Keresés

Részletes keresés

Central 01 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 408
Central 01 Creative Commons License 2015.09.30 0 0 407

Szeptember 21.-én volt 150 éves a Sopron(Déli)-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal.Néhány videó a 2015 Szeptember 30.-i eseményekről.

 

 

 

 

 

 

 

 

Central 01 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 406

Jó leírás,csak az nem igaz,hogy jelenleg már nem áll több I.osztályú épület ami tanulmányozható lenne!A mai Magyarország területén valóban nem,de a mai Szlovénia területén áll szépen felújítva Ptuj (magyar nevén Potony, németül Pettau) állomás I.osztályú épülete.Az az épület annyiban különbözik a balatonszentgyörgyi épülettől,hogy emeletes részein a vágányok,illetve az utcafront felé nézve nem kettő-kettő,hanem három-három nyílászáró található,illetve nem csatlakozik hozzá később épített toldaléképület sem.

Előzmény: südbahnfan (405)
südbahnfan Creative Commons License 2015.09.25 0 0 405

Egy remekbe szabott írás a balatonszentgyörgyi felvételi épület felújításáról:http://www.kibt.hu/web_muemlek2015/eloadasok/teljes/palinkas_ferenc_teljes_muemlek2015.pdf

südbahnfan Creative Commons License 2015.09.25 0 0 404
Előzmény: szegecsszámláló (401)
südbahnfan Creative Commons License 2015.09.25 0 0 403

Magyar nyelvüt sajnos nem tudok.Német nyelvübe esetleg itt van pár infó:http://www.laenderbahn-forum.de/journal/die_k-k-priv-suedbahngesellschaft/die_k-k-priv-suedbahngesellschaft.html

Előzmény: szegecsszámláló (401)
Central 01 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 402

Holnap lesz 150 éves az egykori Déli Vasút, Sopron(Déli)-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonala.Átadása:1865 szeptember 21.

Eredetileg Sopron Déli pályaudvar felvételi épületén lévő három emléktábla amit 1998-ban az állomás,és vele együtt a szolgálat megszűnésekor távolítottak el az épületről.

 

 

 

 

És az eltávolított emléktáblák helye.(Ma már nem látható)

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2015.09.10 0 0 401

Szervusz!

 

Nem tudsz valahol forrást a DV magyar vonalain használt vontatott állományáról? elsősorban a kései, tehát 1915-1932 időszak forgóvázas személykocsijai érdekelnének. Visszaalakítottam a 109-esemet eredeti DV kivitelűre, kéne neki valami ráncigálnivalót készítenem:

 

 

Köszönettel:

 

 

L

 

 

Előzmény: südbahnfan (400)
südbahnfan Creative Commons License 2015.08.27 0 0 400

És tényleg,tükrözve van a lellei kép.Vajon mi lehetett ezzel a cél?Vagy csak baki?

Előzmény: Badenfahrt (399)
Badenfahrt Creative Commons License 2015.08.27 0 0 399

És ha az épületen a feliratot megnézzük, kiderül, hogy a látszattal ellentétben a kép valójában Boglár felől készült...

Előzmény: südbahnfan (392)
südbahnfan Creative Commons License 2015.08.26 0 0 398

Köszi,hogy feltetted a képeket ide is.Szép lett az épület a felújítás után!

Előzmény: giszik (396)
giszik Creative Commons License 2015.08.26 0 0 397

1873-as menetrend a Bécs-Barcs vonalon: 

542. Hírek a Vasmegyei Figyelőből (1873-75)

Az 1870-es években - a Vasmegyei Lapok c. megyei újság mellett - Vasmegyei Figyelő (VF) néven is megjelent egy hetilap, melynek 1873-as és 1875-ös számai fennmaradtak. Ez helyenként részletesebb cikkeket közöl községünk vonatkozásában, mint a Vasmegyei Lapok. Lássuk![...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

giszik Creative Commons License 2015.08.26 0 0 396

A képek: 

giszik Creative Commons License 2015.08.26 0 0 395

A GYSEV jóvoltából az egykori Déli Vasút vonalán megújult a püspökmolnári (korábban rábamolnári, 1907 előtt pedig molnári) állomásépület. A falon az épületben született Prinz Gyula földrajztudós emléktáblája látható (az apja állomásfőnök volt).

