Egyik krími balesetük, a megpakolt Zuk kerekei alatt leszakadt a laza útpadka és a kocsi az árokba borult:
Miután visszaállították 4 kerékre, simán hazahozta őket. Most ez a kocsi van javítás alatt. Ja, és ezután még egy Zsiguli is beléjük csattant egy kereszteződésnél (nem adta meg az elsőbbséget lengyel barátainknak). A Zuk ezt is túlélte (A Lada nem). :) :)
Lengyel Barátom, Marcin szeptemberben részt fog venni egy afrikai "expedícióban", mégpedig egy Zuk fedélzetén, 6 másik lelkes fiatallal együtt. Útvonaluk a következő lesz: Wroclaw - Brno - Pozsony - Balaton - Maribor - Triest - Monte Carlo - Marseille - Iloret de Mare - Marrakes (Marokkó), visszafelé pedig Lisszabonon keresztül jönnek majd:
A közel 3000 kilométeres út a lengyel járműgyártás előtti tisztelgésként is értékelhető majd, illetve újabb bizonyítéka a lengyelek nagyszerűségének. :) A 7 fős csapatban mindenkinek meglesz a maga feladata, Marcin barátom (aki betéve ismeri a Nysa és Zuk típusokat) lesz az egyik "műszaki ember". Nem kell félteni őket, hiszen nem ez az első nagy túrájuk, tavaly egy piros Nysa társaságában megjárták a Krím-félszigetet (két lakalommal balesetet is szenvedtek, de szerencsére egyik sem végződött komoly bajjal), 2012-ben a Peloponnészoszi-félszigetre utaztak, illetve egész Lengyelországot bejárták már. A Zuk kisebb-nagyobb hibákkal, de mindig elvitte és vissza is hozta őket. Egy kép a fantasztikus járműről (melyből kettő is rendelkezésükre áll, de csak egyet visznek majd, mivel a másikat épp a krími kaland során szerzett sérülésekből gyógyítgatják):
És íme egy videó a krími útról (Marcin barátom itt még nem volt velük):
https://www.youtube.com/watch?v=STfMhpiq8DE
Ez pedig itt a honlapjuk, ahol további szponzorokat is keresnek:
Sajnos a balatoni érkezésük időpontja még nem biztos, és az sem, hogy a tó mely részénél akarnak "tábort verni", de jó lenne, ha sikerülne majd nekik valami úton-módon ingyenes szállást (sátorverési lehetőséget) intézni. Gondoltam arra is, hogy jó lenne valaki (lehetőleg Zuk-szakértő), akivel esetleg azon a környéken kapcsolatban lehetnének, ha esetleg segítség kellene.
II. János Pál bíboros korában (ekkor még természetesen Karol Wojtyla néven) egy Warszawáwal közlekedett. Nagyon szép kezdeményezés, hogy restaurálták az autót, méghozzá nem eredeti, gyári állapotára, hanem abba az állapotába állították vissza, amilyen akkor volt, amikor még Karol Wojtyla használta:
Wadowice főterén is kiállították, s mélyen vallásos lengyel testvéreink szenteltvízzel meg is hintették:
A tulajdonosa azt is tervezgette, hogy "lábon" leutazik vele Rómába, II. János Pál szentté avatási szertartására. Tud valaki erről az útról? Sikerült végül? Remélhetőleg baj nélkül megjárták oda-vissza.
