A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Jó leírás,csak az nem igaz,hogy jelenleg már nem áll több I.osztályú épület ami tanulmányozható lenne!A mai Magyarország területén valóban nem,de a mai Szlovénia területén áll szépen felújítva Ptuj (magyar nevén Potony, németül Pettau) állomás I.osztályú épülete.Az az épület annyiban különbözik a balatonszentgyörgyi épülettől,hogy emeletes részein a vágányok,illetve az utcafront felé nézve nem kettő-kettő,hanem három-három nyílászáró található,illetve nem csatlakozik hozzá később épített toldaléképület sem.
Holnap lesz 150 éves az egykori Déli Vasút, Sopron(Déli)-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonala.Átadása:1865 szeptember 21.
Eredetileg Sopron Déli pályaudvar felvételi épületén lévő három emléktábla amit 1998-ban az állomás,és vele együtt a szolgálat megszűnésekor távolítottak el az épületről.
És az eltávolított emléktáblák helye.(Ma már nem látható)
Nem tudsz valahol forrást a DV magyar vonalain használt vontatott állományáról? elsősorban a kései, tehát 1915-1932 időszak forgóvázas személykocsijai érdekelnének. Visszaalakítottam a 109-esemet eredeti DV kivitelűre, kéne neki valami ráncigálnivalót készítenem:
Az 1870-es években - a Vasmegyei Lapok c. megyei újság mellett - Vasmegyei Figyelő (VF) néven is megjelent egy hetilap, melynek 1873-as és 1875-ös számai fennmaradtak. Ez helyenként részletesebb cikkeket közöl községünk vonatkozásában, mint a Vasmegyei Lapok. Lássuk![...] Bővebben!Tovább »
A GYSEV jóvoltából az egykori Déli Vasút vonalán megújult a püspökmolnári (korábban rábamolnári, 1907 előtt pedig molnári) állomásépület. A falon az épületben született Prinz Gyula földrajztudós emléktáblája látható (az apja állomásfőnök volt).
Eredetileg Károlyváros állomás is a Déli Vasúté volt,amikor megépült a Zágráb-Károlyváros közötti vonala,1865-ben.Ez a vonalat 1880-ban eladták a MÁV-nak. Az állomás felvételi épületének egy részlete autóbuszból fényképezve,2015.06.28.-án.
Az piszkálta a fantáziámat, hogy a Lilliput elkezdte gyártani a sorozatot különféle verziókban, megfelelő dokumentációval esetleg bele lehetett volna vágni egy "mávosításba/DSA-sításba" de homályos elképzelést nem szívesen építenék, ahhoz az alapmodell túlságosan drága...
az oldal egyébként nagyon hasznos, sok következtetésben segített amikor a 109-es modellemet átépítettem Ep II-be, de képi információt, illetve a technikai leírásokat nem helyettesíti.
Sajnos az a gyanúm, a számokon felül nem sok hazai archív dokumentum maradhatott erről a sorozatról mivel idegen eredetű, avítt tehervonati gépek voltak, amelyeket még a '30-as évek közepéig selejteztek. Mire a fotózás elérhető hobbi lett, ezeket kivonták a forgalomból...:-(