons License 2015.08.17 0 0 3801

Rossz hírem van, ez csak annyit jelent, hogy öregszel, és egyre kevésbé vagy jóképű (jó, ezt csak Jeszenszkihez viszonyítva mondom, aki bármikor kiadhatta volna magát az Öregördögnek, csak az a mellény még a szolgálati helyén is túlzásnak számított volna).:)

 

Ezt én anno úgy csináltam, hogy bebaktattam a tanácsra (vagy már okmányiroda volt talán), aztán mondtam, hogy csókolom, lefestettük az autót, de nincs sok pénzem, úgyhogy csak a felét, meg csak kék festékem volt, úgyhogy a másik fele sárga, de én nem szeretnék véteni a törvények ellen, mit kell tennem? Mondta a néni, hogy akkor ezt írjuk be második színnek, és úgy jó lesz. Ezt teszi, ha nem Toyotákkal jelensz meg Citroenek találkozóin.:)

 

Előzmény: METYA (3800)
METYA Creative Commons License 2015.08.17 0 0 3800

Most éppen 19 éve vannak Citroenjeim folyamatosan.

:-)))

Amúgy múlt hónapban sikerült végre (?) lezárni az autóm színátírását. A műszaki vizsgán ismét beleakadtak, hogy kétszínű az autó, emiatt kormányablakoznom kellett, ahol nagy morgások közepedte írkáltak valamit a gépben. A morgásra tőlem még nagyobb morgást kaptak, és nem rejtettem véka alá a véleményemet róluk, mivel 1996-ban kértem a színátírást, így nem vagyok túl jó véleménnyel a munkájukról. Így aztán csönd lett, és a csöndben a munka is gyorsabban haladt...

 

Balaton, ahh ilyen a milliomosok élete. :-)

Előzmény: tcaoe (3798)
jokalaci Creative Commons License 2015.08.17 0 0 3799

Mint minden "öregautós" én is bespájzoltam egy-két tartalék dolgot,műszerfalam is van,egyben is,bontva is sajnos nem a legszebb állapotúak.Ami a hátsó lámpákat illeti abból csak kettő van fönn az autón,kisebb hiányosságokkal.-A műszerfallal kapcsolatban a fórum korábbi hozzászólásain gsa-hoz helyszűke miatt egy jóember kínál elvitelre ilyesmiket!Böngészd át a lapot,biztosan van még mert több darabot és fajtát is kínált!Üdv!Jókalaci

tcaoe Creative Commons License 2015.08.16 0 0 3798

Most éppen, deugye ez nyilván csak véletlen.:)

Hja, akinek annyi ideje van. Bár Taksofttal rendeztünk egy minitalit a Balaton mellett a múlt héten, hát oda Citroennel mentem nyilván, de te meg azon nem voltál.:)

Előzmény: METYA (3797)
METYA Creative Commons License 2015.08.16 0 0 3797

Jehehe, nekem Citroenjeim vannak - nem volvo  - és talikra is járok. Tegnap pl. Zákányszékre. Remek volt.

Már csak valami talin össze kéne fussunk...

Előzmény: tcaoe (3796)
tcaoe Creative Commons License 2015.08.16 0 0 3796

Ha nem toyotával meg forddal jössz, ahogy szoktad, adok, nekem van bőven.:)

Előzmény: METYA (3794)
METYA Creative Commons License 2015.08.16 0 0 3795

Örülök, hogy találkoztunk Jani. Amúgy volt még egy igen szép szürke V6-os XM is szabadkai rendszámmal.

 

Előzmény: dyjani (3792)
METYA Creative Commons License 2015.08.16 0 0 3794

He végképp az enyészeté válna, akkor engem érdekelne egy pár hátsó lámpa, illetve egy szép műszerfal a garázsomban lévő házi Citroen-szentélybe. De tényleg csak akkor, ha kidobásra kerülne. Nem szeretném, ha aktív GSA-használó elöl nyúlnám le.

Előzmény: Tiber_78 (3782)
dyjani Creative Commons License 2015.08.16 0 0 3793

Zákányszéken a kacsasorban volt kakukktojás is .

 

 

 

Előzmény: GSdriver (3778)
dyjani Creative Commons License 2015.08.16 0 0 3792

KacsasorHát igen.Engem beugrasztanak,a GS-GSA tulajdonosok csak úgy nem jöttek.Pedig nemzetközi találkozó volt.Bizony,volt egy Dyane Szerbiából.Minden elismerésem Burunkai Peti csapatának a szervezésért.