Ezt soha nem értettem, miért kell propagandával összevonni a régi autók szeretetét. Vagy akinek ez tetszik, csinálja otthon, legyen Lenin múzeum a garázsában, de ne vigye utcára. Láttam olyan rendezvényt is, ahol gyerekeknek csináltak újra úttörő tábort, kisdobos-úttörő dalokkal, vörös zászlókkal és mindenféle más jellegű parasztvakítással. Aztán amikor szóvá tettem, azzal védekezett az illető, hogy ez bizony hozzátartozik a kor hangulatához. Persze, ahogy a gumibotozás, padlássöprés, kőfejtőben halálra dolgoztatás, kommunistabérenc ügynökökkel való figyeltetés, akasztás és arccal lefelé jeltelen sírba temetés is. Vagy legközelebb ezt is megmutatják a gyerekeknek, nem csak a gulyáskommunizmus engedelmes proli-birkává nevelő langyos posványát? Mert amíg csak a "jót" mutatják, addig nem oktatás vagy ismeretterjesztés a cél, hanem a történelemhamisítás és a propaganda. Ilyen erővel bizony a régi német autók találkozóját is meg lehetne tartani horogkeresztes zászlók közt, lágyan szóló Hitlerjugend indulókkal aláfestve, propaganda-ostobaságokkal körítve, kedvesen mosolygó Hitler kép alatt, SS kápóknak öltözött barátságos szervezők segítségével és a sok szörnyűséget természetesen elhallgatva. Mégis mi a különbség? Semmi.
Igen , de nagyon LEbaloldaliasodott . Olyan alakok csinálják , kik megünneplik november 7-ét és április 4-ét , mindezt a csillebérci volt úttörőtáborban . Visszasírják az egypártrezsimet , a gyarmatvoltot meg az emeszempét . Ez meglátszott az utolsó időkben , amikor a youngtimerek közül fokozatosan eltűntek a nyugati gyártmányú személygépkocsik."
- egy szubjektív véleményt olvashattunk venuto tollából.
továbbá hiányolom az idézett szövegből "Rákosi f..sznák szopogatása" szófordulatot a titkon megbántott, egyben jó fantáziával megáldott ember hangvételében.
Amivel semmi gond nem lenne, ha nem ír a Volgás tapasztalatok oldalra http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130109258&t=9043757 , onnan tovább linkel ide a R.I.L.A.K.-ra ahol lekesen olvashatjuk magunkról, többek közt volgásokról, a nov.7 és április 4. évadnyitó és záró találkozóink és azokon részt vevő kollégák új, számunkra ismeretlen megvilágítását.
Felidézhetném és véleményezhetném viselkedésedet a május 1.-i találkozókon, de minek. 64 molotov olvtárssal folytatott kommunikációdból is kiderül barátságos és kooperativ stílusod többi veterános kolléga felé.
Egy szó mint száz, engem személy szerint sért a fenti gondolatmenet, egyben úgy sejtem a többieket is - mivel hogy nem is ismersz bennünket. Átlag életkorunkból adódóan az előző rendszerből kb. kamaszként ill. gyerekként estünk át a következőbe.
Hátul volt egy fal a hossztengellyel párhuzamosan , úgy 120cm hosszan , vagyis el lehetett különíteni benne 1--1 ( 2-2 ?) elitéltet , hogy ne tépjék szét egymást . Gondolom egy anyósgyilkost , meg egy Simon/ Zulagert . Tőle balra egy csini tűzoltónő egy piri ZUk tűzoltóautóból szállva ki . A kép jobb sarkában kelet-német rendőrzsiguli . A VB--re a németek csak azt mondták , Volksbullen . . .
. . .éa a riport végén beleültem , talán épp oda , ahová az épp aznap ( 2014.április 27-e )szentté avatott II. János Pál pápa is ülhetett ( aműsort a Szent Péter Bazilikából azért néztem , úgyhogy csak utána mentem ki megint a Csepel , Orion utcában levő telephelyre a riportot megcsinálni .
Mindenek előtt köszönet a annak a veterán Zsiguli Klubnak , aki ingyenesre szervezte a második Retropartyzánok autókiállyítást . Magam 2-szer valék kint , és ízelítőnek pár fotó arról a Személygépkocsiról , aminek a tulajdonosával riportot készítettem magunknak ( hátra van még a 4mp-en 100-ra gyorsulós egri Kispolka tulajdonosával való ripport , meg az Iveco-motoros Zuk tulajával ).