Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Üdv. Citromosok!Tudna valaki segíten?Első,alsó trapéz silent kéne 2 db.és egy balos axiális csukló.Lejárt a mandátum és műszakin kiszúrják az ilyet.-Elfekvőben van néhány tartalék alkatrészem,ha esetleg...!De minden megoldás érdekel a keresett dolgokat illetően!A segítséget előre is köszönöm!Citroen GSA 1.3 1983.Joókalaci
Hmmm, hát a zöldhatárt nem nagyon ajánlanám, elég éberen őrzik, mert elég nagy mostanság a forgalma.
A Zenta - Magyarkanizsa - Horgos - Mórahalom - Zákányszék a legrövidebb út 50.9km, ez visz át az autópályás átkelőn, ahol attól tartok tényleg csak trélerrel juthat át a traktorocska. A Tisza bal partján Gyálán keresztül szintén túl forgalmas az út, bár meglepő módon csak 65km.
A legjobb ötlet a 63km-es Adorján - Ilonafalu - Kispiac - Bácsszőlős - Mórahalom - Zákányszék útvonal lenne, mert az végig alsőbbrendű utakon visz (Ilonafalu és Kispiac közt dűlőúttal). Ezt simán meg tudod futni a kis traktorral. Ha már álmodunk.
Nem is gondoltam autópályás határra,még a nagy traktorokat is kivágnák onnan mint a macskát.... Gyála nekem messze van.Valamelyik dűlőuti zöldhatár,lopakodó üzemmódban...
Legsztorib lenne trailerre pakolni traktort,kocsit,szerszámokat (hátha szántani is lehetne versenyül a nagyokkal)és a Dyane után akasztani. A Dy pedig gebe a vontatáshoz... Annó GS motorrral akartam szerelni a trakszit .Lebeszéltek a lóerők miatt,nálunk 18 lóerő felett drága a regisztrálás évente.Mert a firmában volt egy elfekvő,szinte új Ami Super motor,azt hiszem 1150
Szia Jani! Jó hallani Rólatok! Klassz a traktor! Szerintem át is jöhetnél vele. Ha a "nagyhatáron" véletlen nem engednék, akkor alig hosszabb Gyála vagy Bácsszőlős felé (2.5 óra). Biztos nagy sztár lenne! Egyébként pedig ezzel nem is kell okvetlenül országúton jönni, ha tudsz egy rövidebb dűlőt .... :)
Szörnyű helyszűke miatt meg kell válnom felesleges GSA cuccaimtól, ha valaki igényt tart rá, vagy csak van lehetősége megmenteni az enyészettől, jelentkezzen bátran..
-6-8db fényszóró
-10-12db estate hátsó lámpa
- GSA oldal üvegek vegyesen
- kb 10db GSA műszer egység (fordulatszám mérős és "mérőtlen")
Juhééj !!Eztkellene valahogy "elcsipni !Igaz,nincs GS-GSA gépem,de van egy 39 évét guruló (1976) sajátkezűleg "felújitott 6-os Dyanám.No meg a 28 éves (1987) szintén sk készült kacsamotoros "traktorom".Abban azért nem vagyok biztos,hogy átléphetném-e a határt munkagépemmel (szabályosan forgalomra regisztrálva van pótkocsistól ).Nincs is olyan messze,pár nap alatt odaérnék (25 km/h),a nejem meg a Dyaneval (88 km/h).
Mivel a szervezésben nem vagyok érintett, a részletek után érdeklődő emaileket a meghívóban szereplő címre küldjétek, ne nekem. Ettől függetlenül, ha valaki itt a fórumon kérdez, akkor igyekszem mielőbb utánajárni és válaszolni. :)
Pár napja kaptam egy meghívót Zákányszékre (Csongrád megye). Mit szólnátok egy GS-GSA randevúhoz ennek keretében? esetleg a szerbiai márkatársaknak is szólhatunk ...
---------
Kedves Citroënes Barátunk,
Nagy örömmel kaptam egy hírt, melyről ezúton Titeket is szeretnélek értesíteni:
Idén is lesz Csongrád megyében Citroën találkozó. :)
Egy régi kedves Barátunk, aki 1996 óta mindig ott volt Mártélyon, felkérést kapott, a Zákányszéki falunapon, a Traktorshow mellé egy Citroën találkozó megszervezésére. Ezúton szeretném a meghívását tolmácsolni:
2015. augusztus 14-16-án egy eseménydús hétvége vár minden régi Citroënesre, aki ellátogat felénk.
