Én ezzel idén szembesültem, amikor a restaurált Pug604-esemet akartam eladni, még érdeklődő sem igen volt rá. Úgy érzem, lassan kimegy a divatból a régiautózás itthon, azért is mert elszegényednek az emberek, és azért is, mert a feltörekvő fiatalabb generációkat ez már szimplán nem érdekli. Ezt én nem tekintem -feltétlenül -hibának, vagy bajnak, egyszerűen tudomásul kell venni, hogy más lett az értékrend.
Látom sajnos nem nagyon érdekel senkit sem az eladó magyar papiros Tarpan !!!!! :( esküszöm vicc , pedig szerintem nincs még egy az országban , ha begurulok összevágom vasba , mert utban van , én csak olyan tulajt kerestem volna aki értékeli ennek a valódi értékét de látom itt nincs olyan , 150 ezer forintért nem hiszem hogy bárki is vesz egy ilyet odakintről és hazahozza , meg még beis papirozza ennyibe , nah mindegy , léptem cső
igazából nem lehet erre reális árat kitalálni mivel nincs mihez viszonyitani , persze én se eget rengető árakra gondoltam de érdekelne ki mennyit szánna rá persze látni kéne ehhez a kocsit élőben is bár képeket valamikor tettem fel ide rólla , de ha fenn vagy fészbukon ott találsz képeket a kocsiról Garfyeld Gombos név alatt . az autó a fateromé de már nálla is elmúlt a nagy vágy arra hogy talpra állitsa :( :( szóval ha már futná az ára egy kis 10.4 aro ra az már megfelelő lenne :) :) neki elég már az is elszaladgálni , ha meg nagyobb terepjáróra vágyik akkor ott neki a Fronterám :D :D
esetleg valakit érdekelne egy Tarpan 233 1989es , régi rendszer alapján ideiglenesen forgalomból kivont magyar okmányokkal (1996óta) ??? az autó 18 éve nincs használatban felújitáshoz megbontva , szinte minden alkatrésze megvan neki ha érdekel valakit képeket teszek fel , 13 éve örizgetjük tologatjuk egyik helyről a másikra , nem mindenáron eladó, 50 60 ezres ajánlatokkal ne sértegessetek légyszi :D :D vasba énis eltudnám vinni , de nem akarom , tisztában vagyok vele hogy nemnagyon van másik magyar papiros az országban , az autó JNK Szolnok megyében található , remélem itt lessz olyan aki még értékeli az ilyen jellegű "kincset" :D :D
Eladó a "Motoryzacja" (Motorizálás) című lengyel nyelvű műszaki folyóirat, az Autóközlekedési Tudományos Kutató Intézet dokumentációja. Az 1955-ös évtől könyvnek kötve 1971-ig, az utána következő lapszámok egyesével, ill. néhány dupla szám. Kitűnő állapotban.
"Totalcar 5. Pályanap" - 2014.06.07. 7:00-től a Hungaroringen
Program: Oldtimerel-Youngtimerrel résztvevők számára: - parkolás a "halszálkában", fent, árnyékban (ingyenes)! - veterános KVÍZ, kezdőknek, haladóknak és vérprofiknak - ingyenes nevezéssel, helyszíni díjazással!- könnyen megközelíthető a paddock és minden családi program (ingyenes)!- természetesen lehet regisztrálni a vezetéstechnikai-tréningre (akit érdekel ezt mihamarabb tegye meg, helyben nehezen kezelik a fizető ügyfelet - tapasztalat) itt,ezen a linken !- természetesen fel lehet menni a Ringre, a nevezési díj egy napra 27 ezer ft, de délutánra már fogy a mezőny, így jó eséllyel akad 4-5-6 autónyi hely a csoportokban! - figyelem: ha a nevezések beteltek, akkor is van lehetőség a helyszínen a "kiesők" helyére bekerülni. Tehát érdemes jönni és a nap folyamán "résen lenni"! Kapunyitás június 7.-én reggel 7.00-től, de lehet később is érkezni (sőt, javasolt is már 8.00 körül, de legkésőbb 12.00-ig). az Oldtimeres belépőket a regisztrációs sátorban vehetik át az érkezők. Regisztráció a főbejárat mellett jobbra.
FIGYELEM! INGYENES OLDTIMER- YOUNGTIMER FUTAM 19:00 - 20:00-IG! FELTÉTELEK: 12:00-IG KELL A HELYSZÍNRE ÉRKEZNI ÉS SZEMÉLYESEN NEVEZNI A REGISZTRÁCIÓS SÁTOBAN! ALÁ KELL ÍRNI A HUNGARORING ÁLTALÁNOS FELELŐSSÉGVÁLLALÁSI NYILATKOZATÁT MELY A PÁLYÁRA FELHAJTÁS FELTÉTELE! GYERE, NE HAGYD KI EZT A PÁRATLAN LEHETŐSÉGET!
