Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

venuto Creative Commons License 2014.05.06 0 0 5170

Úristen , mekkora  lelki  erő  van  bennük . . .

Meg  a  youtube-on  lehet  még  látni  egy  csomó  Zlombol  Túrát  is . . . .

Előzmény: Flakvierling (5166)
venuto Creative Commons License 2014.05.06 0 0 5169

Szia . 

Maximálisan  egyetérTEk  véled . . . 

sapirico

Előzmény: Flakvierling (5162)
bazidzsó Creative Commons License 2014.05.05 0 0 5168

A közel 3000 kilométeres út

Jóval több lesz az annál:) Egy gyors kuglizással ~7,000km jött ki nekem...

De ez még inkább dicséretére fog válni a járműnek! Kíváncsi vagyok, hogy fog sikerülni, én drukkolok nekik:)

Előzmény: Flakvierling (5166)
Flakvierling Creative Commons License 2014.05.04 0 0 5167

Egyik krími balesetük, a megpakolt Zuk kerekei alatt leszakadt a laza útpadka és a kocsi az árokba borult:

Miután visszaállították 4 kerékre, simán hazahozta őket. Most ez a kocsi van javítás alatt.  Ja, és ezután még egy Zsiguli is beléjük csattant egy kereszteződésnél (nem adta meg az elsőbbséget lengyel barátainknak). A Zuk ezt is túlélte (A Lada nem). :) :)

 

Előzmény: Flakvierling (5166)
Flakvierling Creative Commons License 2014.05.04 0 0 5166

Lengyel Barátom, Marcin szeptemberben részt fog venni egy afrikai "expedícióban", mégpedig egy Zuk fedélzetén, 6 másik lelkes fiatallal együtt. Útvonaluk a következő lesz: Wroclaw - Brno - Pozsony - Balaton - Maribor - Triest - Monte Carlo - Marseille - Iloret de Mare - Marrakes (Marokkó), visszafelé pedig Lisszabonon keresztül jönnek majd:

 



A közel 3000 kilométeres út a lengyel járműgyártás előtti tisztelgésként is értékelhető majd, illetve újabb bizonyítéka a lengyelek nagyszerűségének. :) A 7 fős csapatban mindenkinek meglesz a maga feladata, Marcin barátom (aki betéve ismeri a Nysa és Zuk típusokat) lesz az egyik "műszaki ember". Nem kell félteni őket, hiszen nem ez az első nagy túrájuk, tavaly egy piros Nysa társaságában megjárták a Krím-félszigetet (két lakalommal balesetet is szenvedtek, de szerencsére egyik sem végződött komoly bajjal), 2012-ben a Peloponnészoszi-félszigetre utaztak, illetve egész Lengyelországot bejárták már. A Zuk kisebb-nagyobb hibákkal, de mindig elvitte és vissza is hozta őket. Egy kép a fantasztikus járműről (melyből kettő is rendelkezésükre áll, de csak egyet visznek majd, mivel a másikat épp a krími kaland során szerzett sérülésekből gyógyítgatják):

És íme egy videó a krími útról (Marcin barátom itt még nem volt velük):

https://www.youtube.com/watch?v=STfMhpiq8DE

 

Ez pedig itt a honlapjuk, ahol további szponzorokat is keresnek:

http://zukiemprzezswiat.pl/

 

 

Sajnos a balatoni érkezésük időpontja még nem biztos, és az sem, hogy a tó mely részénél akarnak "tábort verni", de jó lenne, ha sikerülne majd nekik valami úton-módon ingyenes szállást (sátorverési lehetőséget) intézni. Gondoltam arra is, hogy jó lenne valaki (lehetőleg Zuk-szakértő), akivel esetleg azon a környéken kapcsolatban lehetnének, ha esetleg segítség kellene.

Flakvierling Creative Commons License 2014.05.02 0 0 5165

II. János Pál bíboros korában (ekkor még természetesen Karol Wojtyla néven) egy Warszawáwal közlekedett. Nagyon szép kezdeményezés, hogy restaurálták az autót, méghozzá nem eredeti, gyári állapotára, hanem abba az állapotába állították vissza, amilyen akkor volt, amikor még Karol Wojtyla használta:

 

Wadowice főterén is kiállították, s mélyen vallásos lengyel testvéreink szenteltvízzel meg is hintették:

 



A tulajdonosa azt is tervezgette, hogy "lábon" leutazik vele Rómába, II. János Pál szentté avatási szertartására. Tud valaki erről az útról? Sikerült végül? Remélhetőleg baj nélkül megjárták oda-vissza.

Flakvierling Creative Commons License 2014.05.02 0 0 5164

Már eltűnt a Nysa a használtautóról, kíváncsi vagyok lett-e gazdája, vagy tényleg széjjel lett vágva, ahogy a hirdetés szövegében is szerepelt.