Előzmény: GSdriver (3778)
jokalaci Creative Commons License 2015.08.14 0 0 3791

Kedves márkatársak!Valahogy úgy érzem magam,mint a gazdaember aki vágóhídra viszi a kiöregedett lovát.Nagyon egyben lévő GSA kombim műszakija lejárt,nincs miből és miért ráköltenem,de nem bontásérett,bármiről szó lehet.A fórumot olvasom,telefonon,e-mailon bármikor elérhető vagyok.

jokalaci Creative Commons License 2015.07.12 0 0 3790

Köszönöm a választ Feri!A helyzet az, hogy elszállt az idő és nem csak az autóm fölött.-Nem akarom bontóba vinni,testi-lelki és anyagi erő híján pedig kevés az esélyem.-Fájó szívvel,de eladnám (áron alul,részletre-kilóra,,bárhogy.)-Kis ax-et szerettem volna cserére,de  műszakival sem kellett senkinek.Egyelőre nem vonattam ki a forgalomból,de lehet,hogy az lesz a vége.Van egy német oldal:Gs&Gsa.de ott vannak hozzá cuccok,újak is de kár álmodozni!Mégegyszer köszönöm a választ,ez van.További kellemes vasárnapot!Üdvözlettel:Joókalaci

rugaferenc Creative Commons License 2015.07.11 0 0 3789

Gondolom a lengőkar szilentre gondolsz. Lehet, hogy érdemes már legyártatni. Nagyon elszállt az áruk. Már ha lehet kapni.
Axiált még lehet kapni webshopokban.

Előzmény: jokalaci (3788)
jokalaci Creative Commons License 2015.07.08 0 0 3788

Üdv. Citromosok!Tudna valaki segíten?Első,alsó trapéz silent kéne 2 db.és egy balos axiális csukló.Lejárt a mandátum és műszakin kiszúrják az ilyet.-Elfekvőben van néhány tartalék alkatrészem,ha esetleg...!De minden megoldás érdekel  a keresett dolgokat illetően!A segítséget előre is köszönöm!Citroen GSA 1.3 1983.Joókalaci

dyjani Creative Commons License 2015.06.17 0 0 3787

Nem is akarok komolytalankodni,öreg vagyok én már a kalandokra.Minden álmodozást eloltván,ha minden úgy alakul,a Dyane alkalmas egy kis kiruccanásra.

Előzmény: GSdriver (3786)
GSdriver Creative Commons License 2015.06.15 0 0 3786

Hmmm, hát a zöldhatárt nem nagyon ajánlanám, elég éberen őrzik, mert elég nagy mostanság a forgalma.

 

A Zenta - Magyarkanizsa - Horgos - Mórahalom - Zákányszék a legrövidebb út 50.9km, ez visz át az autópályás átkelőn, ahol attól tartok tényleg csak trélerrel juthat át a traktorocska. A Tisza bal partján Gyálán keresztül szintén túl forgalmas az út, bár meglepő módon csak 65km.

 

A legjobb ötlet a 63km-es Adorján - Ilonafalu - Kispiac - Bácsszőlős - Mórahalom - Zákányszék útvonal lenne, mert az végig alsőbbrendű utakon visz (Ilonafalu és Kispiac közt dűlőúttal). Ezt simán meg tudod futni a kis traktorral. Ha már álmodunk.

Előzmény: dyjani (3784)
dyjani Creative Commons License 2015.06.15 0 0 3785

Bocs.Inkább 1015 ccm volt az Ami,de lehet már nem jól emlékszem.

Zákányszék pedig keresztül-kassul Bácsszölősön át 59 km,Tornyosról még gyalog is elérhető 12 óra alatt..

Akit érdekel,van a youtub-on  Citrotraktor cim alatt egy kis versengés a géppel, a szerb citromosok nagy örömére.

Előzmény: dyjani (3784)
dyjani Creative Commons License 2015.06.15 0 0 3784

Sziasztok !

 Nem is gondoltam autópályás határra,még a nagy traktorokat is kivágnák onnan mint a macskát.... Gyála nekem messze van.Valamelyik dűlőuti zöldhatár,lopakodó üzemmódban...

  Legsztorib lenne trailerre pakolni traktort,kocsit,szerszámokat (hátha szántani is lehetne versenyül a nagyokkal)és a Dyane után akasztani. A Dy pedig gebe a vontatáshoz... Annó GS motorrral akartam szerelni a trakszit .Lebeszéltek a lóerők miatt,nálunk 18 lóerő felett drága a regisztrálás évente.Mert a firmában volt egy elfekvő,szinte új Ami Super motor,azt hiszem 1150

ccm,utána elvitték hulladéktelepre.

Dehát, álmodni csak szabad a találkozóról.

Előzmény: GSdriver (3783)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!