Mostanában többször kellett utaznom a híres combinóval... Hát, meg kell mondanom, csalódtam benne!
Ilyen béna, szűk beltérre nem számítottam. A régi tuja ehhez képest bálterem volt emlékeim szerint. Nem tudják olyan sűrűn indítani, hogy ne legyen rajta tömegnyomor. Ha ülsz, a lábaidat alig tudod hová tenni, csak valami ferde pózban tudsz elhelyezkedni. Ha állsz, az sem jobb, középen nem fér el egymás mögött két ember normálisan.Elmenni középről az egyik ajtóig egy komplett erotikus kaland. Szerencsére az ablak és az ülések között mindkét oldalon van vagy 30 centi nem tudom mi célt szolgáló üres párkány.
Szóval ócska, nem ide való.
Érdekes módon az Alstom metrót sem kedvelem, az éktelen sípolásával, meg a nyomkodós ajtajával, középen azzal a buta körbefogódzkodós oszloppal... A régiek abból is lakájosabbak voltak sokkal.
Ne vedd rossz néven, de én a helyedben - mint új fórumozó - most máfél évig folamatosan csak olvasnám a topikokat. Sok kérdésedre megtalálnád a választ, mielőtt még felteszed. :)
Combinot már nem gyárt a Siemens (csak annak utódját). Illetve Cafokat vesszünk. ICS meg csak a 2-es, 47-es, 49-es, vonalakon marad hosszú távon, nem nagyon éri meg korszerűsíteni.
Az elmúlt egy hétben figyelgettem a Combino-kat, és a két igazolt távollevő (2013 és 2028) mellett csak az alábbiakkal nem találkoztam: 2003, 2006, 2010. Ezek közül valamelyik esetleg a 10 éves felújításon, vagy futárosításon vesz részt?
Ma a 2037-esen jött elő a hiba, egy vagy két lámpával később tudtunk csak indulni a Móriczról, ami azért a délutáni csúcsban a körúton nagyon nem mindegy.
A 2007-es combino már többször is produkált érdekes jelenségeket. Amit leírtál, hogy állva maradt a végállomáson olyan már többször is volt, de olyan is volt már, ha jól emlékszem, hogy menet közben állt le két megálló között és cak a rendszer teljes ujraindítása után volt hajlandó ismét mozgásba lendülni. Bár ilyet lehet, hogy több kocsi is csinált, de viszonylag gyakori utazásaim alkalmával én is csak a 2007-nél tapasztalatm ilyen érdekes jelenségeket.
Más: ma számomra érdekes jelenséget produkált a 2007-es Combino a Móriczon. Indulás előtt, a menetirányváltó vagy a kulcs elfordításakor leállt minden segédüzem (ventillátor, kijelzők stb.), csak minden harmadik fénycső maradt égve (kvázi vészvilágítás), és ajtót sem lehetett nyitni. Már kezdtem hinni, hogy fekve maradtunk és lesz "szerencsém" az ajtó vésznyitó működését is megtapasztalni, de rövid rádiózás és kapcsolgatás után helyreállt a világ rendje.
A városban egyébként több közlekedési csomópontban is felmondta reggelre a lámpa a szolgálatot, így az Irinyi-Karinthy is sárgán villog reggel óta.