Előzmény: JumboJet (5136)
Flakvierling Creative Commons License 2014.05.02 0 0 5163

Lengyel barátaink elképesztő dolgokat alkottak, a Jamnik is csak ott, Náluk születhetett meg.

Előzmény: venuto (5157)
Flakvierling Creative Commons License 2014.05.02 0 0 5162

Ezt soha nem értettem, miért kell propagandával összevonni a régi autók szeretetét. Vagy akinek ez tetszik, csinálja otthon, legyen Lenin múzeum a garázsában, de ne vigye utcára. Láttam olyan rendezvényt is, ahol gyerekeknek csináltak újra úttörő tábort, kisdobos-úttörő dalokkal, vörös zászlókkal és mindenféle más jellegű parasztvakítással. Aztán amikor szóvá tettem, azzal védekezett az illető, hogy ez bizony hozzátartozik a kor hangulatához. Persze, ahogy a gumibotozás, padlássöprés, kőfejtőben halálra dolgoztatás, kommunistabérenc ügynökökkel való figyeltetés, akasztás és arccal lefelé jeltelen sírba temetés is. Vagy legközelebb ezt is megmutatják a gyerekeknek, nem csak a gulyáskommunizmus engedelmes proli-birkává nevelő langyos posványát? Mert amíg csak a "jót" mutatják, addig nem oktatás vagy ismeretterjesztés a cél, hanem a történelemhamisítás és a propaganda. Ilyen erővel bizony a régi német autók találkozóját is meg lehetne tartani horogkeresztes zászlók közt, lágyan szóló Hitlerjugend indulókkal aláfestve, propaganda-ostobaságokkal körítve, kedvesen mosolygó Hitler kép alatt, SS kápóknak öltözött barátságos szervezők segítségével és a sok szörnyűséget természetesen elhallgatva. Mégis mi a különbség? Semmi.

Előzmény: vOlgi (5159)
Flakvierling Creative Commons License 2014.05.02 0 0 5161

Micsoda képek és beszámoló! Köszönjük szépen! Nagyszerű lehetett, sajnálom, hogy nem lehettem ott.

Előzmény: venuto (5156)
venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5160

TiszTElt  veTEránautó-barát  Kolléga .

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9191747

vOlgi Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5159

"Szia , Péter .

Igen , de  nagyon  LEbaloldaliasodott . Olyan  alakok  csinálják , kik  megünneplik november  7-ét és  április  4-ét , mindezt  a  csillebérci volt  úttörőtáborban . Visszasírják  az  egypártrezsimet , a  gyarmatvoltot meg  az  emeszempét . Ez  meglátszott  az  utolsó  időkben , amikor  a youngtimerek  közül  fokozatosan  eltűntek  a  nyugati  gyártmányú  személygépkocsik."

 

- egy szubjektív véleményt olvashattunk venuto tollából.

 

továbbá hiányolom az idézett szövegből "Rákosi f..sznák szopogatása" szófordulatot a titkon megbántott, egyben jó fantáziával megáldott ember hangvételében.

 

Amivel semmi gond nem lenne, ha nem ír a Volgás tapasztalatok oldalra http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130109258&t=9043757 , onnan tovább linkel ide a R.I.L.A.K.-ra ahol lekesen olvashatjuk magunkról, többek közt volgásokról, a nov.7 és április 4. évadnyitó és záró találkozóink és azokon részt vevő kollégák új, számunkra ismeretlen megvilágítását.

 

Felidézhetném és véleményezhetném viselkedésedet a május 1.-i találkozókon, de minek. 64 molotov olvtárssal folytatott kommunikációdból is kiderül barátságos és kooperativ stílusod többi veterános kolléga felé.

 

Egy szó mint száz, engem személy szerint sért a fenti gondolatmenet, egyben úgy sejtem a többieket is - mivel hogy nem is ismersz bennünket. Átlag életkorunkból adódóan az előző rendszerből kb. kamaszként ill. gyerekként estünk át a következőbe.

 

Baráti üdvözlettel.: Ibos Árpád - volgaklub.