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 394

És egy III.osztályba sorolt felvételi épület,a váltókezelői épülettel Lövő állomáson:

 

 

Innen:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/323338/default/doc_url/2011_92_1_e.jpg

 

 

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 393
südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 392
südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 391

Nagyobb felbontásban:

 

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 390

És egy kuriózum.Az állomás vágányai és fa raktárépülete,a távolban pedig a vízház:

 

 

Innen:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/399253/default/doc_url/3718.jpg

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 389

Egy nem annyira szép,de érdekes kép 1988-ból:

 

 

Innen:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/417673/default/doc_url/29246.jpg

 

 

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 388
südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 387

Balatonszentgyörgy I.osztályba sorolt felvételi épülete:

 

Innen:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/155000/default/doc_url/99_522_1_e.jpg

südbahnfan Creative Commons License 2015.07.17 0 0 386

Üdvözlöm a tisztelt fórumozókat!

Frissen regisztrált felhasználóként írok a topikba.

Mindig is lenyűgözött ez a patinás régi vasúttársaság.

A régi tárgyi emlékeket,fotókat,képeslapokat is gyűjtöm.Nagyon jó ezeket nézegetni,

összevetni a mai képekkel.Hadd gazdagítsam ezt a remek oldalt pár régi DV képpel.

 

 

Egy tipizált felvételi épület az 1800-as évek vége,1900-as évek elejéről.

Balatonkeresztúrfürdő (ma Balatonmáriafürdő) állomás felvételi épülete és váltókezelői épülete.

A kép innen származik:http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/417093/default/doc_url/27072.jpg

Central 01 Creative Commons License 2015.06.29 0 0 385

Eredetileg Károlyváros állomás is a Déli Vasúté volt,amikor megépült a Zágráb-Károlyváros közötti vonala,1865-ben.Ez a vonalat 1880-ban eladták a MÁV-nak. Az állomás felvételi épületének egy részlete autóbuszból fényképezve,2015.06.28.-án.

 

MIHOK1 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 384

Nem kell átépíteni, nemsokára megjelenik különkiadásként

 

http://www.modellkit.hu/tools/newspublish/index.php?arcyear=2015&arcmonth=2

 

Erről lemaradtam, de szerintem hozzáférhető lesz másként is.

Előzmény: szegecsszámláló (382)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 383

Erről a mozdonycseréről két remek kép is van .

 

 

 

 

Képek forrása:Kubinszky Mihály, Az én vasutam c. könyv.

Fotók:A szerző saját képei

Előzmény: szegecsszámláló (377)
szegecsszámláló Creative Commons License 2015.04.15 0 0 382

Az piszkálta a fantáziámat, hogy a Lilliput elkezdte gyártani a sorozatot különféle verziókban, megfelelő dokumentációval esetleg bele lehetett volna vágni egy "mávosításba/DSA-sításba" de homályos elképzelést nem szívesen építenék, ahhoz az alapmodell túlságosan drága...

 

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2015.04.15 0 0 381

Köszönöm, ezt ismerem, itt a teljes lista a 29-es sorozatról:

 

http://www.pospichal.net/lokstatistik/10491-sb29-bb49.htm

 

az oldal egyébként nagyon hasznos, sok következtetésben segített amikor a 109-es modellemet átépítettem Ep II-be, de képi információt, illetve a technikai leírásokat nem helyettesíti.

 

Sajnos az a gyanúm, a számokon felül nem sok hazai archív dokumentum maradhatott erről a sorozatról mivel idegen eredetű, avítt tehervonati gépek voltak, amelyeket még a '30-as évek közepéig selejteztek. Mire a fotózás elérhető hobbi lett, ezeket kivonták a forgalomból...:-(

 

 

 

Előzmény: 7578 (380)
7578 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 380

Nézd csak... itt van egy kevés infó a hazai 29-esekről:

 

http://www.pospichal.net/lokstatistik/55063-mav332.htm

Előzmény: szegecsszámláló (377)
szegecsszámláló Creative Commons License 2015.04.15 0 0 379

Az utóbbi...

Bár az a helyzet, hogy fedettebb helyen van, mint néhány Füstiben ragadt társa. Hiába no, sógoréknál se kóbászból vagyon a kerítés a fűtőház körül...

 

most SB1665-nek hívják, időnként kitolják a fényre

 

http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/33691878

 

L

 

 

Előzmény: alkotasu (378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!