Elgondolkodtam egy ilyen egyterű vásárlásán, mivel lassan családbővítésen gondolkodunk, meg a munkához is jó lenne egy pakolható praktikusabb kocsi mint a jelenlegi mini Toyota Starlet. A probléma az hogy egyik típust se ismerem, sőt, nem is nagyon ültem egyben sem. Gondoltam megkérdezem, melyiknek mik a gyengéi, mire érdemes figyelni. Tetszenek az üveg tetős meg a vászon tetősök is, de nem tudom a hétköznapokban mennyire használhatóak. A követelmények: dupla tolóajtó, klíma, vonóhorog, tetőcsomagtartó benzin motor előny, de minimum 1.4 (a kis 1.2 ben nem hiszek hogy egy megrakott futóval nem tekeri ki a belét is..) de persze dízeleket sem vetem meg. de a HDIk DCIk től kicsit félek. Keret a motorom ára (kb550e )+ amit hozzá tudok spórolni tavaszig. Hátsó ajtókban mi a jobb? a kétszárnyú(láttam ebből is van egyenlő meg amorf osztott) vagy a felfelé nyíló? Üdv és Boldog karácsonyt!
Hidegen semmi hang majd bemelegedve rendszertelenul 10bol 6szor kelepelo, kattogo, ciripelo hang jon a motorterbol. Az olaj friss 5w40 total. Hidrotoke re gondoltam de akkor hidegen miert nem ad semmi hangot?
Menni jol megy az auto semmi mas de kizarolag hogy normalis ez a hang. Benzinbol 98ast teszek bele .
Ki tapasztalt hasonlot?
Vezerlest tervezem cserelni az segitene a pronlema orboslasaban?
Partner 1.6 hdi-ben cseréltettem kuplungszettet (Valeo) és azóta néha, kiengedett kuplungnál surlódó,ciripelő hangot ad a váltó felől,de ha benyomom, elhallgat. Van amikor semmi hangja nincs. Kinyomócsapágy ki lett cserélve. Szerintetek mi lehet? Kuplung fog, nem rángat, puha. Lehet hogy a kinyomócsapágy nem lett jól berakva a helyére?
Felhívom a figyelmet az alábbi kis trükkre, a Berlingo I-es verzióban cseréltem a hűtőt tartó rugós füleket, ahol is a gyártó kiképez egy kedves kis tüskét. Ez előbb vagy utóbb kiszúrja a hűtőt. Nálam éppen most. Citroen márkaszervizben vettem, így még az sem kifogás, hogy utángyártott. Ajánlatos visszahajlítani, vagy leköszörülni, hogy más ne járjon így... :( A hűtő ugyanis drága...
A legvalószínűbb a feszültségszabályzó hibája, de sajnos előfordulhat, hogy más elektronika is beleszól a töltésbe. (Főleg, hogy már 3 A-t vesz fel, ha nem is megy.) Mondjuk a testelés hibája túltöltést nem fog okozni. ;-)
A konkrét válaszokhoz a távgyógyítás nem működik sajna, ehhez testközelbe kéne lennie a gépnek.
Szerintem vidd el egy értelmes Citroën szerelőhöz.
egy barátom tanácsára regisztráltam, ugyanis vettünk egy Berlingót, ééés sajnos van vele gond, valószínűleg elektromos.
Ferenc barátom sok jót mesélt rólatok, így megosztom a problémámat, hátha valaki találkozott az alábbi gordiuszi csomóval:
tegnap délelőtt bementem a városba, oda vissza cca 100 km. Leállítottam az autót, majd pár perc múlva, mikor újra indítottam, 1500 fordulat körül az összes műszer kiakadt mínuszba...
aztán este muszáj volt újra elszaladnom vele, pont ugyanez történt. Egy autószerelő barátom tanácsára mértem feszültséget, és alapjáraton a töltés 16V körül volt. Hajnalban jöttem haza, bár az összes izzó (helyzetjelző, tompított) kiégett, az autó tökéletes volt.