 

Előzmény: venuto (5142)
anm-670 Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5158
Előzmény: peter_ho (5141)
venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5157

Előzmény: venuto (5156)
venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5156

 . . and last , but  not least  :  ERNA-nk , akinek  senki  sem  segített  az  egész  lebonyolításában  : az  anyósülésen : 

venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5155

remekek  voltak  a  Trabant  kabriolesítések ,  és  vala  egy kabriósított  Wartburg 312  is . Sajnos  nem  én  fotóztam . 

venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5154

Volt  egyébként  Opel  Admiral  is , Citroen  SM  is . . . 

venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5153

venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5152

Végre  egy  nem  fekete  csajka . A  Csajkának  (  GAZ-13 )  egyedül  a  fekete  szín  nem állt  jól  szerintem . Ahogy  a  Traction  Avantnak  sem . 

venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5151

TATRA  tulajokkal  nem  sikerült  beszéljenek  a  Szervezők .

venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5150

aztán  : 

venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5149
venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5148

Hátul  volt  egy  fal  a  hossztengellyel  párhuzamosan , úgy 120cm  hosszan , vagyis  el  lehetett  különíteni  benne  1--1  ( 2-2 ?)  elitéltet , hogy  ne  tépjék  szét  egymást . Gondolom  egy  anyósgyilkost , meg  egy Simon/ Zulagert . Tőle  balra  egy csini  tűzoltónő egy  piri ZUk  tűzoltóautóból szállva  ki . A  kép  jobb  sarkában  kelet-német  rendőrzsiguli . A  VB--re  a  németek  csak  azt  mondták , Volksbullen . . . 

 

  szapi

venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5147

( kép  lemaradt )

Előzmény: venuto (5146)
venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5146

. . .éa  a  riport  végén  beleültem , talán  épp  oda  ,  ahová  az  épp  aznap  ( 2014.április  27-e )szentté  avatott   II.  János  Pál  pápa  is  ülhetett (  aműsort  a Szent  Péter  Bazilikából  azért  néztem , úgyhogy  csak  utána  mentem  ki  megint  a  Csepel , Orion  utcában  levő  telephelyre  a  riportot  megcsinálni . 

 

 sapiricotok

Előzmény: venuto (5145)
venuto Creative Commons License 2014.04.28 0 0 5145

Czejsc  ! 

Mindenek  előtt  köszönet  a  annak  a  veterán  Zsiguli  Klubnak , aki  ingyenesre  szervezte  a  második  Retropartyzánok  autókiállyítást . Magam  2-szer  valék  kint , és  ízelítőnek  pár  fotó  arról  a  Személygépkocsiról , aminek  a  tulajdonosával  riportot  készítettem  magunknak  ( hátra  van  még  a  4mp-en  100-ra  gyorsulós  egri  Kispolka  tulajdonosával  való  ripport  , meg  az  Iveco-motoros  Zuk  tulajával ).

Még  jelentkezek . 

sapirico

peter_ho Creative Commons License 2014.04.16 0 0 5144

meg egyébként nyugati veteránokat lehet mindenhol látni... :/

 

Előzmény: peter_ho (5143)
peter_ho Creative Commons License 2014.04.16 0 0 5143

na de ez régen is kelet európa gyöngyszemei néven futott nem???(én igy emlékszem)

 

Előzmény: venuto (5142)
venuto Creative Commons License 2014.04.16 0 0 5142

Szia , Péter .

Igen , de  nagyon  LEbaloldaliasodott . Olyan  alakok  csinálják , kik  megünneplik november  7-ét és  április  4-ét , mindezt  a  csillebérci volt  úttörőtáborban . Visszasírják  az  egypártrezsimet , a  gyarmatvoltot meg  az  emeszempét . Ez  meglátszott  az  utolsó  időkben , amikor  a youngtimerek  közül  fokozatosan  eltűntek  a  nyugati  gyártmányú  személygépkocsik .

Ha  klassz  lebgyel  kocsikat  akarsz  látni  25-e  s  27-e  között , jöjj  el  ide  :

Kedves Polski Rajongó!

Április 25-27 között Retropartyzánok kiállítás lesz a Cepel Művek területén.
Részletek honlapunk címoldalán, valamint a Rendezvényeink fórumban.

További információk:
Megnyitó péntek 13:00 óra, zárás vasárnap 16:00 óra.

Kiállított járműveink:
4 különböző évjáratú polski fiat, megtekinthető az egyetlen magyar rendszámos Monte Carlo, haszonjármű kategóriában ott lesz egy nysa mentőautó, egy zuk tűzoltóautó és egy nysa rabszállító is. Extra jármű is érkezik Lengyelországból, 6 ajtós polski fiat cabrio! Különlegességét növeli, hogy 1979-ben II. János Pál pápa ezzel az autóval közlekedett Krakkóban. (Ez a tény papírokkal dokumentált)

A kiállítás teljes egészében ingyenes, látogatók részére sincs belépődíj!

Szeretettel várunk mindenkit!

Polski Klub :

polski.hu

 

  Szeretéssel  üdvözöl  :  sapirico--d

Előzmény: peter_ho (5141)
peter_ho Creative Commons License 2014.04.12 0 0 5141

létezik még május 1-én a közlekedési múzeumnál a kiállitás és tali??

 

Előzmény: venuto (5140)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!