Szombat reggeli találkozás, regisztráció, majd felvonulás. Ezután a Traktorshow mellett autós ügyességi versenyek is lesznek, talán közösek is a traktorokkal. Délben autónként 2 főt megvendégelnek a szervezők egy finom ebéddel (többieknek lesz lehetőség vásárolni), majd délután tartunk egy közös kirándulást. Sok szép, érdekes hely akad a környéken, például bivalyrezervátum, madárkert, tanyamúzeum, melyekbe közösen látogathatunk el (belépők alku alatt).
E mellett a falunap programjait is lehet élvezni. (Traktorshow, gyerekeknek ingyenes ugrálóvár, arcfestés, kézműves foglalkozás, nagyobbaknak: sörsátor, buli)
A Találkozón résztvevőknek - akár mindkét éjszakára - (vad)kempingezési lehetőséget is biztosítanak a szervezők a sportcsarnok udvarán, hogy ne kelljen este hazamenni :)
Ízelítő a falunap programjaiból:
Már péntek este Pál Dénes koncert, majd utcabál lesz. Szombaton gyerek programok, traktorok minden mennyiségben (tavaly 120 traktor volt). Vasárnap fogathajtó bemutató, főzőverseny (aki előre jelzi, akár nevezhet is).
Környékbeli látnivalók:
Mórahalom (7km): strandfürdő, Mini Hungary Park, illetve vasárnap kirakodóvásár.
Nagyszéksósi bivalygulya és Csónakázó-tó
Öregház tanyamúzeum, Paprika Park, Rétesház
Bővebb infó: morahalom.hu
A szervezők kérése csupán annyi, hogy aki kedvet kapott, és szeretne eljönni, mihamarabb, de legkésőbb aug.1-ig jelezze e-mailben Burunkai Petinek burunkai.peti KUKAC gmail PONT com címen. (névvel, résztvevők számával, rendszám, típus, forg.hely éve, helyszínen sátrazik, vagy máshol keres szállást?) (A találkozó a falu kérésére veterán jellegű, ezért az 1990 előtti autóddal várnak -> tehát minden GS-GSA jöhet! :)
Részvételi díj: 2500Ft/autó (tartalmazza a regisztrációs csomagot, 2 főre az ebédet, a kemping helyet, a programokat)
Ha további részletekről értesülni, jelezd egy e-mailben. Remélem találkozunk! Addig is minden jót, szép nyarat!
Furcsa. Normálisan nem jöhetne le. Nekem sosem volt ilyen bajom a SEIMA búrákkal. Idővel persze (10-12 év) persze megmattulhat. nekem annyi bajom volt velük, hogy a kavicsfelverődáést nem szeretik, de e tekintetben a fekete szélű ugyanúgy elreped, mint a másik.
Az MSX fejvadásza vagyok és gépészmérnököket, villamosmérnököket, közlekedésmérnököket vagy szerviz vezetőket keresek folyékony angol nyelvtudással Budapestre az Infoparkba.
Autóipari múlttal rendelkezőket, autók szerelmeseinek jelentkezését várjuk vagy aki ebben az iparágban szeretné elkezdeni a karrierjét.
007: Hmm, jó kérdés, nem tudom. Csak kicsit kontrasztos volt nekem, hogy épp a műhelytől párszáz méternyire ácsorog szegény ilyen elhagyottan. Habár, ha jobban megnézem, elég furcsa szögben áll. Lehet, hogy éppen alvázvédőzéshez van megbillentve :)
Más: Engem is csúnyán utolért a helyhiány problémája. Költözködés után már nagyon szűken vagyunk, s azért az mégsem járja, hogy az autó az utcán álljon mert a fölös cuccok foglalják a helyet a garázsban. Ha valakit érdekel, szívesen örökbeadnék néhány komplett fényszórót, "break" hátsó lámpát és műszeregységet. (kb 10 darabos készletem van mindből).
Esetleg érdekelne jó állapotú, világosabb barna váltóbox, belső műanyag "kárpit" elem.