Egyik krími balesetük, a megpakolt Zuk kerekei alatt leszakadt a laza útpadka és a kocsi az árokba borult:
Miután visszaállították 4 kerékre, simán hazahozta őket. Most ez a kocsi van javítás alatt. Ja, és ezután még egy Zsiguli is beléjük csattant egy kereszteződésnél (nem adta meg az elsőbbséget lengyel barátainknak). A Zuk ezt is túlélte (A Lada nem). :) :)
Lengyel Barátom, Marcin szeptemberben részt fog venni egy afrikai "expedícióban", mégpedig egy Zuk fedélzetén, 6 másik lelkes fiatallal együtt. Útvonaluk a következő lesz: Wroclaw - Brno - Pozsony - Balaton - Maribor - Triest - Monte Carlo - Marseille - Iloret de Mare - Marrakes (Marokkó), visszafelé pedig Lisszabonon keresztül jönnek majd:
A közel 3000 kilométeres út a lengyel járműgyártás előtti tisztelgésként is értékelhető majd, illetve újabb bizonyítéka a lengyelek nagyszerűségének. :) A 7 fős csapatban mindenkinek meglesz a maga feladata, Marcin barátom (aki betéve ismeri a Nysa és Zuk típusokat) lesz az egyik "műszaki ember". Nem kell félteni őket, hiszen nem ez az első nagy túrájuk, tavaly egy piros Nysa társaságában megjárták a Krím-félszigetet (két lakalommal balesetet is szenvedtek, de szerencsére egyik sem végződött komoly bajjal), 2012-ben a Peloponnészoszi-félszigetre utaztak, illetve egész Lengyelországot bejárták már. A Zuk kisebb-nagyobb hibákkal, de mindig elvitte és vissza is hozta őket. Egy kép a fantasztikus járműről (melyből kettő is rendelkezésükre áll, de csak egyet visznek majd, mivel a másikat épp a krími kaland során szerzett sérülésekből gyógyítgatják):
És íme egy videó a krími útról (Marcin barátom itt még nem volt velük):
https://www.youtube.com/watch?v=STfMhpiq8DE
Ez pedig itt a honlapjuk, ahol további szponzorokat is keresnek:
Sajnos a balatoni érkezésük időpontja még nem biztos, és az sem, hogy a tó mely részénél akarnak "tábort verni", de jó lenne, ha sikerülne majd nekik valami úton-módon ingyenes szállást (sátorverési lehetőséget) intézni. Gondoltam arra is, hogy jó lenne valaki (lehetőleg Zuk-szakértő), akivel esetleg azon a környéken kapcsolatban lehetnének, ha esetleg segítség kellene.
II. János Pál bíboros korában (ekkor még természetesen Karol Wojtyla néven) egy Warszawáwal közlekedett. Nagyon szép kezdeményezés, hogy restaurálták az autót, méghozzá nem eredeti, gyári állapotára, hanem abba az állapotába állították vissza, amilyen akkor volt, amikor még Karol Wojtyla használta:
Wadowice főterén is kiállították, s mélyen vallásos lengyel testvéreink szenteltvízzel meg is hintették:
A tulajdonosa azt is tervezgette, hogy "lábon" leutazik vele Rómába, II. János Pál szentté avatási szertartására. Tud valaki erről az útról? Sikerült végül? Remélhetőleg baj nélkül megjárták oda-vissza.
Ezt soha nem értettem, miért kell propagandával összevonni a régi autók szeretetét. Vagy akinek ez tetszik, csinálja otthon, legyen Lenin múzeum a garázsában, de ne vigye utcára. Láttam olyan rendezvényt is, ahol gyerekeknek csináltak újra úttörő tábort, kisdobos-úttörő dalokkal, vörös zászlókkal és mindenféle más jellegű parasztvakítással. Aztán amikor szóvá tettem, azzal védekezett az illető, hogy ez bizony hozzátartozik a kor hangulatához. Persze, ahogy a gumibotozás, padlássöprés, kőfejtőben halálra dolgoztatás, kommunistabérenc ügynökökkel való figyeltetés, akasztás és arccal lefelé jeltelen sírba temetés is. Vagy legközelebb ezt is megmutatják a gyerekeknek, nem csak a gulyáskommunizmus engedelmes proli-birkává nevelő langyos posványát? Mert amíg csak a "jót" mutatják, addig nem oktatás vagy ismeretterjesztés a cél, hanem a történelemhamisítás és a propaganda. Ilyen erővel bizony a régi német autók találkozóját is meg lehetne tartani horogkeresztes zászlók közt, lágyan szóló Hitlerjugend indulókkal aláfestve, propaganda-ostobaságokkal körítve, kedvesen mosolygó Hitler kép alatt, SS kápóknak öltözött barátságos szervezők segítségével és a sok szörnyűséget természetesen elhallgatva. Mégis mi a különbség? Semmi.