Ma, mikor reggel beindítottam a kocsit, ismét nem csinálta, így megint beszaladtam a városba. Ez egy 50 km-es út volt. Öcsémnél voltunk, ott legalább egy órát tartózkodtunk. aztán egy kb 25 km-es út, semmi. Indulunk haza, ismét a jelenség: 1500 fordulatnál nullára esnek a műszerek, a töltés 16-17 V között, és világít a töltés jelző, abs, kézifék kontroll lámpa, illetve a STOP felirat a műszerfalon. Kockáztattunk, 70-nel végig jöttünk az M0-n, mire hazaértünk, forrt az akksi.
Eddig javasolták, hogy nézzem meg a test csatlakozót, hátha kontakt hibás. Az akksi csatlakozóján is ezt a feszültséget mértem, így a generátor nem szabadon pörög.
Még egy érdekesség, hogy az autó lezárt állapotában az áramfelvétele 3,4A, ha lekötöm a generátor pozitív kábelét, akkor 70-100mA.
Kérdésem, találkozott-e valaki ilyen hibával, és ha igen, mit javasol megnézni, ellenőrizni. A Berlingó évjárata 2004, 1,6 benzines.
Ha még nem vagyok kérőn, talán segíthetek ülés dologban.
Nekem is leszakadt az a nyamvadt "madzag", így nehezen ment a 2/3-ad billentése. De ha már felibellentettem, az elszakadt madzagot pótoltam egy erős zsinórral. Elvileg egy műanyag bigyó+madzag kombó van ráakasztva a reteszre (rugó tart ellen) amit a madzag meghúzásával oldhatsz. Most egy piros zsinór, hurokkal a végén látszik nálam, és működik.
2005-ös 1.6hdi berlingómon cseréltem az izzítógyertyákat. Az egyiknek a vége beletört, kb 1cm tört le. Járt már így valaki? Esetleg ötlet, mit lehet tenni?
Hahoj! Mai nap vettem egy Renault Kangoo 1.2B-t, 2000-es évjáratút. Érdekes, hogy nincs szervója, azt hittem ez már alap. Most a legnagyobb gondom (nem néztem meg vételkor) hogy a hátsó üléssor ülés részét nem tudom felhajtani. Két gyűrűt kellene kihúzni és úgy működne, de a gyűrűk hiányoznak, kiszakadhattak, a helyük van csak meg. Az ülés alá nyúlva fel tudok húzni két pöcköt, úgy vélem ezek rögzíthetik a padlóhoz, de ennek ellenére nem tudom megemelni. Lehet, hogy a gyűrűk még valamit kiakasztottak, de ezt nem látom/érzem. Ha valaki járatos ebben, írja már meg. Nemsokára szállítanom kell kisebb darabokat, jó lenne, ha nem az előredöntött háttámlára kellene pakolnom. Még valami: Úton hazafelé kigyulladt egy sárga lámpa a műszerfalon (elektromos hibát jelző), félreálltam, újraindítottam, azóta nem ég. Ki van égve a jobb első tompítottam, lehet ettől? THX
Sajnos? semmi sincs a hibakód tárolóban, a légszűrőház rendben van, a szűrő most februárban lett cserélve. Úgy gondolod, hogy "elfogy" a levegő a motortól?
Tegnap rendkívül kellemetlen módon viselkedett az 1.6HDi motoros Berlingo-m autópályán, amin szinte sosem járok de évi egy alkalomnál többet biztosan nem. 5. sebességben 90-ről gyorsítva nagyjából egy másodpercig rendesen húzott, aztán egy másodpercig mintha megtorpant volna, aztán ismét húzott, majd ismét megtorpant és ezt így csinálta egy másodperces váltásokban, amíg nyomtam a gázpedált. Ezután játszottam vele és azt tapasztaltam, hogy negyedik fokozatban is érezni de sokkal gyengébben, harmadiktól lefelé viszont nem. Nagyjából 2000f/perc-nél kezdi, az autó nem volt megrakva, teljesen egyedül ültem benne. Mire hazaértem, ez megszűnt, pedig nem jöttem többet a pályán 20km-nél. Találkozott már valaki ilyennel? Mi lehet ez?