Több mint három hónap után újra az egyel több GSA gurul az utakon. Hála Ferinek a váltó önvényért és a Balázs-garázsnak a váltó csere műveletért (újak a féltengelyek is és a vezérmű bütykök is meg lettek gyógyítva). Nagyon hiányzott már az utánozhatatlan hidró-érzés :))
Üdvözlettel:Szép estét Citromosok!Véletlenül rákattintottam a bemutatkozómra,látom az e-mail címem nem publikus!De igen csak nem jó helyre írtam.Az e-mailom.jokalaci@gmail.com Éjjel-nappal elérhető,nem mintha a gépnél ülnék naphosszat.Bocs a malőrért!További szép estét:jokalaci
Szép napot Citromosok!A purhabról annyit,hogy csak akkor jön ki a rohadásokon,ha már vannak.Találkoztam ócskavastelepen olyan francia (típusra nem emlékszem,nem ma volt) kasznival,totál törött volt,csurom rozsda a küszöb egyben!Vagy már a gyárban frissen benyomták,de lehet hogy még a rozsda elindulása előtt.Egyet tudni kell!A rozsda az üreges részeket mindig belülről kezdi el enni.A nyers kasznikat összeszerelés előtt jobb helyeken galvanizáló,majd alapozó festékbe kb ajtóközépig bemártják.Utána jön egyes gyártmányoknál a küszöb feltöltés.Van ennek irodalma is,meg lehet keresni.Többféle elönye van,nem engedi a belsőt rozsdásodni,kicsit merevít és csökkenti a zajokat is.Mellesleg a rozsdaette fémet,már festéssel sem lehet menteni,ha egyszer belülről nekiindult.Sokáig Skodáztam,régi 80-90-es évek!MB 1000 volt vagy négy egymás után.Nálam mindegyik megérte a huszonéves kort, mindegyiket használtan vettem.Azok szerettek rohadni, a későbbi 100-as széria még jobban.Ahol üreg volt,lekezeltem fáradtolajjal.Ronda munka,de hatásos.-Ha a rozsdás vasat a nyers fémig,nem pucolod,le kenheted akármivel,előbb-utóbb előjön a dudor a legprofibb dukkó alól is.-Egyszer volt új autóm,Dacia 1310,fél év után a motorháztető fehér lemezén kijöttek a rozsdafoltok!Kellemes napokat,üdv:Jókalaci
Üdv!Ami a padlólemezt illeti,beleértve a küszöböket is,rendben van.Az előző tulaj (egy pécsi orvos) idejében valószínüleg a pécsi Vadász utcában lévő Citroennél szervizeltette a kocsit.Amit én láttam javítást,bal első taposólemez ki lett hegesztve,hátul a csomagtartó egyik hossznyúlványánál (nem biztos hogy jól mondom?)volt kisebb javítás.Szerintem a küszöböket is ott cserélhették,ha cserélték.Tavaly a hátsó kipufogódobot gyógyította egy szaki,szerinte a küszöbök még eredetiek!Közel a 300000-hez?Nem tudom találkoztatok-e már olyan autóval,ahol a küszöb purhabbal ki van töltve?Nedveség se ki-se be.Ilyen lenne?Az emelőt,nem csak a sajátját,de a krokodilt,hidraulikust is simán bírja,minden ponton jobbról is balról is.A fenéklemeznél nem láttam az említetten kívül javítást.Mindenesetre nem cseklik-nyuklik.-A másik kérdésre,ezt a kombit lehetett látni tavaly decemberben az Ádámnál Görcsönyben,a Pásztor Classiknál és még egynéhány helyen.Mióta nálam van,tizenpár éve,az első kerékcsapágyak,kuplungtárcsa,kuplunkbowden,első féktárcsák,első lengőkarsilentek és mindkét oldalon gömbfejek lettek cserélve.Ami az első üléseit illeti azok bx-ek,igy vettem a gépet.Már csak én vezetem,asszony nem nagyon szereti,kemény a kuplung,szivatózni kell,nehezen áll be a parkolóba,mert hosszú,meg égés ilyen öreg kotlával virítani.-Többnyire álldogál a garázsban letakarva mint az öreg ló.Vigyázok rá amennyire lehet,de az álldogálás sem hiszem,hogy jót tesz az öreg csontnak.Ha valami egyéb van,csak nyugodtan.
Üdv.Citromosok!Új vagyok,ha megérem alig 60 leszek szeptemberben.-Elkalandoztam egy kicsit a bejegyzéseken,hozzászólásokon,láss csodát,ismerős is akadt.Családom szerint már csak néhány megszállott foglalkozik ilyen öreg roncsokkal.Bezzeg mikor több alkalommal a nyár kellős közepén megmásztuk az osztrák alpokat,egy nap alatt lepödörtük a Szentlőrinc-Debrecent oda-vissza egyszuszra!Szóval a régi szolgálat elfelejtődik.- A bejegyzések között itt-ott előjött a hirdetésem,valaki bontóban látta Görcsönyben!Mondom gyorsan tollatt ragadok,mert a BML-977 nem bontásra,töltésre várt (gömbök).Hideg is volt,kedvem sem volt nekiállni a garázsban otthon,szóval azért volt ott.A bemutatkozómban kicsit többet írtam róla,a lényeg az hogy most már eladó, /Pásztor Úr fotók alapján 290-re taksálta,úgy is szerepelt,most 250-ben megállok.Lehet,hogy leköptök érte,de ha valaki hoz nekem egy kis AX-et egyben,nem szétdőlve "kiterpesztve" romokban,viheti az (Álomautót a nagyközönség számára) .Ezt Surányi Bandi bá írta róla 1970-ben.Miatta vettem Citroen GSA-t.Jókalaci